"Igaz, hogy a madaraknak nincs függõleges vezérsíkjuk, viszont a farkukat tudják hajlítani/csavarni, pluszba még más módon is tudják befolyásolni a repülésüket. Tehát azt azért nem mondanám, hogy fölösleges lenne a vezérsík."
Vannak függõleges vezérsík nélküli gépek (pl. B2), csak az az egy bajuk, hogy számítógép segítsége nélkül nem vezethetõk.
"Ha vadászgép is lenne belõle mindenképpen szubszónikus lenne, mert nem bírná a hangsebesség feletti tartományban való utazást, vagy ha igen akkor pedig épp az veszne el amiért kifejlesztették, nem tudnák változtatni a szárnyállást"
Az F14-es létezése ellentmond ennek a szép elméletnek.
A 10 G-s gyorsulás többszörösét gond nélkül kibírhatja az emberi szervezet nagyon rövid ideig. Viszont egy pilótára, vagy egy ûrhajósra több másodpercig, vagy több percig hat a megnövekedett G gyorsulás. Forma 1-es pilótákra baleset közbe sokszor 30-90 G-s gyorsulás hat, mégis minden következmény nélkül túlélik, igaz a fejüket nem a gerincoszlop és az izmok tartják a helyén. A legnagyobb érték, amit mértek az F1 benn 130 G felett volt, és a pilóta "saját lábán" szállt ki az autóból.
Asszem akkor megtaláltam a pilótát. A T-1000-es csak elnavigál vele valahogy, nem?
Azt hiszem rájöttem a megoldásra. A pilóta cseppfolyósításával érhetjük el a megfelelõ eredményt és növelhetjük a legjobban a túlélési esélyeit, hiszen igy a g erõkkel meg a többi leirt problémával szemben igy sokkal ellenállóbb lesz.
szep halal lenne! a gyorsulas ugy hatna a gomb belsejeben levo folyadekra, hogy pillanatok alatt a nyomas tobbszorosere ugrana. Ez gyakorlatilag ugy nezne ki, mintha vkit a masodperc torte resze alatt lenyomnanak tobb 100 meter melyre.... next one ?
Annyira azért számít, hogy vízben lebegõ testnél (mindegy, hogy a falnál van-e) a felhajtóerõ tart egyensúlyt a gyorsulással, és ezért egyenletesebben oszlik szét a test felületén. Ez egy megfelelõen tervezett ülésnél menetirányú pozitív gyorsulásnál nem jelent olyan nagy különbséget, de más irányú gyorsulásnál már talán igen.
Szóval a módszer egyátalán nem hülyeség egy adott G tartományban (egy bizonyos szint felett fellép az amit teddybear is írt) csak jelenleg a megvalósítással járó problémák miatt nem éri meg.
Sztem gondold át mégegyszer. Ha 10G hat a folyadékra körpályán, akkor a benne lebegõ testre is az hat, és mivel nem szilárd, semmi se gátolja meg, hogy a 10g hatására kilebegjen a tartály faláig, ahol semmi külünbség nincs aközött, hogy az ülésben ül, vagy a folyadékban. Ez max arra jó, hogy még meg is üsse magát a tartály falában. A hidraulikus hengerben pedig csak azért ugyan akkora a nyomás mindenhol, mert olyan kicsi a térerõsség vektor irányú kiterjedése, hogy az így kialakult nyomáskülönbség elhanyagolható.
A folyadékba mártás egy bizonyos szintig megvéd a gyorsulás hatásaitól. De ha ezt a szintet átlépjük, a test szöveteinek fajsúlkülömbsége okoz problémákat. Ez azt jelenti, hogy pl. a fejbõr leszakad a koponyáról, vagy a szem kiszakad az üregébõl. Ez a határ kb 10 és 15 g körül húzódik. A 10g viszont egszerûbb módon is elérhetõ(edzés, és a G-ruha).
Ami azt illeti, a vezetõkabin vizes elárasztása még komoly mûszaki, és súlyproblémát is okozna, illetve a katapultálás sem lenne egyszerû.
Ha összenyomsz egy hidraolikus hengert, benne a nyomás mindenhol elvileg ugyan akkora. Ha gyorsítod, vagy lassítod a hengert, mivel elvileg összenyomhatatlan, nem egy egy elkülöníthetõ részén elöl vagy hátul nõ a nyomás hanem elvileg mindenhol. Lehet rosszul gondolom..nem tudom...az meg hogy mit lélegezne..miért a sisakban mit lélegzik 2000 Km/h-s sebességnél 30 000m magasságban? Hát nem a kabin levegõjét. Persze lehet rossz ötlet, nézzétek meg mikor jutott eszembe, hány óra volt. :D
Ezt nem teljesen értem, hogy miért hatna egyenletesen, meg hogy ettõl miért lenne neki jobb. A legnagyobb gond az az, hogy a belsõ szervei, meg a vére tovább akar haladna az eddigi irányban/sebességgel, ezen meg nem tudom hogy segítene egy ilyen gömb.
felületesen szemléled már megint a problémát, gondolj csak arra, hogy ha jó mélyen vagy a vízben, igaz, hogy többé-kevésbé ugyanazzal az erõvel nyomja a víz a tested pontjait (na jó, ez így kurvára nem igaz:D ), de attól még igen nagyy erõvel ;) ez max arra lenne jó (amit tanácsoltál), hogy ne fröccsenjen tele a pilóta bácsi agyvelejével a sok szép gombocska (akkor meg mi értelme van, hogy burokban van, ha nem tudja nyomogatni?:) ). Mellesleg hogy képzelted el? visz egy oxigénpalackot is, meg békatalpat?:D
tetszik ez a fecskés dolog amúgy, úgyis repülõgépmérnöknek (jó, szakosodástól most egy picit meszebbre kerültem:) ) készülök, csinálok majd egy jó kis gépet..
Igaz, hogy a madaraknak nincs függõleges vezérsíkjuk, viszont a farkukat tudják hajlítani/csavarni, pluszba még más módon is tudják befolyásolni a repülésüket. Tehát azt azért nem mondanám, hogy fölösleges lenne a vezérsík. Különben sem feltétlenül érdemes "robotfecskét" építeni. Még ha bizonyos aerodinamikai jellemzõket érdemes is lemásolni, másokat nem lehet, vagy nem érdemes átültetni, mert az ember által tervezett megoldás jobb.
Hát nem tom... lehet hogy túl sok Dûne könyvet olvastam, de nekem azonnal a topterek jutottak eszembe.
Anyira ne siess mert ezt már mások kitalálták korábban. Pl Joe Haldeman Örök háború címû kiválló sci-fi regényében is benne volt ez az ötlet. De szvsz ez csak arra jó, hogy a G erõ ne nyomja neki a tested valamilyen külsõ tárgynak (pl ülés, rögzítõ szíjak stb). Mivel a tested nem tömör homogén anyag, ezért a testen belül a szervekre, vérre továbbra is ugyanúgy hat a G erõ, és pusztán ez elegendõ az eszméletvesztéshez/halálhoz.
A modellen folosleges a fuggoleges vezersik, a madaraknak sincs. Egyebkent technikai szempontbol a ket tolo hajtomu az elonyosebb, igy a hajtoero differencialis valtoztatasaval lehet kormanyozni a gepet, tehat egyaltalan nem kellenek mechanikus kormanyfeluletek vagy farokresz, csak 2 szarny. A valtoztathato szarny inkabb a nagysebessegu es a kis sebessegu repules kozotti valtashoz jo. Ilyet hasznalnak nehany szuperszonikus gepen is, csak ott nem a forma valtozik, hanem a szarny fordul el egy pont korul. (a plusz felulet a gep belsejebe log be)
:D Az a jó megoldás, ha a pilótákat egy gömb vagy tojás alakú folyadékkal telt edénybe zárják mert akkor a G erõk egyformán hatnak az egész testre...hú de jó..asszem megyek is szabadalmaztatni... :DD
Ezt vadászgépeknél sem tudják hasznosítani! Már most (az emberi testnek) túl nagy G erõkkel fordulnak a gépek, hát még egy ilyen találmánnyal... Persze ha automatikus, ember nélküli, akor nem szótam! :)
Ha vadászgép is lenne belõle mindenképpen szubszónikus lenne, mert nem bírná a hangsebesség feletti tartományban való utazást, vagy ha igen akkor pedig épp az veszne el amiért kifejlesztették, nem tudnák változtatni a szárnyállást
volt elõször a napelem, abból csináltak napelemes bikinit.. mosti itt a fecske, majd ebbõl meg fecskenadrág lesz..
Az mondjuk nem semmi ha ezt megcsinálnák nagyban vadászgépnek...
hát végülis jah. asszem veszek majd magamnak egy ilyet :D
Akkor eddig csináltak egy fecske alakú motoros repülõt.
"morfolódó"
Ezt így hogy' sikerült?? Nem volt kéznél szótár?
vortex áramlás :)))
(örvénylõ?)
Na, ja.
Meg a fecskék kiváló repülési tulajdonságához az is hozzájárul, hogy egy vortex áramlás alakul ki a szárnyuk felett. Ahhoz hogy ezt fenn tudják tartani változó szárny alaprajz és sebesség mellett a szárny profilját (kersztmetszetét) is megfelelõen változtatni kell.
Iegn valóban van nem egy típus de ott "csak" a nyilazási szöget lehet állítani... Ennél a szerkentyûnél viszont a szárnyfelület mérete és a szárny alakja is változik!