A Toyota Prius egy családi autó... elkérni érte 7 millió körül pofátlanság.
Ez a kocsi ellenben egy sportkocsi, ráadásul FULL elektromos... más világ! Össze sem hasonlítható az eddigi hibrid szarokkal.
Nekem ez az autó egy üzenet, és nem azt üzeni, hogy szakadj bele és talán meg tudsz venni, hanem azt üzeni, hogy lesz ebbõl jóval olcsóbb, jóval szolidabb elektromos autó is.
Mert ha teszem azt 6-7 millióért 3-4 év múlva lesz egy Prius vagy Civic szerû 100%-ig elektromossággal hajtott autó azért egyáltalán nem fogom sokalni a pénzt, de a jelenlegi hibridekért nem szabad pénzt adni. Erõtlen szárnypróbálgatások, és amennyit megspórolsz velük, azt soha nem tudják behozni a túlzóan magas ár miatt.
Számunkra ez a roadster elérhetetlen, de a hsz végére írtam, hogy a tervek között szerepel egy kisebb, és egy családi autó is. Na az lesz az én (remélem még sokunké) kocsim.
320km nekem nagyon szimpi! Leugrok a tengerpartra ott kiveszek egy apartmant feltöltöm a verdát és visszafelé is ingyen jöttem ^^
Túl szép, hogy igaz legyen. Mindenesetre ellátogattam a hivatalos honlapjára, és ott találtam egy érdekes infót: egy töltéssel kb. 320km-t tehetünk meg vele, ami valljuk be nem az igazi, ha az ember utazni akar (a töltési idõ pedig 3-4 óra). Majd meglátjuk mi lesz belõle.
Részemrõl ez az autó egy mevalósult álom. Mondanom sem kell talán, hogy ha választanom kellene egy Porsche 911 és a Tesla Roadstere közül akkor ez utóbbit választanám. Hiszen elõbbi 30 litereket eszik 100-on, míg a Tesla autója NULLA üzemanyagot éget el és 0%-ban szennyezi a környezetet. És ez az utóbbi a lényeg... elegem van a jövedéki, zöldkártya meg a tököm tudja még milyen adókból, a kirobbanó háborúktól a fekete arany... akarom mondani a fekete átok miatt.
Igen, tényleg nem képes olyan gyorsaságra mint pl. a fentebb említett 911, de bizony ennek is 210-230 km/h a vége, ami egy 100%-ban akkumulátorról üzemelõ jármû esetén nagyon szép teljesítmény. A 0-ról 100-ra 4 mp alatt gyorsul, így nem kellene vele szégyenkezni azt hiszem sehol.
Tiszta, gyors, környezetkímélõ és benzinmentes közlekedést akarok! Mondjátok, hogy nem vagyok ezzel egyedül... elegem van abból, hogy a város levegõje állandóan telítetett ózonnal, és az autók égéstermékével. Elegem van abból, hogy a sok szemét paraszt így 2007 derekán még mindig "párlattal" jár, azokról nem is beszélve akik 25 éves verdákkal járnak és olyan füsöt eregetnek maguk után, hogy a mögötte autózó rosszul lesz 1 perc alatt.
Környezetkímélõ autóvásárlást fontolgatok, már lassan 2 éve, de folyamatosan elkeserítenek.
Volt és van ugye a Toyota Prius, melyet hibrid jelzõvel illettek, szerény véleményem és egy tesztvezetés után, viszont azt mondom, hogy használhatatlan és eszméletlen drága, no meg a jó öreg 98-astól sem szabadulunk meg.
Nem olyan rég kijött a Honda is a maga "vackával", melynek ára jóval barátibb, cserébe viszont a 220V-os konnektorról ebben az esetben is le kell mondanunk, vagyis ez is csak a fékezéskor termelõdõ energiát tárolja el az akksiban, amit pillanatok alatt le is meríthetünk egy dugóban, mert másra úgysem jó.
A Lotus és a kaliforniai Szilícium-völgyben székelõ Tesla Motors kreációja a képeken látható szupergyors, ugyanakkor szupertakarékos és környezetkímélõ nyitott kétüléses. A Tesla Motors mottója: „Burn rubber, not gasoline”, azaz „Égess gumit, ne benzint”, alapítói között pedig a high-tech szektor olyan képviselõi találhatók, mint a Google-alapító Larry Page és Szergej Brin.
A szénszálas karosszériájú, csõvázra épített Tesla Roadster testét és futómûvét a Lotus Europa S típusától kölcsönözték, s az autó összeszerelését is a britek hetheli üzemében végzik majd, míg a Tesla megtartja kaliforniai kutató-fejlesztõ központját. Az autóban lítium-ion akkumulátorok táplálják a hátsó kerekeket kétfokozatú automata váltón keresztül hajtó 248 lóerõs elektromotort. A kiugró menetteljesítmények ellenére – 4 másodperc körüli gyorsulás 100 km/h-ra, 210 km/h-s végsebesség – a Tesla bejelentése szerint a Roadster több mint kétszer olyan hatékony, mint a jelenleg piacon lévõ legtakarékosabb hibrid autó. Egy feltöltéssel körülbelül 250 mérföldet (400 km) lehet megtölteni, a töltés idõtartama alig három és fél óra.
A Tesla a tervek szerint minden autóhoz biztosít egy 110 és 220 voltos feszültségû hálózaton egyaránt mûködõ házi töltõt, sõt, a megszállott környezetvédõk számára egy napkollektoros töltõt is kifejlesztettek. Becsléseik szerint az akkumulátorok élettartama nagyjából 160 ezer kilométer. A Roadsterben található egy hifihez kapcsolódó dokkoló, melyen keresztül iPodot tölthetünk és hallgathatunk az autó hangszóróin keresztül. Opcionális tartozékként kínálják a kasztni színére fényezett keménytetõt.
Hamarosan elkezdik felvenni a rendeléseket és az elõlegeket az autóra, 2007 elejére pedig egy egész Egyesült Államokat átszelõ népszerûsítõ roadshow-t terveznek. Jövõ nyáron kezdik a kiszállításokat Kaliforniában, majd õsszel következik New York és Miami. Számunkra rendkívül sajnálatos, de a Tesla Motors a Roadstert egyelõre kizárólag az Egyesült Államokban tervezi értékesíteni."
Annyival kiegészíteném a fentieket, hogy a hivatalos oldalon már le lehet szurkolni az elõleget /50.000$/ és ebben az esetben már jövõ ilyenkorra garantált a saját benzinmentes sportkocsi.
Az autó teljes vételára odakint 98.000-110.000 dollár körül mozog, attól függõen, hogy mennyi extrát kér bele az ember.
Sajnos a hazai körülmények mellett számunkra álom marad egy ilyen autó, de ez akkor is nagyon jó jel!
És a lényeg a végére:
A Teslamotors tervei között van már egy felsõ középkategóriás családi autó, átszámolva kb. 6-8 millió körül, és egy tényleg kedvezõ árú kisautó is, feleennyiért!
Ebbõl szedjél majd be 145-148 Ft körüli jövedéki adót, kedves magyar állam Ha kell napelemet teszek a házam tetejére és arról fogom tölteni... esélyetek sincs petrolfüggõk