Részemrõl ez az autó egy mevalósult álom. Mondanom sem kell talán, hogy ha választanom kellene egy Porsche 911 és a Tesla Roadstere közül akkor ez utóbbit választanám. Hiszen elõbbi 30 litereket eszik 100-on, míg a Tesla autója NULLA üzemanyagot éget el és 0%-ban szennyezi a környezetet.
És ez az utóbbi a lényeg... elegem van a jövedéki, zöldkártya meg a tököm tudja még milyen adókból, a kirobbanó háborúktól a fekete arany... akarom mondani a fekete átok miatt.
Igen, tényleg nem képes olyan gyorsaságra mint pl. a fentebb említett 911, de bizony ennek is 210-230 km/h a vége, ami egy 100%-ban akkumulátorról üzemelõ jármû esetén nagyon szép teljesítmény.
A 0-ról 100-ra 4 mp alatt gyorsul, így nem kellene vele szégyenkezni azt hiszem sehol.
Tiszta, gyors, környezetkímélõ és benzinmentes közlekedést akarok!
Mondjátok, hogy nem vagyok ezzel egyedül... elegem van abból, hogy a város levegõje állandóan telítetett ózonnal, és az autók égéstermékével.
Elegem van abból, hogy a sok szemét paraszt így 2007 derekán még mindig "párlattal" jár, azokról nem is beszélve akik 25 éves verdákkal járnak és olyan füsöt eregetnek maguk után, hogy a mögötte autózó rosszul lesz 1 perc alatt.
Környezetkímélõ autóvásárlást fontolgatok, már lassan 2 éve, de folyamatosan elkeserítenek.
Volt és van ugye a Toyota Prius, melyet hibrid jelzõvel illettek, szerény véleményem és egy tesztvezetés után, viszont azt mondom, hogy használhatatlan és eszméletlen drága, no meg a jó öreg 98-astól sem szabadulunk meg.
Nem olyan rég kijött a Honda is a maga "vackával", melynek ára jóval barátibb, cserébe viszont a 220V-os konnektorról ebben az esetben is le kell mondanunk, vagyis ez is csak a fékezéskor termelõdõ energiát tárolja el az akksiban, amit pillanatok alatt le is meríthetünk egy dugóban, mert másra úgysem jó.
A Lotus és a kaliforniai Szilícium-völgyben székelõ Tesla Motors kreációja a képeken látható szupergyors, ugyanakkor szupertakarékos és környezetkímélõ nyitott kétüléses. A Tesla Motors mottója: „Burn rubber, not gasoline”, azaz „Égess gumit, ne benzint”, alapítói között pedig a high-tech szektor olyan képviselõi találhatók, mint a Google-alapító Larry Page és Szergej Brin.
A szénszálas karosszériájú, csõvázra épített Tesla Roadster testét és futómûvét a Lotus Europa S típusától kölcsönözték, s az autó összeszerelését is a britek hetheli üzemében végzik majd, míg a Tesla megtartja kaliforniai kutató-fejlesztõ központját. Az autóban lítium-ion akkumulátorok táplálják a hátsó kerekeket kétfokozatú automata váltón keresztül hajtó 248 lóerõs elektromotort. A kiugró menetteljesítmények ellenére – 4 másodperc körüli gyorsulás 100 km/h-ra, 210 km/h-s végsebesség – a Tesla bejelentése szerint a Roadster több mint kétszer olyan hatékony, mint a jelenleg piacon lévõ legtakarékosabb hibrid autó. Egy feltöltéssel körülbelül 250 mérföldet (400 km) lehet megtölteni, a töltés idõtartama alig három és fél óra.
A Tesla a tervek szerint minden autóhoz biztosít egy 110 és 220 voltos feszültségû hálózaton egyaránt mûködõ házi töltõt, sõt, a megszállott környezetvédõk számára egy napkollektoros töltõt is kifejlesztettek. Becsléseik szerint az akkumulátorok élettartama nagyjából 160 ezer kilométer. A Roadsterben található egy hifihez kapcsolódó dokkoló, melyen keresztül iPodot tölthetünk és hallgathatunk az autó hangszóróin keresztül. Opcionális tartozékként kínálják a kasztni színére fényezett keménytetõt.
Hamarosan elkezdik felvenni a rendeléseket és az elõlegeket az autóra, 2007 elejére pedig egy egész Egyesült Államokat átszelõ népszerûsítõ roadshow-t terveznek. Jövõ nyáron kezdik a kiszállításokat Kaliforniában, majd õsszel következik New York és Miami. Számunkra rendkívül sajnálatos, de a Tesla Motors a Roadstert egyelõre kizárólag az Egyesült Államokban tervezi értékesíteni."
Annyival kiegészíteném a fentieket, hogy a hivatalos oldalon már le lehet szurkolni az elõleget /50.000$/ és ebben az esetben már jövõ ilyenkorra garantált a saját benzinmentes sportkocsi.
Az autó teljes vételára odakint 98.000-110.000 dollár körül mozog, attól függõen, hogy mennyi extrát kér bele az ember.
Sajnos a hazai körülmények mellett számunkra álom marad egy ilyen autó, de ez akkor is nagyon jó jel!
És a lényeg a végére:
A Teslamotors tervei között van már egy felsõ középkategóriás családi autó, átszámolva kb. 6-8 millió körül, és egy tényleg kedvezõ árú kisautó is, feleennyiért!
Ebbõl szedjél majd be 145-148 Ft körüli jövedéki adót, kedves magyar állam Ha kell napelemet teszek a házam tetejére és arról fogom tölteni... esélyetek sincs petrolfüggõk