Vagy ha valaki újít is, akkor azt csak FOKOZATOSAN... Persze ennek van érthetõ és félig-meddig tolerálható része is, a részletek kidolgozására fordított idõ, az igényesség.
De ennek van egy másik, sötétebbik oldala is szerintem, az hogy lehúzzák rólad az újabb rókabõrt, és mindig csak a lehetõ leglassabb legyen a fejlõdés...
Erre megint a technikából veszem a példát: ha van kéklézered, amivel nagyobb adatsûrûséget tudsz elérni egy cd-n, akkor hogyan tudnád lehúzni a pénzt a KEVÉSBÉ HATÉKONY vörös fényû lézerrel (amivel kisebb bitsûrûséget lehet elérni).(Asszem' a cd-t 1980-ban szabadalmaztatta a Sony, addig kifuttaták a krómos kazettákat mire ezt bevezették...)
A játékokra elvonatkoztatva ez úgy nézne ki, hogy pl: az X3 Reunionba, vagy mondjuk a GTA:San Andreasba miért tennének bele egybõl MINDEN jó ötletet, ha folyamtosan 10-15 év alatt is be lehet adagolni, többször is eladva ugyanazt, minimális újításokkal?
''Ha valaki újítani akar, az sok pénzbe kerül, nagyon.''
Hmm... Érdekes (és fontos) kérdések ezek! Remélem nem szívja senki mellre amit mondok, de szerintem ez csak egy RÉSZigazság...(Asszem'.)
Bocs, hogy más területrõl veszem a példát, de ez a TIPIKUS jut eszembe: például mit gondolsz, hogy a Wright-fivérek mennyi pénzbõl építették meg a repülõgépet? Ha jól tudom akkori áron 2000 dollárból(?)...
Azt, hogy a nagy ötletekhez sok pénz kell, azt NÉMELY esetben szerintem csak azért mondják, hogy a vásárlórol le tudják húzni a zsetont...
Én azt hiszem, hogy az ötleteknek van egy olyan kategóriája (a játékiparban is) amit csak nagy pénzekbõl lehet kivitelezni, de a legnagyobbakhoz mégsem ez kell szerintem!...
Ha jól tudom Carmack amikor a Doomnak próbált kiadót keresni, az sem kellett elõször senkinek, meg az Elite sem...
Meg most a Parkan 2-vel bajlódom (ha indulna:( ). Nem tudom, mennyi pénzbõl gazdálkodtak, de az alapötlet (az fps / ûrszimulátor + stb. kombó) szóval maga a jó ötlet az ilyen értelemben nem azon múlik hogy mennyi pénz van mögötte! Talán akkor kerül sok pénzbe az újítás, hogyha igénytelen a részletekben és ha nem kell senkinek...
(Persze ezeket most nem úgy mondtam, mintha én lennék a nagyokos, ne így értsétek.)
én is sokat hallottam már benfenntesektõl ezt hogy azért nem újítanak mert félnek a kockázatoktól... de attól még fenntáll a teljes anomália amit már leírtam az mmok esetében, mert nem akarnak újító játékba fektetni mert az kockázatos, - ezért inkább fektetnek hatalmas pénzt abba az mmo klónba ami meg 100% garantált bukta szóval valaki mégis csak nagyon hülye
sajnos ebben szvsz nincs igazad... értenek hozzá, az a helyzet, múltkor olvastam egy érdekes cikket, nem is tom kinek a tollából, de szakmánbelüli volt a csávóü az biztos... szóval: egyrészt kevesebb újító játék van mint hagyományos, ez tény. Másrészt egy újító játékot ha kiadnak és bukta lesz akkor az egy meglehetõsen riasztó tényezõ. Ha megnézzük a közelmúlt(2000 után) játékait, találunk jópárat amely kiemelkedõ volt, mégsem sikerült elérnie a mefelelõ eladást(Undying, XIII, tán a Cthulus gáma se lett nagy siker, meg még lehetne sorolni jó párat)
Senki sem szereti kockáztatni a pénzét. Ha valaki újítani akar, az sok pénzbe kerül, nagyon. És az újdonság beillesztése folyamán derülnek ki a buktatók, amelyek lassítják fejlesztést növelik a költslgeket. Ékes példa erre a Stalker: nagyon hosszú fejlesztési idõ, és nagy ígéretek. Persze eezekbõl jóval kevesebb valósult meg. És végigjátszva érzõdik az, hogy a világot egyrészt kisebbre vágták, másrészt a vége felé megnövekedõ bugszám miatt az is hogy a végére kevesebb idõ maradt. Egyszerûen kevés fejlesztõ érdemli ki azt a bizalmat hogy bármennyit ülhessen a projectjén. A Stalkernél lecserélték a producert, és azt adták ki ukázba hogy kiadható állapotba hozza a projectet, megtette(bárki megnézheti a kivett featureek amiket be lehet kapcsolni)
na látod, nekem meg pl Tommy, Paulie meg még egyketten nagyon beleragadtak az agyamba... de egyébként igazad van, a játékélmény a fontos, de szvsz a karakter egy fontos kelléle a játékélménynek, legalább is én a játék történetét szeretem követni, és jó ha egy személyiséget kedvelhetek v. utálhatok
kétségtelenül így van... ezért mondom hogy ezek az ostoba kretén menedzserek annyira dilettánsak, hozzánemértõek... nem képesek felfogni hogy a pcs játékkal ez a hagyományos marketingstratégia azonnali kudarcot jelent pl. legyártani egy nagy költségvetésû wow klónt = azonnali hatalmas bukta... még is az elmúlt 1.5 évben legalább 5-6 ilyen nagy költségvetésû próbálkozás volt, de csak nyomatják az újabb és újabbat és persze be is buknak ennél még egy kutya is százszor okosabb mint ezek az "üzleti" vezetõk, mert az legalább Pavlovi reflexel "felfogja" hogy nem kéne folytatni
szerintem ez a kijelentés marhaság. a JÁTÉKÉLMÉNY a fontos, nem karakter. igaz, hogy egy lara croftot vagy egy gordon freemant sokan ismernek, de nem emiatt lettek ezek a játékok sikeresek, hanem az újdonság varázsa miatt, amelyeket ezek a játékok az idejükben jelentettek. a hitman is kultikus figura, de ha pl. ha a második része is olyan lett volna, mint az elsõ, akkor ma már senki nem emlékezne rá. szerintem legalábbis az elsõ rész egy katasztrófa volt, fõleg irányítás terén. még jó hogy a hangulata ott volt...
de pl. ha a golyóimat levágnák akkor sem tudnám megmondani a Mafia fõszereplõjének a nevét (talán valami tommy akárki), mégis úgy gondolom, hogy ez egy olyan játék, amit annyira élveztem, hogy ma is nálam a top 3-ban benne van.
viszont az MMO-k elterjedésével tényleg nincs jelentõsége egy egyedi játékkarakternek, meg a sok egyenlövöldözõs "némajoe vagyok" szarra sem kíváncsi az igényesebb nép. a jobb rpg-kben meg saját karatert csinálhat az ember, sok stratégiának meg nincs olyan sztorivonala, amiért megéri karakteres fõszereplõket alkotni.
"azt hiszik hogy olyan termék a játék mint valami standard anyacsavar, ha van kereslet én is gyártok belõle ugyanolyanból egy csomót és majd megveszik"
Kiábrándító tény, de bizony pedig így van. Amire van kereslet, azzal más is megpróbálkozik.
Tudod, hogy mûködik egy nagyobb fejlesztõcég? Van egy menedzsment, azok kösszedugják a buksijukat, kérnek egy rakás statisztikát, piackutatási eredményt, kockázatanalízist, és azt mondják, hogy nah, most jól meg a II. VH-s játékoknak tehát ilyet fogunk fejleszteni. Aztán kiadják az ukázt és a fejlesztõk szépen kitalálják mirõl szóljon, hogy legyen stb. stb.
Ez egy üzlet. Régen, talán 15 éve még nem volt az, akkor még nem kellett nagy erõforrás, akár emberi, akár pénzügyi, hogy egy minõségi, 'A' kategóriás játékot kiadjanak. Mostmár kell, és ahol több tíz millió dollár megy el, ott bizony sz@rnak arra, hogy újítsanak. Nekik, azoknak, akik befektetik ezt a temérdek pénzt, az a céjuk, hogy ezt visszakapják, egy jó kis profittal meghintve. És márpedig ha azt mondják nekik, hogy ha stratégiai játkot csinálnak a xy játék mintájára, akkor realizálható lesz xy bevétel, akkor bizony nem fogja õket érdekelni, hogy a valódi gamerek már újjítást, és merészséget várnának.
szvsz a WoW csupán egyesíti azt ami elõtte külön volt több MMOban+Warcraft franchise és kész a siker... Az EQ kívûl én a Dark Afe of Camelotot is megemlíteném(mondjuk ha úgy vesszük a DAoC meg az EQ után jött, de EQ meg az Ultima Onlineból szedte alapokat) meg az összes többi WoW elõtt piacon levõ fontosabb MMOt mint befolyást
Sõt, kihagytad az id Software-t is! Amúgy nem akarok egy WOW játékost sem megnezevni, de a WoW tulajdonképpen egy Everquest klón. Aki nem hiszi, járjon utána!
már elnézést, de mégis mi másról lenne itt szó, mint szórakoztatóipari termékrõl? az tény, h egy jóval komplexebb egész. játékmenet, grafika, sztori és karakterek és egyéb innovatív újítások kellemes egyvelege és egyensúlya, a játék fajtájától függõen. nyilvánvalóan L. arra a szegmensre gondolt, ahol a karakterek nagy szerepet kapnak, mind a sztori, mind a játékmenet szempontjából. ezért az rts igen rossz példa. és igaza van. sablonsztorik, papírmasé karakterek és klónozott megoldások jellemzik a piacot. és akkor ide tenném milyen játékokban mûködött közre: Games Credited
Battlestations: Midway (2007), Eidos Interactive Ltd. Lara Croft Tomb Raider: Anniversary (2007), Eidos Interactive Ltd. Bionicle Heroes (2006), Eidos, Inc. Bionicle Heroes (2006), Eidos, Inc. Hitman: Blood Money (2006), Eidos GmbH Lara Croft Tomb Raider: Legend (2006), Eidos Interactive Ltd. Reservoir Dogs (2006), Eidos Interactive Ltd. Rogue Trooper (2006), Eidos GmbH Fighting Fantasy Book 1: The Warlock of Firetop Mountain (2004), Proporta Republic: The Revolution (2003), Eidos, Inc. Virtual Resort: Spring Break (2002), Eidos Interactive, Inc. World War II: Panzer Claws (2002), JoyOn Deus Ex (Game of the Year Edition) (2001), Eidos Interactive, Inc. Championship Manager: Season 00/01 (2000), Eidos Interactive, Inc. Deus Ex (2000), Eidos Interactive, Inc. Who Wants to Be a Millionaire (European Edition) (2000), Eidos, Inc. Omikron: The Nomad Soul (1999), Eidos, Inc. Warzone 2100 (1999), Eidos, Inc. Gangsters: Organized Crime (1998), Eidos Interactive Ltd. Ian Livingstone's Deathtrap Dungeon (1998), Eidos Interactive Ltd. Akte Europa (1997), Eidos Interactive, Inc. Battle Frenzy (1994), Acclaim Entertainment, Inc. The Forest of Doom (1984), Puffin Books Ltd.
Azért nekem az UbiSoft csinált egy Il-2 Sturmovikot, Ghost Recont, Myst V-öt...még sorolhatnám...
Amúgy még amit nagyon kifelejtettem az a Bioware, még egy olyan RPG gyártó teamet nem látott a világ...Na ott tényleg szükség van a karakterkidolgozásra.
Persze, hogy nem csak karakterekbõl áll 1 játék, de az õ arcát/alakját látod a játék teljes részében, így nagy szerepet játszik. Persze ha valaki sablonos játékmenetet/sztorit gyárt, eleve bukta
nem akarok senkit megsérteni aki kaland játék kockázat-ozott, nem ez volt a lényeg az ürge úgy beszél mintha a pcs játékok csak egy filmhez, sorozatokhoz hasonló szórakoztatóipari termékekbõl állnak (amikbõl tényleg vannak jók de ez közel sem fedi le a játékokban levõ diverzitást, lehetõségeket) mi a franc van a játékmenettel? az már senkit sem érdekel, hogy mondjuk egy rts játék hogy épül fel? vagy egy multi fps játékban legyen tényleges érdekesség, szórakoztató, változatos cselekvési lehetõségek? és akkor ne is beszéljük a játékipar szennyérõl az mmokról amik óriási potenciált rejtenek magukban, de ezek a gyökér balfaszok csak 200 eq, illetve wow klónt tudtak kipumpálni, képtelenek voltak új játékmenetbeli koncepciót kitalálni... azt hiszik hogy olyan termék a játék mint valami standard anyacsavar, ha van kereslet én is gyártok belõle ugyanolyanból egy csomót és majd megveszik
EA a probléma... Felvásárolja az összes értelmes fejlesztõcéget, ami valami eredetit is felmutatott, azután meg nyáladzanak a vérpistikék az összes fantáziátlan EA-szarra, hadd ne soroljam... Ilyenekbõl kellene több: Blizzard, Lionhead, Gas Powered Games, Ubisoft
vegulis csak a legjobb kaland jatek kockazat konyvek iroja az urge...
érdekes...bár nem meglepõ. nekem pl ha azt mondják hogy kopasz...akkor rogton a 47 es ugynok jut eszembe :D ... de meg sorolhatnam ... apropo... varom mar az ilyen topic mikor nyilik meg xD ... "talald ki melyik jatek fohosere gondoltam" xD nah inkabb nem adok otleteket :D ...
ki nem szarja le a karaktereket... ez is egy barom menedzsergeci aki okoskodik a semmirõl a játékok azért fantáziátlanok és laposak mert ilyen idióták irányítják a fejlesztéseket, aki csak addig jut el hogy a pcs játék egy termék mint a mosópor és ha jó reklámot csinálsz neki, akkor eladható lesz