Akkor, most Pithagorasz leszármazottai jogosan követelhetnének jogdíjat mindenkitõl, aki tanítja vagy használja a képletét?
Én biztos nem fogok venni eredeti cd-t,már sokszor ráfizettem.Volt rá példa,hogy a dupla lemezes cd-én csak 3 szám tetszet.De sok albummal igy van ez ,hogy csak pár szám jó a többi szar.Inkább letöltöm a netröl,leválogatom , a selejtett meg törlöm. Még annyit,hogy akinek jó a hangja és van érzéke a zenéhez , az továbbra is eltudja adni a cd-it.
Ezeknek a kiadóknak közük sincs a zenéhez, ezek kereskedõk. Ha nem tetszik nekik a rendszer, áruljanak halat!
Ez tényleg durva, az MP3 lejátszók egyre gyakoriabbak, de MP3-at sehol sem lehet vásárolni
Ez hasonlóan álszent dolog, mint a ne igyál ne cigizz, közben arra várnak minél többen tegyék ezt. Ha megszünne a warez egybõl visszesnének a net elõfizetések , a hardver, vagy az irható lemezek eladásai. Mindenkinek nem lehet jó. Jól megfigyelhetõ, hogy a készülékgyártók is ezt támogatják, minden játszik mindent, MP3-at Divx-et, wma-t stb. Érdekes dolog, hogy lassan minden játssza az MP3-at, a lemezboltokban mégsem kapható MP3 . Az legális online letöltõhelyek is többnyire valamilyen másolásvédett szutykokat árulnak. A CD-re újabban másolásvédelmet raknak, amit csak az nem tör fel aki nem akar, mindezek ellenére gyakorlatilag lehetetlenné teszik azt, hogy a megvásárolt saját CD-t "jogkövetõ" módon az mp3 lejátszóra másolja valaki.
Most nem azért, de ha nem lenne warez, akkor a béka feneke alatt lennének a multimédiás cuccok eladási statisztikái, meg a szélessávú netet sem azért adják viszonylag olcsón, hogy anyám a Nõk Lapját nézegesse a neten
Ha jól értelmezem, akkor egyvalamiben mindannyian egyetértünk. Kit érdekel az önsajnálkozó kiadó-zenész-médea közösség? Én tisztelem az alkotást, akármi is az, de megvetem az élõsködést. Ezt a mai felállást maguknak a zenészeknek (mert itt róluk van éppen szó) kell átgondolniuk és változtatni rajta, mert mi nem fogunk megváltozni. Mi már csak ilyen aljas kalózok, szemét, artisjogokat semmibevevõ emberkék maradunk a jövõben is és ez akár még rosszabb is lehet. Vegye már megtiszteltetésnek az a mûvész, aki nyavajog az elmaradt jogdíjaiért, hogy én tisztelem meg õt azzal, hogy lemezterületetet pazarlok és nem utolsósorban idõt is rá, hogy elmélázzak a néha baromira unalmas agymenésein. Itt a pont nálam, náluk arrébb ugyanez. Nyilvánvaló, hogy ki lesz a gyõztes ebben a játszmában. Nem õk.
A könyvtár még mindig sokkal jobb hasonlat, mint amit a plágium említésével sugallsz. A letöltõk nem akarják sajátjukként újra kiadni. :P
Maradjunk! A mai mp3-ak nem vágnak pl. 15kHz-en. A durvább hibák nem ezen múlnak, a zajok már jóval alacsonyabb frekvencián kijönnek egy 128-160k-s mp3-nál is. Persze, 160 fölött már én sem hallom a különbséget egy kis kütyün, de pl. 128k-nál nagyon is!
Ha meg 256k-sra tellik a helybõl, akkor már miért nem teszünk még rá egy kisebb lapáttal, és flac/ape? Sosem tudhatod, hogy nem tutsz-e hozzá véletlenül valami jobb hangcucchoz, és akkor foghatod a fejed, hogy a gyûjteményedet dobhatod a kukába.
A találmányokat szabadalmak védik, tönnyire, ha nincs szabadalmaztatva valami el is "lopják" a találmányt gátlástalnul. A szellemi termékeket pedig a szerzõi jog védi , ennek egyik része MAGYARORSZÁGON, hogy zenét magán célra, ha közvetve sem haszonszerzés céljából töltesz le, az legális. Ezért fizetsz elvileg az adathordozók árában jogdíjat. Programokra ez nem vonatkozik. Nézz utána, ez a törvény jelenleg. Még a Mahasz oldalán is ezt írják .... A letöltés önmagában nem bûncselekmény, amennyiben a letöltés, azaz másolat készítés a számítógép memóriájába vagy egyéb adathordozóra (CD-R) magáncélú felhasználás céljára készül és meg is marad e keretek között.Meg kell említeni, hogy arról egyelõre folyik a jogalkotói és jogalkalmazói berkekben vita, hogy jogsértõ forrás felhasználásval készíthetõ-e jogszerûen magáncélú másolat., azaz például az interneten elérhetõ, oda engedély nélkül nélkül feltett hangfelvételrõl készíthetõ-e legális másolat. A német Szerzõi Jogi Törvény például úgy foglal állást, hogy csak jogtiszta forrás esetén számíthat a magáncélra készült másolat jogszerûnek.
Talán a zeneiparnak (a magyarnak is) fejlõdni kéne a korral. Az, hogy legyárt egy számot ami elmegy, mellé 10 semmitmondó tüccitücci-t (elég soknak egy se jön össze) és hogy azt az egy számot hallgathassam vegyem meg sok ezer forintért a szánalmas albumát mert új medence kell. A technikai lehetõségek rég adottak mondjuk olyan rendszerhez ahol pl párszáz (nem párezer) forintért letölthetsz egy számot. Talán ezért csinálnak ma ilyen szánalmas zenéket mert csak a pénzért csinálják nem pedig zenét akarnak csinálni és azt eladni.
Hmm. Elmagyaráznád nekem az ipari kémkedés fogalmát? És a szabványok létjogosultságát?
Nem vagyok jogász, de a szellemi termékeknél ez biztos másként mûködik. Már csak azért is, mert azt konkrétan nem tudod elvenni, csak felhasználni.
A könyvtár egy picit más dolog, nekem nem tetszik a példa. Plágiumról hallottál már?
Hát nálam min. a 192 de inkább 256...a 128as nem kell... Meg azért egy kicsit túlzás hogy te 3Wattos pc speakeren kihallod :P Sz.ted egy ilyen 4-5 ezer Ft.-os gagyiságnak mekkora a frekvenciatartománya ? már csak ebbõl adódóan se tudnád kihallani a CD atta minõséget. Az ilyen "3wattos" pc speakerek áll. 2 utasok mélyközép és magas. És nem tud akkora tartományban sugázozni.Ergo nem tudja kiadni azokat a hangszineket ami miatt a CD-nek olyan jó a minõsége vagyis meg se hallhatod. Lehet fikázni a véleményem, de azért maradjunk a realitás terén :)
Jaj, ne viccelj már! 160kbps-ig egy 3W-os PC speakeren is meg lehet hallani a különbséget. És akkor töltik a 128k-s szarokat, amikben már alig van zene, de zaj és idétlen felhangok annál inkább.
A lopás más tulajdonát eltulajdonítani. Btk 316. § (1) Aki idegen dolgot mástól azért vesz el, hogy azt jogtalanul eltulajdonítsa, lopást követ el. De ha Te letöltesz valamit, az attól még megmarad a tulajdonosának is. Itt inkább FELTÉTELEZETT !!! elmaradt bevételekrõl beszélhetünk. Ha nem veszel jegyet a villamoson, az sem lopás még ha valószínûleg meg is károsítod a BKV-t. Csak sokkal látványosabb tolvajnak, kalóznak, és terroristának nevezni a letöltõket. A könyvtárak is komoly károkat okozhatnak a könyvkiadóknak, mert elolvasod a könyvet, utána nem fogod megvenni. A könyvtárak által esetlegesen fizetett jogdíj valószínûlg lényegesen kevesebb, mint ha mindenki venne egyet a szépen kinyomtatott több ezer forintos könyvbõl. Mégsem nevezzük tolvajoknak azokat, akik könyvtárba járnak. Éppen ezért, az ésszerû megoldás az általánydíjas letöltés, és ez lenne a jövõ egyetlen reális útja. A HBO-nak bejött. Pl kifizet rá egy elõfizetõ 12x3000 Ft-ot az évi 36000 Ft-ot Ha havonta 1x elmegy a moziba az csak 12000- Igaz régebbi filmek, de mindenki jól járt... A nézõ sokkal több filmet lát és otthon nézheti bármikor. A cég meg kaszálja fix havi bevételt. Egy hasonló megoldású elõfizetéses zenei portál szintén rengeteget hozna. Csak a a kiadók el vannak szállva és ezer éves elavult vackokat is arany áron szeretnének értékesíteni. Persze erre jöhet a válasz, hogy nagyon komoly marketing szakembereik milyen jól kiszámolták, hogy ez így van a legnagyobb rendben, de mint az élet megmutatta, hogy mégsem teljesen igaz a dolog...
És miért kéne több? Nem a mennyiség, a minõség számít. Aki a pénzt hajkurássza, nem ér rá az élet szépségeivel foglalkozni. Kevés kivételtõl eltekintve, erre akkor jönnek rá, amikor fiatal testüket körbekerítik a kórházban az "Exitál" spanyolfallal. :)
Nagyon jól tudom és hidd el, nem vádaskodásnak, inkább provokációnak szántam. Bejött, mert arra lettem volna kiváncsi, hogy valaki reagál-e erre a három "betû"-re. :)
Hát ebben is igazad van. Erre a részre pont nem tértem ki az elõbb. Nekem speciell nemcsak játékra kell a gép, mivel képet szerkesztek videót vágok effektelek stb... kell a két proci mag meg a többi. Tényleg az egész azon alapul kinek mire van szüksége, mi a hobbija, mi ér meg neki annyit. (jó biztos vannak olyanok akik csak azért veszik ezeket mert azt hiszik hogy az a menõ)Innen jön, hogy nekem a "majdnem tökéletes hangminõség" nem ér meg 200 ezret. 70-et még talán megérne. Viszont az 50x es sebességnövekedés ( ami a régi és a mostani gép között van ) az igen. De van akinek a hang, van akinek a HD minõségû LCD éri meg.
lopás, mert igénybe veszek egy szolgáltatást, rádiónál a köztes médium fizet helyetted, vagyis maga a rádió. Ezen nem kell fenn akadni. Azon viszont igen, hogy milyen alapon fizetünk az adathordozók után. És ezen többszörösen is. Egyrészt, bár joghoz nem értek, de tudtommal addig ártatlannak minõsülök, míg ennek ellenkezõjét be nem bizonyították. Õk azonban minden adathordozó vásárlót tolvajnak feltételeznek amit sztem nem tehetnek meg. A másik sztem meg a rádió reklámozza az eladót, tehát a rádiónak se kéne fizetnie, hanem a kiadónak kéne hálásnak lennie ha nyomatják a számot...
mondjuk ami igazán zavar az az hogy sztem max 20 évre kéne engedni a jogdíjak bezsebelését... azért nehogy már valaki a 20-25 éves kora közti dolgaiból éljen egész életében(magam is zenélek, és ezt más zenész ismerõsömmel vitattam is már, szte jogos :P )
Igen teljessen igazad van. Ha valakinek az a fontos az a hobbya akkor végülis megtudja csinálni. Nekem a gép a munka miatt is fontos volt meg hobby miatt is. Viszont zenében megelégszem az mp3-mal is, mivel 2 50wattos philips hangfalam van csak meg egy 150wattos magnet amit egy Denon erõsítõ hajt meg. Ez meg a kis 6m2 es szobába bõven elég. :)
Nincs igazad ! NEM LOPSZ !!! Ez a kiadó és jogvédõk ferdítése. Magyarországon azért fizetsz jogdíjat az üres hanghordozók árában, sõt a memóriakártyában is (ami lehet soha életében nem lát MP3-at) , hogy legálisan tölthess le, függetlenül attól , hogy a feltöltés legális volt-e. Nem kéne a jogvédõk idióta dumájat szajkózni, ilyen alapon a rádiós-magnóval a rádióból felvevõ szerencsétlen is "kalóznak" vagy tolvajnak minõsíthetõ... Ha belegondolsz a rádiók is árthatnak , mert ugye megunhatod a legújabb slágert miután 2x meghallgattad és akkor sem veszed meg "eredetiben". Bár a rádiók fizetnek jogdíjat, de sokan azért nem vesznek semiféle CD-t ,mert egyszerûen csak rádiót hallgatnak... INGYEN !
figy, régi nagy bandák CDi már relatíve olcsóan kint vannak, a nagyobbaké 2500(pl Iron MAiden, Judas Priest) de Queensryche ot már 1200ért láttam. Normális lemezboltban meg normális kínálat is van, legalább is én már plázában találtam olyan CDt hogy megnyaltam 10 újamat utánna, igazi ritkaságokat. De a legnagyobb cucc, a Tescos cuccok közti turkálás, így leltem Jethro Tullt olcsóért :D Szóval aki keres az talál, ráadásul legtöbb bandának van fennt neten sampleje+youtube...jó bandák után pedig fórumok adnak útmutatást... ha másnem akkor meg neten rohadt jó renfódelhetõ CDk vannak... még Whiplasht is leltem, pedig az se volt itt vadkeleten elterjedt... újak meg szinte mindeütt vannak... szóval minden kérdésre van válasz, csak keresni kell...
Tényleg, egyébként milyen CDket kellene megvenni? Aki idõsebb és már anno vágta a dolgokat, vagy fiatal és a szülei igényesek voltak, azoknak valszeg megvannak a jó CDk, ezeket ma már nehezebb beszerezni. Aki meg nem is tudja, h mi a jó, az hol keresgéljen?
Attól függetlenül, h nem értek egyet a kiadókkal, lássuk be, jogilag nekik van igazuk, ha már lopsz, ne neked sírjon a szád. Ha meg beperelnek, így jártál.
Ez az egyébként sem vettem volna meg szöveg meg nem mentség, max enyhíti a dolgot.
Kinek mi a lényeg : ha csak netezel és nem játszol a GF 8800 GTS meg a core2 duo sem lényeg, mégis megveszik, mert csak. Most ez a divat, hogy kinek van bikább gépe,vagy nagyobb plazma TV-je, régebben a Hi-fi volt a "divat". Mostanában a pár ezer valóban éreklõdõ hifisen és néhány milliomos sznobon kívül sajnos nem nagyon érdekli az embereket az igazi audiofil Hifi kultúra. Akit még érdekel, az csak azért megveszi az eredeti lemezt , mert valóban jobban szól. Ha erre nincs igényed hiába mond bárki bármit, ha 10 ezer eurót keresnél se feltétlen vennéd meg, vagy vacaokolnál azzal, hogy cserélgesd a CD-t, mert úgyis ott az összes szám MP3 ban , amit nem kell cserélgetni a lejátszóban. Az igazi Audifil hifi soha nem a Wattokról meg a Hertz-ekrõl szólt. Egy erõsítõ simán leadhatja, sõt valószínûleg le is adja ráírt 50-100 wattot, ettõl még szólhat rendkívül rosszul. Nem ez határozza meg igazán a hangminõségét. Az meg hogy mi terjed el ?. Egyértelmûen AMIRÕL azt mondják a reklámok, hogy el kell terjednie. Most Plazma vagy LCD TV-t kell venni , mert a szomszédnak is az van. Nem mint ha nem felelne meg a 2 éve vett 100 Hz-es CRT, de most ez a menõ, szép is a 4:3-as adás 16:9-ben. :) Ugyanez az ember, aki nem venne hangfalat, simán megveszi hitelre a 2-300 ezerbe kerülõ Plazma TV-t, vagy a 100 ezres mobilt... (bár a hangfal tuti jobb befektetés mert az 10 év múlva sem lesz sokkal olcsóbb, ellentétben a többivel :) A "nem hallod meg", meg nem biztos hogy igaz, mivel a gagyibb erõsítõ és hangfal is más paraméterekben rossz, mint amiben az MP3.
Inkább abban a közegben nem kéne Emersont keresni, ahol gyõzike a király. De élnek igényes emberek is az országban. Nekem pl ELP a kedvencem, de megfér mellettük az mp3 is.
Én értem, amit mondasz, de nem biztos, hogy jól látod. Nekem van "cuccom", nem is akármilyen. De átlagnapjaimban a számítógép elõtt ülök és nem rendelkezem elégséges idõvel ahhoz, hogy bekapcsoljam a nagyon HI-FI dolgaimat. Namármost ebben a szituban nyilván arra szorítkozom, hogy a PC-n elérhetõ fájlok varázsolják el éhes agyamat és ilyenkor már nem fogok mûszeres méréseket alkalmazni. Ettõl teljesen független, hogy ki milyen minõséget képes befogadni a 'neten, aki igényes, nem a 64, vagy 128-on teszi. Ami eltérõ megítélés köztünk, az nem más, mint a pénz feltételezése valakinél, akinek van füle is a zenéhez. Nem kell azt hinni, hogy akinek jó cuccai vannak, az kõgazdag köcsög. Akad jócskán megszállott és zeneszeretõ is ezen a Föld nevû bolygón.
Szerintem még mindig nem értitek a lényegét annak amit mondani akarok. Nem értem mért képezi vita tárgyát, hogy egy átlag ember a havi 80 100 ezres fizetését nem fogja 200 ezres "ALAP" hangfalpárra költeni. Akármilyen hihetetlen de az emberek nagyrészének a gagyi van meg, ahogy te is mondtad a parasztvakítás. Mert egy 50 ezres cucc is max 10-20wattot ad le, csak nagyon kevés helyen merik kiírni. Ezért is írtam hogy az 1000watt max 500, de összeteljesítményben az elképzelhetõ. A lényeg, hogy az átlag embernek bõven megfelel a kamu 500wattos hangfal. Akinek meg megvan a lehetõsége az álltalatok ALAP HIFI rendszernek nevezett cuccokra erõsítõvel minõségi DvD lejátszóval hangfalakkal együtt az bõven megtudja venni a CD-t.És neki semmi értelme vitázni az mp3 vs. audió cd-n.Arról nem beszélve ha az átlag ember nem lenne megelégedve az mp3 minõséggel akkor nem terjedt volna el ennyire. És igenis a pénz a lényeg ebben. Senki se cseszeklõdne crackek (mondjuk letöltött játék) meg mp3-ak letöltésével amikor 2 perc alatt meg lehet rendelni bármit a netrõl és jobb esetben holnapra ittvan.
"Számítógépre a letöbb birka kifizet több 100-ezret, csak hogy a legújjabb csúcszuper videokártyája legyen és "sokmagos" processzora, hogy utána jó sokat írjon ki neki a 3dmark. :) Egy ilyen gépre sem szívesen vesznek gyári programokat, bár volt pénzük megvenni a gépet. Miért vennének akkor Audió CD-t, ha itt is ez a helyzet."
Igen ebben tökéletessen igazad van. És a német haverjaim jól le is szóltak amiért nem veszem meg 17.000Ft ért a Half-life2-t (anno). De amikor megkérdeztem, hogy ugye õ is a 320eurós fizujából veszi meg a legújabb gameket, akkor egy ideig csak hallgatott, aztán kiderült hogy 6x többet keres és még olcsóbban vette meg az adott DvD-t mint amennyiért akkoriban itthon meglehetett kapni. Mert sajnos ebben a nem minõsítem milyen országban a legtöbb ember az árat nézi. Sajnos. És nem azért mert igénytelen. Az hogy én 4,5 év után vettem egy vadi új gépet...Hát sorry. Nekem megérte gyûjteni rá, költeni rá. Egy CD- ért az 5000 forint nem nekem nem éri meg. Fõként mivel nincs 200 ezres hangfalam :) De még 50 ezres sincs így mind1 hogy mp3-at hallgatok vagy CD-t. De ennyi erõvel a gép helyett vehettem volna egy fél "ALAP" Hi-Fi rendszert és akkor már majdnem tudtam volna élvezni a CD hangminõdéget. Bár akkor még CDket is kellett volna vennem hozzá, és amiket hallgatok elég sokféle 80-as évektõl a Trance-en át a reggie ig sokfélét. Hát legalább 10 album kellett volna úgy kapásra, csak a gyakrabban hallgatottabakból. De higgyétek el nem azért vagyok mp3 párti mert igénytelen vagyok, hanem mert nem ér meg annyit egy CD, nekem. De ha én is csak 2x többet keresnék 100% hogy nem szórakoznék letöltésekkel hanem eredetit rendelnék azt kész.
Hy! Ha valaki szeretit az online stratégiai játékokat aminek még grafikus felülete is van akkor reggeljen itt: http://www.travian.hu/?uc=hu1_16506 Nekem tetszik! Sztem megéri
De Neked vájt füled van! Ne gondold, hogy a legtöbb zombi, aki a nyavajás médeán nevelkedett, ezeket a nüanszokat, vagy hatalmas különbségeket észreveszi. Amelyik országban Gyõzike a király, ott ne keress ELP-t. :)
Na igen. Ez a XXI. század. Nem kötelezõ zenélni, nem kötelezõ kiadni, nem kötelezõ törvénytisztelõnek lenni, nem kötelezõ jó törvényeket hozni, nem kötelezõ kötelékben menetelni, nem kötelezõ a nem kötelezõ sem. Miért érdekelne bárkit a másik nyavajája, ha azt sem érdekli semmi? Ilyen a nagyszerû világ, ezt tudomásul kell venni. Akik kreálták, ne csodálkozzanak azon, hogy Frakenstein nem mindenben engedelmeskedik a gazdinak. :)
Számítógépre a letöbb birka kifizet több 100-ezret, csak hogy a legújjabb csúcszuper videokártyája legyen és "sokmagos" processzora, hogy utána jó sokat írjon ki neki a 3dmark. :) Egy ilyen gépre sem szívesen vesznek gyári programokat, bár volt pénzük megvenni a gépet. Miért vennének akkor Audió CD-t, ha itt is ez a helyzet. Nem a van pénzem ,vagy nincs pénzem az oka annak, hogy veszenk-e az emberek 5-6 ezerért két hét múlva kukába való Audió CD-ket, amin max egy szám halggatható, de az se sokáig. 100 ezerbõl azért simán össze lehet hozni olyan Hifi cuccot, amin bõven hallani az MP3 hibáit. Nem kell ehhez egybõl 200 ezres hangfal, vagy High end cuccok. Az olcsóbb kategóriákban is van néhány meglepõen jó darab. A Samsung a házimozi meg olyan a hifiben, mint a "versenyautó Trabant". Tele DSP-kel,köze nincs semmilyen audiofil cucchoz, a Wattokat meg inkább tényleg hagyjuk. Milliós csöves erõsítõk "csak 2x20-30 wattosak, mégis sokkal jobb hangjuk van, mint az efféle 1000 wattos "profi" szutykoknak.... Nem egy olyan 40-50 wattos kis 2 utas audiofil hangfal van, ami nem kerül 100 ezerbe sem , és mégis meghallani rajta azt a különbséget.
"Hát nézd , a pár százezres hifi nemhinném hogy alapnak nevezhetõ :) "
Csak egy "alap" HI-FI hangfalpár ára bõven 200kHUF felett van. Egy alap HI-FI erõsítõ ára 100kHUF felett van. Egy valamire való CD-lejátszó (a minõségen kívül "nemtudsemmit" kategória) 50kHUF-nál kezdõdik. Ráadásul ez nem "sokszázwatt", hanem "csak" 2x60W-2x100W...
Ahhoz, hogy valóban HI-FI rendszered legyen, az a minimum, ez az ALAP.
Az ilyen 1000W-ok az adatlapon csak parasztvakításnak jók. Egy olyan készülékre is ráírják, ami a hálózatról felvesz max. 150W-ot... Az ilyen 1000W-os "házimozikészletek" csatornánként leadnak 8-10W-ot, szub esetén 25-50W-ot. És ezek már a 100kHUF feletti "házimozi" cuccok. Ilyen kijelentéseim után nem egy olyan ember hülyézett már le, aki még soha nem látott és hallott valóban sokszázwattos erõsítõt... 1000W egy kisebb diszkóba is nagyon-nagyon sok...
"öregem, akkor neked botfüled van! :)" Vagy csak nincs olyan audio rendszere, amin ordítana a különbség :)
Eredeit CD-rõl közvetlenül 320kbit/sec mp3-ba grabbelve még nem vészes a különbség, szerintem "hallgatható". De a netrõl letöltött 320-as mp3-nál már nincs arra garancia, hogy eredeti CD-rõl grabbelték. Ez sok esetben hallatszik is. Ráadásul mp3 esetén pont azok a finom részletek vesznek el, ami miatt az ember százezreket öl egy igényesebb sztereo rendszerbe. Radásul normális hangkártya sem kapható elfogadható áron. Pl. a Creative termékei is inkább valók csúcskategóriás PC hangszórókhoz, mint egy "normálisabb" audiorendszerhez.
Hát nézd , a pár százezres hifi nemhinném hogy alapnak nevezhetõ :) Most néztem a depon pár száz ezerért elég profi Samsung házimozit kapsz 1000Watt összteljesítménnyel ( tuti hogy nem a leadott tehát a leadott max 500watt ). Lehet vitázni mert a samsung messze nem a legprofibb, akkorsem alap cucc :) Sõt...ha Sztereo hifit nézünk pár százezerért akkor az tuti hogy nem alap. Ha már a jó hangzásnál tartunk akkor nem csak a hangsugárzó számít, hanem az elredezés is, egy olyan szoba kialakítása, ami nincs tele össze vissza pakolt bútorokkal stb és lehetõleg négyzet v. téglalap alakú... (ha már "nem tölti ki a teret"rõl beszélsz) stb stb stb. Ezt az átlag ember nem teheti meg. Ha meg neked van pénzed pár százezres hangcuccra ( amint ráadásul alapnak nevezel :) akkor simán van pénzed az 5-6 ezer Ft os CD-re is. Amit írtam azt az átlagra írtam. És egy átlag házimozi vagy hifi 40-50 wattos kis 2utas hangszóróin nem fogod észrevenni a különbséget.
Nekem van jópár zenei albumom, audio cd-n. Gondoltam ha már annyira szeretem, csak megveszem hadd fogja a port a polcon. Meg akkor már felrakom FLACbe a gépre. Persze ezek nem az ország legismertebb elõadói, de szerintem a legjobbak, és tényleg jó minõségû zenét játszanak. Persze ezeket az albumokat 2,5-3k áron veszem. És a játékidõ 60-70 perc.
"Ez olyan mint aki felháborodik hogy a buszon jegynélkül utazik és megbüntetik... hogy ha betudnák tartani hogy mindenkinek fizetnie kell akkor inkább gyalog utazik..." - A buszon bérletem van, de mindig megveszem, biztos ami biztos. A popzenei CD-ért biztos nem adnék 1 fillért se, hacsak nem tényleg nagyon jó. Ezeket a számokat hamar megunja az ember. Inkább hallgatom a rádiót, vagy youtuben berakom a klipjét, oszt addig megy a zene.
öregem, akkor neked botfüled van! :) Nem lehet általánosságban beszelni "emberi fülröl". van aki egyszerüen keptelen kulönbseget tenni cd-audio es mp3 kozt, hiába van "jo füle". en a par szazezres alap sztereo hifi-men egybol meghallom, hogy dinamikátlan, erotlen mp3, nem tolti ki a teret, kihasznalatlanok a frekvenciatartomanyok. en soha nem töltök mp3-at, mert egy kalap kaki a minösege. Viszont FLAC-ot, APE-t komálom!! Amugy a cikkhez hozzaszolva, vegre egy ertelmes kezdemenyezes Amerikabol...
Reklám-management nem tesz hozzá?? ez rak csak igazán hozzá, lásd tokio hotel meg hasonlók... egy zenekar számára egyik legfontosabb a reklám és a rádióidõ amit kapnak. Ez a kettõ rohadtul fontos, még ma az internet korszakában is... van akit igazán érdekel egy zenei mûfaj, akkor az keresi a jobbnál-jobb albumokat abból a kategóriából. Én is így teszek. De egyébként a legtöbb ember nem veszi erre a fáradtságot, és csak arról tud amit hallatnak vele. Pl metal terén ott van a Nuclear Blast kiadó... õk ha akarnak egy átlag zenekarból is csinálhatnak sikerest, mert a zenei mûfajon belül nagy befolyással bírnak... nem a zene minõségérõl szól az egész, sajnos, hanem hogy hogy lehet pénzt csinálni. Szerencsére a net megjelenése sokmindenen változtatott... tényleg hírnévhez lehet jutni a neten keresztül(JerryC meg sokan mások a példa rá). és szerencsére már otthoni és kis stúdiók is terjednek el szép számmal. De ennek ellenére azzal szembe kell nézni, hogy az illegális mp3 letöltés ennek ellenére bûnnek minõsül... nem azt feltételezik ilyenkor hogy megvetted volna a CDt, hanem hogy igénybevetted a "szolágltatást" tehát a zenét hallgattad. Ez olyan mint aki felháborodik hogy a buszon jegynélkül utazik és megbüntetik... hogy ha betudnák tartani hogy mindenkinek fizetnie kell akkor inkább gyalog utazik...
Nem a kiadókat akarom mentegetni, mert szemétség amit csinálnak, hisz ha megnézzük a CD elõállítási költségét, és megnézzük a terjesztési területét ezen CDknek, és ebbõl kalkulálunk egy összköltség(ebben számolva a stúdiózást stb)/vevõ számot, majd az arányszámot figyelembe véve elég érdekes árat kapnánk... fõleg a 4k-5k körüli CDk azok aminél pofátlan haszonkulcsot számolnak fel... egy 3k körüli összeg lenne a max taáln ami reálisnak mondható...
excuse me for the long comment...
" de egy audio CD-vel csak a macera van, grabbelés-konvertálás-taggelés, pláne ha másolásvédett, akkor még használhatatlan is számomra. "
Ez mennyire igaz és nekem eszembe se jutott :D Pedig nekem sincs egy darab audió CD-m se viszont több mint 4500 számom van mp3 ban :) Ki a fene hallgat ma már audió CD-t ? Már mindenben kapható az mp3 lejátszós , és lehet kötekedni de az ember fül számára minimális különbség van egy audio cd és mp3 között. Szal a kiadók ideje lejárt ahogy az audio CD-jé is...
A perek nem hoznak bevételt a zenészek számára Nemhát, de ki a f@szt érdekelnek a zenészek? Ezeknek csak a saját zsebük a lényeg, az egész iparág arra épül hogy adjuk el a semmit pénzért. Mert ma egy zeneszámot elõállítani középkategóriás otthoni cuccon is leeht olyan minõségben, amire pár éve-évtizede csak a legdrágább stúdiófelszerelés volt alkalmas. Ez méginkább igaz a terjesztésre, feltolsz pár klipet a Youtube-ra ingyen, meg összedobsz egy weboldalt és PayPal vagy emeltdíjas SMS segítségével fizettetsz.
zenélés + stúdió+ klipp+ reklám+ management+kiadás+terjesztés+koncertezés+ koncertszervezés+koncertfelszerlés összeállítása/beszerzése+ jogdíjak forgalmazása meg minden Reklám-management-kiadás-terjesztés - ezek éhendögölhetnek nyugodtan mert semmi pluszt nem tesznek hozzá a zenéhez, csak a zsebüket tömik belõle, élõsködnek rajta. A koncertezést pedig át lehet vinni a bevételi oldalra, mert ha egy zenekar jól csinálja, akkor el fognak menni az emberek a koncertjeikre. Én például 200 Ft-ot sajnálnék egy CD-ért, de 8000-et egy Sziget napijegyért kifizetek, mert élõ, igazi zenét és jó szórakozást kapok a pénzemért.
Az a baj még ez eredeti CD-vel, hogy semmi pluszt nem kapok a letöltötthzö képest. A jobb játékokat meg szoktam venni eredetiben, és akkor megkapom szép dobozban, megy a multiplayer rendesen, stb, de egy audio CD-vel csak a macera van, grabbelés-konvertálás-taggelés, pláne ha másolásvédett, akkor még használhatatlan is számomra.
"zenélés nem iparág, de a zeneipar= zenélés + stúdió+ klipp+ reklám+ management+kiadás+terjesztés+koncertezés+ koncertszervezés+koncertfelszerlés összeállítása/beszerzése+ jogdíjak forgalmazása meg minden..."
Ezzez a logikai sorrendel az a baj hogy 2007-et irunk. Irom helyesen: zenélés+studio+klipp+internetes webshop+koncertezés.
Ebbõl látszik hogy valójában a kiadók egy felesleges valami, valójában maximum a stuidófelvétel és a videóklipp elkészitésében van szerepük.
De az az igazság, hogy egy jó zenekarnál a studiófelvétel nem kerülne olyan kurva sokba, ha nem a kiadók birtokolnák õket és nem kérnének érte egy vagyont. Szóval 2007-ben az a helyzet hogy bármelyik valamire való is elõadó foghatná magát, készithetne egy albumot, bérelhetne egy honlapot évi 10 ezer forintét és árulhatná a zenéiket albumonként 1000 forintért vagy kevesebbért. És ha tényleg jó a zenekar, akkor simán meg is vennék az emberek. Arról már nem is beszélve hogy a koncertekbõl nagyságrendileg is több pénz folyna be és a koncertekhez szintén feleslegesek a kiadók.
És tulajdonképpen el is jutottunk a lényeghez, miszerint ma már a kiadók egy felesleges és céltalan szervezet, amiben viszont irdatlan sok pénz van. És nem esik inyükre az hogy a semmi munkáért az emberek nem ohajtanak pénzt fizetni arról már nem is beszélve amikor ilyen "sájgász" zenekarok csak azért "sikeresek" mert milliókat ölnek a reklámokba, miközben egy kalap sz@r az egész.
Hogy egy példával éljek, olyan ezt mintha a kovácsok a századelõn kiharcolták volna hogy ezentúl minden autótulajdonos fizessen jogdijat az autójára mert az autó megriasztja a lovakat. Aztán 2007-ben vernék az az asztalt hogy mi az hogy az autósok nem fizetnek jogdijat, miközben bármikor megriaszthanak egy lovat. Az õket pedig nem érdekli hogy nincs is ló az országban, de akkor is...
"Letöltötted a zenét? Igen. Ezzel okoztál bevételkiesést? Igen, mert nem vetted meg a CD-t." Ez az amivel nem értek egyet. Az, hogy valaki letölt egy albumot közel nem azt jelenti, hogy ha nem lenne lehetõsége letölteni meg is venné. Szerintem simán csökkenteni kellene a cd-k árát, mert az itthoni fizetések mellett nem sokan engedhetik meg maguknak, hogy eredeti zenét hallgassanak. Akkor sem szûnne meg a kalózkodás, de ha olcsóbb lenne egy-egy cd elgondolkoznék, hogy ha már úgyis tetszik egy zene megvegyem-e eredetibe.
Szerintem az a gond a zene "iparral" hogy ipar lett. Régebben azok voltak a zenészek akik szerették csinálni amit csinálnak. Egyfajta hobby. Valakinek volt érzéke mondjuk a gitárhoz , eljárt suliba vagy tanárhoz és kicsiszolták az érzékét, aztán pár hasonló beállítottságú haverral összeálltak egy bandába. Szerintem a zene egy kultúrának a része, és nem egy iparág mint a fémipar hogy kohókban gyártják az anyagot amit aztán értékesítenek meg minden. Végülis ma már ilyen a zeneipar is. Manapság szerintem a zenészek nagyrésze a pénz miatt zenész. Legjobb példa magyarországon az a sok sablonzenekar mint a sájgájz meg a hasonlók. Mindenki tudja hogy a mai technikával akár az én hangomból is lehetne elsõ osztályú slágereket gyártani. Ez nem kérdés ez tény. Megintcsak szerintem, régebben azért indult be ez a CD-s iparág mert az elõadók terjeszteni akarták a számaikat, és bizony az költségekkel jár ezért kerültek annyiba a CD-k amennyibe. De ma amikor egy CD elõállítási költsége max 20Ft.- de lehet sokat mondtam. A lényeg hogy nem 4kHUF egy új CD hanem 5-6-7 ezer. 4ezerért nem kapod meg a vadiúj albumokat. Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt 10-15 évben mennyit esett az ilyen CD-k színvonala de az ára nem!Régebben egy albumon volt 15, de átlagban 18-20 szám. Manapság van 10-15 max. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb elõadónak van 1-2 max 4 ( de az már sok ) sláger száma, ami jó igényes népszerû! Hogy ebbõl ki tudjon adni egy albumot, valahogy ekecsel hozzá még 5-6 számot amik többnyire már gagyik és kiad egy egész albumot. Azt csá. És mindezek után a kiadók siránkoznak hogy jajaj senki nem veszi meg az eredetit. Hát persze hogy nem ! Fõleg nem magyar o. on. Ahol az átlag kereset 70-100 ezer között van. Ezelõtt 5-8 éve is 3-4-5 ezer körül voltak a zenei CD-k. Manapság láttam már 7 ezerért is :S Röhej. A legdurvább még mindig az hogy a kiadók meg sírnak rínak, pedig már vagy 5-6-7 éve mindent le lehet tölteni a netrõl és az emberek nagyrésze azt is teszi, és mégsem mentek még csõdbe ! Na ? Miért nem ?Gondoljatok bele, ha ennyi idõ után se mentek csõdbe akkor mennyire megérhette nekik ez akkoriban amikor még nem volt net. Mindez után azt mondom hogy nem érdekelnek a kiadók. Ha akkor a gáz akkor jelentsenek csõdöt. Inkább elmegyek egy koncertre mint kiadok 5000-ret egy Cd ért.
A koncert rossz példa, mert az un. "zeneiparnak" ez is piszkálja a csõrét, mert a koncertbevételekbõl neki nem jut semmi. Szal szerintem koncertekre kell járni, mert azzal nem a lemezkiadókat, hanem az együttest és a szervezõket támogatja az ember.
A nyers lemezek utáni átalánydíjjal meg elégedjenek meg a lemezkiadók, és a fájlcserélõket hagyják békén.
Letöltötted a zenét? Igen. Ezzel okoztál bevételkiesést? Igen, mert nem vetted meg a CD-t. Tetszett a zene? Igen. (Nem tetszett, és letörölted? Igen.) Elmentél a koncertre? Igen. Ingyen volt? Nem. Jó volt? Igen. Elmentél máskor is a koncertre? Igen. Elmentél volna, ha nem ismered a zenekart? Nem. Ha fizettél a koncertért, akkor ugye támogattad az elõadót? Igen. Ha nem mentél volna el, akkor nem fizettél volna? Igen.
Akkor hol a hiba? Egy egyszeri 4kHUF-os CD-ár kiesés többszörösen bejön a koncerten, már amennyiben a koncertre érdemes elmenni. (Tehát tényleg zenét kapsz.)
egyébként félreértés ne essék, nem a kiadókat védem, az is szeétség amit õk mûvelnek, de az hogy minden zenét letöltünk, azt sem tartom jó dolognak. És én sem vagyok különb, csak én ezt attól még elítélem.
csak tod feltételezem a Fernandot letörlik a gépükrõl... de ha a gépeden tartalmazott mp3akkal kapnak el, azokat nem mondhatod hogy rossz, hisz rendszeresen hallgattad õket(legalábbis a birtoklásuk arra utal hogy igényt tartottál rájuk)
sztem nem: a zenélés nem iparág, de a zeneipar= zenélés + stúdió+ klipp+ reklám+ management+kiadás+terjesztés+koncertezés+ koncertszervezés+koncertfelszerlés összeállítása/beszerzése+ jogdíjak forgalmazása meg minden... ez a zeneipar ami nem összetévesztendõ csak magának a zenének a megírásával/meghallgatásával
Azért valahol õket is meg lehet érteni. Felfedezik Fernandót, a 12 éves új szupersztárt, akinek azonnal kiadnak 10 millió lemezét, hogy majd dõl belõle a lé. A pórnép meg ahelyett, hogy perkálná a lét, inkább letölti, és rájön, hogy Fernando hangjánál egy köszörû is mûveltebb zeneileg, tehát a 10 millióból elmegy egy millió, hála az amerikai Süketek és Nagyothallók szervezetének, valamint a Debil Nyálas Hurkagyurkák egyesületének. Tehát kiesett 90 millió dolláros bevétel. Nosza, elkapok 100 embert, beperelem õket fejenként 100.000 dollárra, õk majd szépen behozzák a kiesett pénzt.
teljesen egyetértek az elõttem szólóval... a zene nem iparág...
Egyébként meg: "Amerikai Zeneipari Szövetséget " Ez már önmagában is abszurd. Ha az ipar meg a zene egy kifejezésben van, az azt jelenti hogy ott zene nincs. Maximum ipar.
Már elõre várom hogy majd megjelenik egy cég, ami évi fél köbméter levegõt megtisztit egy szürövel, elnevezi magát levegõipari szövegségnek, majd mindenkitõl átalányadót fog szedni lévén bárki beszivhatja az a fél köbméter levegõt...
Hát igen ezt kéne mindenhol: "Közösen fel kell lépnünk ez ügyben és közölnünk kell a RIAA-val, hogy húzzon innen!"