Az lenne a kérdésem, hogy pna készüléken hogy lehet szoftvert frissíteni, esetleg a belsõ memóriát hogy lehet elérni, mert nekem nem jött össze.
Azt írja hogy lejárt a licenc és nem tudja megnyitni a térképeket. Ez egy MyGuide típusú navi saját igo alapú de Myguide névre hallgató szoftverrel ami már egyébként idõközben meg is megszûnt... Igo-t esetleg rá lehet valahogy erõszakolni??
A választ elõre is köszönöm!
Szerintem nem is olyan rossz a Mio Moov Navigáció ! A Moov az egyik legfejlettebbb navigációs program és 38 európai országot részletes térképpel támogat. Ebben bízhatsz !
Ja amugy pedig a POIkat leszámítva azt mondják h az Igo a legjobb, nekem bevált
elég szegényes az adatbázisa pl az Igonak, hiába frissítem Debrecenben uszodát még mindig szoboszlón talál legközelebb, vagy vmi iesmi volt, mert nem csak azon lepõdtem meg...
"Csak az elmúlt hat hónapban az érintett útszakaszon több mint egy tucat tehergépkocsi tévedt el vagy robbant le" Szörnyûûûû.... Ez havi 2 kamion!
Szerintem meg a GPS-eket kellene úgy megcsinálni, hogy a gépjármû típusát is figyelembe vegye. Nem tudom pl. hogy a magasságot beleteszik-e egyáltalán. Én Igo-zom, de sz.gépkocsival, szóval nekem még nem volt rá szükségem.
Amirõl nem esett szó a navigációs rendszerekkel kapcsolatban, az a POI kezelés. Nagyon hasznos tud lenni, ha tök ismeretlen helyen van az ember, és benzinkútra, kórházra, gyógyszertárra, valamilyen boltra, stb-re lenne szüksége.
"szerintem aki GPS el el téved az térképpel is eltévedne"
"Akedt valaki komolyan vette azt a dajkamesét, hogy ez fontos annak, aki közlekedik a világban?"
Elõbb próbáld ki, aztán fikázz. Vagy gondolkozz. Biztosan veled is elõfordult már az alábbi három eset valemelyike: - Nem tudod, hogy pontosan hol vagy. - Nem tudod, hogy pontosan hol van a cím, amit keresel. - Nem tudod, hogy pontosan hogyan lehet odajutni (melyik templomnál kell lefordulni, hanyadik kijárat, a sok egyforma kitáblázatlan utca közül melyik az XY, stb.). Mindhárom probléma megoldása triviális, ha van nálad GPS. Ezen kívül mentesít a vezetés közbeni térkép böngészés alól, ami nem egyszerû, és nem is túl biztonságos (persze meg is lehet állni, de az csalás :) ).
Nekem Stockholmba votl problémám, de ott nagyon. Én mondjuk MS Aoutroute 2007-et hasnzáltam de mindig eltévedt a navigáció. Mondjuk sose szerettem Stockholm belvárosát mert az totál káosz és nem egyszerû közlekedni. Mondjuk csak ott volt problémám a navival a többit azt szépen mutatta, mondjuk nem hagytam, hogy tervezzen hanem én terveztem meg az útvonalat.
Stockholmban igazábol az volt a probléma, hogy olyan helyre akart bevinni ahova nem lehetett behajtani személyautóval csak taxi és busz.
Alapvetõen szerintem rendben vannak ezek a szoftverek legalábbis a sima térképhez képest ez is nagy segítség lehet fõleg ha olyan helyre kell menni ahol még életedben nem jártál.. jojo peresze észel használva de még mindig jobb mint meg meg álva térképet böngészni vagy a kormányon tartva a térképet le le pillantgatni szerintem aki GPS el el téved az térképpel is eltévedne
Szerintem ha valaki tutira akar menni és az uticélhoz vezetõ utat és annak kõrnyékét nem ismeri akkor jobb ha megnézi az utvonaltervet és esetleg áttervezi. De pl. Budapesten a sok egyirányú utcáknál hálát adok a GPS-nek. A hang navigálást meg elõszõr jónak tartottam, de most már kifejezetten nemszeretem.
Szóval a lényeg hogy meg kell tanulni használni! És bármikor kiállok bárkivel egy versenyre, hogy én a GPS-el vagy õ GPS nélkûl ér-e oda a célhoz.
Pl. csináltam olyat is, hogy a körúton dugó volt és arra is navigált volna a GPS-s, de én bejjeb menetm egy utcánnyit és elosontam szépen gyorsan. A GPS-s persze egyfolytába vissza akart vinni a körútra és minden lehetõségnél vissza akart vinni, de nem mentem és akkor újraszámólt és amikro láttam, hogy közel járok a célhoz, na akkor mentem vissza.
haverom jött hzzám és mondja az utca nevét ahol van, de az egy faluval odébb volt. Ez Bp.-tõl 40 km-re
Uhh, copy-paste kicsit a cikk :S Ezt lehet? :O
Én inkább azokat szeretem, amiknek egész nap van grafikus felülete..
Helló! Ha szereted az online stratégiai játékokat aminek még grafikus felülete is van reggel itt: http://www.travian.hu/?uc=hu1_16506 Nekem tetszik! Sztem megéri
Hát a szlovén-horvát térkép sem a legjobb : elvitt egy hegyi kecske ösvényre (talán 1m-rel szélesebb út, mint a kocsi, de szerinte ez egy normál 90 km/h-s út), ami egy olyan határátkelõre vitt, ahol csak helyi emberek mehettek át (egészen addig meg sem tudtam fordulni). A nemzetközi határtól 500m-re is erre az útra akart vinni (mint leggyorsabb és legrövdebb út is)
Nem baj! Fõ az, hogy kimuzsikáltak egy kis pénzt a hülyék zsebébõl! Akedt valaki komolyan vette azt a dajkamesét, hogy ez fontos annak, aki közlekedik a világban? :)
néha kicsit elszámolja magát, fentartásokkal kell használni. ésszel, mint mindent.
"Szintén szlovákia: híd tetején forduljak balra" Nekem is ezt mondja (meg gondolom másoknak is), amikor a Nagykõrösi úti felüljáró tetején az Illatos útra akar fordítani, persze én is arra tartok, csak a felüljáróról lekanyarodva vissza tekeregve megyek az Illatos út felé. :)
a térkép tervezõinek frissítenie kéne az adatbázist, az olyan utaknál ahonnan jelzik az ott lakók, hogy nem kívánnak nagy kamionokat látni simán el lehetne tûntetni a gps-ezõket csak annyival, hogy kamionoknak nem tervez ott utat a kütyü. ja meg be kell állítani azt is, hogy kamionnal megy az illetõ.. egyszer egy költözésnél a sofõr majdnem ráment egy gyalogos felüljáróra..
Hehe. Egyszeru a megoldas: a kamionokat el kell terelni RDS-TMC hackelessel... :)
Én is használtam GPS-t de nemvoltam vele nagyon megelégedve. Egy néhányszor beszaladtam vele a sürübe:)
ezen túl a ffi képesség a gps kezelése lesz és nem a jó navigációs képesség :)
Igoban is vannak térképhibák, ami nem a szoftver baja, hanem a szar térképé ezeket többnyire javítják egy idõ után, fõleg ha találsz ilyet és elküldöd nekik
nekem a 3 best of még mindig:
Kassa, fõút befelé a város felé, ahol 2x2 sáv között villamossín betonpadkával és kerítéssel. Nah azon akart párszor visszafordítani (lehet hogy tank volt beállítva autó helyett? ) :)
a másik finnország, tampere körgyûrû, autópálya keresztezõdés, tripla záróvonalon megfordított.
Szintén szlovákia: híd tetején forduljak balra. még jó hogy nem tettem :) úgy tûnik az ottani térképben a híd és a keresztezõdés egy kutya.
Én Angliában költöztem pár hónapja, és volt egy kicsit szürrealisztikus élményem ezzel kapcsolatban. Egy norvég kamionsofõr jött, akinek egy norvég nõi hang osztotta a parancsokat mély torokhangon a büszkén kitett GPS-bõl. Kezdõdött azzal, hogy a digitális térképben nem volt meg a keresztezõdés a ház elõtt (amin egyébként szemmel tökéletesen átlátható volt), az útvonaltervezõn pedig világosan látszott, hogy az orrunk elõtt levõ gyorsforgalmi útra akar kivinni a masina, csak az útvonalkeresõ nem tud átnavigálni az orrunk elõtt levõ keresztezõdésen. Mikor tettünk egy kört a háztömb körül, és a sofõr szemmel láthatólag akart menni mégegy kört a GPS tanácsainak megfelelõen, kezdtem azt érezni, hogy a szakember nem áll a helyzet magaslatán, és erõsködésemre végül hajlandó volt a teljesen nyilvánvaló utat választani.
Ezután már csak annyi történt, hogy a GPS egy ötsávos autópályán azt tanácsolta, hogy maradjon a legbelsõ sávban. Kb. 20 kilométeren át. A sofõr tartotta is. Ennyit még nem dudáltak jármûre, amiben ültem, de nem mertem szólni, hátha megsértõdik a nõ a GPS-ben és valami rettenetes ónorvég átkot mond...
Szóval nem elég a GPS, azt is tudni kell használni. Pl. valami térképolvasási képesség ott sem árt, hogy felülbíráljuk a hülyeségeit, tehát ha azt mondja, hogy a következõ leágazás húsz kilométerre lesz az autópályán, akkor akármit mond, nem maradok a belsõ sávban kamionnal.
Én személy szerint is haragszom rá, mert egy újabb férfiképesség vált haszontalanná, GPS-sel a legszöszibb szöszi is odatalál helyekre. Pedig imádok tájékozódni és jól is csinálom. Sportból nem is használom a PDA-mon, csak a térkép funkciót, bár elismerem, bringázás közben néha nagyon jól jönne, amikor jelöletlen földutakon kell közlekedni. Hiába nézem meg ugyanis otthon Google Earth-on az útvonalat, nem tudom megjegyezni a légifotókat a teljes hosszra és nehéz leinterpretálni, mikor melyik földhányásnál kell befordulni.
"reagált a problémára Sarah Schweiger, a TomTom navigációs szoftvereket fejlesztõ cég közép- és kelet-európai PR-vezetõje. "
ok, akkor a Tomtomban nem fogunk megbízni, de az Igo-t továbbra is használni szeretném :)
A navigációs rendszerek közül én csak az IGO-t használtam, de nekem még nem volt problémám vele. Igaz az is, hogy én nem kamionnal járok, hanem autóval. A navigációs rendszer egy okos térképnek tekinthetõ, ami semmiképpen sem nélkülözheti a vezetõ odafigyelését a környezetre, a pillanatnyi forgalmi helyzetre, és a térképfrissítés óta bekövetkezett változásokra. Nagyon hasznos dolog, és megelégedettséggel használom már kezdetek óta :)