"A mostani botrány ha nem is hiúsítja meg, de mindenképpen hátráltathatja a hasonló együttmûködéseket és ismét fellángolhat a vita arról, hogy nem veszélyes-e a Virtual Earth vagy a Google Earth?" Elvileg nem lenne veszélyes mivel a kormány vmennyie meköti a kezüket hogy mikor miröl késitenek felvételeket. Bár gyakorlatilag semmi se lehetetlen... 51es körzet nincs tilto listán.Mivel tudják mikor ér a mühold látoszögébe és erre oda figyelnek ott. :) Max annyit lehet kivenni hogy folyamatosan bövül és a parkolási szabályok változnak. :DD
Ebben az egészben az a kurvajó, hogy még szét is kürtölik, hogy az is lássa, aki addig nem vette észre. Találtam én már a Google Earth-ben egy háromfaszú délkínai japán-menyétet, amint éppen mézet eszik a Pentagon tetején, de abból nem lett botrány, hogy a kémmenyét visszavág!
Ez az USA hadseregének a hibája, õk balfaszkodták el az egészet. Ha annyira titokban akarnak tartani dolgokat, akkor miért nem egy fedett dokkot építenek?
Azóta már biztos lehet kapni a piacon 7ágú kínai propellert is. ^^
Ja ez én is akartam írni, már a '88-as Vörös október filmben is ilyen hajócsavar volt, akkor meg igaz, hogy már látszott a vége, de azért még Hidegháború volt.
Mûbalhé.Cifunak,kvp-nek nagyon igaza van. Ez a héják egy újabb szarkeverése,hogy még jobban meg tudják figyelni az embereket még az internetet is a szokásos lehallgatáson kívül a "szabadság" jegyében a szabdság országában mai rengetegt vesztett szabadságából mióta a Bush banda vezeti.Ezek ellenõrizni akarnak mindenkit és keresik hozzá az indokokat,tiszta 1984-et játszanak élõben,ráadásul a legnagyobb gáz h én több amcsi tengeralattjárós film vízalatti jeleneteiben is láttam ilyen scimitar csavart. Azt akkor nem akarják betiltatni ezek a hülyék?Egy olyan csavart nemtom mért féltenek aminél van már korszerûbb az oroszoknak is meg nekik is. Szánalmas.
"Ennyi dilettáns ember jár ide???"
Te eddig melyik SG-t olvastad? Én már régen a kommentelõk miatt járok ide, szerintem felesleges idegesítened magadat a kis önjelölt zseniken. ;)
Mellesleg azoknak akik nem "hisznek" a lopakdóképességben rajtuk tesztelném le. Rázavaroknák a célra, amik õk lennének 2 F-117-et és két MIG-29-cel kezdeném el kerestetni meg teszõlegesen választott SA rendszer védhetné õket, de csak az általuk annyira felmagasztalt régiek (SA-10 alattiak számozásban), merthogy szerintük "tutira" látja a gépet. Asszem nem vállalnák be...
"Egyfelõl az F-117-es repülési útvonala több egymást követõ napon is ugyanaz volt (ezzel megszegték a típushoz elõírt repülési terv egyik alapvetõ pontját)"
Normális helyeken minden típus esetén alapvetõ kellene legyen, hogy nem repülünk kétszer ugyanazon az útvonalon.
Már a 70-es években aszerint tologatták idehaza a fegyvereket, hogy mikor járnak amerikai kémmûholdak felettünk. Nem értem miért nem nem teszik kötelezõvé a mûholdak pontos pozíciójának elérhetõségét és dobnak rá addig valami hálót. Ennyi... Ez inkább looser-ségre vall.
"15 amerikai nagyváros háromdimenziós térképét." Megnéztem New York-ot, elég béna még...
> akkor rendelkezniuk kell magashomersekletu szupravezetokkel is
Bar ez nem teljesen igaz, mert a hutes meg mindig szobajohet.
>> a lopakodok csak nagy magassagokban lathatatlanok
> Ez így nem igaz.
En F-117-ig kovettem a fejlesztesuket (akkoriban tettem le a lantot). Ha ma mar kepesek alacsony magassagokban is lopakodo jellemzokkel rendelkezo gepek gyartasara, akkor rendelkezniuk kell magashomersekletu szupravezetokkel is. Az F-117 hatarozottan nem ilyen volt (legalabb is az elso legyartott peldanyok).
> Tudnál modani nekem olyan szonár (?) típust, amelyet a repülõgépek észleléséhez rendszeresítettek?
Mi nem hasznaltunk ilyeneket igy konkret tipust sem tudok mondani, csak kiserleti berendezekrol tudok. De nem tartom kizartnak, hogy az USA vagy Izrael rendszeresitett is ilyeneket.
A 2VH utan egyebkent azert vontak ki oket a forgalombol mert a sugarhajtasu gepek zajanak kiszuresere nem voltak akkoriban hatekony szamitastechnikai eszkozok (nagy tavolsagban tulsagosan hasonlit a szelhez), ill. ami ennel nyomosabb ok, hogy mar nem is volt ra igeny (radar).
De raketak vannak rendszeresitve amik akusztikus ravezetest alkalmaznak es ha az emlekeim nem csalnak akkor izraeli helikoptereken alkalmaznak ilyeneket.
a lopakodok csak nagy magassagokban lathatatlanok
Ez így nem igaz. Lásd még miért készítik lopakodó jellegûre az összes új robotrepülõgépet...
Mellesleg szamos mas modszer is letezik a lopakodogepek felderitesere, pl szonarok, amelyek a legterben keletkezett zajokat erzekelik es elemzik.
Tudnál modani nekem olyan szonár (?) típust, amelyet a repülõgépek észleléséhez rendszeresítettek? Sajnos az utolsó hasonlóról én csak a második világháború idejérõl tudok. :)))
A bibi mar csak az, hogy ilyenkor jelentosen megnovekedik a szemelyzeti munka is, viszont ha egy ilyen repulogep berepul azt nagy valoszinuseggel megtalaljak es ugy jar mint az F117-es szerbiaban.
A szerbiai F-117-es lelövés elég összetett dolog volt. Egyfelõl az F-117-es repülési útvonala több egymást követõ napon is ugyanaz volt (ezzel megszegték a típushoz elõírt repülési terv egyik alapvetõ pontját), másfelõl a szerb légvédelmi üteg valószinüleg optikai úton vezette rá a rakétáit a célra. Ez csak a régebbi rendszereknél lehetséges, mint például a szovjet/orosz S-75, S-125 esetén. Optikai rávezetés a nagy hatótávolságú rakétarendszereknél ma már ritkaságszámba megy, csak egyes rövid hatótávolságú (csapat légvédelemre szolgáló) rendszernél van hasonló, ahol azonban elsõ sorban a barát-ellenség meghatározás az elsõdleges célja.
> Ha te semmilyen forrást nem fogadsz el, akkor mit adjak neked te zseni???
Eloszor fogadd el masok kompetenciajat adott temaban - ha mar egyszer kikerted magadnak lentebb, hogy fogadjak el a tiedet, masodszor pedig keresd meg az Aspirint ami elgurult.
> Mellesleg az a könyv eléggé hivatalos forrásokon alapszik. Miért hiszi azt mindenki hogy meghamisíták a dokumentumokat???
Mert "mindenki" tanult tortenelmet es vannak akiknek meg mindig remlik.
> Mindenhol csak az összesküvést látájtok, az eszem megáll!
Vagy "mindenhol" feltesszuk a kerdest, hogy elhigyjuk-e, vagy sem. A ketto nem osszetevesztendo.
> Vagy te légiirányítóként mindig hamis útvonalterveket kaptál????
Nem "mindig" de volt ra pelda. Pl. emberi mulasztas.
> Tudod az óceán túlodlalán azért el kell számolni a pénzekkel jobban, mint itthon.
Ha te semmilyen forrást nem fogadsz el, akkor mit adjak neked te zseni??? Mellesleg az a könyv eléggé hivatalos forrásokon alapszik. Miért hiszi azt mindenki hogy meghamisíták a dokumentumokat??? Mindenhol csak az összesküvést látájtok, az eszem megáll! Vagy te légiirányítóként mindig hamis útvonalterveket kaptál????
Tudod az óceán túlodlalán azért el kell számolni a pénzekkel jobban, mint itthon.
> De kb. 1000000 helyen le van írva, hogy hány bevetést repültek az öbölben a gépek igen masszív légvédelem felett
Csak mert valami 1m helyen + Gulf Air War debrief c. konyvben le van irva meg nem jelenti, hogy a valosagot tukrozi. Mellesleg "hivatalos informacio" alatt nem azt ertettem, hogy mit dobnak a nyilvanossag ele, hanem azt, hogy UAF milyen adatokkal rendelkezik, amit feltetelezek, hogy ide nem irhatnal le akkor se ha ismerned.
Vagyis a celom pusztan az volt amit korabban is irtam: "Nem kell minden csontot megkajalni amit eletek dobnak".
Egyebkent meg teljesen mindegy, hogy hany eles bevetese volt az obolhaboruban, es az is, hogy mennyi elte tul. A lenyeg azon van, hogy eszrevettek-e (mert ugye ebbol indultunk ki) ami nem feltetlenul jelenti azt is, hogy minden eszrevett repologepet le is lottek.
PS: az 59 legyartott darabot sem szabad keszpenznek venni csak mert a Nagy Wikipedia megirta, csupan megkozelito adatkent irtam.
> Summa summarium: a dolog gyakorlatilag vihar egy kávéscsészében. Arra jó, hogy a "héjják" nekiállhassák szapulni a "túl szabad" civil mûholdfotózást, mondván hogy nemzetbiztonsági "titkokat" fednek fel, és ezáltal gyengítik amerikát.
Na meg arra is jo, hogy az atlag amerikai ramondhassa: "micsoda gepeink vannak", egyuttal sugallvan azt is, hogy "jo celokra herdaljak az adonkat".
"Errol a szamrol vannak hivatalos informacioid is?"
Gulf Air War debrief, Stan Morse. De kb. 1000000 helyen le van írva, hogy hány bevetést repültek az öbölben a gépek igen masszív légvédelem felett és szinte PONT ugyanolyanok voltak ott is, mint a szerbeknél...
> 1. Akkor miért teper mindenki ilyen gépért?
Akik ilyen gepert "tepernek" azoknak minden bizonnyal meg is van hozza mindenuk, hogy kivitelezzek. A kerdes csak az, hogy ez a "teperes" valos vagy csak altatott es, hogy egyaltalan illik-e a politikai celjaikba egy olyan repulogep kifejlesztese ami a korabban altalam vazolt korulmenyek kozott kepes csak eredmenyesen "lathatatlanna" valni.
> Az F-117-es esete lerágott csont, hogy miért szedhették le és hogy hogyan.
Az, hogy a Nagy Televizioban milyen indokokkal nyugtatjak meg a hulye amerikai tevenezo adofizetot az vastag hatarvonallal elvalaszthato attol ami valojaban tortenik. Nem kell minden csontot megkajalni amit eletek dobnak.
> Kb. 3000 bevetésbõl sikerült egyet lelõni. Ez ÉDESKEVÉS!
Errol a szamrol vannak hivatalos informacioid is? Csak mert mindossze 59 (-4-5 lepotyogott) legyartott darabtol ez igen csak szep szam ha eles bevetesrol van szo - kulonos tekintettel az szolgalati idejere es a jelenlegi politikai helyzetekre.
> Cimobra, te be vagy rúgva.
Koszonom de nem iszom alkoholt es nem fogyasztok bodito szereket: katonai legteriranyito voltam.
> A lényeg a lopakodó repülõgépnél, hogy a radaron az észlelhetõség minimális, így nem azonosítható be, hogy repülõgéprõl van szó vagy pl egy raj fecskérõl :)
Mar miert ne lehetne azonositani? Egy lopakodo repulogep nem szokott 40-60 km/h sebesseggel "cikcakkozni" 1000m-es magassagban. Az igaz, hogy a regebbi radarok amiket katonai legterfelugyeletre hasznalnak alapertelmezesben ALTALABAN jelentos also feluleti tureshatarral vannak konfiguralva, igy hiaba verodik vissza a mikrohullamu sugarzas egy vadludrol, azt a belteri egyseg kiszuri es nem kerul azonositasra.
A korszerubb radarok viszont nem csupan feluleti tureshatar alapjan szelektaljak a relevans adatokat, hanem kepesek megallapitani azt is, hogy van-e olyan objektum a legterben amely kicsinek mutatkozik az ernyon viszont az elfogadhato sebesseg- es magassagtartomany nem illik ra (a lopakodok csak nagy magassagokban lathatatlanok). Az ilyen objektum nagyon nagy valoszinuseggel LEHET egy lopakodo repulogep is.
Ilyen radartechnologiaval keves orszag letezik, kisebb szegeny orszagok elavult regi radarokat hasznalnak. (egyuttal ez utobbibol lehet mereszen kovetkeztetni arra is, hogy kik szamitanak elsodleges ellensegnek)
A lopakodoknak a feluletere vonatkozo jellemzok pedig eleg konnyen kikovetkeztethetok. Koztudott, hogy 1911-ben mikor felfedeztek a szupravezetot, egyuttal felfedeztek a magneses teret kizaro anyagokat is, ugyanis egy szupravezeto anyag mikor szupra allapotba kerul (lehet hogy magyarul nem igy hivjak az allapotot) nem csak az elektromos ellenallasa lesz nulla, hanem egyuttal kizarja magabol a magneses teret is. Ha egy ilyen anyagbol festeket keszitenek es lefestenek vele egy repulogepepet, akkor az a festek a megfelelo homersekleten elteriti a radarok magneses sugarzasat (kiveve a hokibocsato alkatreszeket, pl. hajtomu es a gazelvezeto/gazterelo).
A talany mar csak az, hogy konkretan milyen anyagot hasznalnak amit nem kell huteni es mittomen 10km magasan megelegszik a -40-60 fokos termeszetes hutessel.
Mellesleg szamos mas modszer is letezik a lopakodogepek felderitesere, pl szonarok, amelyek a legterben keletkezett zajokat erzekelik es elemzik.
Ja es az egesz lopakodo technologia nem er kalap szart se, hiaba elsodleges celpontok a szegenyebb orszagok/elavult technologiak, ha az ellenseg szamit a berepulesre. Mert csak emelik a keszultsegi fokozatot, atkonfiguraljak a radarjaikat es maris tobb minden latszik. A bibi mar csak az, hogy ilyenkor jelentosen megnovekedik a szemelyzeti munka is, viszont ha egy ilyen repulogep berepul azt nagy valoszinuseggel megtalaljak es ugy jar mint az F117-es szerbiaban.
A történet maga sajnos tényleg csak bulvárszenzáció. Elõször is a szárazdokk, amelyrõl készült a kép nincs fent az Amerikai Védelmi Minisztérium civil mûholdak számára 'tiltott' zónájában (a DoD-nak van egy ilyen listája, amelyrõl amerikai civil cégek nem készíthetnek mûholdfotókat). Tehát az elsõ az, hogy nem véletlenül vagy tévedésbõl lett lefotózva a hajócsavar (én nem rajongok a propeller szóért). A másik dolog, hogy az LA és az Ohio osztály hajócsavarja már jól ismert mindenki elõtt, akit egy kicsit is érdekelt. Ezt kb. fél perc volt megtalálni a Google-val...
Ezen kívûl ma már a modern tegeralattjárók mind olyan meghajtással készülnek, ahol a hajócsavar egy csõben van elhelyezve, hogy csökkentsék a keletkezõ zajokat, ilyennel készül az új amerikai Virginia osztály is, és a modern orosz SSK egységek is (amint az kvp által belinkelt képan is látszik). Tehát az LA és Ohio osztály hétágú "scimitar" lapátos hajócsavarjai finoman szólva sem minõsülnek világszenzációnak...
Summa summarium: a dolog gyakorlatilag vihar egy kávéscsészében. Arra jó, hogy a "héjják" nekiállhassák szapulni a "túl szabad" civil mûholdfotózást, mondván hogy nemzetbiztonsági "titkokat" fednek fel, és ezáltal gyengítik amerikát.
"Attól, hogy te áramlástechnikusként végzel a BME-n, még nem kell mindenkinek áramlástechnikusnak lennie." Nem, de attól még gondolkozhat egy fél percet, mielõtt hozzászól, bár ígyis jóval kevesebb comment lenne a cikk mögött :)
Egy ilyen fényképrõl lófaszt nem látni. Ha ott álnál a csavar mellett, és precíz méröeszközökkel le tudnád mérni, azzal már kezdhetnél valamit. Mint korábban írták, itt rohadtul számít a legkissebb eltérés is.
Ird be egyszer a google -ba, hogy "ohio class submarine", es utanna beszelhethetunk, hogy melyik "egyetlen" keprol van szo. Az adott szituacioban nyilvan nem az a problema, hogy mi lathato a kepen hanem az, hogy az amerikai hadsereg szembesult a tennyel, hogy 2007 -ben barki keszithet kepet akar katonai objektumokrol is, igy az engedelyuk nelkul nyilvanossagra kerulhet ilyen felvetel egy automatizalt kozlesnek koszonhetoen. Ennek szeretnenek kicsit gatat szabni. Annak idejen a modelekkel is hasonlo volt a helyzet. Meg akartak szabni melyik gyarto mennyire reszletes modelt adhat ki, meg akkor is ha ennek semmi jelentosege nincs. A fentinel egyebkent pontosabb kepet kaphat barki a tengeralatjarorol ha bemegy az elso model uzeltbe, es rendel egyet rola.
Leírom már elsõre is érvekkel alátámasztva, hogy mi miért van erre te rákontrázol a hozzászólásoddal. Jó én is tahó voltam egy kicsit, csak mai kb. ez volt a 27-dik ilyen amit olvastam és ez kicsit felidegesített...
Meg ha kicsit körülnéznél a neten találnál olyan cuccot ahol ilyen geometriát látsz és nem titkosak. Az a másik, hogy nem gondolkoztok? MIT láttok ilyen felbontású képen? SEMMIT! Ez olyan mitha egy repülõgép szárnyprofilját vizsgálnád mûholdképrõl...
Kicsit fogd vissza már magad, ember. Attól, hogy te áramlástechnikusként végzel a BME-n, még nem kell mindenkinek áramlástechnikusnak lennie. Te meg millió más dologhot nem értesz. Úgyhogy ne legyél már annyira nagy ezzel. Ha meg mindenki csak olyasmihez szóla itt, amirõl diplomája van, hamar elnéptelenedne az SG. Szal próbáld meg normálisan közölni, ha van valami mondanivalód.
Csatlakoznék Molnibalage-hez. Láthatatlan repükõgép nincs. A lényeg a lopakodó repülõgépnél, hogy a radaron az észlelhetõség minimális, így nem azonosítható be, hogy repülõgéprõl van szó vagy pl egy raj fecskérõl :)
Van ennél már jobb lopakodó tengeralattjáró is a német gyártású: Type 212 Ennek még a motorjai is szinte zajtalanok(üzemanyagcella).
"Csondesebb"
Ezt meg honnan tudod? Lemérted? Az áramlástechnika annyira bonyolult, hogy így szemre ezt senki meg nem modhatja.
"hát ha ebbõl le tudják másolni ugyanolyanra akkor grat. azon kívûl, hogy 7 ága van, semmi sem látszik. talán még az, hogy egy picit görbe."
A vegein talalhato haromszogletu lapok miatt nem alakul ki kavitacio az elek menten, ez az a zaj amit konnyen azonositani lehet. Hatulrol nezve az elek egy teljes kort adnak ki, kb. ugy mint nehany kozepkori szelmalom segedvitorlai.
Egyebkent szerintem az orosz megoldas jobb, az uj design szerint ugyanis egy vedocsobe tettek a hajocsavart es 7 lapatt helyett turbinaformaju elrendezest hasznaltak. (gyakorlatilag egy vizsugarhajtomu) Csondesebb es a kormanyzas is megoldhato toloero vektoros vezerlessel.
SEMMI értékelhetõt nem mutat ez? Olyan kurva nehéz ezt felfogni?? A lapát profilozásáról SEMMI nem látszik, azon van a lényeg. Ez a fajta görbített csillag alakú kialakítás már kb. 30 éve ismert!!! Mint írtam a gyártástechnológiáról sem mond SEMMIT!! Ha ott áll elõtted egy F-117 a betonon attól neked fingod sics, hogy milyen anyagból és hogyan készült. Az x éve foglakozó szakembereknekl SEMMI újat nem mutat ez.
Hát, azért nem csak azt lehet itt látni, hogy 7 lapát van, hanem nagyjából az alakját is. Ebbõl persze te, mint pályakezdõ nyilván nem tudod megfelelõen leutánozni, de ezzel x éve foglalkozó szakembergárdának adhat 1-2 támpontot.
Egy ilyen rövid hozzászólásban ennyi hülyeséget...
1. Nincs "láthatatlan repülülõgép, csak csökkentett észlelhetõségû. 2. Azért fogják kesztyûben, mert a festék mérgezõ.
Az egész mûbalhé, mert ekkora felbontásban SEMMI nem látszik abból,hogy miért olyan fasza a hajócsavar, én már csak tudom, ez a szakterületem, áramlástechnikusként végzek a BME-n. Az sem tudható a felvételbõl, hogy ez milyen kohászati technikával és pontosan milyen anyagból készül. Azt, hogy az Ohio 7 lapátos kb. azóta tudni mióta ilyen osztály létezik. Ahogy "láthatatlan" repülõ sincs, úgy hangtalan hajócsavar sincs!! Ki ír le ekkora ökörségeket? És nem csak a hajócsavar kelt zajt, elég gond maga a többi gépészeti zaj is. Légkondi, keringetõszivatyúk és a többi...
Oroszoknak tudottan, talán azóta már a kínaiaknak is megvolt a dolog, mivel nekik vannak kémmûholdjaik, de azt már kevésbé akarták az amcsik, hogy boldog-boldogtalannak a tudomására jusson.
Soha senki nem állította (a dilettánsokat leszámítva), hogy bármelyik alacsony észlelhetõségû eszköz láthatatlan.
Tengeralattjáróknál egészen apró dolgokon múlhat, hogy ki a vezetõ hatalom csendben. Jelen esetben szögmásodpercek és mikronok is dönthetnek.
Egyébként a cím szar, a tengeralattjáró egy percig sem volt titkos, csak bizonyos berendezései (a szonar pl nem, annak a licencét megkapták pl a japánok).
de ez aztán marha nagy was ist hogy van titkos tengeralattjáró, oly annyira meglepett minthogy a gyurcsány zsidaj, van még egy pár titkos szir szarjuk az amerikásoknak azt ezen ekkor ügyet minek kell csinálni vicc
Biztos nagy fícsõr lehet ez a propeller és semmilyen más ország még csak a közelébe sem ér a fejlesztéseivel.. Mintha máshol nem lennének tudósok, mérnökök. Másoknak van annyi esze, hogy nem napoztatják.
hát ha ebbõl le tudják másolni ugyanolyanra akkor grat. azon kívûl, hogy 7 ága van, semmi sem látszik. talán még az, hogy egy picit görbe. Valószínûleg az sem mindegy, hogy hogyan használják...
az is érdekes, hogy egy embör sincs a közelébe
Hmm sz.tem nem kellett volna ebbõl olyan nagy ügyet csinálni. Nem hinném hogy a hatalmas nagy újításokat a felszínen készítenék. Ilyen esetben meg nem hiszem hogy nappal kiraknák had fotózza le bármelyik kémmûhold. Arról nem is beszélve hogy az USA hadiköltségvetése sokszorosa a magyar összköltségvetésnek, biztos van megoldás rá :) Ennyi erõvel a híres 51es körzetrõl is csinálhatnának ilyen közeli képet.Persze vannak róla mûholdképek, de az lószar ehhez képest :) Szal nemtom sz.tem ez lehet akár félrevezetés is. Nem ez lenne az elsõ eset.
Hát ez gáááz Felelõtlenség, de én se hiszem, hogy ez véletlenül történt meg.... Bár a múltkor is történt furi az amcsiknál... :S Mikor atomrakétákat vittek megsemmisítésre Amerika felett É-ról D-re, és "véletlenül" rajtahagyták a nukleáris robbanófejeket hoppááá....
hat ha a kinai utanzat is olyan lesz mint a kopintot vonat (500 km helyet csak 120 km/h) akkor nm is lesz olyan csendes. tehat nm mennek el 1mas mellet.
énnsem azt mondtam, hogy csak azt olvastam, hogy létezik 7 ágú propeller! ott is voltak fotók pl, s akkor már régrn láthatták a szakemberek! sõtt voltak mûszaki adatok is mellé, de csak asszam átmérõ, de nem emlékszem pontsan rá! szóval szerintem ez a titok azért derült ki, mert már van nekik sokkal jobb technológiájuk, vagyesetleg nincs de ezt már megtalálták hogyan lehet bemérni!
Ez nem számmisztika. Nem annyi a lényeg, hogy a 7 ágú propellerrel senki nem vesz minket észre. A pontos formája, dõlésszöge és hasonlók együtt viszont már igencsak titkosak... Voltak. Ezeket ugyanis a fenti kis fotóból szépen meg tudják határozni a szekemberek.
No és ki a béna, amikor már a kezedbõl mûhold segítségével elolvassák az újságot, akkor egyértelmû, hogy egy több tíz méteres monstrum is látszani fog. Szabadban manapság ilyan hatalmas titkokat szerelgetni marhaság. Maguknak köszönhetik. Kötve hinném (100%, hoyg nem), hogy a Virtual Earth felhasználói fedezték fel elõször azt a propellert. Végre van egy jó kezdeményezés, amit megin csesztetnek, mert veszélyes a nemzetbiztonságra, ha ha ha...
És persze az SG is leközölte a titkos anyagot.
na nemazért, de már én hallottam a hétágú prpellerrõl már januárban vagy februárban! s ez titkos? nade valamibõl hírt kell generálni nekünk!
Hát ez ciki. Bár lehet, hogy mûbalhé. Mindenesetre leszedetni már úgyis fölösleges. Akiket érdekelt, azok már úgyis látták.
Volt már egy ilyen kémkedési per ha utánnanézel. Egyik napról a másikra eltüntek az orosz tengeralatjárók a tengerekbõl(vagyis nem lehetett észrevenni az eddigi technikával, mert lenyúlták az amcsiktól a terveket a propeller-rõl, ami a legújabb fejlesztés volt az USA-ban. Lett is nagy balhé, és ha jóltom a fickó aki kiadta az adatokat eléggé megszívta. Azért nem mindegy hogy milyen propeller. Ez nem egy otthoni ventillátor propellere. Ez kb olyan mint a vadászgépeik felülete. Nézzétek meg az összes képen ahol F22 raptor géphez hozzáérnek, egy gumikesztyû van az embereken. Nem lehet a gép úgymond bõréhez zsíros kézzel hozzáérni, mert elveszítheti láthatatlanságát.
"Emellett vita robbant ki arról is, hogy ilyen felvételek megjelenése veszélyezteti-e az amerikai nemzetbiztonságot,"
A paranoia már az egekben jár az USA-ban. Ezen a fotón múlik, hogy lerohanják õket a gonosz terrorista népek
Annak idején a bme-n felvettem egy tárgyat amin köcsög szivattyúlapátot kellett tervezni. Már ott se hinné az ember, hogy mennyi számolással és rajzolással jár, pedig az abszolút a mezei szint volt és már ezren megcsinálták elõtted. Persze tudom az itteni okoskáknak ez nem jelentene feladatot, õk pontosan átlátják a problémát.
Most nem azért, de ez eddig nem jutot senkinek eszébe? Ez a hír meg nem mond sokat, én inkább az aurora repülöre lennék kiváncsi, vagy szeretnék látni egy olyan dokumentum-filmet a national geographicon, ami az 51-es körzet mindennapjait mutatná be. Érdekes, onnét nem szivárog ki semmi, mert aki odamegy le is löhetik. De értem öket, én se örülnék, ha a fejlesztések az ellenség kezébe kerülnének.
Tegnap még nem ez a kép volt kinn, hanem amikor szeli a habokat, talán nem merték kirakni.
igazad lehet, de:
1., mas kemek nem jelentettek eddig meg? dehogyisnem... ez csak nekunk volt ujdonsag
2., tobbi "nagyhatalom" mind hulye, nem kepesek fejlesztesekre...
Ez egy bulvar hir volt, blick-be jo is lenne, ide kicsit gyenge.
Ez komoly... ha olyan tökéletes a technika, hogy totál észrevehetetlen, akkor sián elmehet egymás mellett egy amerikai tengeralattjáró és egy kínai klón észrevétlenül? Érdekes álláspont...
Ha pedig NEM: Akkor mi a faszért baj, hogy más is meglátja? :D:D:D
Azon a "sima propelleren" biztosan szuperszámítógépek tucatja dolgozott azt modellezve, hogy milyen szögben állva mekkora turbulencia keletkezik a vízben, hogyan küszöböljék ki levegõbuborékok keletkezését (nagyon hangos), mekkora az optimális forgási sebessége vízhõfoktól és vízmélységtõl függõen stb.
Ajaj a gonosz terroristák látásból leutánozzák a 7 ágú propellerrelt, és a tevéikre szerelik, ezzel hatalmas veszélybe sodorva a szabadságot. Atomot a bestiáknak! :D
Én megtudtam pl. hogy 7 ága van neki, és nem kevesebb.
Sztem az oroszoktól lopták a 7ágú propeller prototípusát.
"Érdekesség, hogy tavaly májusban már felmerült az az elképzelés, miszerint az amerikai védelmi minisztériummal szoros kapcsolatban álló egyik ügynökség a Microsoft Virtual Earth technológiáját szeretné felhasználni saját céljaira - humanitárius, biztonsági és katonai szempontok jöhetnek számításba."
azaz: ezekkel faszán meg lehet tippeltetni néhány szakértõvel, hogy melyik országban érdemes olaj után kutatni. Értsd: kit támadjunk meg legközelebb?
Szerintem ez mûbalhé. Ha a VirtualEarthön megjelent, akkor valószínûleg más (kém)mûhold is lencsevégre kaphatta, ennél jobb minõségben is...