Itt az elvekkel van a gond. Hogy várhatod el, hogy a bárki is ingyen dolgozzon, a hardverköltslégekrõl nem is beszélve. Nekik is vannak családjuk és meg szeretnének élni, miközben csak annyiról van szó, hogy a min.1Mb-es sebességnél 2s-el lassabban jön be az oldal (a beúszós reklámokat én sem komálom). -Ingyen oldal lehet lenne akkor is, de ritkábban frissülne, meg olyan felhigult színvonallal mint a fórumokon van, hogy sokan csak be böffentenek valamit.
"Aki kicsit is ismeri a gép és az internet lelkivilágát, az reklámblokkoló nélkül is tudja a reklámhelyeket blokkolni, a reklámozók nem kis bosszúságára..." Õket szerintem ez nem bosszantja, egyszerûen beleveszik a kalkulációjukba, és ez alapján kevesebbet fizetnek az oldalaknak. Azért jegyezzük meg, hogy a "változzanak meg a reklámok" egy kicsit farka csóválja a kutyát dolog. Az internet csak egy reklámhordozó, aminek versenyeznie kell TV, rádió, újság, plakát és még számtalan más hírdetési felülettel. Vagyis ha azt látják a hirdetõk, hogy netes reklámot sokat blokkolják, akkor hirdetnek más felületen, az sg meg éhenhal - ennyi. Éppen ez az, amiért én ma már minden ügyfelemnek azt mondom, hogy a hirdetésekbõl történõ megtérülést felejtse el - túl bizonytalan ma már ez a megtérülési forma. Ma a következõ megtérülési formák életképesek: - az oldalnak csak közvetett hasznot kell hajtania, vagyis egy cég, alapítvány, vagy állami szervezet finanszírozza a mûködését - a felhasználók finanszírozzák a mûködését (fizetõs oldal) Kész-passz, más nincs. Ha az oldalnak pénzt kell hoznia, akkor tegye az oldalt fizetõssé és kész. 1 SMS/hó - akinek fontos, az fizet érte ennyit, akinek nem az meg ne terhelje a szervert. Ha van olyan jó az ötlet+a kivitelezés, hogy a látogatók hajlandók fizetni is érte, akkor így biztosabban megvan a pénze, mintha hirdetõkre alapozna. Ugyebár az simán elképzelhetõ hogy egy szerzõdés lejár hó végén és nem hosszabbítják meg, az kevésbé hogy hó végétõl egyetlen látogató se jön többet az oldalra.
Valahogy nem tudom sajnálni a portálokat. Elõször is, az elõtt is volt internet még mielõtt elkezdtek volna orba-szájba reklámokat tolni és igenis letiltom az összes reklámot, amit csak lehet, mert egyrészt így fényévekkel gyorsabban jönnek be az oldalak másrészt ne akarják már azt is megmondani nekem, hogy akarok-e reklámokat látni vagy sem. Ha ettõl eltûnik néhány portál sebaj, majd életben maradnak azok a siteok, amelyek tényleg az ingyenesség elvén mûködnek a több százmillió oldalból gyanítom, hogy mindig lesz igényes és mindig aktuális tartalommal rendelkezõ, akár reklámok nélkül is. Ez van, tessék hozzászokni, vagy más módszert kitalálni a reklámozásra. Ha némi önmérsékletet tanúsítottak volna a reklámcégek és az oldalak üzemeltetõi, most nem tartanák itt. Kicsit hasonlít a dolog a kiadók esetéhez, õk is próbálják az elavult rendszerüket életben tartani, miközben váltani kellene. Felmérni az emberek VALÓS igényeit, megkérdezni a véleményüket, hogy mi a számukra még elfogadható szint reklámozás esetén (nem a beugró flash ablakok, hogy még a jelszavamat se tudjam beírni, és kell várnom 10 másodpercet, hogy bezárhassam és így még ha érdekelne az adott termék/szolgáltatás se fogok ráklikkelni). Az internet szabad, reméljük az is marad...
Használjatok PeerGuardian-t, azt nem tudja semmi kicselezni.
a kerdes szamomra az, hogy ez az egesz kit erdekel? most oszinten? ez az egesz tema unalmas es erdektelen... (lehet csak szamomra... :))
Nem értem, miért pont az AdBlock-kal van baj. Elõtte is léteztek lehetõségek a reklámblokkolásra, és ma sem ez az egyetlen (igaz, jelenleg is a legkényelmesebb). Sok más böngészõhöz van hasonló addon (pl ha jól emlékszem, IE-hez, Maxthonhoz, sõt, az Operába be is van építve alapból!). Vannak ezenkívül külön reklámblokkoló szoftverek, sok tûzfal is ki tudja szûrni a reklámokat, és persze lehet közvetlenül hosts fájlból is blokkolni õket, hogy a CSS-rõl ne is beszéljünk. Szóval miért pont az AdBlock a fekete bárány?
Mellesleg a kedves hirdetõknek talán el kellett volna gondolkozniuk, mielõtt a netezõk arcába tolták a fél képernyõt (vagy pl a bejelentkezéshez való mezõket) kitakaró, ugráló, vibráló, hangos, csilli-villi flash reklámjaikat, meg a keymedia-szerû szóaláhúzogatós vackokat. Ezek azok, amikbõl legkönnyebben elegük lesz a látogatóknak, és ha megtudják, hogy nem muszáj ezeket eltûrniük, akkor már nem fognak válogatni, és letiltanak minden reklámot. Érdemes megnézni a portálokat egy-egy ilyen kifejezetten idegesítõ hirdetés megjelenésekor, amikor a látogatók a fórumon elkezdenek anyázni... Ilyenkor elég hamar hozzásegítik egymást a "megoldáshoz". Pár szolid bannernél senkinek nem jutott volna eszébe letiltani a reklámokat, de a magatartásukkal maguk a hirdetõk provokálják ezt ki.
Jajj mindjárt sírva fakadok úgy sajnálom ezeket a portálokat. Tudod mit menjenek csõdbe nyugodtan akik utánna lesznek azok majd megtanúlnak cooltúráltan reklámozni.Egy reklám legyen figyelem felkeltõ, ötletes , de ne legyen tolakodó. Amúgy itt nem él annyi idióta mint az államokban, hogy minden szir-szar hirdetésre telefont ragad és vásáról. A magyar (általában) célirányosan vásáról. Amúgy vannak még a rendkívûl undorító "cikkesített" reklámok, fõleg hardware cikkek amiket olyanok írkálnak akiket "szponzorálnak", hogy lejárassanak termékeket és tukmálják a másikat. Nemrégiben volt egy ilyen remekmû ahol lehúzták az asus alaplapokat, hogy vegyék a másik cég lapjait (azért sem csinálok nekik reklámot)
Remek összehasonlítás DE egy újságban/folyóiratban az ember egy pillantással felméri mirõl van szó és tovább lapoz, vagy nem néz oda többet. A neten a folyton ugráló váltakozó, villogó reklámok egy idõ után kifárasztják az embert.
Egy kicsit erõs egy cikkben olyat írni, hogy semmi sincs ingyen, közvetlenül azután, hogy a Firefoxról ír elõtte.
Amúgy ezt nemcsak a Firefox+Adblock tudja, hanem például az Opera is, csak úgy látszik az indexesek azt nem ismerik. Arról nem beszélve, hogy a jobb tûzfalak is (pl:kerio) elég régen tudnak reklámot blokkolni. És láss csodát a net még mindig nem omlott össze, sõt ha jól tudom a netes reklámiparág egyre nagyobb forgalmú.
NBagyon jó kis cikk!Így továb!
"Sajnálom a reklámozókat, de az én privát jogom eldönteni, hogy mit akarok nézni és mit nem nézek, úgyhogy én is használok reklámblokkolót."
hát igen de akkor képzeld el a "világot" gportal,uw,atw,freeweb nélkül sok jó oldal törlõdne ^^ (ugye ezek mind a reklámokból élnek) 1ébként sztem ha a reklámot nem viszik túlzásba jó ! SG-n is jól el van találva, nem rikító nem ordít h katt ide de ha érdekel megnézed ^^ + sztem Google Ad is nagyon jó fõleg kis oldalaknak pénz szerézsre
Nem használok adblokkot. Egyébkét nem csak a Warez oldalak élnek meg. Mint mondtam vannak hirportálok is fizetõs változatban, jóval kevesebb olvasóval.
akkó' ne hasznájjá' adblokkot, mer' összeomlik a zinternet ám... fizetõsben meg legfeljebb a warezoldalak élnek meg, ezt még a hülyének is látnia kéne.
A legtöbb ember, aki elkezdi blokkolni a reklámokat, nem azért teszi mert elvbõl ki akarja iktatni õket. Azért teszik, mert elegük lett a sok zavaró, felugráló, tolakodó, irritáló reklámból, fõként ha az zabálja az erõforrásokat/sávszélességet. Az oldalt, felül, alul, netán a nyitóoldalon többi infó közt megbúvó reklámok miatt kevesen vennék a fáradtségot, hogy tegyenek is valamit (mert a user lusta).
Ne azt tessék okolni, aki blokkolja a reklámot, hanem aki az agresszív reklámozással ebbe az irányba tereli a usert, mert miattuk a 'normális', elfogadható reklámozók járnak pórul.
Egyébként pedig tessék tudomásul venni, hogy a fogyasztó ha nézi, akkor saját jószántából fogja nézni a reklámot, nem lehet erre kötelezni (mint amit pl. minap agyament módon próbált az index megmagyarázni).
Tessék olyan reklámokat készíteni, ami nem irritáló. Tessék önmérsékletet tanusítani. Nem pedig sírni. Jó, hogy nem akarják a távirányítót is betiltani, meg a videomagnót (újabban timeshiftes tv-ket, dvd-ket).
Nem az internetoldallal van problémám akkor, mikor letiltom a reklámokat, hanem a drága PR-osokkal, hirdetõkkel akik 2 MB-os színes/villogós/csilivili reklámot nyomnak a képembe. Nem véletlenül nõ azoknak a száma, akik letiltják.
Hát engem nem nagyon zavarnak a reklámok, jó mondjuk tényleg van pár olyan portál, ami erõsen túlzásba viszi, de a többség az még olvasható. (bár itt is a tmobile popup reklámja elég idegesítõ...) A TV-n full más a reklámok felépítése, és ha szerencsénk van olyan lesz mint amit most ausztriában tesztelnek, vagyis van kb 5másodperc idejük a hírdetõknek h elmondják mirl is van szó, és ha az embert érdekli akkor rákattint a hírdetésre, és megudhat róla több infót. (persze ehhez még ki is kell alakítan a megfelelõ hálózatot...)
Sajnálom a reklámozókat, de az én privát jogom eldönteni, hogy mit akarok nézni és mit nem nézek, úgyhogy én is használok reklámblokkolót. Egyébként a használatukhoz azért kell némi ész, mert a reklámozók is furfangosok és néha bizony a source kódból kell kibogarászni, hogy konkrétan mit kell beállítani. Másrészt én magam rossz nagyon reklámalany vagyok, mert blokkolás nélkül se szokásom rákattogni a sok marhaságra, még ha direkt kérnek (!) is rá, sponzor ide vagy oda. És még egy. Aki kicsit is ismeri a gép és az internet lelkivilágát, az reklámblokkoló nélkül is tudja a reklámhelyeket blokkolni, a reklámozók nem kis bosszúságára...
Ok, akkor szerinted a portáloknak honnan lesz bevételük, ha a hirdetõk rájönnek, hogy mindenki blokkolja a hirdetésüket ? Szóval te inkább fizetnél ? Vannak ilyen portálok. A Távirányítótól miért dõlt volna össze ? Mit gondolsz miért értékesebb a filmeket közvetlenül záró, és kezdõ reklámok ? Vajon miért más minden reklám betét ideje ? Elkapcsolsz, max a reklámok elején közepén, aztán nézed mikor kezdõdik a film. Ettõl miért is kéne összedõlnie ? A portálokkal más a helyzet, ugye látod ?
vicces fiú vagy, ha ezt komolyan is gondolod. talán neked kellene elgondolkodnod... mikor kijött a távkapcsoló a tv-hez, vajon összedõlt a tv hirdetési rendszer, mint olyan?
Nekem beépített blokkolóm van. A cikkeket olvasom, az oldal tetején, vagy a cikk mellett lévõ reklámokat nem. Kb annyira zavarnak, mint a háttérben szóló tv.
A cikk nagyon eltalálta a gondolatomat. Véleményem szerint, azok akik reklámblokkolót használnak, azok szívesebben fizetnek kattintásonként a portáloknak 10-20 Ft-ot ? Mert ha nem reklámoz senki az oldalon, nincs pénz hírekre, így valakinek fizetnie kell, vagy nincs oldal. Szóval ki az elsõ, aki reklám nézés helyett inkább fizet ? Én attól félek, ha ez általános lesz, erre a reklámozó cégek is rájönnek, és abban a pillanatban összedõl az internet, az összes hírportáljával, tartalmával, szervereivel együtt. Vagy kitalálnak olyan reklám technikát, amit nem lehet blokkolni. Aki még mindíg a reklámok ellen van, az gondolja végig, lehet ingyen, és lehet fizetni is az olvasásért, a hírekért, a fórumért.