A mai LCD-k 60Hz-en frissítenek (DVI-n; sima VGA-n 70-80Hz-t is tudhatnak), miközben a CRT-k normális esetben 100Hz-re, vagy nagyobbra vannak állítva. Ráadásul az LCD-n folyamatosan kint van az egész kép, így miközben frissít, az éppen frissített sor alatt még az elõzõ kockát látod. Minnél gyorsabb a pixelek reagálása, ez annál jobban kijön. Mondjuk a legtöbb embernek ehhez lassú a szeme. (Meg persze ha ki van kapcsolva a VSync(-hez szinkronizált képváltás), akkor az az elõzõ kocka sokszor valójában több kocka, de ez egy másik történet. Viszont lehet, hogy ez is feltûnõbb LCD-n.) Ehhez jön még, hogy ezek a nagyképesek általában TN LCD panelt tartalmaznak, aminek kicsit távol áll a színmegjelenítése a CRT-ktõl.
Nekem 21" eizo van...Spanom 24"os samsungja nem fogott meg.Nagyon tetszik, dizájnos majd 60centi asszem, qva jó, zsir.De játékba...valahogy :S nagyon nem tetszik a megjelenítése.... :S eskü, lehet van rá normális magyarázat, de amikor toltam vele a gamét, mintha nem reagált volna, olyan gyorsan mint a crt és kicsit "hullámzott" is volna a mozgás....:S FPS játékról van szó...Egyébként szemezek egy Samsung 226W-vel nagyon ... LOL, nagyon jó lenne..ki tud valamit a fogyasztásról?mennyivel rosszabb mint a crt-é?
Azt sokan elfelejtik, hogy ma már egyre több a HD miatt a widescreen, nagyfelbontású TFT a userek asztalain. Azért veszünk jó képminõségû, óriási megjelenítõket, hogy azon kiváló minõségben gyönyörködhessünk, ezért natív felbontásban használjuk. Ez egy 22"-es átlagos WS esetén 1680x1050 pixel, amihez édeskevés - például Doom3 motor utáni enginere épülõ játék alá - egy korábbi generációs kártya. A nagyobb teljesítményû, magasabb felbontásokra optimalizált megoldás sokkal hatékonyabb és gazdaságosabb még ha nem is feltétlen DX10-es alkalmazások kerülnek alá. Például a gyártási technológiából adódóan a csíkszélesség csökkenésével kisebb energiafelvétel mellett nagyobb teljesítményt képesek leadni a DX10-es és DX10.1-es szériák.
A hasznalt felbontasnak eleg kis koze van a memoriaigenyhez. A frame buffernek eleg 11mb 1600*1200-hoz (dupla buffer). Ami a nagy memoriaigenyt adja, azok a texturak.
Erdekes, hogy nehany jatek plussz featurekent nyujtja a texturatomorites kikapcsolasat, szinte elhanyagolhato kepjavulasert kb 4x memoriaigeny. Nehany esetben ez magyarazza az 512mb igenyt.
Az Intel a Havok-ot, az AMD a Havok FX-et, míg az Ageia a Novodex-et nyomja. Ki tudja melyik lesz a nyerõ. A legjobb eredményre eddig a Havok FX volt képes, csak az a baj, hogy a megfelelõ sebességhez HD2000 család kell, minimum HD2600XT.
Na bumm, az intel meg megvette a havoc-ot. Ha elkezdik szallitani a SSE4 utan a havoc tamogatassal rendelkezo procikat, akkor bucsut intek vegleg az AMD-nek :)
Ott a két példa Bioshock és a Airborne igaz egy csunyácska de unreal engine 3-asak és nem kell nekik atomgép.Optmalizálni kell és kész!
Stranglehold játékban már kevásbé van meg ez az optimalizáció.Kiváncsi leszek a BlackSite Area 51-re.
Te nem nagyon tudod, hogy mirõl beszélsz :) az új radeonok shader base aa-t használnak, úgye erre fognak épülni, az új játékok...és már ez a HD2xxx. széria támogatja....a 2900-tól nevetségesen messze fog lenni (már most is), a gts320.A 2900pro-tól is.HA egy árban lesznek de még ha 10zel drágább lesz a pro akkor is ezerszer jobb vétel mint a ratyi 320as gts.320 mega?szerinted egy ut3 szintû texekkel megtüzdelt játékokhoz majd elég lesz annyi?MÁR most van nem 1 játék, amihez még 1280-ba se elég már a 320...a 640 még igen meg az 512 is 1600ig kb...
Én azt nem értem, hogya már lehet kapni, akkor miért nem lehet tesztet csinálni??
pff az ára szánalmas ha azt vesszük 8800gts 320-as ellen is szánják mert átzámolva 57 ezer + nálunk erre rájön a lehuzzuk a magyarokat mert az jónekünk olyan 10-15 ezer és máris 8800gts 320-as áránál vagyunk ami szerintem jobb mint ez de majd megnézem a teszteket meg a hazai árakat!
Én már a 10.1-eseket várom!
egyet kell értsek az elõttem szólóval. a dx 10 ma még méreg drága (a játszható verzióról beszélek) és nem mellesleg lassú is. a dx 9 pedig még megfizethetõ és egy szerencsésebb kártya (pl. x1950xt) MINDENT elvisz (~40 fps nekem már elég) max beállításokon 1280x1024-ben ami dx 9. és ezt a minõséget egy dx 10-es (normális=GTX) kártya töredékéért kapod ami durván 40 ezer. Én is gondban vagyok, nem tudok dönteni. De még várok egyenlõre. Ha ez év végéig nem jelenik meg valami normális és megfizethetõ vga (és persze rá játék - a crysis nekem nem játék hanem szimulátor), akkor kikötöm a kompot a dx9 és az ati mellett (x1950xt)
A mostani DX10-es kártyák közül neméri meg venni semelyiket se ha DX10-re kell.Én meg várom a 2008-ban érkezõ karikat azok már sokkal jobbak lesznek dx10-be mert a mostaniak szánalmasan lassak :(
Hát, ha 60ért lesz 2900 pro, karácsony környékén az kissé jó vétel lesz.... Az lehet, h bio 1280on 28 fps, nekem TDU kb ugyanigy 1280-on.Szal, nekem is 1950prom van, de lehet becserélem majd 2900prora...nehogy mire észbe kapjak már csak 10ezret érjen :D Egyébként gyanítom, hogy azért majdnem duplája lesz a 2900pro sebessége..vagy több.:)
Jelen körülmények között az 1950pro a legjobb választás. Miért is? Középkategóriában (30k) a legjobb kártya igaz dx9. A dx10-es kártyák jelenleg drágák nagyon és alig van rá játék. A nyakunkon a dx10.1 amihez ugye (miért is ne?) megint új vga kell majd. Szvsz jelen piaci helyzetben egy 1950pro vagy xt jobban megéri az árát mint egy dx10-es kártya (60-180k+). Nekem is 1950pro van bioshock 1280x1024 teljes grafikán 28+ fps. Persze a Te döntésed, hogy mit veszel:)
240 shader processzor? Ez csak nekem tunik soknak?
Most akarok venni egy 1950 Pro-t (512MB) aminek 36 shadere van 8 vagy 12 pipline-ja es a kedvenc jatekaimat siman viszi 1280x1024 felbontasban (Oblivion, Quake 4 etc).
Van ertelme ezekre a kartyakra varni (a DX10 tamogatast figyelmenkivul hagyva)? A kozeljovoben a Crysis-t es a Bioshock-ot akarom kiprobalni...
Altalaban 1024x768 felbontasban szoktam jatszani.
Szakertok, segitsetek! :o)
Y
Hát már ideje lenne egy jó kis kari 40e Ft környékén. Bár ez is 200euro lesz...