Most ez szinkronos ,vagy feliratos ?Feliratos filmre én se mennék el. Olvasni otthon is tudok.Akkor nézzek feliratos filmet,ha valamelyik havernál nézzük,és nincs választás....
Honnan tájékozódsz egyébként?:)
mert még így is megéri. a karib 2 a dvdkölcsönzésekkel +60 milliót szerzett, a dvdeladásokból ennél még többet, a tévéjogokat csak amerikára 42 millióért vette meg a csatorna és az általad említett filmek mind adták tovább a jogokat a játékok, számítógépes játékok piacára, vagyis a mechandisingra.
és, a nemzetközi bevétel természetesen bele van számolva a külföldi forgalmazóval kötött szerzõdésbe, amely alapján övé a kockázat és a nyereség. kint a költségvetést papír-vonalzóval szabják meg, tudják kábé mire lehet elég és ezért nem volt mindegy, hog pl. a pókember és a karib 3 elmaradt a vérakozásoktól.
De akkor miért éri meg 150 milliós filmeket csinálni? Ritkán fordul elõ,hogy valami átlépi az USÁban a 300 millát. A Karib 3 300-ból készült, tehát olyan 600-at kellett volna hoznia ott ezek szerint, a Pókember 3 meg 268-ból, ami meg min 500-at kellett volna keresni , stb. Szóval ha nem számít a külföldi bevétel, akkor nem értem
a jogdíj pacon így megy. a könyveknek is jogdíjat kell fizetni a hazai megjelentetésért. az anima kaszálja a harry potterért a pénzt, nem az angol kiadó. (dettó a hazai dvdpiac. jön egy kis kiadó, akkor megvásárolja a jogokat. a gyártónak fix bevétel, a kockázat a hazai partneré)
szóval a szerzõdésekkel viszont nincs kockázat. akkor is ugyanannyi pénz jön, ha siker, akkor is, ha bukás. persze, ha megéri, akkor a kiadó saját leánycéget telepít a régióba, országba - ld a universal a uip dunafilmet, mely a uip international tagja.
az amerikai stúdiónak bõven elég a hazai bevétellel foglalkoznia, rengeteg pluszmeló lenne minden egyes országra külön lebontani a marketinget, stb. ezt rábízzák a helyiekre:)
a forgalmazási rendszerrõl sok minden van a neten (olvasni, olvasni), de a te pénzedet nem a disney fogja megkapni. a kf-i stúdióknak szerzõdése van a magyar forgalmazókkal (és minden egyéb forgalmazóval) - csak eladják a film forgalmazási jogait (olykor egyedi biznisz keretében, filmvásárokon x millióért, de legtöbbször egy fix összegû szerzõdés fejébe biztosítják a forgalmazónak a filmet)
nekik abból nem nagyon csurran, hogy itthon milyen nagy siker az XY film. ld. az RH3, ahol is a new line elég sokat bukott azon, hogy odaadta jackie channek a kínai forgalmazási jogokat.
(szóval a disztríbutori hálózatról van szó, amit hol egyéb cégek, hol saját lányok irányítanak - káb, mint a frachise rendszert, úgy kell elképzelni (csak nagyon kábé). ha veszel egy sajtburgert, azzal nem az amerikai MCD-ba teszed a pénzed.)
"a csak vírusok települése útján letölthetõ új, magyar akciókrimi." ezt meg mégis hogy kéne érteni? nem az értelmezéssel van problémám, mindössze technikailag gondoltam :)
hogyne kapnának már a "külföldi" bevételbõl... :) talán ingyen adják oda? :D
Ez azért nem egészen így mûködik:))). Máskülönben már évekkel ezelõtt csõdbe mentek volna a stúdiók:)))).
Az egy sem volt nagy szám, bár újdonság. A kettõ kifejezetten langyos, ez meg szutyok. A feka ürgét amúgy sem csipáztam, de hol vannak már a mai Jackie Chan filmek a régiektõl, mind hangulatban mind koreográfiában...?
Konkrétan 3-an ültünk haverokkal a moziban kedd este :)
Akkor a külföldi bevételeket hogy kell nézni? Azok nem számítanak, csak az amerikaiak?
a hazai bukás nem õket hatja meg, hanem a forgalmazót. a hazai bevétel egy része a moziké, a mésik a forgalmazóé, az nem jut amerikába. (mint ahogy a foreign bevétel sem.
szerinted ez jó?
136M usa-bevétel, amibõl dettó a fele a moziké. marad 70M, a film 140M-ba került, a színészek és a rendezõ még a bevételnek a 45%-t zsebre vágják, vagyis még mindig nagyon kevés. (a film persze jövedelmezõ lesz, de csak sokára) - eleve csalódás, hogy a 221M-s 2. rész után csak 136M-t hozott egy második.
de ez OFF. itthon le sem sz*rják a magyarok a filmet. majd a bourne3? vagy az is bukik?