és hogy miért lassab ablakos módban MINDEN grafikával rendelkezõ program: link
hirtelen guglizva voi'la(bár nem erre a lapra gondoltam): link
valamit nagyon félreértettek OGLel és DXel kapcsolatban... a DX tulajdonképp egyfajta játék SDK felvértezve rengeteg, fõleg játékok írásához szükséges funkcióval, könnyítéssel... a DX célja kezdetektõl ez volt, ennek egy része a D3D, az OGL kezdetektõl fogva a professzionális cgre tervezték, a Glide azt pedig 3dfx hozta létre, saját kártyái számára, és igencsak low-level volt nehezen programozható, korai kártyáknál ez elõny volt, mert nagyon mélyen bele lehetett túrni a rendszerbe, idõvel azonban nem érte meg a körülményesebb fejlesztés. Az OGL APIja sokkal kényelmesebb volt DX8ig a D3Dnél. Teljesítményre mindkettõ ugyanolyan jó, és mindkettõ ugyanannyira naprakész. Bár néha kicsit ez a jobb, néha kicsit az. AZ elõnye a DXnek abból származik ,hogy már alig kell hozzá használni segédkönyvtárakat. De senkit nem köteleznek a D3D használatára, lehet OGL alapú grafikát DInputtal összekötni. Az OGL tartalmaz olyan dolgokat is ellenben amire a játékoknak nincs szüksége(nem tom pontosan miket, mert OGLt nem ismerem valami mélyen, DXet is tanulom még). És mindkettõ hihetetlenül jól optimalizált tud lenni. Az MS nem akarta megszüntetni az OGL támogatást, tekintve, hogy a tudományos alkalamazások és a grafikai programok OGLt használnak, mert olyanok az igényeik!!!! A videókártya gyártó feladata a megfelelõ OGL támogatás létrehozása. Emellett az MS valamelyik belsõ fejlesztõje mondta hogy teljes támogatása van az OGLnek, csak nem az MStõl, nem tom most pontosan hogy van, a megfelelõ MSDN blogon utánna lehet olvasni, elnézést a hosszú kommentért
ha a kijelentesed igaz lenne, akkor mindig mindenki masik allambol vasarolna. csak sajna az ado mindig rakerul a termekre, mivel az allam soha nem veszithet. az EU-ban is hasonlo a helyzet: vasarolhatsz nemetorszagbol vagy angliabol is, csak akkor az o AFA-jukat fizeted meg.
"...Online boltokban is a kiirt arak egysegesek es csak a vasarlas vegso fazisaban (fizeteskor) teszik ra az AFA-t ..."
Tevedes, csak abban az esetben teszik ra a sales tax-t (AFA) ha ugyan abbol az allambol ugyan abba az allamba vasarolsz. Amugy NINCS AFA!!!
pl, New Jersey-bol rendelsz valamit, es Mahnhattanbe (NY) laksz (mondjuk 6km-re a folyo masik oldalan), akkor nincs AFA mert masik allam.
Vegyetek figyelembe, hogy az amerikai arak nem tartalmazzak az ottani AFA-t (sales tax) ami allamonkent valtozik (pont ezert a gyartok nem szamitjak be a listas araikba, mert az felrevezetes lenne). Online boltokban is a kiirt arak egysegesek es csak a vasarlas vegso fazisaban (fizeteskor) teszik ra az AFA-t es a szallitas/csomagolas koltseget attol fuggoen hogy a vasarlo milyen allambol/varosbol vasarol. Az objektiv osszehasonlitashoz az is hozzatartozik, hogy amerikaban majd mindenki online vasarol, mig europaban az uzletek relativ magas koltsegei sokat tesznek ra az egyes termekekre. Ha mindenki nagykerekbol vasarolna bankkartyaval errefele is olcsobbak lennenek a cuccok.
"Az új GTS 400-450 dollár közötti áron érkezik október végén"
baromsag, mint sok minden az sg-n.
www.newegg.com ami nem nagyker, nem a legolcsobb, de igen megbizhato ceg:
GeForce 8800Ultra 768MB ($564.99 after $30.00 Mail-In Rebate) GeForce 8800GTX 768MB ($469.99 after $30.00 Mail-In Rebate) GeForce 8800GTS 320MB ($259.99 after $20.00 Mail-In Rebate) GeForce 8800GTS 640MB ($334.99 after $30.00 Mail-In Rebate)
Ebbol siman latszik, az uj GTS nem fer bele abba a 400-450$ arfekvesbe, foleg hogy kozeleg az uj nvidia piacra dobasa.
Glide nem amiatt ment tönkre, mert az MS "elnyomta", hanem amiatt, mert csak 3Dfx kártyákkal volt használható (csak késõbb lett nyílt forrású). Egyébként ahogy emlékszem, 32 bitet nem is támogatott (bár lehet a VSA-100hoz való már igen). NKing: OpenGL hamarabb volt, mint 3Dfx...
Frayer: Az a baj, hogy a Glide nem most van elnyomva, hanem évekkel ezelõtt volt. Ennek pedig az volt az oka, hogy belefogtak az OpenGLbe, ami sokkal részletesebb volt. A Glide egyszerûen elavult, kevés volt és nem érte meg tovább bõvíteni. Ezért újrakezdték, és így lett az OpenGL. Azt pedig nem kell félteni, amíg olyan emberek állnak mögötte, mint John Carmack. Mindazonálltal a D3D sokkal elterjedtebb, ennek pedig az az oka, hogy igenis fontos a fejlesztõknek, hogy "meg legyen kötve a kezük". Minden támogatást megkapnak, plusz egy keretrendszert, ami lehetõvé teszi, hogy létrehozzák azt, amit elképzelnek. A mai játékok ürességét a fantázia hiánya, a tömeggyártás és a 0 innováció eredményezi...
Emlékeztek még a régi szép idõkre amikor még a woodoo 4 , 8 vagy 16 megás kártyái voltak az ászok? Meg mindenki a Carmageddonnal 1 el nyomult :DD Akkor még nagyon sok játékot nem fertõzött meg az ms. Én biztos vagyok benne,hogy ha nem lenne elnyomva a Glide, akkor sokkal szebbek lennének ma a játékok, mint egy hd video film kb. Hogy miért?, mert ha valamit gyakorlatilag egy egész világ fejleszt akár több tíz ezer ember akkor az egyszerûen jobb, mintha egy szeparált csapat tenné azt akiknek meg van kötve a kezük és egy kevés ember elképzelése után kell menniük, ha rossz ha nem. Ha ez úg lenne mint ahogy én képzelelm, gyakorlatilag mindenki akit érdekel a 3d világ és tud kicsit programozni " ezekbõl sok van" be segítene a glide projectbe ha csak ötletekkel is, mert nyílt forrása van, bárki tehet hozzá ha hasznosat tud adni bele.
Nemannyira van lemaradva, sõt. A directx lehetõséget ad, hogy béna programozók könnyen és gyorsan, osszerakjanak egy 3d motort, a csöpp hátránya a felhasználóra nézve (mert a fejlesztõ leszarja, lásd a modernt bughalmaz, paksigényes, 0 játékélményû játékok) hogy optimalizálatlan, lassú, és bugos. És az is m$ mindent megtesz azért, hogy az opengl-t ellehetetlenítse, sõt ezért is hozta létre a directx-et, hogy a pc-s játékipar ne tudjon elszakadni a vindóztól és az m$-tõl.
Hát igen, a MS jópár projektet szponzorál, és persze csak akkor, ha DX-es. Korábban a Vistából is ki akarták gyakorlatilag túrni az OpenGL-t, de végül csak ablakos módban sikerült igazán alaposan lelassítani.
Hát ez az, hogy mások is átállhatnának OpenGL-re, de mégsem teszik. Mert valószínûleg az OpenGL csak utólag, lemaradással követi a változásokat. Bár állítólag most rá fognak gyúrni, és gyort egymásutánban jelenik meg a 2.0 és a 3.0.
8800GTS azért még a felsõkat.-ba tartozik. Mi lenne más? Meg elég hihetõ, amit írnak többen is, hogy azért van ekkora szakadék a felsõ- és középkat. között hogy tereljék az vásárlót a drágább, felsõ vga-khoz. Míg ezek dx10-es vga-k bivalyerõsek dx9c-ben, addig dx10 -ben inyonyúan le tudnak lassulni. Gondolom nem a dx10 hw felépítéssel van a baj (persze a két gyártó más utón jár), hanem valami ottt programozói szinten van valami bibi (dx10-nél). Vegy az eddigi dx10-nek mondott játékok nem is igazi dx10-esek? OpenGL -rõl meg annyit, hogy sajnos a pénz beszél, MS meg nyomul. PS3 konzolok OpenGL/ES apit használnak, ami az opengl egy kiterjesztése. (ennél többet nem is tudok)
Mikor lesz már olyan kártya, amibe nem csak textúrákat, de modelleket és map-okat is feltölthetek? sötét középkor... az....
Én nem írtam olyat, hogy a HD2600 vagy a GF8600 az közép felsõ. 8800gts már inkább az.
Jah tudom, csak rossz a helyes írásom, de leszarom. Azt akartam mondani,hogy mennyivel szebb lenne a világ ha játékok egy nyitot rendszerre támaszkodnának a dx helyett, mondjuk az openGl-re. :D Ha valami nyitott, sokkal többen fejlesztenek rá, és sokkal jobb lesz a végtermék is. A directX felületet, sokkal nehezebb programozni is, ezt carmack is megmondta, és a nagy játék-programozó guru is úgy van vele,hogy jobb lenne a Gl. Meg nem lehetne zsarolni a népet, mint a Dx-el. :((( Rohadjon meg mindenki ott redmondba. Az emberek meg mikor kezdenek már el fejleszteni komolyan linuxra is?? mindenhól a fos win api-ra épülõ alkalmazások, még jó hogy nagyon jön felfelé a java platform. Kellene csinálni linux programozói interfész leírásokat is, egy csomó suliban is a win apikat erõltetik, meg könyvek is azt nyomják, hát hól itt a demokrácia, ms lobbi elnyomja a kisembereket, a tömeg meg beveszi a cumit és gyakorlatilag az ingyen op rendszer helyett a drága ms alternatívát választja, még jó hogy én sose fizettem ms cuccért, crack az életem, meg az hogy térítem a népet, serial minden mennyiségben, a baud csodálatos vilgában, ahól mi csak egy apró kis jelentéktelen bitek vagyunk, nehogymá billi fiú mondja meg a frankót.
Illetve inkább csak a 2800, mert a 2700 egy kevesebb SP-t tartalmazó változat lehetne inkább (remélhetõleg lesz olyan is). De ahogy mondtam, talán kiderült, hogy pl. több TMU és ROP (legalábbis remélhetõleg több van benne) és a magasabb órajel, amit a kisebb vonalszélesség lehetõvé tesz fontosabb, mint a memóriaelérés extrém nagysága. De akkor meg minek oda a V. Azért a 256 bit sem kevés. Szóval ez így nehezen áll össze.
Ára alapján (ha nem csak pletyi) inkább felsõ középkategória akar lenni, az RV570 helyét átvéve. Teljesítményben meg nem sokkal lesz a 2900XT alatt várhatóan, ennek fényében kíváncsian várom mit fog tudni a 2900XT utódja, feltéve ha nem csúsznak annak is a megjelenésével sokat ... (2008Q1?)
Marko001 - A 8300? Miért a HD2600 vagy a GF8600 az közép felsõ? Még középalsónak se nevezném õket.
"Az már biztosnak tûnik, hogy az elsõ újdonság a jelenleg is kapható GeForce 8800 GTS feltupírozása lesz, a vezérlõ ugyanis egészen pontosan 16 stream processzorral többet kap majd, így ezek száma a mostani 96-ról 112-re ugrik."
Szerintem ez sokkal inkább pletyka, mint az utáma lévõ 8800GT leírása. Több fórumon is kifejtette pár ember, hogy programozási oldalról kb. semmivel se lenne gyorsabb, bár ettõl még lehet elköveti a gyártó.
Sokszor gondolkodtam a vidkarikon: dx10 és vista sehol se áll, se patch se driver. Laptop vonalon milyen fejlõdés van a játék szempontból? Ott milyen laptop vidkarik vannak amikkel érdemes venni?
Azt irta hogy lassan egy eve! es pl nekem november masodik heteben volt! szoval nem tudom milyen februar:)
Amúgy az is furi, hogy egy RV-s chip "akar" most új highend lenni, amikor a V itt mindig is Value-t jelentett, azaz belépõ+középkatot. Bár lehet, túl jól sikerült. :P
Lehet, rejöttek, hogy felesleges az 512 bites memóriavezérlõ. Fõleg ha amúgy is kevés a TMU és a ROP - vagy talán arra is "rájöttek" (nem volt nehéz), hogy ezek számát hasznosabb növelni, mint az extra-széles buszt fenntartani.
"vagy ami még jobb lenne a játékok mind open GL ben lennének." XP-s DX10 nélkül is lehetnének OpenGL-ben, mert a kettõ független egymástól, de mégsincsenek abban, mert a motorok többsége, amit a cégek félkészen megvesznek, DirecX-es, sajnos.
Szerintem az, h kevesebbet fogyaszt + halkabb, kisebb elõ állítási költséggel.Ez szerintem épp elég ahhoz, h sokkal jobb választás legyen....Kiváncsian várom mikor jönnek már ki :)
Az az igazi nagy oka annak, hogy így befagytak a DX v.10 es videokártyák árai, hogy ez dx10 es támogatás csak a vistákban érhetõ el, ami jelen esetben nem kell a kutyának sem, nagyon kevés még a vista piaci aránya, nem nagyon akar megtérni senki sem, ez meg egyenesen zsarolás,hogy az M$ rálényszeríti a játékosokra a termékét, aztmondva ha játszani akarsz akkor vista, vagy ne játsz. Ezek a graf karik amik befagytak mind Dx10 esek, megvan bennük a támogatás, de csak vista alatt, az emberek meg nem szeretik ha zsarolják õket, ez van. Lehet megint Micro suxot hibáztatni. Én biztos vagyok benne ha az Xp is támogatná a dx10 et akkor már régen 40 alatt lennének a kártyák, vagy ami még jobb lenne a játékok mind open GL ben lennének. Ez a jelenség annak ellenére van,hogy a dx10 es játékokat lehet dx9 el is játszani most, de mi lesz a jövõben?
HD 2950Pro/XT nem biztos hogy gyorsabb lesz a 2900XT -nél, a gpu picit gyorsabb lesz és memória is, eddig 256 bites memvezérlõrõl írtak (512 helyett) és a stream procik száma is marad 320. Az újdonság dx10.1 és a 55nm, kevesebb fogyasztás. Most az Nvidia vagy tart az új Radeon-októl, vagy minden eszköze meg van ahhoz, hogy jó választ adjon a 8800GT -vel és az újabb 8800GTS 640mb -vel (112 s.p.) a 2950-re.
Marhára várom mi a szar lesz már jöhetnének már konkrét adatok. Amugy nem értem most nvidiát ennyire bizik saját magában vagy mi? Mert ati a 2950pro és 2950xt elvileg dx10.1-es lesz és gyorsabb a jelenelgi 2900xt-nél.Erre az nvidia egy "sima 8800GT-vel és egy kissé feltuningolt de még ""csak dx10-es "" 8800gts-el. Epekedve várom a dx10es teszteket (Call of juarez,bioshock,company of heroes,world in conflict,lost planet)
Hát azért ennyire ne térjünk el a valóságtól :) Hivatalossan nincs is 8300-as :o én legalábbis még nem hallottam és az Nvidia honlapján sincs. Bár a Google adott rá találatot, de érdekes hogy az nvidia honlapon nincs :S Amúgyitt vannak a 8000-es séria darabjai a fõbb tulajdonságaival együtt. Abban egyet értek hogy mostmár tényleg csak Dx10es kártyát érdemes venni, de azért nem mind1 hogy melyiket. A 8600 alatti kártyákkal kitörölheti az ember a seggét. Hiába tudja a dx10-et mondjuk a 8400as, de könyörgöm 64bites memória interfész 2007-ben? 6,4Gb memóriaátviteli sebesség ? LoL ez ma már semmi. Parasztvakítás, csakhogy szerencsétlen hozzá nem értõ jujdejó megveszi a dx10es kártyát meg a 8400as vadiúj vga-t aztán majd csodálkozik ha minden most megjelent játék szarrá fogja akadni magát pedig neki vadiúj kártyája van...
Szerintem ezt a gyors fejlõdést senki nem tudja követni,de aki most vesz uj gépet annak mindenkép érdemes dx10 támogatotságo videókártyát venni.Az nvidiának nagyon jó árai vannak,már egy 8300gs-tmár tök jó áron lehet venni,és ez a kártya is rendesen bene van még a felsõ közép kategoriába.Már az atinak is jó árai vannak És szerintem A HD-sorozatú Atik is novemberben biztos még jobban lemegy az áruk,valószinüleg én majd a karácsonyi leárazásokban fogok új kártyát és procit is venni,és valószinüleg nvidiát fogok venni:)Bár lehet hogy inkább ATIT mert Amd procit akarok venni:)de ez ugy is a jövö zenéje:)De az nvidiának jobban áll most a szénája a közép kategoriában és a felsõ kategoriában is:)De az ATI is jól küzd:)
Húsvétra jön a 8900 GTX, Abban már 192 stream proci lesz 65 nm-en. A mostani gámék mellett nem nehéz kivárni.
Hát azért sz.tem ez nem akkora katasztrófa. Mármint ami az elmúlt években ment, hogy kis túlzással 2-3 generáció lement 1 éven belül, az kicsit túlzás. Sz.tem ha az ember kiad 90, de akár csak 50 ezret is egy kártyára, neki se teccene ha fél éven belül már 1/4 annyit se érne, mert azóta mondjuk piacra dobtak egy új szériát. Nem vagyok fejlõdés ellenes, sõt! De sokszor már érzõdött a gyártókon, hogy csak azért adnak ki egy új kártyát mert a nép megveszi mert új és dõl belõle a pénz. És ugye a Dx10 volt rá a legjobb példa hogy a játékfejlesztõk se tudják mindig követi ezt az iramot. ( persze lehet nem így van, de nekem ez jött le )
Ott a pont! ez lenyeg ATI/AMD benazik nem kicsit ezert az NV is behuzta a kezifeket! ez a legnagyobb problema:( eltelt egy ev es semmi az egvilagon nem tortent a videokartya piacon. Megjelenes utan 2 hettel vettem a 640 GTS-t es majdnem annyiert adtam el hasznaltan azert ez lol...
" Egy éve vetted 107-ért? Még most is a 640-es 80-90ezer forint... Nem sokat csökkent az ára ennyi idõ alatt. "
én május végén vettem 91ezerért.... És ahol vettem, (pcland.hu) most még drágább is xD Szal sz.tem ilyen szempontból megérte. Jól húzható. Jó teljesítmény. Sz.tem amíg ki nem jön az új séria, addig nem is lesz drasztikus árcsökkenés. Persze az ATI se szuperál, így semmi okuk csökkenteni.
Én úgy tudom jövõre lesznek frissítve év elején. Mert most középkatra jön ki az új kártya (8800GT) akkor meg majd felsõ kategóriában is DX10.1-el meg miegymással a 9xxx-es széria... én így tudom.
Hi! Bocs az off-ét! Arról nem lehet semmit sem tudni hogy a 8800GTX és ultra mikor kap vérfrissítést, mert látom középkategóriából szépen van de a felsõkategória vagy 1 éve nem lett frisstíve, ezekszerint nem is lesz frissítve egy darabig? Ki mit tud errõl?
Egy éve vetted 107-ért? Még most is a 640-es 80-90ezer forint... Nem sokat csökkent az ára ennyi idõ alatt.
Majd meglátjuk mi szakít és mi nem, mert sajnos az ATI DX10 alatt eddig nem hozott eredményeket ( akár driver akár nem. Semmit nem ér a vas ha nincs jó driver ). Nekem eddig mindig ATI-m volt, és nagyon szerettem, de januárban vettem egy 8800GTS 640MB-ot és lassan eltelt egy év és még mindig csúcskategória és valszeg 2évet min. lehúzok vele. Szerintem nagyon jó vétel volt ( 107eFt ). Van egy olyan érzésem hogy a crysis sokat fog számítani abban hogy ki mit vesz mert alap benchmark lesz.
Pl. engedélyeznek még mittudomain 32 shader egységet vagy ilyesmi :) szerinted? :)
Ja az elég érdekes, hogy az uolsó pillanatban hogy francba fogják megváltoztatni a az nvidiánál a gyártást, fõleg ha az Ati már teríti a 2950 -et. Ez a karácsony elõtti biznisz nekik nagy lehetõség most, hogy melyik lesz jobb, fõleg hogy melyikbõl fognak év vége elõtt a legtöbbet eladni.
Majd meglátjuk hogy a 8800Gt az mit fog nyújtani és hogy mennyiért. Ha kijön és teljesítményben is jó lesz (jobb mint a 8600GTS és csak kicsivel rosszabb mint a 8800GTS) meg olyan 40-45-ért osztogatják akkor szerintem inkább erre fizetek be mint egy 8800GTS-re. Bár ha kijön az új változata lehet a sima lecsökken. Ha 55-60-ra esik máris rohanok a boltba :-D
" bár a specifikáció még az utolsó pillanatban is változhat "
hogy a francba, azt le kell gyártani ám. vagy áll a csávó a gép mellett, kap egy telót, hoppáfszm duplázd meg a tranyókszámátmert az amd is ez tette?
jó lenne már egy erõs középkategóriás vadállat, 40k környékén, nem ilyen vérszegény 8600gt/gts...
400 dollár. Amire még rájön a mindenféle tehát itt magyarországon lesz vagy 90-100ezer forint Onnan gondolom hogy USA-ban egy 8800GTS 320megvával itthon 49ezer forintra jönne ki. Mégis adják 65ezertõl. Lehet matekozni...
várd ki a végét...
Kár, hogy a cikkbe nem a gt-t rakták be.
Egyébként HD 2950Pro foreva :D elsõ dolgom lesz, h azt veszek, mikor megjelenik Most az ati(amd) nagyot szakíthat...
Nagy csata lesz :)
Az új 8800GTS lesz annyi. Ha az túl drága neked, ott a 8800GT.