Én szívesen támogatom a zenészeket, már amelyik tényleg megérdemli, és nem azt, akit a kiadó 100 millából felfuttatott, és nyomatja szarásig, hogy az legyen a sláger, ha már belefeccölt 100 millát, felfújatta a mellét, stb.
Mondom, a zenészeket támogatom szívesen, de azért édemes lenne látni, mennyit nyúl le a kiadó a bevételbõl. Szerintem egyértelmû hova megy el a CD árának nagy része.
Vége rájöttek... Nekem is ez a gondom, hogy csak nagyon kevés elöadónak jó a teljes albuma.. És miért vegyek meg egy egész lemezt, ha csak egy szám tetszik.. ;o)
jó akkor neked külön lefordítom: értékes zene -> emberek jobban megveszik egész albumot, elmennek koncertre stb., ill. minõségi meló = mindenképpen nagyobb bevétel, pont., ... ill. hiába nyomják egybõl a stúdióból arcnak x összegért zenét, kihagyva kiadót stb. ami szar az akkor is szar marad.(a kiadóknak egyébként a tehetségek felkutatásában lenne talán szerepe)
Nem attól leszel nagyember, hogy milyen szórakozóhelyre/koncertre jársz. Neked az jön be jobban, itt a mondat végén a pont.
bezzeg ha a szüleid/apád termékét (direkt nem mondok szellemit) lopnák el, Ki beszél itt lopásról? Másolásról van szó, a két dolog nem ugyanaz. Kedves mûvészurak, tessék elmenni dolgozni (ez felõlem lehet koncert, vagy teljesen más jellegû munka), oszt abból megélni. Nem legyártani pár CD-t és 70 évig hátradõlve gyûjteni a sültgalambot.
szerintem meg az okozza a zeneipar veszteségét hogy pl. a Queen óta - ahol az éppen aktuális albumuk 90%-a világsláger lett - a kedves zenészek egyszerûen képtelenek igényes lemezeket alkotni, ennyi.
Így jártak a kiadók, nem azt kapták, amit szerettek volna (mármint, hogy az átlagember és az internetes file-cserélés a hibás). Én üdvözlöm a fentebb említett tanulmányt, talán elkezdenek gondolkodni a nagy válllatok, hogy változtatni kellene.
Persze ez nem jelenti azt, hogy némi pénzért nem íratnak egy teljesen ellentétes szakértõi véleményt valakivel (amiben az átlagember lesz a fõbûnös), és kezdika zt lobogtatni, mint a valóságot.
Kisebb zenekarok egy lemezszerzõdésnek azért szoktak örülni, mert így (talán) több emberhez eljut a zenéjük, meg egy kicsit presztízskérdés a kiadott nagylemez. Nagyjából semmit nem akarnak rajta keresni. (és általában nem is keresnek rajta egy fillért sem) Tehát õket nem károsítom meg a letöltéssel.
Nagy nevû együttesek meg szépen megélnek nélkülem is, és semmi lelkiismeretfurdalásom nincs, ha letöltöm a zenéjüket. Nem az én ~3 dollárom fog hiányozni nekik a 6. sportkocsihoz.
Lelkiismeretem így tiszta. :P
mig vilag a vilag addig sztem lesz ez a huzavona :) at kellene szerkezni kompletten az egesz konstrukciot a zenesz és a hallgato kozt. En ugy erzem (es sztem sokan masok is) hogy mar az internet segitsegevel kivalthato a kiado jelenlete. Ami mindenkinek jobb lenne, kivéve a kiadoknak, de ok tudnak acsarkodni legjobban, és mutogatni hogy kik a hibásak. Most furcsa mod az egyik mukodo modszert tamadjak. Zenesz meg tudna elni ha a honlapjarol le lehetne tolteni a zeneiket x dollarert, elmegy koncertezni, es arulja a egyutteses bogret/polot/alsogatyat/pipaszurkalot :) Kiadoknak ki kene halni, de tul eros az eletosztonuk :\
Ja, itt nem a bivalybasznádi gazsidiszkóra gondolok, mert oda max a falú csövesei járnak...akkor inkább legyen 1xerû kisember.
Az underground clubok egy más világ.Oda van értelme elmenni.Persze nem azoknak, akik még a koncertek világában ragadtak...Persze az is kell, könnyen emészthetõ darabok, egyszerû kisembereknek.
Ha zenélni értö és normálisan éneklö zenekarokat szponzorolnak,akkor talán tudnak eladni cd-ket.Nem kell mindenféle nyálgépet kiadni kinek a zenéhez semmi köze sincs,csak szétvan zselézve a haja.Másáltal felvet cucot plébekelni szerintem mindenki tud.
Ha csak vér hugyozása árán megy a zenélés, akkor ne csináld. A legnagyobb költõk írók százai ezrei NEM AZÉRT írtak, hogy meggazdagodjanak belõle. És ez évszázadokon keresztül elmondható volt a legtöbb mûvészre. A festõ festett 1 db képet és azt el tudta adni egy példányban, már ha el tudta. Lehet azzal az egy mûvel is egy évig dolgozott... A zenész ma kitalál egy zenét és elképzeli, hogy majd megveszi egymillió birka egy irreális kitalált áron, és de jól meg fog élni belõle. Erre jön a sírás, hogy nem így történt. A lopásnak minõsített csúsztatást meg ne mondd, mert ez jogvédõk legkedvesebb hazugsága. Attól, hogy Pistke letölti a zenédet neked NEM lesz eggyel kesvesebb zenéd, nem úgy, mint egy valós termék ellopása esetén. Tudhatod, amint kiadtad, hogy le fogják másolni. Ha ezt nem tudod elviselni, ne mutasd meg senkinek sem, fõleg ki se add.
"aki csinálja a zenét (még, ha szar is), az 1részt okés, hogy azért csinálja, hogy szórakoztasson, de azért valami minimális módon kéne támogatni azért, mert leült, kitalált valamit.. még, ha szar is."
Lényegében szerinted mindegy ki mit csinál, azért kicsit kell támogatni, mert szegénynek különben jaj de rossz.
Takarodjon el dolgozni, aztán majd ott "támogatják" az elvégzett munkája után, már amennyiben az ér valamit.
Na az én szemszögembõl az a helyzet, hogy amíg nem volt net meg letöltés addig megvettem a kedvenceim cd-it, legalábbis amennyit megtudtam venni a zsebpénzembõl és volt mellettük 150 kazettám másolt anyaggal, mert jó zene és zenekar annyi van mint csillag az égen pénz meg ugye nincs annyi...
Most nem kazin másolgatok, hanem letöltöm... nem hiszem hogy sokat változott volna a helyzet. Így sokkal több zenekart megismerek - megszeretek és bár a cd-jüket nem veszem meg mert egyszerûen képtelenség pénzügyileg, de lemegyek koncertre, veszek pólót stb...
Azt hiszem itt nagyobb gondban vannak azok az "elõadók" akiknek tényleg egy sláger van a rovásukon a többi tényleg szemét és persze aztán a disco és társairól meg ne is beszéljünk mert ott nincs kire elmenni koncertre...
Szóval egy a lényeg, nem a világ bolondult meg, hanem elavult a technika és a rendszer. Ezen kellene változtatni...
ettõl aztán vagy valaki! fõleg, hogy még büszke is vagy rá
bezzeg ha a szüleid/apád termékét (direkt nem mondok szellemit) lopnák el, akkor aztán vért hugyoznál. kár, hogy nem halsz éhen
on: evvel nem a kiadókat akartam védeni, de bakker, aki csinálja a zenét (még, ha szar is), az 1részt okés, hogy azért csinálja, hogy szórakoztasson, de azért valami minimális módon kéne támogatni azért, mert leült, kitalált valamit.. még, ha szar is. sokan nem bírják felfogni, hogy a szellemi munka legalább annyit ér (az esetek 90%-ban sokkal több), mint a fizikai.. egy ház sem azért lesz értékes, mert kõmûves bácsi felépítette, hanem mert Mérnök Úr kitalálta, mit kell felépíteni. Ez az, amit sokan nem tudnak felfogni és rinyálnak hogy miért olyan kevés a bér. azért, mert azt bárki meg tudná csinálni egy kis gyakorlással, igaz, hogy MO-n nagyon alul van fizetve a fizikai munka (pl egy kõmûvesnek kéne keresni havi 6-800 ezret, nem egy mérnöknek.. mármint annak meg 4-5 millát)..
és egyébként 1 csomószor van olyan, hogy megveszek 1 albumot, elsõre aszondom 1-2 számra, pfû bazeg mi ez? aztán egyszer csak azt veszem észre, hopp, más hangulatban/más szemszögbõl kell hallgatni és minnyá ez a legjobb szám..
kiadóknak át kéne alakulniuk, senki nem fogja õket sajnálni azért, mert rinyálnak.. itt is lehet amúgy látni nagyban a mostani világ átalakulóban/összeomlóban van, nem lehet sokáig fenntartani azt, hogy más rovására keresse magát szarrá az ember... kérdés, mi lesz ezután?
Szerintem csak azért mondják néhányan hogy jó a cikk, mert az õ pártjukat fogja. De az ilyen cikkek semmin sem változtatnak (+,-).
A warez továbbra is folytatódik. Mindegy hogy mennyi kárt okoz a 'szegény' kiadóknak. Aki tud warezel, persze kivétel képeznek a tisztelt jogvédõk ivadékai. Attól hogy megjelenik pár cikk egy-két ismeretlen amerikaiakról, akiket 45 'trillió' dolcsira büntettek, attól még semmi sem változik. A fél internetet úgysem tudják bezárni. Ezért röhejes az egész. Lecsuknak egy-két vérpistikét .. és ? A többség ezen az oldalon áll. És mint tudjuk az van amit a többség mond. Ha többség azt mondja, hogy lehet warezolni, akkor lehet.
Hát nem tom fiúk/lányok, én amennyit letöltök az tuti üti az évi százezret. Vagy millát :)
Amúgy én is így vagyok vele: leszedem, meghallgatom, és ha tetszik, megveszem. Kivéve a kedvenc elõadóim, együttesem albumait, azokat azonnal megveszem, amint megjelennek (talán évente egy-három CD).
Én elõször letöltöm, ha tetszik megveszem, ha nem törlöm
"Fõ feladatuknak ezen visszaesés okainak és részleteinek kutatása, megmagyarázása, illetve a lehetséges orvoslatok megjelenítése"
Megsúgom én: az ok az, hogy kibaszott szar zenéket csinálnak, a megoldás pedig, hogy valódi zenészeket kell "futtatni", nem pedig félrefésült hajú köcsögöket, akik azt hiszik magukról, hogy közük van a zenéhez.
Azért szégyen nem, hogy a felhasználók egy-egy számot is vehetnek, és nem kell a többi 300 szart is hozávenniük egy CD-n.
Hát kérem ilyen a piac - a kinálat személyre specifikálódik. A szivem szakad az elb@ Pélyi meg társai iránt - akik nem kaszálnak platinát. Tudjuk jól, Magyarországon egy király volt - az is tökrészegen fejbelõtte magát.
Na, hát ezt se hittem volna :) Nemsemmi. Mondjuk az nemúj sz.tem hogy nem a fáljcserélõk a hibásak érte. Azelõtt se vettem zenei CD-t , pont azért mert 4-6 ezer-be kerül az albumon lévõ 10db szám, amibõl max 2 sláger, a többi zsákbamacska...És persze ezek után se fogok venni. Az mp3 meg a torrentek meg a DC meg a hasonlók nálam csak annyit változtatott, hogy gyakrabban hallgatok zenét, meg azt amit szeretnék :) Azok a kivénhedt kiadók, a maradi konzervatív elavult felfogásukkal nem képesek megérteni, hogy annak a korszaknak vége. És sz.tem a sima CDs korszaknak is vége. Teljessen új rendszert kéne kitalálniuk. Persze nem mp3as terjesztést, hanem valami minõségi tömörítetlen formátumban, de digitálissan.