mindegy hogy az elõzõ 84 "barát-ellenség" hozzászóló mit vett észre vagy mit nem, nekünk közünk nem volt/lesz a döntéshez ha ugyan lesz döntés valaha is, errõl ennyit kedves volt miniszteri biztos úr, ajánlom magamat alássszolgája jónapot viszlát
bár már régi a cikk, de a téma aktuális! (2009.01.21.) sok hozzászólás volt - nem kis része sajnos negatív (sõt ellenséges, no de mindegy...) Vita helyett egy praktikus megközelítés: lement a pilot projekt (DeákDiák ált. iskola) A sok elvi indíttatású és bizonyára mély szakmai- és élettapasztalaton nyugvó vélemény helyet meg kellene kérdezni a pilotban részt vett nebulókat - õk nagyon szerették a dolgot!!! A résztvevõ tanárok véleménye is egyértelmûen pozitív. Csak jelzem, hogy a bizonyára ostoba és az üzleti köröktõl vezérelt aljas portugál kormány 500 000 gépet rendelt (egy erre felkészített/felkészült portugál cégtõl, nem Kínából, vagy az Inteltõl... Nálunk is magyar cég gyártaná, ha lenne megrendelés...). Macedónia, a románok és a törökök tervezik most éppen a program bevezetését. Németországban és Angliában 100 000-es méretben képeztek ki tanárokat a számítógépek osztálytermi használatára... Sebaj, majd öt év múlva ugyanezen az oldalon a fórum tele lesz a felháborodott anyázással, hogy már megint lehagyták kicsiny hazánkat a mindenféle szõröstalpúak... És egy nem elhanyagolható hozadék: a programban részt vevõ osztályból kb 30% mondta a tanév végén, hogy mûszaki/természettudományos pálya érdekli. Ha az országos átlagot (vagy akár a többi hasonló osztályt) nézzük, ez kimagasló. És ez nagyon fontos!!! (Ha esetleg nem tudnátok: a Mûegyetemre nem jelentkezik annyi srác, hogy egy normális évfolyamot ki lehessen állítani belõlük. Egyszerûen elfogy a magyar mûszaki értelmiség. Na, így vegyünk részt a XXI. század globális versenyében!) Helyszíni tapasztalatot lehet szerezni: 2009. január 23-24., Educatio 2009 kiállítás, http://iot.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=549:meghivo-a-xxi-szazad-osztalytermebe-educatio-2009&catid=46:iot-esemenyek&Itemid=108 üdv a barátoknak és ellenségeknek: Eszes Gábor (jó ideje "magánzó" már... de a lelkesedés a téma iránt megmaradt) (PS: van egy rossz érzésem, hogy rengeteg hozzászóló nem vette észre, hogy a program nem a számítástechnika osztálytermi oktatásáról szól, hanem az internet (és multimédia) lehetõségeinek felhasználásáról a fizika, történelem, kémia, matematika, biológia, földrajz és egyebek oktatásában, sõt érdekessé tételében és megkedveltetésében...)
Baz, ezt annyira igaz, hogy keretben ki lehetne rakni a falra :-D
"Sokan azzal jönnek, hogy az amerikai gyerekek milyen hülyék. A lexikális tudásuk jóval kisebb, késõbb talunak meg írni olvasni, viszont 10x könyebben boldogulnak az életben, mert arra helyezik a fõ hangsúlyt!" Ja, aztán azt tudod-e hogy miért? Nem azért, mert olyan életrevalóak ám, hanem azért, mert az amcsi gazdaság kb fele hadiipar, másik fele meg újjáépítéssel foglalkozik. Vagyis ha nem lesz kivel kifizettetni a rájuk kilõtt rakétákat, meg hogy utána újjáépítik az országot, akkor amcsinak game over. Mivel valóban olyan sötétek az amcsi "szakemberek", hogy már rendesen gravitációjuk van.
Egyébként ennyi erõvel Sztálin se volt kommunista, õ se osztotta szét a vagyonát. Sztálint és Gyurcsányt is azért nevezzük kommunistának, mert kommunista diktatúrában, a kommunista ideológiát hangoztatva teremtették meg a vagyonuk és politikai hatalmuk alapját. Jó tudni, hogy ha nincs "rendszerváltás", akkor is Gyurcsány lenne ma a miniszterelnök, vagyis a párt központi bizottságának elnöke.
Aztán szerinted ehhez minek laptop a gyereknek? Ehhez simán elég 1 gép/terem, egy írásvetítõ, meg egy egységes, kidolgozott tananyag minden tantárgyra, évfolyamra, stb (na ez lenne pár milliárd). Még gép se kell, jó az fólián is - animok kivételével tök ugyanazt tudja. Na jó, fólia már nem divat, hadd legyen mégis gép. Az meg ha nem tud írni kézzel elég gáz. Meg mondjuk engem rögtön érdekelne, hogy matekot hogyan tanulna gépen. MS egyenletszerkesztõvel lehet kihullana a haja, mire egy egyenlet megoldását levezetné. A példák amiket sorolsz meg szépek és jók, alkalmasak arra, hogy minden tárgyat elsajátítson, mondjuk 10-15%-os mélységben, mint ahogy jelenleg tanulják, ugyanannyi idõ alatt. Igaz az otthoni tanulás meg volna spórolva. Csak a nebulók lennének s.gg hülyék mindenhez. Meg lehet nézni amcsit, ott a te általad preferált modelt használják.
Megjegyezném, hogy az a giccses hajó volt a 2. vagy 3. leglátogatottabb pavilon a világkiállításon (a leglátogatottabb a német volt, de az volt kb 20x ekkora, másdikra meg már nem emlékszem). Ez fõleg a színvonalas kiállításnak és tárlatvezetésnek volt köszönhetõ, amit ugye magyarok csináltak, Magyarországról. A holland pavilon pl tök jól nézett ki a millió tulipánjával meg liftjével, de én 1 hónap alatt se tudtam megnézni, mivel 1500 ember volt a napi max látogató száma, ennyit tudott fogadni (beálltál reggel a sorba, este meg mikor már csak 100 ember volt elõtted, mondták hogy sorry, záróra). 1 hónapig "dolgoztam" a magyar pavilonban, ami kb napi fél óra elfoglaltságot jelentett, többi ügyelet (vagyis mászkálhattam a többi pavilonban). Szóval nézhet ki valami nagyon jól kívülrõl, de attól még egy világkiállításon bele szeretnének jutni az emberek, nem 2 óra alatt, és szeretnének benn valamit kapni a nem gyenge belépõjük áráért, amitõl majd jól elmennek meglátogatni az adott országot. Ezt a szerepét a magyar pavilon tökéletesen betöltötte, Makovecz tervekhez képest fillérekbõl. A völgyhíd meg tényleg értelmetlen hülyeség.
Szerintem ez úgy faszság ahogy van.Okés, ma már mindent gépeünk, de mikor én gépésznek tanultam mégis volt mûszaki rajzunk, pedig az autocad csuda egy dolog.Zugolódtunk, h minek papír ceruza, de utólag a tanáromnak igaza volt.A másik, így is otthon tuti, h a gépet püfölik a kis kölkök nem kell a suliban is, amúgy pedig tapasztalat, h könyvbõl jobb olvasni, mint géprõl pl egy pdf-et.szerintem ezt a rendsuert max egytemeken lehetne bevezetni. ott tényleg kisi lehet használni a dolgot.Megint csak a lé kell valakinek. A bálintka meg nem bezséljen a tananyagról, se a mennyiséget sem a minõséget illetõen, mert az eléggé gáz beszólása volt, h ne tanuljanak a gyerkeke történelmet, mert elavult.anyád!Szerintem jó és elég volt az a tananyag, amit az én korosztályom (20-21-22) gimiben és általánosban kapott.Egyszerûen ennyi kell az általános mûveltséghez.H a gyerek nem szeret tanulni meg nem figyel órán egészen máshonnnan eredõ probléma.Majd errõl írok a blogomba és aki akarja ott elolvassa, majd jön a link.
Hát én így a saját példámat nézve...ööö meg nem is tom szal azt akarják h minden gyerek kap 1 ilyet és azon küldi az órán? Hát sztem általánosba ezt bevezetni vmi iszonyatos baromság deh még középsuliba is az lenne. Szal a saját példám h hazajöttem suliból( jó most is) 1 csomót gépezek(nem vok kocka, azér nem wow) és ha még a suliba is gépezek hát nemtom..azmár eléggé zombivá tenne hasonló embereket sztem...deh nemtom..
"Régóta szajkózza Magyar Bálint, de most is elmondta, hogy nem magológépeket kell képezni az iskolákban, hanem problémamegoldó embereket. Az ex-oktatási miniszter nem nézi jó szemmel, hogy az oktatási módszerek nem változnak a modern idõk kihívásainak megfelelõen, s a tankönyvek csak egyre vastagabbak, egyre több adatot és felesleges sallangot tömnek a gyerekek fejébe, ami többnyire az adott tudományterület iránti undort váltja ki. "
Hangzatos demagógia, tudás nélkül nincs probléma megoldás, teljesen lusta tanulni rest emberek pedig nem lesznek problémamegoldók. Aki fizikus akar lenni az nem undorodik meg a tananyagtól, de aki esztergályos szeretne lenni az forgácsolni tanuljon inkább... A szakképzõ intézeteket, kár volt a szakközéppel összevonni, szakmunkásra is szükség van... Aki meg például ügyvéd szeretne lenni szakadjon meg a magolástól... Az a baj... hogy az érettségi szinvonalát és értékét levitték azzal, hogy mindenkinek legyen, ez például Magyar Bálint bûne is... Aki akar tanuljon úgy érvényesüljön, ja persze Magyarországon ma a bûnözõk érvesülnek, akkor tényleg felesleges tanulni...
Ezt az egészet egy vagy több teljesen hozzá nem értõ ember találhatta ki. Vagy csak valamilyen haszon érdekében akarják ezt a maszlagot megetetni az emberekkel. Rengeteget ártanak az országnak, (nekünk). Aki számítástechnikát tanít, annak rögtön szembetünik, hogy nem a gyermekek képeségeinek, szükségleteinek, korának megfelelõ dolgokat akarnak bevezetni. A technikai eszközök jók, de módszer és a hozzá kitalált ideológia hamis, sõt irritálóan nagyképû. példa: "A példa kedvéért az eddigi gyakorlat az volt az iskolákban - biztosan jól emlékszik még mindenki -, hogy a tanár az óra közben feltett egy ellenõrzõ kérdést, a 30-ból jelentkeztek 8-an. A tanár felszólított egy gyereket, aki ha tudta a választ, akkor az óra pörgött tovább. Attól függetlenül, hogy a másik 7 hülyeséget mondott volna-e, vagy a maradék 22 tudta- egyáltalán, hogy mirõl van szó. A digitális osztályteremben viszont a tanár feltesz egy kérdést, és a Honfoglaló játékhoz hasonlóan mindenki benyomja saját válaszát. A tanár valós idõben tudja követni, hogy az osztály képben van-e, és ha esetleg többen adnak helytelen választ, mint helyeset, akkor újra elmondja a lényeget, vagy másképp magyaráz. " Vajon mikor láttak húsvér gyermeket az Urak közelrõl. Ez meg nevetni kell: " kis hacker palánták mellett a tanárnéni is tudja-e venni az akadályokat." Ilyen szöveg azoktól jön akik maguk mûszaki analfabéták, és amikor a gyermeke a Super Mario-val játszik azt hiszi róla, hogy az számítógép zseni...
"Pontosan a tananyaggal van probléma, hogy egyre több marhaságot kell a diákoknak megtanulni.... Holott inkább az életben való boldogulásra kéne megtanítani a gyerekeket. Mondok egy példát: Sokan azzal jönnek, hogy az amerikai gyerekek milyen hülyék. A lexikális tudásuk jóval kisebb, késõbb talunak meg írni olvasni, viszont 10x könyebben boldogulnak az életben, mert arra helyezik a fõ hangsúlyt! " Erre csak: Hm, hmm...
Elõre bocs, ha olyat írok ami már volt, de csak fél órám volt a hozzászólásokat olvasni. 7" - írtátok büntetés, bõvebben baromság... próbáljátok már ki, hogy ekkora felületen dolgoztok... Nincs beépített hdd - ergo telepítés ugrott. Hol a szerver, ami ennyi számítógéphez biztosítja majd a hálózati könyvtárakat, vagy ezt mindenki maga finanszírozza? sulinet digitális tudásbázis - melyik iskola használja? milyen gyakorisággal? Hány tanár az órák hány %-ában? Végeztek-e elõzetes piackutatást, 5 éves elõrevetítést, fenntartási költségeket, járulékos költségekre (oktatás-tananyag fejlesztés) van fedezet? Arról én nem beszélek, hogy eleve idiotizmusnak tartom az egész elképzelést, ezzel a konfiggal, cirka 50eHuf-ból már majdnem komplett gépet lehet venni, ráadásul 100e Huf-ból már tuti laptopot, és ha hozzá veszem a kedvezményt amit állam kapna ekkora tételnél, lehet, hogy sokkal kevesebbõl is kijönne... 100ezer darab!!!(vacak) vagy pl. 70e darab rendes hordozható számítógép...Szerinted? Uff.
hmm nekm kifejzetten tetszik az ötlet :) Kár h már végeztem a gimivel is egy jó ideje.... de lennék én ilyen rendszerben diák :P
Egyetértek azzal, hogy sok a tananyag. Szerintem hiba, hogy 18 évek korukra az iskolák "készre" szeretnék formálni az embereket. Én inkább a lassabb, de biztosabb fejlõdés híve vagyok. Inkább a képességeket kellene fejleszteni.
Az életre való felkészítésrõl: nem hiszem, hogy a nagy magyar valóságra fel lehet bárkit is készíteni....
Amerika egy nagy és gazdag állam, amelyik megengedheti magának, hogy a polgárai nagyrészt hülyék, analfabéták legyenek, mert képes a szürkeállomány importjára.
20 évvel ezelõtt, ha év közben a családnak más városba kellett költöznie, az ottani iskolában egy leckével tartottak elõrébb, vagy hátrébb, mint a másik városban.
Most olyan iskolát is találni kell, ahol ugyanabból a könyvbõl tanulnak.
Na ez a probléma.
Biztosan sokan ismeritek a következõket:
Változnak az idõk...Változnak a feladatok...
Elemi iskola, 1915:
A gazda elad egy zsák krumplit 6 koronáért. A termelési költség 4 korona. Számold ki a gazda hasznát!
Általános iskola, 1950:
A gazda a TSZCS-nek beszolgáltat egy zsák burgonyát 10.- Ft-ért. A termelési költség 8 Ft 50 fillér. Mennyi a gazda haszna az egy zsák burgonyán?
Általános iskola, 1980:
Az ABC-ben kapható egy zsák burgonya 21.- Ft-ért. Ennek az elõállítási költsége 18 Ft 70 fillér. Számold ki, mennyi a szocialista állam haszna egy zsák burgonyán.
Általános iskola, 2006:
Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot egy adott halmaz pénzért (=G). G számossága 50. A G=g elemei számára g=G azonosság érvényes. A termelési költségek (=H) halmaza 10 elemmel kisebb számosság, mint a G halmaza. Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az X megoldási halmazt a következõ kérdéshez: --> Mekkora a nyereséghalmaz számossága? Számológép használata nem megengedett!
Waldorf-iskola, 2006:
Rajzolj le egy zsák krumplit, és énekelj hozzá egy dalt!
Nemzetközi iskola, USA, 2006:
Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az elõállítási költség 40 dollár, ebbõl következõen a nyereség 10 dollár. Húzd alá a "krumpli" szót, és legalább 15 más kulturkörbõl származó iskolatársaddal beszélgess róla! A fegyver használata nem megengedett!
Szerintem olvasd el a cikket végig, figyelmesen és rájössz hogy te írsz hülyeségeket...
Pontosan a tananyaggal van probléma, hogy egyre több marhaságot kell a diákoknak megtanulni.... Holott inkább az életben való boldogulásra kéne megtanítani a gyerekeket. Mondok egy példát: Sokan azzal jönnek, hogy az amerikai gyerekek milyen hülyék. A lexikális tudásuk jóval kisebb, késõbb talunak meg írni olvasni, viszont 10x könyebben boldogulnak az életben, mert arra helyezik a fõ hangsúlyt!
Na megint egy liberális balfaszság. Az iskolában írni, olvasni, számolni kellene megtanítani a gyerekeket, meg fejleszteni a szövegértõ képességüket. Fõleg alsóban.
Ez nem reform, ez hülyeség. Nem attól lesz jó az oktatás, hogy számítógépeket dobálhatnak a gyerekek, hanem a tananyagtól. És amíg a tananyagot leépítik, teljesen mindegy, hogy füzetet vagy monitort bámulnak a gyerekek.
Bár az új világnak hülye emberekre van szüksége.
Én azt mondanám, hogy ne laptopot adjanak a gyerekeknek, hanem 1-1 digitális könyvet. (és egybõl megszûnik a sokkilós táskák probléma...) Akár wifi nélkülit. mert az minek is? Év elején kapnának egy memóriakártyát, amin az összes tankönyv anyaga szerepelne digitalizálva, kereshetõen. (de a netrõl is le lehet jogtisztán tölteni pl. Széchenyi Könyvtár oldaláról is digit. könyveket) És mondjuk legyen a digitális könyv szolgáltatásai közt a digitális tollal való belejegyzetelés lehetõsége is. Valamint a füzetként való használat lehetõsége is. Kézírás felismerõ nem kell. 16 millió szín sem kell. mondjuk elég 56000, hogy a színes képek normálisan jelenjenek meg, de ha az olcsóság fõ szempont, akár a 16 (mondjuk, hogy váltogatni lehessen a toll színét - fontos információkiemelési mód!) szín is.
A prezentációkhoz meg minden tanteremben legyen egy pc + kivetítõ. A tananyagok + a kiegészítõ prezentációk, videók stb. pedig minden iskola honlapjáról (vagy akár egy központi internetes adatbázisból) lekérhetõk legyenek, hogy otthonról is meg tudja nézni a diák, ha szeretné! (tudom: jogdíj, stb: akkor oldják meg jelszavasan, pl. a diákigazolvány száma igazolná a jogosultsági szintet, mely tananyagért fizetett az iskola v. a diák)
A megvásárlás-nem vásárlás kérdésrõl pedig a véleményem: az iskola bérelje a forgalmazótól ezen eszközöket, amelyek minden évben vagy 2-3 évente lecserélnék, fejlesztenék a gépparkot.
írok még pár ellenérvet: -a fél óra azzal fog elmenni, hogy valamit nem tud Gézuka betölteni. -a villanyszámla és karbantartás 100 ezrekkel fogja megdobni az iskola költségvetését -a gyerekek állandóan mozognak ugrálnak, krétát hajigálnak szünetben, szóval naponta 1-et simán össze fognak törni. -a házit egyvalaki megcsinálja és átküldi msn-en a többieknek
ez hihetetlen itt elég sokan elfelejtkeztek már az iskoláséveikrõl. ez a szutyok kormány mindent elront amit lehet nem kellene a híreket olvasnom mert csak felhúzom magam. Nekem az egyetem sincs szükségem gyakran gépre, mert amit meg kell jegyezni, azt le kell írni, mert ha nem abból úgyse lesz semmi. Hogy fog az kinézni hogy elemznek egy r*hadt verset és közben kínlódnak a laptopjukkal, ki tud így közben koncentrálni?. Jobb lenne ha nem kellene minden generációnak új tankönyveket venni az oldalszámozás miatt, hanem pl kistesóm használhatná a tankönyveimet. vagy építhetnének szekrényeket, amiben ott lehet hagyni ami épp nem kell.
A video sem jött be, pedig annak is mekkora propagandát csaptak, hogy minden terembe pakoljanak, aztán tananyag sem lett rá készítve.
Megcsinálja néhány profi, a minisztérium honlapján 15 féle változatban, és az ország több ezer tanára meg csak válogat, hogy melyiket akarja használni. Persze a tanár is csinálhat sajátot, ha akar...
"Kiemelt 1-2 budapesti-nagyvárosi iskola majd kap ilyet" Egyrészt akkor lesz ez olcsó gép, ha több tizezer, százezer darabot vesz belõle az állam, másrészt a Sulinet tényleg több ezer iskolába jutott el, szóval hülyeség elõre leírni.
Ha valaki ált isk.-ban elhízik, vagy rossz a tartása, akkor az év elején a gyermekorvos elküldi gyógytornára, amire nagyon kötelezõ eljárni, + orvosi kontroll. Az igaz, h sokkal látványosabb mindent mozgóképeken látni, de azt valakiknek meg is kell csinálni!!! A jegyzetelés pedig azért fontos, h amit egyszerre hallasz és közben írod is ( le van foglalva mindkét agyfélteke) azt sokkal jobban megjegyzed, mintha csak hallgatnád és nem írsz közben semmit. Akkor nagyon jó mesélõnek, elõadónak kell lennie a tanárnak. A 7" monitor továbbra is büntetés!
Szóval fontos az órai jegyzet. Ha valaki lusta írni, vegye fel a tanári magyarázatot ( ha van) szerkessze meg és akkor azt hallgassa hazafele a buszon. ( bár ekkora stréberrel még nem találkoztam :D :D :D)
Persze ebbõl várhatóan mi lesz? Kiemelt 1-2 budapesti-nagyvárosi iskola majd kap ilyet, a vidéki "suttyók" meg ülhetnek tovább a málló vakolatú kopott iskolában vibráló fénycsõarmatúrák alatt... Ez így egy nagy határ f*snak tûnik.
Ha annyira akar modernizálni ez a bukott gyökér, inkább írt volna ki egy pályázatot, (ahol a pályamûvek az elkészülésük után azonnal megtekinthetõek, h ne fejlesszenek sokan egyszerre egyformát) és egy év munka után egy internetes szavazás keretében kiválasztja a diák és pedagógus társadalom a neki legjobban megfelelõt és persze a legolcsóbbat. Aztán a nyári szünetben pedig minden iskolába egyszerre betelepítik.
Attól még, hogy a gyerek laptopot használ papír+ceruza helyett, még lehet helyesírása. Fõleg, hogy a word helyesírás ellenõrzõje elég pocsék. Amúgymeg a kézírást már egyre kevesebb területen használják. Én pl a legutobbi zh-m óta csak a munkahelyi jelenléti íveket írtam alá kézzel. (meg talán 1-2 szerzõdést) És ennek már kb 3 éve! Mondjuk ez nekem is furcsa :S De komolyan, ha levelet írok gépen írom, sms-t is "gépen" írok, céges adminisztráció, email, mind gépen történik stbstbstb... Egyszerûen manapság már nagyon kevés helyen van szükség a kézírásra. Dehát v.milyen szinten ez is a fejlõdést jelenti. Igaz van rossz oldala is.
Nem olvastam végig a hsz-eket, csak annyit mondanék hogy pl. a mi sulinkban sincs normális fûtés (télen van átlag 8-12°C), de két darab digitális táblára azért jutott lóvé... Ami állítólag egyenként 500 000 Ft. Az egyiket nem is használjuk, csak kivetítésre (projektorral) és filccel firkálnak rá a tanárok...
jaj hát ez nagy volt :) valós élet szakkör :) Hát igen, nálunk 4. ben került elõször számgép a suliba diák használatra is. Vagyis 14 éve...(úristen ilyen rég volt :o ) És akkor ott nálunk legalábbis valamilyen kiválltság szerüségnek tüntették fel a dolgot, csak az mehetett "számtech szakkörre" aki legalább 4-es volt matekból ! LooOL :D Amúgy ez az ötlet tényleg nem rossz! Mármint a laptop (vagy hasonló) könyvek meg füzetek helyett. Csak ezt se szabad eltúlozni. És normálissan ki kell találni. Ennyi az egész. Annyi ötlet van itt a hsz-ek között leírva...Csak ki kell válogatni és a sokból összehozni az egészet. Senki nem azt mondta, hogy tesiórára is laptop kell...Meg azt se hogy ne lehessen kimenni rajz órán festeni mondjuk egy erdõbe...vagy parkba... Az megint egy más dolog, hogy a gyereket jobban leköti a Crysis mint a tengózás vagy focizás vagy bármilyen valós világban történõ játék. Persze ezt se kell túlzásba vinni, de ha a gyereket ez érdekli jobban akkor mit csináljon a szülõ? Kényszerítse rá hogy fiam menj ki focizni inkább? Persze azt nem szabadna hagyni hogy minden szabad idejét a gép elõtt töltse.
Nah, ezután még ennyire sem tanulnak majd meg a kisiskolások írni. :( De nem baj, majd MSWord bácsi kijavítja nekik szépen...
Ez igaz, csakhogy egy általános iskolának nem az a lényege, hogy minden tananyagot bemagolj, úgysem emlékszel már rá pár hónappal utána, csak a fontos dolgokra. A lényege az életre nevelés, ahhoz meg egy ilen megoldás nem visz közelebb, inkább ellenkezõleg.
"Ahhoz, hogy ez a program jól mûködjön, meg kell tanítani minden pedagógust számítógépet kezelni."--Sulimban a legtöbb tanár még a telefonnal sincs köszönõ viszonyban
Meg papírrepülõt hajtogatni. De most komolyan milyen már egy olyan iskola, ahol nincsenek papírrepülõk? :)
Amúgy az, hogy a gyereket nem érdekli semmi, az független a technológiától. Nem kell ahhoz számítógép, hogy egy gyerek otthon punnyadjon, elég egy olyan kõkorszaki technológia, mint a TV.
Hát, én láttam azt a völgyhidat, vagyis inkább csak a hidat, a völgyet nem nagyon találtam... Vannak sokkal nagyobb völgyek ahova nem kellett híd, és simán lehet rajta menni egy trabantnál kicsit jobb autóval.
olyanok, akik már fetisizálnak túl sima egyszerû használati eszközöket
emberek, változik a világ nincs siralmasabb mint egy konzervatív fiatal, aki szerint minden maradjon úgy ahogy volt
jó a mai iskola rendszer, élvezitek az órákat, értelmes, hasnálható ismeretekhez juttok? nem attól mert kifestenek meg kap az iskola új székeket, a javát a hajadra kenheted amit ott tanulsz
mikor én általánosba jártam volt hetente 2-3szor számtech szakkör. ha lesz gyerekem neki hetente 2-3 "valós élet" szakköre lesz.egy kis mozgással a friss levegõn, papír alapú könyv olvasás esteleg játék húsvér emberekkel stb.
Félreérted az egész projektet. Itt nem arról van szó hogy általános elsõtõl mysql adatbázisokról tanul a gyerek, hanem hogy a mostani tananyagot másképp adja át az iskola. Most hogy néz ki egy történelemóra? A tanár magyaráz valami dögunalmas szarságot, a gyerek - anélkül hogy egy mukkot is értene belõle - írja szóról szóra ugyanazt, ami a táblán van, folyamatosan a tábla fölötti órát lesve, hogy mikor telik már le az a nyavalyás 45 perc. Ehelyett jöhet egy interaktív rendszer, ami egyrészt sokkal gyorsabb - nem kell az írással pöcsölni, több idõ marad az anyag részletesebb, szemléletesebb bemutatására. Például kémiaórán, háromdimenzióban láthatja a tanuló az atomokat és molekulákat, a köztük végbemenõ reakciókat, látja ahogy megy az elektron innen oda, meg ahogy változik a rácsszerkezet, meg mittudomén... Biológiában a sejteket és annak mindenféle viselkedését, történelemórán a háború eseményeit egy stratégiai játékhoz hasonló animáció + google maps kombón tanulmányozhatja végig. A katonára kattintva megismerkedhet annak fegyverzetével, szorgalmi feladatként megtanulhatja, a következõ fizikaórán pedig abból a puskából kilõtt golyóra ható erõhatásokat tanulmányozhatja. Nemcsak egy ködös, megfoghatatlan valami az egész, hanem látványos, érdekes, rákattintok és elõjön, mozog, hangot ad, a gyerekeknek ez kell. A hálózat révén a gyerekek versenyezhetnek egymással, ki bök a leghamarabb google maps-en a csata helyszínétõl lehetõ legkevesebb kilométerre, de lehetne ezermillió példát sorolni a földrajztól az ének-zenéig.
Én csak magamból indulok ki, a fizikaórák közül azok maradtak meg hosszabb távon az emlékezetemben, amikor Öveges professzor úr prezentálta a kísérleteket az osztálytermi képernyõn, vagy amikor második világháborús dokumentumfilmet néztünk. Az ember vizuális típus, és szerintem sokkal hatékonyabbá tehetõ az oktatás, ha tudunk jól élni a lehetõsséggel.
tényleg kellett vmi, amivel megmutattuk, igen, mi is tudunk ilyet Akkor építhettünk volna pl a négyes metró áráért egy, a Nyugatit és a Délit a Kossuth tér - Moszkva tér útvonalon összekötõ földalatti vasutat, vagy még két hidat a Dunára vagy mittudomén. Nem pedig horribilis összegbõl játékmetrót, ami bár csillogóbb mint egy földalatti vonat, de 40 éves elavult tervek alapján épül, és csak arra jó hogy villogni lehessen vele. Ez kb olyan, mintha egy minimálbéren tengõdõ jómunkásember hitelbõl venne egy "hádéredi" plazmatévét, szigorúan 640*480-as felbontással, aztán villogna a szomszédja elõtt hogy õ ilyet is tud.
akkor két részre kellett volan osztani az országot. Az egyik, aki büszke akar lenni a völgyhídra az fizeti a plusszköltségeket, a többiek között meg csak a normális út ára kerülne szétosztásra.
hááát nekem speciel azonnal felcsillant a szemem a lehetõségek láttán... feltörni a gépet és olyanra alakítani ami kielégíti az igényeimet. egy-két havernak még megcsinálni, CS 1.6 felrak és mehetnek a LAN-ok :D (Kár hogy mire bevezetnék én már messze nem lennék még egyetemista sem. na mindegy.) mindazonáltal, igen, ISZONYAT NAGY BAROMSÁG, taspoljuk meg magyar bálintot (így kisbetûvel mint nemecsek) és a kommunista bandáját az újabb fasza ötletéért. Köszönjük!
Igazából nincs sok szükség hogy hazavigyem amit a táblára írt a tanár. Hamar le lehet azt írni a füzetbe meg ott vannak a tankönyvek amikbõl megtanulod.. Na igen erre nem is gondoltam, ha van gép akkor nem kell tankönyv ami évente gyerekenként 15-30 ezer forint. Ebbõl a szempontból jó lenne a gép.
eh politikusok döntenek, és ismerõs cégekkel oldják meg hogy essen nekik is valami. Ha a gyerekek, vagy választók döntenének akkor az nekik hol érné meg? nézd meg hogy tiltakozik az összes, hogy elvegyék tõlük a polgármesteri, stb széket is ahol azt a pénzt kezelik amit maguknak szavaztak meg a parlamentben....
A tanítást segítené, hisz nem azzal menne el az óra pl hogy a tanár lediktálja az anyagot, és egy órán keresztül csak jegyzetelsz. volt pár idióta aki így tanít, aztán menj haza és magold be...
de pl. menniyvel jobb lenne, hogy amit a tanár leir a táblára azt haza tudod vinni file-ban
szvsz ahelyett hogy a felnõttek eldöntenek mindent a gyerekek feje fölött, pont a gyerekektõl kellett volna megkérdezni, milyen ötleteik vannak, hogyan lehetne a szgépet optimálisan kihasználni a suliban
Olcsóbban megúsznánk, ha a kiagyaló miniszternek az állam kifizetné a beígért csúszópénzt, és nem kéne plusszba megvenni ezt a sok szart is egy csomó pénzért!
Az nem kérdés hogy el lesz cseszve! (mellesleg furcsa hogy sokaknak ez a véleménye kapásból "el lesz cseszve, mint ahogy minden más ebben az országban" ) Szerintem az ötlet jó, ha normálissan átgondolják és értelmessen meg tudják oldani. ( ugysefog menni ) Viszont elõbb normálisabb oktatási körülményeket kéne teremteni. De sz.tem ezt mindenki vágja, hogy jónéhány suli elég ramatyul néz ki. Meg sok helyen (vagy a legtöbb helyen? ) még mindig 15-20 éves székeken ülnek, amiket azért próbálnak folyamatossan javítgatni stb... Kb olyan mintha a kórházakba HDtvs tvszobákat alakítanának ki, miközben mindenki tudja hogy mekkora szarban vannak. Amúgy én ezt az egészet multitouch rendszerü papír LCD-vel tudnám elképzelni. Amin mondjuk legalább olyan könnyen kezelhetõ UI van mintegy iphone-on. Saját oprendszerrel, programokkal, memóriával stb... Mondjuk a kézírást is rögzíthetné egy erre kitalált progi. Nem kell kézírásfelismerés, csak valami kis formátumban rögzíteni. És persze az egész wireless hálózaton kommunikálna egymással. Lejebb már említettek olyan progikat amivel a tanári géprõl el lehetne érni a userek desktopját és 100%-ig irányítani ha épp arra van szükség stbstbstb. Jó persze ez még a jövõ...
Na ne már. Inkább újítanának fel néhány iskolát vagy nemtom de erre költeni a pénzt?? én 9-es vagyok és nem akarok gép elõtt ülni a suliban. Csak egyszer van értelme ennek de az is csak a magamfajtának :) Mikor gyorsan diktál a tanár akkor sztem én gyorsabban leírom géppel mint kézzel. De amugy nem sok jót látok benne.. Ténleg inkább másra költenék azt a sok pénzt.
Elõre látom, hogy milyen jó kis (W)LANparty-k lesznek ezeken a gépeken néhány izgalmasabb (pl irodalom)órákon, meg hogy milyen jókat fognak tudni óra közben tezeni. Nem tartom vszínûnek, hogy a tanár az összes gyerek gépét percenként ellenõrizné, hogy mit csinál rajta. Vagy semmi nem lesz belõle, vagy el lesz cseszve, mint ahogy minden más ebben az országban, ebben biztos vagyok.
a beágyazott windows licenc tud olcsó is lenni. ha úgy akarják...
Én ismerek olyan magyartanárnõt, aki ugyan elvégzett 1 PC kezelõ tanfolyamot, de azt mosndta, h soha többet még a közelébe sem megy számítógépnek..( Pest megyei városban ált isk tanár!!!! ) Jó, tanuljon meg gépelni a gyermek! De ez mellett meg kell tanulnia kézzel is írni, hiszen a finommotorikus "vezérlés" soha sem fog fejlõdni! A 7" monitor az színtiszta büntetés!!! Vajon mennyi idejébe fog kerülni egy tanárnak, míg az egész 5-6-7-8.-os tantervet és éves tervet átdolgozza pc-s prezentációra???? Ez még egy mûszaki szakközépiskolában sem mûködik, ahol Cisco-t oktatnak, és egymás sarkát tapossák az !!!egyetemet!!! végzett számtech tanárok!!! (nem írom le az intézmény nevét)
Ezt az azonnali röpdolgozat vagy feleltetõs rendszert meg lehetne oldani sztem valami egyszerûbb konzollal is. Fõként nem kellene óriási licenszdíjakat kifizetni a "már úgyis elavult" windózXP-ért sem...
nem is kell átlagfelhasználót miért érdekelje hogyan épül fel egy oprendszer nem lesz mindkibõl infomatikus használni kell tudni az autót sem kell tudni szerelni ahhoz hogy elmehess vele A-ból B-be a szgép egy eszköz, mint ahogy a digitális tábla is, nyugodjatok bele nem lesz minden iskolában, csak amelyik pályázik érte
nem röhög sõt tényleg kellett vmi, amivel megmutattuk, igen, mi is tudunk ilyet mert bizony a milaui után nekem ez jutott eszembe, meg a ronda kocka épületeink, mert mi csak ilyet tudunk, meg a Nyugatinál össze nem érõ hídat és igenis büszke voltam magunkra, magyarokra amit az ocsmány nemzeti nem tesz meg, amikor a jobboldalon is van olyan építész mint mondjuk Makovecz, nagyon tetszett volna egy sárga-fekete épület, amelyet a világkiállításra tervezett, ehelyett meg van egy giccses hajónk egy szarkupacunk, meg egy börtönünk
Ez így nagyon gáz lenne, már bocsánat de én is tanuló(8.-os) vagyok kicsit nagy szám tech tudással. Na most mi lesz ha ilyenbõl több lesz meg ott leszek én is ha elvégzem az iskolákat, programozó leszek egy jó pénzes apuka megfizetné hogy törjem fel az iskolarendszerét hogy a kölyke szín 5-ös legyen miért ne tenném nekem is megkéne élnem, tehát megtenném.Így is a gyerek csak játékra használja a számítógépet én az iskolákba elöször az általános számítás technikai tudást veszetném be és nem rögtön bele mindenbe. Minek a gyereknek office 5-8. osztályba???Könyörgöm sok gyerek azt se tudja mi az az oprendszer azt se tudja hogy épül fel!!!Elöször nõjünk fel a tudáshoz aztán majd lehet fejleszteni, ha a gyerek nem érti meg a tudás mit csinál??? Tanár figyeli lesz a fõember, most minden tanárt átkell-ne képezni számtech-zsenivé, és az államnak ez hatalmas pénzbe kerülne.Afelöl megértem ,hogy egyszerübb lenne de ne lustísuk el a gyerekünk soha nem fogja meg ismerni dolgokat ha mindent elveszünk tõle.
Csirke oldal:(enyimén :D): Végre lehet órán CS-zni.
Amúgy onnantól, hogy a gép hazakerül olyan op rendszer és olyan programok lesznek rajta amit nem szégyelnek a kisdiákok. Aztán lehet menni a hálózatra. :=)
Ennél azért lenne sokkal olcsóbb alternatíva. Létezik egy NetSupport nevû hálózati menedzser program, amelyhez nem kellenek kakaóbiztos számítógépek, csak egy átlagos számítógépterem. A progival ki lehet küldeni a tanári gép képét a kliensekre (közben a diák hiába piszkál egeret, billentyûzetet..). Vetíthet prezentációt, vagy amit csak akar. Figyelemmel kísérheti, hogy mi történik a klienseken, valós idõben nézheti akár az összes gépet. Ha kell elveheti az irányítást. Fájlokat vihet át a gépek között stb. És ehhez csak ezt a progit kell megvenni. Sem projektor, sem digitális tábla nem kell.
A kezelése sem egy rocket science, könnyen megtanulható. Biztos olcsóbb, mint fent említett eszközök.
Ezt eddig nem tudtam :), de most már értem. Köszi :)
A te adódból kapnak a nyírmihájdiban maguk alá szaró cig... bocsánat, szegény sorsú kisebségek segélyt, éljen a PC... Meg épül síkvidéken völgyhíd, talán Kókler Jánosnak volt egyszer egy olyan beszólása, hogy "megmutatjuk Európának hogy mi is vagyunk olyan európaiak hogy hidat építünk" (a gödöllõ és aszód közötti Domonyvölgy állítom legalább kétszer olyan mély, ott mégis simán követi a domborzatot az M3-as), közben meg fél Európa rajtunk röhög. Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy a te adódból nagyon sok fölösleges baromságra megy el pénz, ez legalább egy értelmes, jövõbe mutató kezdeményezés (eltekintve attól hogy úgyis el fogják cseszni, mint mindent)
Hát ugyan mibõl? Építik a metrót, mibõl? Utakat, hidakat építünk. Kit érdekel hogy mibõl? Van píz, hitelországban élünk. Itt mindenre van pénz, és ez jó.
Még egy gondolat a lehurrogásról: Mibõl? Tudtommal most éppen szarban a haza, azaz bocsánat, csak megszorító intézkedéseket foganatosítottak, ha jól tudom, akkor spórolás miatt. Akkor még egyszer: MIBÕL?
Mint lentebb írtam, egyáltalán nem vagyok a fejlõdés ellen. Történetesen az informatika szakmában dolgozok, ráadásul még tanári végzettségem is van :), tehát egy pici rálátásom van a dologra. Egyszerûen csak nem hiszem, hogy ennek a rendszernek a közeljövõben (3-5 év (vagy még több)) valóban lenne realitása.
#15-re: Valóban nem akarunk digitális analfabétákat, de azért arra majd figyelni kell, nehogy átessünk a ló tulsó oldalára.
Persze nem rossz, ha a gyermek tud prezentációt csinálni, meg ért pár progihoz, de ha ezt nagyon eröltetik, akkor már csak arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk 20-30 év múlva ki fog házat építeni, a menzán kaját fõzni, buszt vezetni, stb... Vagy lehet, hogy addigra már ezekhez is számítógép kell?
Lehet, hogy csak a cikk hangvétele miatt (semmi baj a cikkel, jó) lett hirtel az a benyomásom, hogy úgy képzelik az egészet, hogy tényleg MINDENT géppel kell csinálni. Ez talán tényleg nem jó.
ennek akkor lenne értelme ha a szülõk maguk vennék meg a lurkónak a gépet(akár kedvezõ hitel formájában)és ezután a tankönyveket anyagát ingyen elérhetnék. Két tanáv alatt behozná az árát.
Az én adóforintjaimból viszont ne digitalizálják a tantermeket.
a lehurrogókról az a véleményem, hogy nekik egyszerüen nem jó semmi és ez teljesen független bármitõl, õk egyszerüen így élik az életüket
ma már a számítógép elkerülhetetlen nem akarunk digitális analfabétákat, igaz? ettõl még lehet bambulni, festeni, rajzolni hagyományos módon is
korszerü ismeretek sem ártanának a kölöknek, hogyan kell prezentációt csinálni, hiogyan kell több ember elõtt beszélni - régen erre szolgált a kiselõadás - na bumm, most meg van hozzá projektor is, nagy ügy, és bizony nem ártana ha gyereek megtanulnák mi a tõzsde, hogy kell üzleti tervet készíteni, pályázatot beadni, ésatöbbi
Senki nem mondta szerintem, hogy elsõdleges legyen. De a jövõben, aki nem tudja akár csak bekapcsolni a gépet, az le fog maradni, mert egy bizonyos szintig elengedhetetlen lesz. Ugyan ezt veszem észre a nyelvtanítás/tanulás terén is. A számítástechnika és a nyelvtudás nálunk a béka segge alatt van. Lehet, hogy ezek a kis gépek nem a legtökéletesebbek, de kezdetnek nem rossz. Mondjuk, ha Win helyett Edubuntu-t raktak volna, akkor mégjobb lett volna.
Én még emlékszek, amikor ált. elsõ elõtt mondták szüleimnek, hogy a táska fog engem elvinni és nem fordítva. Régen sok minden más volt, nem volt számítógép, tv sem volt mindenkinél, illetve volt 1-2 csatorna. Persze, hogy akkor gyakrabban mentek ki a fiatalok focizni. Most van választás, de a saját hülyeséünket (meg, hogy a szülõk nem beszélnek a gyerekeikkel otthon, nincsen társasjátékozás, ország-város, stb.) nem kellene a számítógépre fogni. A választás a mi kezünkben van, senki nem mondja meg, hogy mit kell csinálni.
Szegény kissrácokkal 7"-es kis fos kijelzõt bámultatni egy évtizeden keresztül az már felér egy terrortámadással szvsz.! Röhej!
Én nem azt mondom, hogy egyáltalán ne használjanak számítógépet, de ne az legyen az elsõdleges. A körzõs példa inkább azt akarta szemléltetni, hogy laptopon felnõtt emberünk remek házat tervez, de nem tud beverni egy szöget, mert azt sosem próbálta, stb.
Az igaz, hogy tényleg sok cuccot kellett/kell cipelni, viszont nem is volt ennyi elhízott, mozgászavaros gyerek, mint manapság. Persze itt az igazsághoz hozzátartozik, hogy annak idején nem heti 1-2 tesi óra volt, és mi még délutánonként játszottunk KINT, AZ UDVARON (pl. foci, ping-pong, ...). Tehát talán jobban bírtuk a strapát.
Nem vagyok a változás ellen, sõt..., de szerintem ezt elõbb rendesen át kell gondolni.
Vagy, remekül megszerkeszti egy AUTOCAD szerû programmal pl. egy háromszög beírható körét, de egy körzõvel nem tud mit kezdeni azon kívül, hogy kipiszkálja a koszt a körme alól. Manapság már az Autocad (és úgy általában a mélyebb ismeret) sokkal többet ér, mint az elavult módszerek.
szerencsétlen csóka tök humán beállítottságú, vagy kis mûvész lélek. Verseket olvasna, írna; festegetne, stb. számítógépre rá sem akar nézni, mégis azt kell bámulnia naphosszat Én is utáltam gyerekkoromban a tankönyveket, hát még cipelni nap mint nap 10+ kilós csomagot. Mégis muszáj volt használni õket.
A világ változik, fejlõdik, a kõtáblába vésett rovásírás és a tintásüvegbe mártogatott libatoll is eltûnt, mégsem siratjuk. Ugyanerre a sorsra jut majd a kézírás, a papír és a toll is. Miért baj?
Hon atyáink már megint élvezik a felesleges license dijjak csodáit.
:) jut eszembe, tesi óra: csórikámnak már nem kell több bukfencet csinálnia, bõven elég, ha ismeri a pontos szaknyelvi leírását (guruló átfordulás elõre), és le tudja rajzolni (természetesen a csodalaptopján).
Rajzóra: ezentúl már nem kell ecsettel és festékkel "pepecselni", ott az egér rajzolgass kisfiam.
És még mindig a Microsoft csatlósai vagyunk. Azért még most sem kérdés felébredni! Amúgy mi az az "oprendszer"?
Íme egy újabb felesleges project, amire el lehet pazarolni a pénzt. Digitális általános iskola :) Remélem ez csak vmi vicc. A tanárnak komolyabb kihívás lesz mint a gyereknek. De a parlamentben lehetne alkalmazni, ott is vmi hasonló a szavazásos rendszer. És akkor nem azt látná az ember, hogy minden képviselõ nyomja a laptopját, hanem fixen csak azt tudnák nézni, amirõl éppen beszélni kell. És még olcsób is lenne, mint laptopokkal felszerelni a "hozzáértõ" urakat.