A mûsorok csak figyelemfelkeltésre valók, a csatornák a reklámokból élnek. Ezért is kereskedelmi csatornák. Szerintem ez tök világos. Ha valakinek ez nem tetszik, ne nézze.
A médiamarktos "hülye" szlogentõl én is kiakadok! Ezt a szót nem lehet használni egy hirdetésben, ráadásul teljesen eköré építik az egész marketingjüket. Viszont a bankos reklám, gondolom a lelekesemesésre gondolsz szerintem baromi jó!! Te nem mennél be oda azért mert nem tetszik a reklámja??
figy nem rajtam múlik, én pl ha ilyen hülye telefonálós játék is megy nyomban kapcsolok át agy ki a TV-t. Azért nem szûröm ki mindegyik reklámot. Nem Adblock Plus vagy egyéb webszûrõ vagyok. De ezzel, hoyg emlékszem rá csak az adott termék vagy szolgáltatás jár rosszul. Mert pl, ha banki kölcsön vagy akármilyen bankkal kapcsolatos dolog kell nem fogok az adott bankokhoz menni. Csak mert barmok. Másik példa a Média Markt "hülye aki nem ünnepel" szlogenjük. Hát asszem 3 hónapja már az üzletbe se voltam, de akkor se vásárolni, csak sok áru ki van rakva és megnézem élõben aztán csá.
zserrbo, ahhoz képest hogy nem nézel reklámokat tudod mik vannak és véleményed is van róla tehát emlékszel is rá...
Én egyszerûen szûröm már most is a tv-reklámokat. Megnézem a tv- újságot a port.hu-n aztán amikor megy valami jó a tv-ben bekapcsolom szünetekben meg sound off, azaz kikapcsolom a hangot, esetleg rárakom a képújságot, hoyg ne is lássam :D Annyi idióta reklám van. Most épp az a csaj jutott eszembe a mittomén miylen bank reklámjában. Hogy jönne oda dolgozni és iylen ötletei vannak. Hát akkora barom volt, aki csinálta azt a reklámot.
Ki van az építve, de érdekes eset állna fennt, ha azért nem lehetne leölteni a szerverekrõl vagy épp megnyitni weblapokat, mert a kedves torrentezõ júzer épp seedel 8-18Mb-el. Érted? Ez fordítva is igaz egy szerver se fog letölteni ezerrel, helyette neki fel kell tölteni, hoyg a másik ldalon elérhetõ legyen az adat/tartalom.
miért mindenhol ezt az asszimetrikus ADSL-t épetítték ki? Miért nem lehetett szimetrikus 8mbps/8mbps -es netet kiépíteni? orbitális szopás torrenten, megõrülök mire visszatöltögetem néha az arányokat..
Tv-t többnyire nem nézek, néha discovery és ngc, de azokat is inkább torrent-rõl lekapom. Filmek nem igazán mennek ezeken a csatornáok amelyek nézhetõek, pláne ilyen gány szinkronnal. Azt a néhány filmet, amelyet szeretek, általában megveszem eredetiben (kevés iyen van), az egyszernézõsök meg torrent és utána delete (úgyse venném meg soha eredetiben, néha még a sávszélességet is sajnálom rá, olyan szarok). Netezés közben adblock és társai. Újságot ritkán olvasok, max néha szaklapokat, amelyekben olyan cikkek vannak amelyekhez neten nem lehet hozzáférni, amúgy hírekhez és a fontosabb infókhoz/cikkehez neten is hozzá lehet jutni - reklám nélkül (lásd adblock). Innentõl kezdve, kb szinte sohasem kerülök kontaktusba reklámokkal. Ki nézi ezeket a reklámokat?
Na de kerem, minek szerkesztgessek musort, ha magatol is meg tudna csinalni hogy kivagja azt a retek reklamot a gep ? Akar realtime ban is..
Ha jól t'om, van rá valamilyen törvény, hogy amit a TV-ben leadnak, az közkincs, azaz szabadon terjeszthetõ, de nyugodtan javítson ki valaki, ha tévedek!
Egyébként nem hiszem hogy a 80-as végére a nyugati országokban 100%-os lett volna a digitális központ arány. Biztos hogy jóval magasabb volt mint nálunk, de az kistelepülésekkel ott is biztos hosszú ideig tartott a váltás.
A finneknél az 5/8 M/s mint alapcsomag azért túlzás. 256/256 kbps, 512/512 kbps, 1/0.5 Mpbs, 2/0.5 Mbps, 8/1 és 24/1 Mbps-es ADSL csomagjaik vannak ahol ezek természetesen elméleti maximum értéke, a valós sebességet a vonali jellemzõk határozzák meg ahogy mindenhol. Az 1 Mbps-es csomag 25 euro, az up to 24 Mbps-es 50 euro. A finneknél a szélessávú kapcsolódások 85%-a ADSL alapú.
Az hogy a németeknél a 3 éve mûködik a HDTV DVB megint túlzó. 2 éve indult el a kereskedelmi Sat1 és Pro7 amik a legelsõk voltak. Az elején nagyon lassan indult mert DVB-S2-es STB-bõl hiány volt. Gyanítom a fölfelszíni utána követte, de a német DVB-T-rõl nem sokat tudok. Egész európában a HD elég gyerekcipõben van még, a legelsõ lépéseket alig 2 éve tették meg és csak azt követõen indult el a többi project, angoloknál is alig 1 év indult el a HD. Európa HD terén nagyon le volt maradva USA-tól, japántól és még ma is igen nagy a lemaradás, még a nyugati országok esetén is.
Tudom h írtam már más forumon, nem kell emlékeztetni
A magyar országgyûlés elfogadott egy olyan törvénythogy3évmúlva digitálsis adás szórás lesz. ebbõl le telt 2év. nem láttni hogy neki álltak volna fejleszteni a hálozatott. Magyar mentalitás várjuk meg az utoló pillanatot. ki bukik nagyobbat rajta. Érdekes modon USA Németek már 3 évemükõdik hdtv DBV. Csak mi nem tudjik megcsinálni. És ehhez hozzzá tartozik a magyar jogrendszer az ORTT-nek nemtetszik a dolog jogi kifogásai vannak. A hálozatról meg annyit hogy finneknél az alapcomag 5/8 M/s. ennyi az a baj hogy mindenki nagyonprofit orientált igy sose fogunk elõrébbjutni. erre példa: még a legtöbb helyen analóg telefonközpontot használnak. külföldönezeket már a 80-asévvégén kidobbták.
Az IPTV-t addig el lehet felejeni, amíg a telefonvonalak nem bírják rendesen el a min. 5/8 megát...
RTL-ék meg szopjanak le a gagyi analóg adásukkal. Adhatnának végre digitálisan min. 720p-t
Én szoktam TV csatornát nézni az egyesült államokból (netnek köszönhetõen :D) és hát én csak azt kívánom, hogy nehogy ada jussunk, ami az amcsiknál van, hogy egy sorozatot úgy kerekítenek ki egy órára hogy KB 5x megszakítják reklámmal... (intro-reklám-1.rész-reklám-2.rész-reklám-3.rész-reklám-4.rész-reklám-jövõheti rész bemutatója) Jah meg volt szerencsém sportot is nézni ilyen csatornáról, szal egyszerõen leesett az állam mikorszinte félbevágták a képet mikor becsúszott alulról egy jó nagy reklámcsík! (asszem ezt már az RTL-is alkalmazza F1 közben, de azért egy picit más ezt látni egy focimeccs közben, mikor épp támad a csapat...) Szal adjanak reklámokat, célzottan és megfelelõ mennyiségben, nah és persze minõségben...
Jó mosipornak nem kell reklám, épp ezért mocsok drága is. Sajnos.
Na, ha ÉN venni akarok valamit (már ideáig eljutottam), akkor alaposan körülnézek a piacon, mi van, mennyié, mit tud, mik a vélemények, mind profi, mind pleb szinten, milyen a szervízszolgáltatás, hol van közel stb.-stb. Ellenem igen gyengécskén hat a közvetlen reklám szándékú reklám.
A reklámnak nem (feltétlen) az a célja, hogy azonnal elrohanj a boltba és megvedd a terméket... Hanem mikor szükséged lesz rá és elmész egy boltba, akkor "ismerõs" legyen. Téged is ugyanúgy befolyásolnak a reklámok ;) ha nem a tévében látod õket akkor máshol, ez van
Nem tom mit lepõdnek meg. Én kb egy héten 3-4 órát nézek TV-t max. A többi az hogy discovery, national, spektrum megy a háttérben, és gépezés közben hallgatom, néha rápillantok. A többi TV egy nagy rakás trutyi a nethez képpest. Még ezt az oldalt sem nézegettem 2 hétig miután reklámokat láttam minden oldal közepén a cikkekben, nemhogy TV ami csak reklámról szól kis filmes körítéssel. A duva hogy a jó reklámokat a videóportálokra is felteszik, és jókat röhög rajtuk mindenki. A gagyik meg maradnak a TV-ben.
"Eközben a netszolgáltatóra nem vonatkozik szinte semmilyen tartalomszabályozás, kedve szerint alakíthatja a dolgokat, így persze, hogy elõbb-utóbb a hirdetõknek, és nem utolsó sorban a nézõknek is édesebb lesz a új portéka."
Ezzel csak azt érik el amit már kifejtettem azt a honlapot mellõzöm, és megyek át máshová. Minden témáról van kismillió honlap, úgyhogy érdemes válogatni. Majd megszokják hogy csak pár döntésképtelen birka fog maradni nálluk.
Háát nekem ebbõl nem lesz problémám úgyérzem :) Szinte soha nem nézek Tv-t. Mármint RTL vagy Tv2 höz hasonlót. Nemazért, mert teccik ez a csiri csálé felhozatal, amikor a piripócsi kisból elõtt szült kutya hírét is úgy felsztárolják mintha épp a 3. VH kezdõdött volna el. Csak egyszerûen semmi olyan film nem megy ami érdekelne vagy amit még ne láttam volna. Egyedül a hiradót nézem meg, bár ezt is inkább neten keresztül, mivel adásidõben pont más dolgom van. Amúgy meg Discoveryt meg National-t szoktam Tv-ben nézni. Mást nemigazán. Filmeket meg vagy letöltöm vagy kölcsönzõbõl. Szal abszolút nincs gondom a reklámokkal a TV-ben :D De ha adnának normális filmeket, és kevesebb Balázs showt meg mónika shówt, ahol magyarország mocska felvonul, akkor talán még nézném is. De pl karácsonykor szinte minden évben budspencer filmeket adnak. De már évek óta...Nem volt az olyan rossz film, talán valamikor a 90-es években láttam utoljára, de minden évben leadni egy 20 éves filmet...nevetséges... Nembeszélve a gagyibbnál gagyibb sorozatokról...És akkor ottvannak az értelmetlen idióta vetélkedõk...ááh kész :) Régebben legalább ez színvonalasabb volt pl a Mindent v. semmit-re gondolok.... De azóta csak a felhajtás megy, minnél látványosabb minnél nagyobb hûhót csapni azt kész...
"Az meg álszent szöveg, hogy a fogyasztó majd képes mindent önállóan megválasztani, eldönteni. A nagy többség ehhez egyszerûen bocsánat de ostoba." Jah igaz, fõleg hogyha hozzáveszed, h Európa közepén állunk egy posztkomcsi országban, ahol 20 év alatt ez emberek nem szoktak hozzá, h lehet választani... Nem hogy ekkora áruáradathoz.
Végülis nem baj a reklám, de akkor jó nõk nyalják falják egymást benne (jó, tõlem lehetnek benne jó kocsik, szép tájak, menõ házak, kedves kis és nagyállatok stb.-stb.), enyhén pornográf helyzetekben. A terméket akkor sem fogom megvenni, amit rám akarnak sózni, de legalább a reklám miatt nem fogok felháboroni! :D Pornót a népnek és mehet a jöhet. Mindenki meghalt és szenved worldwide jellegû híradók után/közben kis felüdülés... :DDD
Maga lesz a döbbenet ha majd a reklámot megszakítják néha 5 perc mûsorral...Önmagában szeretem a reklámokat ha ízléses, igényes esetleg valamiféle mûvészi élményt nyújt (jó a zene, szépen fényképezték, ötletes stb.) Ilyet hébe-korba látni csak. Persze nehéz is nehéz minõségit alkotni, tarol az igénytelenség minden téren és tömegtermelés rulez. Tehát amikor a fogkrémreklámot szinte szavanként vágják össze, azért az fáj. Ha színész az ipse akkor rettenetes ciki, de kétlem, hogy egy fogorvos se tudna elmondani 3 sort összefüggõen. Az meg álszent szöveg, hogy a fogyasztó majd képes mindent önállóan megválasztani, eldönteni. A nagy többség ehhez egyszerûen bocsánat de ostoba. Nincs kritikai hozzáállása, nem tud úgymond a sorok között olvasni.
a probléma abban leledzik, hogy te egy senki vagy az mediával szemben. ugyanis õk abból élnek, hogy azt tudja mondani a cégnek aki a reklámokért fizet: hogy meg is nézik azt a reklámot a prison break alatt. ehhez az kell, hogy minden egyéb illegálisan (?) beszerezhetõ prison break-ot eltakarítson az ismert világegyetem színérõl
kolosi & rtl nagyban hozzátesz hogy Mo. egy nagy prolisziget legyen, tõlem megdögölhet az összes kereskedelmi adó ... ööö meg a többi is
Sõt vannak karik, amiknek a szoftvere már a guide-ból szedi ki a mûsorok címeit és leírását, így ha beírod, hogy rögzítsen minden filmet amiben pl. Angelina Jolie szerepel, akkor megteszi neked, stb. Otthon sem kell legyél, de szépen gyûlnek az infók. Ez a 33. század :D
ez rendben van, de a reklámok közé azért néha berakhatnának 1-1 értelmes mûsort is...
Én csak azt nem értem, miért legálisabb az, ha én egy TV tunert programozok be minden héten hogy vegye fel a Prison Break-et az RTL-rõl (ami ráadásul egy évaddal le van maradva attól amit én nézek) mint az, hogy letöltöm fájlcserélõrõl?
Így van. Veszel egy HVR, vagy régebbi PVR kártyát és akár az egész napi adást 7x24 órában veszi neked, ami kell megtartod belõle, ami nem kuka. Kéttuneresekkel (amibõl van két hardware ecoder-es verzió is) pedig akár két csatornával tudod megtenni ezt 1xxre is akár és így tovább. Kell egy nagy HDD ami már bagó, meg egy ócska régi P4-es és haller. Agyõ reklámok, agyõ összevissza kezdõ/csúszó mûsorkezdések. ÉS legális. (igazából egy kéttuneres már 5-10 csatira is bõséggel elég, ha programozod és nem kell a párhuzamos 7x24 óra)
/me pl. egy Hauppauge HVR 1300-as hybrid-et szerváltam be, ami azonfelül, hogy hardware encoder-es, még digitál/analog hibrid is, azaz 1xrre kezeli a digitális és analog csatikat is (meg persze set-top box-okat stb.)
A TiVo nem hagyja ki a reklamot! Sot, az uzemelteto megosztja a demografiai adatokat a hirdetokkel hogy azok jobban tudjak mit reklamozzanak. A felhasznalo maga ugorhatja at a musor egyes reszeit - reklamokat - a keresovel (seek bar) 15/30 sec ugrasokkal. Ezt te is megteheted Windows XP MCE / Vista Home Premium/Ultimate-al, vagy egyeb PVR szoftverrel.
Azt olvastam több hírben is, hogy viszont a TiVo amerikában már nagyon erõs (merevlemezre felveszik a mûsört, az pedig kihagyja a reklámokat), már komolyan megérzik a tévétársaságok is. Szóval túl optimistának tartom Kolosit, hiába van ez napirenden több éve, viszont a technológia csak mostanra jutott el odáig, hogy tömegek számára is elérhetõ. A sávszélességek növekedésével kapcsolatban szintén túl optimistának tartom, hisz Magyarország 16%-a már szélessávon ül - ezzel ugyan nagyon utolsók vagyunk, de ez is azt mutatja, hogy csak egy eszközt kell ezen emberek kezébe adni, amit használnak, és máris ennyivel csökken(het) a tévék nézettsége.
De persze felesleges egy olyan adóról vitázni, amely az alacsonyan képzett tömegekre hajt: Gyõzike, Balázs, Mónika stb. nem lesz nézett a képzettebb, jobban keresõk körében sosem, és lehet példálózni, hogy x százezer/millió ember látta a mûsort, ha azoknak nincs pénzük. Lassan már most jobban megéri egy százezres honlapon hirdetni, mint ilyen mûsorok környezetében.
IPTVnel legalabb automatikusan kapcsoljon at reklamrol masik csatornara pl. Ennyi elonye legyen