Na most komolyan ez a banner marad? Csak poénból összegányoltam valamit, a fene nem gondolta, hogy egyedüli leszek és Alex kirakja :))) Tessék már valamit csinálni az uraknak... !
Terep rally, rally-cross. Ezek nincsenek, sem külföldön sem idehaza .....Fizika és FFB legyen korrekt, többi részlet kérdés .
Nekem ez kéne ! :DDD
Bár ez a grafika nem igazán arra lett-lesz belõve, hogy 20 autó gyilkolja egymást :)Úgyhogy valószínûleg marad a rally, ez viszont szerintem pazarlás (feltételezve a jó fizikai motort ...) !
Hogy mi a cel pontosan, az max a keszitok tudjak;) De kivancsi lennek, kinek mi lenne az, ami szerinte megerne, amit erdemes lenne csinalni? De ne tegyunk kulonbseget a szubjektiv "en mit szeretnek" es a mit lehetne valoban kozott;)))
Pl. nagyon jo lenne, egy magyar Rally-t feldolgozo jatek, magyar palyakkal, "magyar" autokkal (Lada, Skoda, Dacia, Trabant stb.):) De ezt el lehetne adni nemzetkozi szinten?! Magyar eladasokban ne gondolkodjunk, abbol a nehany tucatbol tyukot dobni nem lehet normalisan:D
Erdekessegnek, azoknak, akik nem programoznak, nemigazan tudjak, hogy milyen alapok szuksegesek egy dinamikai modelhez (pl. autoszim):)
Ez a modell (Lajber fele Jarmu Dinamikai Modell - 2000. majus - Lajber®) kifejezetten szamitogepes szimekhez keszult, 3 fele "melysegben" (Arcade, Simulator, Realistic modellek), kepekkel, grafikonokkal, sok-sok-sok-sok keplettel:))))))
Aki egyik naprol a masikra var kezenfokhato eredmenyt, az olvasson bele, aztan megerti, hogy miertis olyan macera:D
Azt meg kell hagyni, hogy a fórumosok közül te látod a legreálisabban a képet. A játék valóban nem egy hobbi projekt. (már nem) A verdalicenszek sokmindentõl függenek, de persze a reális az az, hogy fake autók lesznek, melyek lehetõleg hasonlítanak majd a valódiakra. Tudtommal 30% eltéréssel már nem lehet gond.
A moddolhatóság különleges témakör valóban. Gondoljon bele mindenki abba, hogy online a hivatalos szerveren futtatott játékban nem megengedhetõ, hogy eredeti modellek szerepeljenek, mert azért a teamet vonnák felelõsségre.
Persze az iR csak negativ/pozitiv pelda volt, kovethetetlen, nem lehet cel;)
Az LFS az igen!:) En legalabbis azt az iranyvonalat probalgatnam:) LFS Dirt:DD Liszensznelkuli, de hasonlito-kasztnis auto(k) (:D), folyamatosan bovulo, egyre pontosabb adatokkal, csak palya modolasi lehetoseggel:) Mint mar korabban tobbszor is irtam:P
Tudom, ismerem! :)) Nekem is van elõfizetésem náluk, de ez már a ló túloldala anyagilag! Én arra akartam kilyukadni, hogy "erõbõl" visznek át dolgokat... tehát sok esetben tuti, hogy eszük ágában nincs valamire ésszerûbb megoldást keresni, megoldják izomból, pénzbõl. Tehát, ha nem is utolérhetõk a lehetõségeik, de a magyaros, és pénzszûkés találékonyság segíthet abban, hogy megközelíthetõek legyenek! :) Ha "csak" az LFS szintjét sikerül elcsípni raliban, tuti siker... amit meg eddig láttunk, azt sugallják, hogy ez egyáltalán nem lehetetlen! ;)
Penzuk az van, az tuti:) De legalabb nem szorjak el "felesleges" dolgokra;) Eddig van 9 auto, igen komoly markak, tipusok, sorozatok, es meg keszul meg ennnyi:) Van majdnem 30 palya, mind hivatalos, es "centire" pontos. Es keszul meg jon nehany;) Es honaprol honapra egyre jobb lesz. Hatranya persze az, hogy 1-2 komolyabb paya annyiba kerul, mint egy masik jatek teljes ara;D Nem lesz belole kozonsegdijas termek, az biztos;D
De ahogy neha olvasgatom a topic-ot, lehet hogy van egy kis felreertes a programmal kapcsolatban;) Lehet hogy nehany dolgot erdemes tisztazni, mint hogy valaki csalodjon:) Bar kozom nincs a csapathoz, de tippelni azert lehet:)
- Nem valoszinu, hogy ez egy hobbybol fejlesztett, ingyenes cucc, amit majd mindig belinkelgetnek, sok igazi autova, palyaval es persze modolhatoan:) - Egy ilyen cucc fejleszteset nem napokban, hetekben kell merni, hanem honapokban;) - Ha meg fizetos a cucc, akkor sem kell szamitani sok igazi autora, mert meg egy Lada-nak a jogdija is sokszorosa a befektetheto penzmennyisegnek;) Audi, Lancia es a tobbi eleve felejtos;) Ezekhez igen komoly kulfoldi befekteto/kiado kellene:P
Csak õk amerikaiak! :D Nekik pénzük van, eszük kevesebb... a nagy számok törvénye alapján dolgoznak... annyit tudnak kísérletezni, hogy egyszer csak véletlenül sikerül! :D
Nem is a tökéleteset várjuk, hanem a lehetõségekhez képest tökéletest... :)
Teljesen tuti fizikai engine-t irni, es abba igazi autok igazi parametereit belepiteni, eleg nehez, szinte lehetettlen;) Lasd iRacing: igazi legcsatornaval es annak szimulalasaval "jatszanak", igazi gumi gyarto/tesztelo/vizsgalo/mitudomen "reszleg", abszolut kozvetlen kapcsolat a gyartokhoz, csapatokhoz 100%-os telemetria adatokkal, mernoki gardaval, es nem utolso sorban eleg sok penzzel (most mar >20milla dollar):) Es meg igy is honapokig tart 1-1 autot osszerakni, tesztelni stb.;)
Pont ezért kár ragaszkodni ezekhez a dolgokhoz 100%-ig. Mivel ez egy játék(!). Bõven elég, ha hozza a RBR szintjét a szívünknek kedves pályákkal és autókkal...
Ahhoz elég szoros együttmûködés kéne egy rally-teammel, hogy egy autó pontos paramétereit le lehessen programozni, be lehessen állítani. És az akkor csak egy autó, ráadásul az lehet, hogy az meg csak "sufni tuningos", nem full gyári...
Hát igen... Egy autót faszán behangolni nagyon sok beállítás, és ha ezekrõl nincsen adat, akkor mondanom se kell, hogy nagyon nehéz jól belõni.
Arról, hogy mi legyen a megbeszélés tárgya a PRallyval kapcsolatban.
Még sok mindenre nyitottak vagyunk, ha van benne fantázia. Ami bizonyos, hogy online alapú lesz, ha elkészül, és folyamatosan fejlesztjük, ha igény mutatkozik rá.
Megcsinálhatnánk idõvel a Magyar Bajnokságot is, ha ebben partnerek lennének. Akár hivatalos partnerként is.
Konkrétumokat most nem tudok írni, de ha látnak benne fantáziát, akkor szívesen felvennénk velük a kapcsolatot.
Sajnos egy Nm/LE beiarasa edes keves a pontos beallitashoz;) Motortipusonkent, hengerenkent - bazi hosszu a lista:P - valtozik minden. Es ez meg csak az aroatviteli cuccoknak az eleje, jon meg a kuplung, valto, kardan, diffi, felfuggesztes;) A regebbi autok nem csak teljesitmenyben kulonboztek (nem szamolva a teljesitmenygorbekkel, kompressiokkal stb.), hanem a sulyelosztasban es foleg a felfuggesztesgeometriaban. Eleg hoszu a lista, egy normalisabb fizikahoz, nem is sorolom;DDD
Azert a Codies nem hulye, szerintem eleg profi az az engine (grafika+fizika+tores), es ahoz kepest amit nyujt, nem is annyira lassu. Foleg, hogy extra multiplatform, egy nagy script az egesz;) Az egy dolog, hogy a beallitasok kicsit arkadosak, de hat a celkozonseg ugenye:)
Ami kurva jó lenne,ha az rFactoros Pikes Peak-ot átkonvertálnák ebbe,aztán azt lehet szépen lassan csinálni,csak legyen megy az út.És ezt szerintem amerikában vennék mint a cukrot.
Hát... A fizikában minden beállítható, de még nem találtunk egy olyan beállítás pl, ami képes lenne a vfts maximális nyomatékával, ami adatok szerint 176Nm elérni azt, hogy 7sec alatt gyorsuljon 100ra 0ról...
Ha a fizika rendesen tudja kezelni a hajtásokat (2, 4), akkor a LE/KG aránnyal - gondolom - elég jól belõhetõ az autó viselkedése. (Futómû, váltóáttétel, gumik, meg úgy is pályánként változtak, ráadásul a pilóták is más és más beállításokkal/cuccokkal mentek már akkor is).
Egy Rally History szerintem is jó lenne, de felmerül a kérdés, hogy ezeket hogy fogjuk beállítani?! Még egy VFTS beállításával is sokat kell bajlódni, mire tényleg elég jó lesz. Mi lenne azokkal a gépekkel, melyeket már csak videón lehet látni, és el sem tudom képzelni, mi ereje lehetett ezeknek a szörnyeknek. :) Audi Quattro pl...
Remélhetõleg errõl esetleg kaphatunk hasznos infókat az illetékesektõl.
Ezt még ki kell tesztelni, hogy a rögzített egyéb fényforrások, milyen módon jelenjenek meg. Lehetséges, hogy azok is megoldhatóak dinamikusan. Ezzel még nem foglalkoztunk. De a shadow mappot jól fel lehet használni ilyen célokra, kérdés, mennyi erõforrást vinne, ha kicsit még bonyolítanánk rajta. Ez még a jövõ zenéje.
Az éjszakai verseny lehetõség szerintem nagyon fontos, ez hiányzik igazából az RBR-bõl is. Más: szerintem a volt KGST versenyautók lennének az igazán autentikusak ebben a szim.-ben, nagy WRC autókat szvsz. nem érdemes eröltetni. Tudom, hogy licencelni nagyon drága lenne még egy Skoda 100 RS-t is, de "belsõ felhasználásra" én olyan autóknak örülnék, amivel a régi nagyok mentek...
Éretm, a És egyet is értek a grafika licencelésben.
Másik: én is azt mondom hogy a hold nem vet erõs fényt, teheát jó lesz a szort fény. És nagyon örülök hogy valódi fényforrás lesz a fényszóró!!!! de gondolom leszenk utcai lámpák megy egyéb fényforrások azokkal mi ahelyzet?
amugy nagyon fasza game lesz szerintem minden szempontból. csak igy tovább le a kalappal! én a simulátoros táborban vagyok úgyhogy remélem efelé fejlõdik
Egyébként próba szinten csináltunk már éjszakai beállítást is, ahol a dinamikus árnyék a refi szemszögébõl számolódik. Szóval dinamikus megvilágítás lesz. Holdfényi árnyék meg nem igazán van, azaz sztem elhanyagolható. Szórtfény éjszaka is van minimális, az be lesz állítva.
Én is...
Nekem a Dirt grafikája egyáltalán nem teszik, és nem is elég gyors a grafikai motorja. A Grid pedig egészen más megoldásokat helyez elõtérbe, ami nekünk nem biztos, hogy jó lenne. Azaz a kettõ, vagy inkább három játék nem igazán összehasonlítható.
Engem nem is érdekelne ez a lehetõség! :D Mi abban a kihívás, ha megveszek valamit és felhasználom? Nem ezért álltunk neki...
A kihívás motivált minket. Valami sajátot akartunk. És amit megcsináltunk, azt egyedül hoztuk össze.
Egyébként egy race driver teljesen más minden tekintetben, és nincsenek benne rallyverdák sem. Használhatatlan lenne, még ha ingyen is adnák.
Ez nem így mûködik. Arról nem is beszélve, hogy képesek vagyunk megcsinálni a saját versenyképes engine-ünket, és hozzá a grafikát. Egyébként is teljesen más tábornak készül a szimu. (lehet, hogy ez nagyképûen hangzik, de mi keresnivalónk van a piacon, ha nem vagyunk rá képesek? Ezt csak így lehet.)
ja de amugy nekem a PR grafja nagyon bejön!!! sok dinamikus árnyékk jeee, de mindig az volt a gondom hogy minden játékba csak nappal van normális dinamikus árnyék, este nem megfelõlen van árnyék esése azaz ugy számol mintaha a holdbõl jönne egy erõs fény és onnan számol mindet, közbe pont hogy a utcai világitásnak meg autók fényszórója kéne hogy világitson meg mindent. Bár fejlõdést látok pl a GTA4 be mikor este az autó fényszórója miatt árnyékot vet minden ami elé kerül, de az utcai lámpák még most se dinamikus fényforrások:(. NA most azt szeretném kérdezni hogy PR-ba lesz e ilyen(egyáltalán lesz-e este),mert végre aktivan kommunikálhatók egy Grafikussal:)
én azt nem értem, miért nem lehet licencelni monjuk a race drive grid gafikáját(gyors és a legszebb) és nem kéne pöcsölni a grafikával. bár sejtem a válszt hogy pénzbe kerül, meg ki se adják a kezükbõl, de nem lenne járható út?
Hasonlít rá, de nem egészen az.
A diffit állítsd be qrvaerõsre, akkor azt éred el, hogy zártként fog viselkedni.
CSak mert úgy láttam, hogy hasonló az autó file-ja mint a Racer-é (lehet ismered, csak ott ini file van, de a sebváltó része full ugyanaz), ami szerintem cool! Ott a differential résznél ha type=4 akkor az a hegesztett. Itt is így van?
Alexease nagyjából leírta a lényeget. Itt nincs külön árnyéka semminek. Egy árnyék van, ami a valóságot számolja azonos felbontásban 3 rétegben. Azaz közel van egy jobb felbontású 1024*1024es textúra, majd annak a negyede, és azután annak a negyede legtávolabb. Így ezek felbontása állandó és szükséges is.
Mint írtam, ha szarabb felbontású lenne, akkor az az autó árnyékára is káros lenne. Blurozni a pixelesebb árnyékot meg többet visz, mint a nagy felbontás kis blurral, vagy smoothal. A smooth önmagában is visz jelenleg is. Azt akár kikapcsolhatóvá is tehetnénk, de annak végképp nem örülne senki... :)
Egyébként nem értek egyet azzal, hogy nem fordulhat elõ ilyen éles faárnyék. Talán még képet is tudnék róla mutatni, hogy van az úgy, hogy ilyen. A napsugarak beesési szögétõl, és annak erejétõl függ fõképp.
Igazából engem annyira nem zavar, tény, hogy mivel a fák távol vannak az autótol, ezért a fák árnyékának nem kéne olyan élesnek lennie... Belsõ nézetbõl fogom tolni, ez 100%. Engem most az aózavar, hogy csütörtökön vizsgázpom és még nem tanultam rá...
Hegesztett difi lesz benne? CSak úgy mellesleg kérdezem, mert az fun vóna... :)
Akkor meg rosszabb lenne, mert akkor nagy es eles foltok lennenek;) Ezt kellene elmosni, de az ismos mutatvany:)
És ha egy jóval "egyszerûbb" texturájú shadow-object adná az árnyékot? Mert az ,hogy éles nem nagyon zavar, inkább az valószerûtlen, hogy olyan sok pici luk van az árnyékban. Egy ilyen sûrû fás résznél jellemzõen sokkal szórtabb a fény ...
En sem ertek hozza, de azert, csak ugy peldanak;) Az rF regebbi megoldast hasznal es nem realtime az arnyek (legalabbis a kornyezete, hiaba dinamikus a napszak, X masopercenket a megvilagitast valtoztatja, es legeneralja az objectekhez a shadowmappokat). Azert tunik jobbnak, mert eleve kepek, kis felbontasbol felhuzva mar megis van a blur:P Itt realtime szamolja (pixel/vertex-mitutomen:P), minden kirakott frame-en mas lehet, mas megvilagitassal, mas pozicioban, es mindig a felbontashoz igazitva. Megoldhatok az elmosasok, alfak, de azok eleg highttech cuccok;)
Igazabol, engem is zavar egy kicsit a sok apro, reszletes, eles arnyek, de ez a hatranya annak az elonynek, hogy realtime (pl. mozoghat):DDDDDD
én csak rFactor alatt barkácsoltam, autót, pályát, szal mélyen nem látok bele az igazi 3d-s grafikába...rfactor alatt könnyû mert könnyen lehet modosítani hogy egy adott fa vetett dinamikus árnyéka mekkora felbontású legyen, ha nagy akkor megröccen a pálya rendesen és túl éles az aszfalton az árnyék mint ebben a rallyban...ha kisebb akkor jobban fut a dolog és az autóból nézve realisztikusabbnak tûnik (persze külsõ kamerából már nem annyira)...de gondoltam hogy itt másképp van más a grafmotor...
Szerintünk sem, de azzal összefüggésben is van értelme mindenképp, hogy számoljuk mikortól füstöl a gumi. Szóval valami lesz erre is, ha nem is tökéletes megoldás.