"Atomerõmû közelében több a rákbeteg gyermek?
MTI
2007. 12. 09., 15:25 | Frissítve: 2007. december 9., vasárnap 15:32
Több mint kétszerte gyakoribb a rákbetegség atomerõmûvek közelében élõ gyermekeknél, mint erõmûmentes területeken - állítja egy német tanulmány.
A mainzi egyetem felmérése szerint az atomerõmûvek öt kilométeres körzetében 37 gyerekben alakult ki fehérvérûség vagy más rákbetegség 1980 és 2003 között, míg a távoli területeken azonos populációs jellemzõk mellett 17-ben, azaz feleannyiban sem.
A tanulmányt a Suddeutsche Zeitung címû német lap hozta nyilvánosságra, és megszólaltatott egy névtelenségbe burkolózó szakértõt is, aki szerint a statisztikai adatok alapján az atomreaktoroktól még 50 kilométeres sugarú körben is fokozott a rákveszély gyermekekre nézve.
A német környezetvédelmi miniszter közölte, hogy megvizsgálják a tanulmányt." link
Amúgy meg nem az atomerõmûvekkel van gond, hanem a kiégett fûtöelemekkel, amik onnan kijönnek...
Szénerömûveknek meg csak annyi elönye van, hogy ott viszonylag koncentráltan meg lehet fogni a szennyezõdéseket, szemben a több ezer rohangáló autóval. De Nexusnak valóban igaza van, hogy addig amíg nem megújulóból állítjuk elö a villamos energiát ezeknek az elektromos járgányoknak, addig csak adtunk a szarnak egy pofont :(
Végsõ sorban pedig megemlítem azt is, hogy a mai technikával olyan biztonsági szintet lehet elõírni egy egy újjonan épülõ atomerõmûre, ami a legmagasabb mértékû biztonsági szempontokat is bõségesen teljesíti, azaz bõven a biztonsági szint alatt üzemelne. És még mindig az atomerõmûvek termelik magasan a legtöbb energiát, akármennyire is fáj.
Ideális pedig az lenne, ha minden adottságot kombinálni tudnánk és egyszerre használnánk fel a nap energiáját, a szél energiáját és ugyanakkor az energia tárolásáról is gondoskodnánk nagy teljesítményû akkumulátorok formájában...
Költséges, de én ebben látom a jövõt.
Szóval Greenpeace-es vagy, de mégse, hiszen simán dobálóznál itt a szénerõmûvekkel... atomerõmûvet legfeljebb a viziermõvek, szélerõmûvek és a napkollektorok fogják kisegíteni, nem felváltani, mert arra képtelenek lennének, tekinte a világ energia étvágyát...
Másik oldalról pedig a teljesítmény igényt igyekeznek csökkenteni már régóta, energiatakarékos eszközök használvatával.
Természetesen kis hazánkban nagy vizierõmûrõl le lehet mondani, mint ahogy a kedvezõtlen szélviszonyok miatt a szélerõmûvekrõl is, viszont Nap azért süt ide is eléggé gyakran, szóval a napkollektor egy jó alternatíva lehetne.
Minek elfutni? A kasztni egész jó kis Faraday-kalitka.
Olyan lenne töltõállomás, mint az atomata kocsimosó, csak vízsugár helyett villámok csapdosnák a kocsit. :D
Vastag, réz.
De mivel autóakksiknál már eddig is hasonló áramerõsségekkel dolgoztak...
(Tekintve, hogy az indítómotor meghajtásakor nagyságrendileg hasonló ütemben merül le az akksi.)
Persze egy pusztán elektromos autóhoz még ez a 200Ah is kevésnek tünik.
Gondolom az emelõkosaras daru nem 4,2Ah-ás aksival mõködött, hanem minimum 200Ah-val. Ha azt is 5 perc alatt tölti fel akkor a töltõáram 2000-2500 Amper körül lesz. Milyen kábel (csatlakozó) bír ki 2000 Ampert?
Kyotó meg le van xarva!?
Én nézhetem a végfelhasználói hatásfokot, de unokáink meg elküldenek a csába, hogy akkor már inkább használtam volna dízelt, mint ezt a látszólagosan környezetbarát megoldást.
Te mirõl beszélsz??? Ki beszél itt szénerõmûrõl? Szó sem volt arról, hogy mivel van elõállítva az áram és ez tök mindegy felhasználó szempontból, mert az áram így is úgy is 35Ft/kW! Végfelhasználói hatásfokot nézz, mint kiadott pénz és elért teljesítmény! Ne keverd a szezont...
Szal ugy kb. 100Wh energiat tarol 2kg-ban. Ez lofasz. Nem hiszem, hogy technikailag forradalmasitana az elektromos jarmuveket. Talan a szuperkondenzatorok es a "hagyomanyos" aksik kozott kepezhet vmi atmenetet.
Ha egy 4,2 Ah akkut töltünk 4,2 amperrel 1 órán keresztül akkor tölti fel teljesen. 5 perc (1/12-ed óra) alatt 90%-os töltöttségre való töltésre 4,2*0,9*12=45,36A a töltõáram. Minden összetevõt 100%-os hatásfokúnak számoltam, ami nem létezik. Nem sok ez egy kicsit? 50A-ral szinte már hegeszteni lehet:). Vagy esetleg a töltési feszültség nagyobb, mint az akkufeszültség? A töltõ lejesítménye se kutya lehet, 24V*~50A=1200W, mint egy kisebb hõsugárzóé.
http://www.solo-duo.hu/
http://index.hu/tech/tudomany/matnh070901/
Ez egy zsenialis auto,ha elkeszul tuti veszek ilyet.Es magyar fejlesztes.
"A Solo-Duo hármas hibridhajtású jármû lesz. Mindegyik kerékbe elektromos agymotor kerül, ezeknek sokkal jobb a hatásfoka, mint a hagyományos meghajtásoknak. A motorok az akkumulátorból nyerik erejüket, amit a jármû tetejére helyezett napelemek is táplálnak majd."
De szerintem ez a legjobb resze:"
De a Solo-Duo meghajtásában szerepet kap a humán erõforrás is: a három utas taposópedálok segítségével adhat majd le fejenként 100 watt teljesítményt a generátoroknak. Nem lesz kötelezõ a taposás, de ezzel is csökkentjük majd a fogyasztást és megnöveljük a hatótávolságot. Meg van még egy haszna is a dolognak: utazás közben letudhatjuk a délutáni szobabiciklizést. Három ember kényelmes taposás mellett 10-15 kilométeres óránkénti sebességig tudja majd gyorsítani a jármûvet, úgyhogy a Solo akkor sem áll le, ha hirtelen megfontolásból elpusztul a Nap."
Ja, max mobilba. Tudod már mikor hagyják majd ezt bizonyos hatalmak.. Akik olajért háborúzgatnak most is... Na? Sztem szépen eltûnik a technológia pici kütyükben, és esély sincs az elektromos kocsi elterjedésére egy jó ideig.. Szerintem.
Nem rossz..
Egy robogó ilyen teljesítménynél a 100km/órát egy átlagos 80kg-os utassal eléri...
Ha egy autóba lenne, akkor sem lenne gond a városi közlekedés, országúti más tészta. Kinek milyenre van szüksége, szóval ahova nagyobb teljesítmény kell, oda több aksi, erõsebb motor... egyértelmû! Én csak egy ajánlott minimumot vázoltam...
Még egy érdekességet hagy áruljak el...
Benzin motor hatásfoka ~30%
Villany motor hatásfoka ~85-95%!!!
Amúgy már most is lehetne elektromos autot építeni...
Ami kell hozzá:
Li-ion akku 1-2kWh min ajánlott, vagy több. Ez talán a legdrágább az egész autóban...
Egyenáramú motor 1-4kW/h
PVM szabályzó
Visszatápláló fékkar
Kaszni, tengely, csapágy, kerék, kormány stbstb
Egy Suzuki árából szerintem simán kijönne... akár ma is.
ááá szerintem a töltö államásokon kell majd leadni vagy a szervizekbe. aztán megy majd a draráloba ott szetbontják leszedik rola a müanyagot(leégetik) és ujra hasznositják. ::D és a zöldek meg vissza mennek essötáncot járni.
de egy smart szerü autónak látnám esélyét kis 2 szeméélyes 5 szatyros csomagtartoval ami nemmegy többet 80 nál. legalább 200km hatótávolsággal. olyat még vennék is ami nem drága hosszura meg ott a másik.
node az aksiknak az elensége a hideg. ezt hogy fogják megoldani... de ezt a kérdést inkább nemtezsem fel.
Bízom benne, hogy lemegy az ára az aksiknak, mondjuk szerintem ezek veszélyes hulladéknak tekinthetõk és majd jönnek a Greenpeace aktivisták, hogy be kell tiltani a tömegközlekedésben való részvételüket és maradjunk inkább a jól bevált benzinnél, mert az csak kétszer jobban fertõzi a környezetet
10-20 kicsit karcsú, szóval egyszemélyes könnyû kasznis autónak (könnyû utassal) kb ennyi kell, pl munkába járáshoz jó lehet, viszont családi nagy autohoz kb 5-10* ennyi aksi kell, és ha ennek is kb 50ezer forint/darab lesz az ára, akkor nem igen fog venni senki ilyen aksit...
hm 5 perc lesz egy töltés? nade ha egy nagy aksit kell akkoris 5 perc? akkor nemsokára az eon nyithatja meg a e-kutkat... és várakozás képp meg reklámokat nézhetünk... és mindenki áramot akar csinálni és a koditermekbe kis genertorokat tesznek és a suly emeléssel gerjesztjük az áramot és közbe töltjük a kocsikat.. a konditermek már nemis konditermek lesznek hanem elektromos töltö állmoások és akkor majd megadoztatják jövedéki adoval. a villamos áramot is .. akkor már mozgó szél utánis adózni fogunk és várni fogjuk a szélviharokat mert abbol is olcso tiszta energia lesz utána majd minket is megadoztatnak mert kifujuk a levegöt ezzel is szelet generálva tehát energiát szolgáltatunk szoval mi is jövedékit fizetünk és egyszercsak senkinek nemkell majd a drága villamos áram és ujra oljajl fogunk autózni és a benzin megint 300 lesz. és felakasztom magam :D
Majd akkor, amikor mindenki magának megépíti, illetve akkor amikor elfogyott az utolsó csepp benzin is...
Na épp ezt hiányoltam a cikkbõl, a fesz értékeket, enélkül a cikknek nem sok mondani valója van... szóval kb 10-20 ilyen aksi kell egy elfogadható teljesítményû elektromos autóhoz... ami azért elvesz egy kis helyet a csomagtérbõl de nem vészesen sokat, hiszen egy hagyományos autónak is csökken a tere az üzemanyag tartály által...
SCiB Major Specifications
én még az árára is kiváncsi lettem volna hogy saccperkábé hány százalékkal drágább a mostani aksiknál.Bár márciusban úgyis kiderül...
Azt is jó lett volna meg tudni a cikkbõl, hogy pl. egy autóba mennyi akksi kell, mennyi helyet foglal, milyen tömeget képvisel, fûnyíró még befére a csomagtartóba stb.
Egyébként T modellig ugyan anyi elektromos autó volt mint belsõ égésõ csak akkor jött egy Ford nevû csávó és............
Az ilyen dolgoktól szívesen dobom magam hanyatt! :-o
Hihetetlen...
Már megint elég szájbarágós cikk lett. Jó, jó, hogy többet kell írni mint 10 sor, de azért nemkellene ismételni a lényeget
Asszem erre lehet mondani, hogy mesébe illõ.
"Az élettartam a gyártó szerint több mint 10 év, a 90 százalékos feltöltöttség eléréséhez pedig a már említett 5 perc szükséges."
Nagyon jo.Ezzel mar valodi altenativat nyujthanak az elektromos autok.Kar hogy az ilyen dolgokat nem 50-60 evvel ezelott kezdtek el fejleszteni,mert akkor nem pusztituk volna el a foldi elovilagot.