Aki még az alapvetõ közlekedési szabályokat sem képes betartani, és másokat veszélyeztet az utakon, az meg is érdemli, legyen az a világ bármely táján. Engem az q nem érdekel, ha végre egyszer felbukik, és az anyja törölgeti a szája szélérõl a nyálat a mozgás sérült fiának. Végre egy barom motorossal kevesebb csak az utakon. Ezek a motorok nem utcára készültek. Ha annyira szeretik a sebességet, tuti arra is van versenypálya, menjenek oda. Lehet motorozni rendesen, kulturáltan is. De ha még mindig nem érted: Ne adj isten, hogy egy ilyen búzi motoros vagy autós miatt kerüljél a legjobb esetbe kórházba. Most már érted?
Ghost Riderrõl hallottatok? Nem a filmre gondolok, hanem a svéd motorosra, aki hasonlóan száguldozik mint az "adrenalinnarkózisos" gyerek, csak mellette szereti még húzni a rendõröket is.
Youtubeon vannak rövid videói, a teljes filmjeit pénzért árulja a neten:
autóval is lehet felelõtlenül száguldozni, akárcsak motorral...
Ezt már rég kitárgyaltuk a bf tyopikba hónapokkal ezelött. Ellenséges területen vannak. Ha megáltak vólna, esetleg egy rpg-nem könnyû célpont lenne. Nem arcoskodásból mentek igy. Bár szerintem a hemvibe utazóknak nagy lehetett az adrenalin szintjük. :)
azon csodálkoztam h nem röhögtek az amcsik, lehet h ez nekik természetes, azért ha megnézed, volt aki tudta mi a jobb neki és félrehúzodott már jóval elõbb, szegény fehér, F Astra sedanos annak jól összetörte a hátsólámpáját meg behorpadt a lökõs... és a busznál csodálkoztam egy picit, hogy akkor most mi lesz...aztán szembesáv...van ám pofájuk...
na ezek az igazi idióták,mert tökmind1 hogy sietnek-e vagy nem akkor is így mennek,a városiak meg már megtanulhatták volna,hogy ha jön az idióta amcsi,akkor húzódjanak odébb ha a kocsijukat egyben akarják látni
talán még Adrenalinnarkózis is felmerülhet... :D mivel az lenne az eredeti téma :D
engem egyszer egy idióta fasz suzukis meg akart verni mert az anyát emlegettem miután ugy ment el mellettem(én biciklivel voltam),hogy simán meghalhattam volna,kb 5 centi volt a kormányom és a kocsi között,másik oldalon meg 10 centire a padka
Pont tegnap volt errõl egy rövid szösszenet a yo rádióban. Foglakoztak az olaszokkal is, de inkább a török közlekedést említették. Aszongy a müsorvezetõ, ott a piros lámpa csak lassitás miatt van. Megy mindenki mint az esztelen, de mégsincs semmi ökölrázás, anyázás.
ott a pont! mindenki játsza az álszentet,holott senki sem tartja be városban az 50-et!nem is lehet eljutni sehova így,és még veszélys is,mert mindenki letol az útról
Naja, Bp-en rendesen tolják le az embert a nagyobb útakon (Pl Váci vagy körútak) ha a megengedett sebességgel halad :D Nekem a bécsi úton és a Flórián tér környékén voltak forgalmi óráim anno, ott is nyomtak le rendesen :)
Az is igaz hogy nyugatabbra kultúráltabban vezetnek a nagyobb városokban, sokkal elõzékenyebbek az emberek és lassabban is vezetnek, legalábbis nem ennyire aggresszíven. Az tényleg LOL például, hogy múlt héten az Attila úton lévõ 2 részes zebrán kb 3 percig nem tudtam átkelni, mert folyamatosan repültek el mellettem az utók 70-80-al, még csak le se próbáltak lassítani amikor letettem a lábamat az úttestre.
Nem kell sokat menni nyugatra hogy még csak le se kelljen tennem a lábamat egy zebrán ahhoz hogy megálljanak az autósok és átengedjenek...
Ettõl függetlenül én örülök hogy Budapesten tanultam vezetni és itt szereztem rutint. Ha ebben az aggresszív környezetben megtanul jól vezetni az ember akkor utánna más (nyugisabb) városban már gyerekjáték lesz a közlekedés :)
Hozzáteszem, Érden tanulok (közel van Pesthez :D) de ha gyalog egy zebrához érek maximum a második kocsi átenged! Érdekes módon hajnal fél2kor amikor egy lélek sincs az utcákon épp jövök monnyuk haza és zebrához közeledvén azt veszem észre h vki minimum 80nal nyomatja akkoris 99% hogy átenged :D:D Pestre járok suliba és a Belvárosba ott van az õrület, mindenki nyomul és nem nagyon tisztelik/figyelik egymást 1órán belül meg tudok számolni4-5 koccanást, de most komolyan, a gyalogos utáni tisztelet meg....haggggyuk...
Anno a Weiner Leó utcában tanultam, egy héten 2x mentünk fel zsigulival. Akkor az még király autó volt, de már lehetett kapni szuzukit. :) Bajcsy Zsilinszki uton mentünk sokat. Na ott tényleg letólták az embert néha. Olyan kivágások voltak elénk, amit itt a mi kis városunkban már egy cifra anyázással honorálnánk. Pösti közlekedésre születni kell, szoktam volt mondni. Nem hiába olcsobbak a használt autól Judapesten. :D Más városokban, valahogy nagyobb az emberek tisztelete a mások felé,és jobban betartják a kreszt. Ritka a kivágás, akkor is elnézést kér az elkövetõ. De azért itt is vannak bunkók. Forgalom nagysága miatt is jobban tudnak a rendõrök mérni.
most értem haza forgalmi óráról és én nekem most muszály a megengedett sebességgel menni és amint nincs záróvonal(tisztelet a kivételnek, aki képes a záróvonalon is) egybõl padlóznak el melletem :D ha 50el megyek akkoris, ha 30cal 30táblánál akkoris :D szerencsére mindíg a megengedett legnagyobbal "tötyögök" vagy még kicsit többel...senki nem tartja be a szabályokat...de ez RÉSZBEN szerintem a szabályok hibája...
Városban öngyilkosság a megengedett sebességgel menni. Még a kamion is lelök az útról, ha 50nel tötyögsz. Ugyhogy lehet, hogy valaki nem AKAR 50-nel menni, de egyrészt kb életveszélyes, másrészt 50nel sehova se érsz oda idõben. Nem azt mondom hogy 120szal kell menni, hanem csak azt, hogy pl Bp-en NEM LEHETSÉGES a legnagyobb megengedett sebességgel haladni.
"csak a motorosok nem bírják betartani a szabályokat."
mert szerinted az autósok betudják? mert minden autós betartja a szabályokat? Szerinted minden motoros szarik a szabályokra? Ha mindegyikre igen a válaszod, akkor valszeg csukott szemmel jársz a világban :/
De fogd már fel, egy síma országuton nincs meg a megfelelõ lehetõség a 180-al való száguldásra! Nincs pl. vad elleni védelem, sok a keresztezõdés sok a lakott terület stb stb. Minek felgyorsítani 180-ra, mikor köv kilométernél ujann település? Ha esetleg néha kidugod az arcod pöstrõl, esetleg ellátogatsz Göcsejbe, láthatod, az utak minõsége és milyensége sem engedi meg a nagyobb sebességet. Ahol meg minden adott, az kinevezik autóutnak, ahol max 110 a megengedett sebesség. Példa. Veszprém megyi vagyok. Itt a 8 fõut, ahol sok helyen lehet menni 110-el. De vannak halálszakaszok, ahol drasztikus sebesség csökkentés van, pedig belátható az utszakasz rendesen. Mégis itt halnak meg lehtöbben szinte az egész országban. Oszt van a 84-es. Szép hosszú síma ut. De tele lakott településekkel, nyáron meg dugó. Balatoni 72-es. Aránylag jó minõség, de sok a kanyar és a lakott település, nyáron sok a dugó. Képtelenség még 90-el is menni. A többi út, hááááá ....
Én nem lennék ilyen szigorú a gyorshajtókkal. Legalábbis azokkal, akik még 200 alatt maradnak autópályán. A mai autók már sokkal jobban fekszik az utat 170-180nál is, ha valaki ennyivel megy azt még nem kéne durván büntetni SZVSZ.
Elhiszem. :) De nem minden szakaszon. Ha sebesség határoló tábla van, akkor szigorúan betartják ott. Ha meg nincs, akkor mint mondtam, lehet menni amennyit bír a jármû, de akkor is ajánlott sebesség azért van. Bár a fene tudja 130 e. Ahol nincs tiltó tábla, és 220-al balesetet okozol, megbüntetnek gyorshajtásért is, továbbá ha nem te vagy a vétkes, akkor is. Ám sebesség mérés, nincs azokon a szakaszokon. Igaz a pálya minõsége sem M7-es. :)
De azt ne feledd el, ha közlekedési balesetet okozol 220-as tempóval a német autópályán, esetleg ha túléled, akkor a gyorshajtást is rádkenik. Mert az igaz sok helyen nincs sebesség korlátozás, de mindenhol egységesen 130 ott is az ajánlott.
hát nem tudom,amikor üresebb a budafoki út,a buszokat érdekes módon szinte minden otthagyja,deákon is szintén ritkán láttam kocsit ami betartotta,azért vannak helyek ahol többet is megengedhetnének,persze van hely ahol többet engednek de olyan szar az út hogy borzastó,meg van hely ahol lehet 2x anyival kanyarodni mint elõírt(HO 15 helyett 30:D),sztem ha elég jó az út,és forgalom is kicsi,esetleg körülöttünk mindenki gyorsabban megy,akkor lehet neki jobban nyomni
"ahol képtelenség 50-el menni" - ez akkora kamu duma, mint ide Nagykáta. Lehet simán 50-nel haladni, hiszen az emberek többsége ezt teszi, csak a motorosok nem bírják betartani a szabályokat. Te is tudnál menni 50-nel, csak nem AKARSZ.
"ha meghalok max nekem fáj" - meg azoknak, akiket magaddal viszel a sírba...
majd én megmutatom,hogy 60-al is lehet menni városba de azt beláthatja mindenki,hohg yvannak helyek ahol képtelenség 50-el menni,pl deák térnél,ahol elég széles az út,vagy esetleg budafoki út(mióta megcsinálták,lehet menni ott is)
Elhiszed e, hogy sok normális embert akik betudja tartani a szabályokat, érdekli e, ha az autót megy 180-al? Fõleg a Magyar pályán. Plusz nem biztos csak te halsz meg, hanem más normális ember is miattad. Ebben a témában bármennyire is fáj ez nekem, Jedinek adok igazat.
Mivel nem csak autópályák vannak, így akinek képes a kocsija 180-ra az városban is meg tudja próbálni. Sajnos. Persze erre is lenne megoldás, de az drága.
ez a legnagyobb faszság szerintem,autópályán hagy menyjek már 180-al ha tiszta az út,vagy gyorsabban,ha meghalok max nekem fáj,és az hgy ezért elvenni valakinek a kocsiját avgy motorját,a másik legnagyobb faszság amit néha szoktam még hallani
Én vontattam már motorost! :D Egyik barátom volt az (most angliában él). Na nem volt õszinte utána a mosolya. Kinyírt elsõ villa és nyolcas elsõ kerék, mi meg száguldottunk szépen! :DDD Skorpióval végig békás 2-rõl be a városba rendesen. Én mondtam neki, hogy nem lehet mocit vontatni, meg szabálytalan, meg minden, de õ azt mondta fizeti, ha gond van... Ja... :DDD 3000-es V6-osomnak meg sem kottyant egy 450-es Honda, szal. repültünk, mint a madár.
Mondjuk ha a rendõr elkapja, akkor a moci tankjába az olajos rongyot, rá a gyújtást, az ipsét meg a rendõrautó után kötni, és végighúzni az autópályán. Természetesen védõfelszerelésben, hisz neki is jár még egy esély Utána tuti lenne egy kis adrenalin túltengése.
Ne légy hülye! Adnék neki még egy esélyt (bár az emberek valójában nem nagyon változnak ám). Kap egy rádiós karperecet és egy kamerás nyakörvet. Ha KICSIT is újra próbálkozik, na AKKOR lerobbantjuk a buci fejét a fattyúnak. Ennyi. Esély megvolt. :DDD Ez humánus is és nem is drága. (persze esély csak akkor jár, ha még nem csinál bajt másoknak, csak próbálkozott vele)
Ja és BETILTANÁNK az olyan jármûvek behozatalát és forgalomba hozatalát, megberhelését stb., amik képesek 130km/h felett tépni, kivétel a rendõrségi cumók.
Jelentõs gyorshajtásért azonnal a jármû végleges elkobzása, több milkás pénzbüntetés és 3-6 ÉV LETÖLTENDÕ börtön. Ha Cini-nek járt 2, aki csak "gazdaságilag bûnözött". :D
Persze vannak még ötleteim, ha gondoljátok, megoszthatjuk egymással. :DDDDDDD
"Kíváncsi vagyok ha az ilyeneket kijelentõ emberek kezébe adnánk egy fegyvert és elé raknánk a videón látható motorost, és tegyük fel legálisan le lehetne õt lõni hányan lennének rá képesek..."
A véleményem hogy 200 felett autók között cikázni iszonyatosan felelõtlen dolog. Mások életét veszélyezteti nem is kicsit.
Viszont az ilyen "tarkón kéne lõni" szövegektõl a hideg ráz ki amikor meglátom. Persze öljük meg az ilyen embereket, aztán utánna öljük meg az összes felelõtlent, perverzeket, a buzikat, a fogyatékosokat, drogosokat stb és akkor dejó lesz. Asszem nem így mûködnek a dolgok. Illetve valaki már bepróbálkozott hasonlóval (Hitler), és nem volt túl "sikeres". Kíváncsi vagyok ha az ilyeneket kijelentõ emberek kezébe adnánk egy fegyvert és elé raknánk a videón látható motorost, és tegyük fel legálisan le lehetne õt lõni hányan lennének rá képesek...
Akkor mi a megoldás? Szerintem az hogy a videón látható motors ilyen felelõtlen, az (ez közhelyes lesz de sajna igaz) a szülõk hibája nagy részben. A srácnak már rég motorversenyeken kéne indulnia, nem a közutakon veszélyeztetni az emberek életét...
Egy motor szerintem jóval "sûrûbb", mint egy személyautó, semmi ütközéselnyelõ zóna, meg kisebb felületen is "fúródik bele" az autóba. Na meg ott az a kb. 80-90 kilós repülõ húscafat, amit motorosnak hívnak. Az ha beszáll a szélvédõn, akkor nem sok esélyed van. Régebben itt a környéken volt egy ilyen baleset, ahol egy autó és egy motoros ütköztek. Mindketten meghaltak.
Igen, de szerintem erõsen el kell ettõl vonatkoztatni, mert az sem mindegy, mekkora felületen történik az ütközés, és hogy mekkora a szilárdsága a két "tárgynak".. Szóval egy kocsi még mindig veszélyesebb, szerintem :D De statok is ezt mutatják. Persze szerencsétlen "véletlenek" vannak, hisz akármi csapódhat be olyan szerencsétlenül, hogy meghalj, akár egy bogár is a lehuzott ablakon át a szemedbe, majd félrerántva a kormányt bele az árokba, és felcsavarodsz a fára :)
:D inkább nem ugrálok le épületekbõl :D a motoros száguldást megtartom azoknak akiknek az az életük:D nem dohányzok és még soha ki sem próbáltam és erre büszke vagyok, rendszeresen sportolok és nem akarok meghalni!!!!! :D
inkább azt kéne nézni arányaiban miben halnak meg többen,mert lehet hogy bázisugró van 10 és abból 9 meghal,motoros meg 1000 és abbõl 500,és mégis arányaiban több a bázisugró,vagyis inkább fogynak:D
:D miben halnak meg többen, motoros száguldozásban, vagy bázisugrásban??
hogy érted? városban anyiban biztonságosabb amíg a levegõben vagy,viszont elbaszhat egy kocsi,míg kinn a szabbadba éehet hogy így megkoccolod a sziklafalat,ellenben nincs kocsi:D
én ezektõl személy szerint jobban fosok mint a motoros "száguldozástól"
Az Adrenalin
Az adrenalin (adrenaline) vagy epinefrin (epinephrine) egy fenil-etil-amin szerkezetû katekolamin hormon. Katekolamin vagyis szimpatomimetikus hatású monoamin, amely a fenilalanin és tirozin aminosavakból származik. Mind a Latin ad-+renes mind a görög epi-+nephros elnevezése szó szerint a vesén/veséhez jelentéssel bír és a mellékvesére utal, amely anatómiailag a vese csúcsán van és a hormont termeli.
Epinefrin
Ugyan az mint az Adrenalin, csek ez Gyógyszertárakban is kapható, több féle formában. Szal aki adrenalinra vágyik vegyen mondjuk orrcseppet :)
na ezt nem tudtam,pedig nemrég tanultuk:)
múagy még jó kis adrenalin löket lehet mentõsnek állni,és a városban száguldozni,megállóknál meg életet menteni:D
Ha a negyed akkora tömegû motoros kétszer olyan gyorsan száll beléd, akkor ugyanott vagy. Márpedig ezek a száguldó vadállatok nem csak épphogy szokták túllépni a megengedett sebességet.
21 m magas szûz akna. ( lift ) Csak az állás van bent. Álvány legfelsõ szintjétõl még kb 2,5 m magasan az aknafej. Két kömíves bak fullon kitólva, rajta egy kb 30 cm széles padló. Azon áll két ember. És fel kell emelni fej fõlé gépi segítség nélkül két embernek egy durván100-120 kg-os speciális gerendát. Álvány hirtelen meginog (szarúl dolgoztak az álványozók ). Na ennél nagyobb adrenalin nekem nem kell. :DD
Ha választhatnék is tökmindegy lenne, mert mindkét esetben hatalmas esély van rá, ott otthagyom a fogamat, plusz itt nem csak a motor tömege számít, hanem a lendülete, a mozgási energia, amivel becsapódik (ez a jó szó rá) a kocsiba.
na de most ha választanod kéne mit választanál?amikor kocsival mész száljon beléd 1 300kg-os motoros,vagy 1 1.5tonnás kocsi?és melyiknél van nagyobb esélyed a tulélésre?még mindig a motorossal jársz jobban,inkább az haljon meg mint te aki szabályosan vezetett
#101 aki anyira hülye hogy bukó nélkül megy motorral,úgy hogy soha nem is motorozott,és még 100ig húzza is,az megérdemli
egyetérteNÉK :), de sajna a dolog nem ilyen sarkított vonalvezetésû: két hsz-el lejjeb DJ BP említette, õt illusztrálta is, hogy miket tud okozni egy autóval összcsókolózó motor, illetve motoros. Hát, nem kívánom senki ember fiának, hogy arra eszméljen, hogy "Jé, alacsonyan szállnak a mocisok, esõ lesz..."
Egyszer a fõúton láttam egy olyat, hogy a motoros gizdult, elment mellettem minimum 160al, majd 10 km múlva áll a sor, mondom mi lehet, és ahogy szép lassan haladok, a motoros ott feküdt egy kamion alatt. Másnap írta az újság, hogy két kamion elõzte egymást, a motoros hirtelen ott termett, megborult és becsúszott a kamion alá :S És még szerencséje volt, mert megtudott kapaszkodni a kamion alján valamiben, így nem csúszott be a kerék alá :\
Másik eset egyik ismerõsöm barátjával történt, aki kölcsönadott egy motort egy kisebb srrácnak, ált suli 8ikos volt tán, kis srác életében nem motorozott, de városban felhúzta majd 100-ig, megborult, betörte a koponyáját, mert sisak nemvolt, majdnem meghalt..
De még mindig azt mondom, inkább motorosok csinálják ezt, mint autósok, neadj isten kamionosok, mert a normál, hétköznapi közlekedõket tekintve, õk tudják a legkisebb kárt okozni másban egy egy baleset során..
fel is háborodtak, amikor ezt felvetették. Kössön magára biztosítást saját pénzbõl (ami biztos magas a veszély miatt), én is kötök, ha nyaralok
Naja, mennyi millio megy el egy hülye meberre amikor barlangba reked vagy hegyen marad vagy mittudomén? és ez nem az õ pénze hanem a minek... a hülye hóbortja miatt, ami nekem semmit nem okoz ha õ megcsinálja... elhiszem h van hobby meg szereti, de akkor finanszírozza a pénzébõl, és vegyélk számításba azt is ha ott döglik meg, de persze 1 hétig kutatni kell utána, vagy menteni tökmind1...