"ezt a cikket magyarországon leközölni kb. olyan, mint etiópiában gasztronómiai lexikonokat osztogatnának." -brueni
Ott a pont.
"Ja, csak az 1,5 milliárdból 1,4 milliárd kínai nyomorog. "
Hát ez így elég nagy csúsztatás. A városokon kívûl élõk tényleg rosszabul élnek, de nem "nyomorog" csak sz*arabb az életszinvonala. Meg nem ilyen arányban.
"Igazából, a jobboldali diktatúrák, mert a japáni olyan volt, mindenütt rendezett körülményeket hagytak maguk után: Spanyolo., Chile, Agentína (ott is a rendszerváltás után kezdõdött csak a káosz, de dél-amerikai viszonylatban az egyik legélhetõbb ország még mindig), Tajvan, Fülöp szk., stb."
Hát valamiért nem így látom, elég sokat kellet küszködniük, hogy felhozzák országaikat abból a "rendezett" verzióból ahogy hagyták. Van akinek sikerült, van akinek még nagyon nem.
Sztem ez soha az életben nem lesz megvalósítva. Ott vnanak a repülõk. Most is olyan gyorsak, semmi technikai akadálya h 2x olyan gyorsan menjenek. És biztonságosabb is. Nameg olcsóbb. Van valami elõnye az alagutas megoldásnak?
Ja, csak az 1,5 milliárdból 1,4 milliárd kínai nyomorog. Nem véletlenül van kína még mindig németország gazdasági szintje alatt (vagy legalábbis akörül) 10x annyi emberrel.
Japánban meg 100 millió ember él. Sztem az nem számít olyan kis országnak:) Bár igazad van, innen magyarországról csak egy kis pontnak látszik.
vannak erre tervek (fantáziák), szakaszolt csõben európa és amerika között a tengerfelszín alatt. lehorgonyozva, majdnm légüres térben elvileg hangsebesség környékén lehetne vonatozni. egy ideig folyamatosan gyorsul, azért kellenek a zsilipek, hogy a kvázi légüres teret fokozatosan el tudja érni. volt errõl film a discoveryn. álomnak szép, csak sok még a technikailag lekûzdendõ akadály. mint az ûrlift...
"ha ez a masina 500km/h val megy akkor mért csak 290km a pálya hossza?" Mert qrva drága kiépíteni a pályát. Teljesen logikus, hogy részletekbe építik meg. Miért kellene dupla annyi ideig várni a használatra, csak, hogy rögtön Oszakáig menjen, aztán közben úgyis megálljon Nagoyában?
Egyszerûen nem értem kinek jó az, hogy senkiházi mûvésznek sem nevezhetõ hülyegyerekeket hagynak, hogy mindent összefirkáljanak üvegvágóval, festékkel és egyebekkel, jármûveket, épületeket tegyenek tönkre, milliós károkat okozva. Ha valaki fel mer szólalni a "graffitisek" ellen, egybõl védelmükbe veszik az összes kis mocskot, a néhány valódi "falfestõ" mûvészre hivatkozva. Mintha valakiknek érdeke lenne az, hogy ez így legyen ... 20-30 éve nem tették tönkre a villamosokat, buszokat a házfalak, liftek nem így néztek ki. Ezt nem lehet semmiféle szociális helyzettel, vagy az életkörülményekkel magyarázni. Attól, hogy kárt okoz, nem fog jobban élni... A pénzhamisítás ellen elég jó fel tudnak lépni. Ha Pistikének hamis 1000-est van kedve nyomtatni 1-2 darabért is úgy megszívatják , hogy egy életre elmegy a kedve tõle. Érdekes módon elég sokat el is kapnak, és országos hír lesz belõle. Arról jóval kevesebbet hallani, hogy elkaptak valakit graffitizés, vagy jármû rongálás közben és kifizetették volna vele a milliós kárt. Pedig erre is meglenne minden eszköz, térfigyelõ kamerák stb. Amikor az igazságszolgáltatás nem segít, akkor az emberek hajlamosak lesznek az önbíráskodásra. Gondolom Te sem örülnél, ha milliós kárt okoznának az autódban vagy bármi más értékedben és közben a képedbe röhögne a 13 éves kis mocsok, hogy még 1 évig azt csinál amit akar, mert õ nem büntethetõ...
Omega: A kommunizmust több helyen többféleképpen hívják. Konkrétan nemhiszem hogy valaha is volt vagy lesz a szó szoros értelmében kommunizmus az emberek között. Talán az elsõk között akik használták volt. CCCP vel a nyakunkon ez csak népámítás maximum. Így konkrét szocializmus sincs kínában. Legalábbis én nem látok se társadalmi egyenlõséget se a javak igazságos elosztását. De lehet szemüveg kell nekem. Na kicsit off volt ez már.
Témába illõ: ha ez a masina 500km/h val megy akkor mért csak 290km a pálya hossza? Mért nem rögtön valami hosszabb úton gondolkodnak amin majdnem végig full sebességgel mehet?
dez: lehetne terápiás megoldás :D kicsit szadista de így talán meggyógyulna. Elvégre elszaladni úgyse tud... :P
Kínában nincs kommonizmus legfeljebb szocializmus. A leggazdagabtól a legszegényebbikig mindenféle ember megtalálható ottan.
ha kinaba elnel majt mektanulnat mijen szeb dolok isa komuniszmus amid it anyira dicserz itijota csira
ked perc alat lene telea kis tokot vele de hamar koszeis ruknanag ha kinyidnat a huje szatat
Egy repülõhöz képest kevesebb egy vasút szennyezése jóval kevesebb is tud lenni (hacsak nem öreg szenes hõerõmûvek termelik a szükséges áramot, de még akkor is minimálisan a repülõhöz képest nyert...)...
Magyarországon is lesz maglev. Ha majd kihal az emberiség akkor nyugodtan kikiálthatjuk, hogy Japán is Magyarországhoz tartozik. S íme lesz maglevünk. Ellenkezni úgyse fognak. Kínában mi van ha nem kommunizmus? Direkt megnéztem magyar wikin is, azt írták, hogy hiába a fejlõdés meg a jobb életviszonyok meg stb attól még kommunizmus van ezerrel. Anno a diáklázadást se könnygázzal oszlatták fel hanem tankal hajtottak a tömegbe. De akkor rosszul tudom. Felvilágosítana valaki? Meg asszem itt sg-n olvastam talán de nem tuti ezt a vákuumcsöves vasutat. Valami tengeralatti lenne szép hosszú egyenes pályával. Így vígan száguldozhat kedvére.
Az a szép a Sanghajiban, hogy a 30 km vonalon, a max sebességét nem tudja elérni.
Errõl volt szó, hogy a szabadban menõ magkeveknek is vákumcsõben kellene menniük, és úgy a végsebesség sokkal nagyobb is lehetne.
Jártál te már metróban? Az csak 60 körüli tempóval megy és az állomás elõtt már nagyon lassú, de olyan huzatot csinálsz, hogy beszarsz. Egy több százzal robogó szerelvény esetén van fogalmad róla mit mûvelne már csak magával a csõvel is? Továbbá a torbulens örvények is jobban cibálnák magát a szerelényt össze vissza. Az elektronikai részéhez nem értek, de amit javasoltál nagyon rossz ötletnek tartom.
Nem tudod? A bér. A szakmunkás egy marék rizsért, a mérnök két marék rizsért dolgozik. Ezért olcsók a termékeik de olyanok is.Így nem dicsõség dömpingárúval elárasztani a fél világot. Ez nem verseny amit õk csinálnak.
MÁV vagy 35-40 éve egy helyben toporog habár vannak újabb vagonok meg újabb IC vonatok de IC csak nagy városok között jár :S
Ha minden olyan jó ott, miért rajzanak kifelé a világ minden tájára, még ide is, és adják hazafelé a családnak az itt összegürizett pénzt (azért nem kevés munka eladni azt a sok gagyi göncöt és lomot).
Namármost, Japán, az egy másik eset. Olyan militarista társadalom volt ott évszázadokig, hogy aki nem lépett egyszerre, tutira nem kapott rizsrétest estére.
Igazából, a jobboldali diktatúrák, mert a japáni olyan volt, mindenütt rendezett körülményeket hagytak maguk után: Spanyolo., Chile, Agentína (ott is a rendszerváltás után kezdõdött csak a káosz, de dél-amerikai viszonylatban az egyik legélhetõbb ország még mindig), Tajvan, Fülöp szk., stb.
A baloldali diktatúrák általában lezüllesztették a társadalmat és a gazdaságot. Kína egy kivétel lehet, de majd meglátjuk a végét (igazából, nem relváns, mert mint írtam, nem komcsi ország. Ha az maradt volna, nyomsa sem lenne a mostani fellendülésnek).
arrakistor: Szép és jó, amit Kínáról írsz, csak egy dolog nem stimmel: Kína nem kommunista ország. (Fletó sem szocialista stb.:-)
Ja, persze, gondoltam is, mert "azokkal" nem mertél volna kikezdeni.
Ha jól emlékszem, belõled, ha minden igaz mérnök lesz. De nem csak neked írom le egy régebbi fantáziám: Én maglevet még csak kísérleti stádiumban éáttam, mármint a berlinit, persze nem utaztam vele. Régebbi az elgondolásom, hogy ezek a felszíni cuccok azért ki tudnak siklani rendesen. A maglev biztos ilyen szempontból ziherebb, de pld. a tettoristák - nem, nem azt fogom most írni, hogy jaj, nehogy a kezükbe kerüljön! - ezt is fel tudnák robbantani. Átvitt értelemben a kezükbe kerülne akkor, mégis. :-)
Naszóval, rövidre zárom. Én csõbe tenném az egész masinát, egés ott alakítanám ki a mágneses lebegtetõ teret, de olyan bazi nagyot, ha oda egy terrorista bedugná az orrát, rögtön elcsavarodna neki. :-)
Az ilyen zárt tudusban aztán akár 1000 km/h-val is száguldhatna a lokomotív (azért pont ennyivel, mert szép kerek szám).
kínában olyan sz*r a kommunizmus, hogy 400 km/h val száguldó vonatokat, mesterséges szigetet építenek, és hegyeket fúrnak át alagútnak, a sopánkodás helyett (japánról nem is beszélve, akik egy p*csányi, természeti adottságoktól és kincsektõl mentes országgal a világ vezetõ mikroelektronikai exportõrei és gépjármû gyártói, úgy hogy még az alapvetõ élelmiszerek túlnyomó részét is importálniuk kell tkp. a rizst is kínából importálják mert még az sem terem meg a sík terep és talaj hiánya miatt ). gyökeresen meg kell változni itt mindenki gondolkodásmódjának ahhoz, ha itt is ilyen dolgokat szeretnénk.
A Maglev és a teherszállítás viszonyáról tud valaki valamit? Vannak ilyen irányú tervezetek/kezdeményezések?
Aha. Akkor legközelebb hagyjam firkálni a surmókat? Van aki nem ért a szép és intelligens szóból, nem mindenki intelligens és belátó. Hülyeség az a nézet, hogy az erõszak az addott jó pillanatban nem old meg semmit.
és kicsit off a téma de még az elõbbi mondandómhoz kapcsolódik, hogy :
sokan emlegetik , hogy kínában kommunizmus van és az így meg úgy.. meg milyen rossz.. de ott tényleg kommunizmus van , olyan kommunizmus, hogy itt olyan sose volt ! és ott az emberek , de mindenki tudja a dolgát és pontosan tudja a dolgát, és hogy hol a helye a társadalomban.
a kommunizmus nem egyenlõ a diktatúrával, mert az emberek önszántukból és nem rákényszerítve tudják és teszik a dolgukat.
"Az embereknek önmagukat kell moderálniuk,kultúrálniuk."
És ha egyáltalán nincs igényük rá? Ha már a szüleiknek sem volt, és most sincs? Sajnos ahogy múlik az idõ, egyre inkább azt látom, hogy egyre kevesebb a gerinc, és egyre kevesebb a belsõ erõ.
Ami a maglevet illeti, itt nálunk nincs értelme. Majd pont a MÁV fogja pontosan, precízen üzemeltetni. Hisz még a jóval primitívebb hagyományos vonattal is gondjaik vannak.
az önbíráskodás és a büntetés eme formája sem megoldás.
"Ha tiltással nevelsz, hazudni tanítassz!"
Az embereknek önmagukat kell moderálniuk,kultúrálniuk. Elsõsorban példát kell vennünk a távolkeletrõl! A jó példát kell átvennünk. Ott nem rongálja senki sem a vonatokat, sem mást. (Igen kevés kivételtõl eltekintve, hiszen Manga, Yakuza stb. ott van csak igazán :) pedig ott is dolgoznak nagyon sokat, sõt! Viszont ott jól meg is vannak fizetve, és nem küszködnek napi megélhetési gondokkal a dolgozó emberek. Nem veszik el adó formájában az amúgy sem sok fizetésük 80%-át. És az átlagember klímás, légkondis és környezetkímélõ autóval jár dolgozni. És az az autó tényleg olyan környezetkímélõ, hogy a 8 sávos autópálya mellett csúcsforgalomban zéró szmog van az autók oldalán és a vadvirág illatokat is lehet érezni az út mellett.
ja tényleg most számoltam csak ki az valóban 300 km/h "csak" de azért az is elég gyorsnak tûnt :)) én azt hittem ez a leggyorsabb vonat a világon, de most h jobban megnéztem a cikket a Sanghaji talán ennél is gyorsabb. Mind1 én annak is örülnék ha csak fele (kétharmada) ilyen gyors (200km/h) és pontos vonatok lennének itt Magyarországon, Európában.. ahol a terepviszonyok (sík) is megengedhetnék azt.
Igen, csak jelenleg ennek pont az ellenkezõje folyik. Magyarországon annyi a hülye, hogy csodálkozom néha miért nem fulladnak meg egyesek abban, hogy elfelejtenek levegõt venni.
Azért ennak a technikának meg elég húzós ára van a sínes tecchnológiával szemben. Ebbõl olyan komoly hálózatot kiépíteni nagyon komoly mutatvány lesz. Én már tényleg örülnél annak, ha itthon el lehetne érni a 130-as átlagot, legyen olyan gyors a vonat, mint amennyi az autópályán a megengedett tempó. Tiszta és rendes vonat legyen. Én akit legutoljára HÉV rongáláson kaptam annak fényes nappal lekeveretem egy kurva nagyot. Kis tizenéves szarosok voltak, firkálták az üveget, a többiek meg nem is szóltak rájuk. Elsõre nem is értették miért kapták. Na akkor borult el az agyam...
az infot onnan vettem, hogy 2000. szeptember 2-án helyi idõ szerint 8:43:25 másodperckor száltam be a Tokioi (Narita) Shinkansen Nozomi járatába és 11:16:34 másodperckor érkeztem Osaka/Kyoto megállóhelyre 10 másodperces (!) késéssel az eredeti kiírt idõponthoz képest, idõközben a hátam mögött hagyva mintegy 750 km-t légvonalba.
És olvastad is az oldalt, amit linkeltél? Két dologban tévedsz. Egyrészt az utazósebesség soha nem volt 440km/h: "Negyven év alatt a sebesség a kezdeti 200 km/h-ról több mint 300 km/h-ra növekedett" Másrészt a táblázat tanulsága szerint a sebességrekord idõben folyamatos fejlõdésen ment keresztül, s csak 1996. július 26.-án érte el a 443km/h-t.
Komolyan goldolta a cikk írója ezt a cikket????!!!!
1964 (!) óta 440 km/óra sebességgel haladnak a vasutak Tokió és Oszaka közt.
http://www.youtube.com/watch?v=RwLzrZcRr8E
http://hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen
Én errõl még nem hallottam, de örülök neki. ha már Pozsonyig elvitték, Budapestig is elhozni nem lenne olyan nagy ügy. Azzal együtt, hogy én már nem hiszek a a hagyományos sínes vonatokban, ami a maglev után nem is csoda.
Persze, hogy nem csak a MÁV-on múlik. Szaer ország ez, ahol a gyerekek megdobálják a vonatszerelvényeket, az utasok szemetelnek, a cigányok lopják a fémet, beleértve a sorompóvezérlõ automatikát. Embereket kellene építeni elõször, és csak utána korszerû vasutat.
Nem kesnenek hat jo.. az alap kene, hogy legyen. Takaritas is :D de ha mondjuk nem szemetelnenk annyit, mindjart konnyebben menne - ez sztem nem csak rajtuk mulik
Kicsit csipkelõdõnek érzem ezt a cikket, hogy a Máv megint bexart az újévre és a hóesésre való tekíntettel (eddig minden évben volt mindkettõ, szal olyan nagy meglepetés nem lehetett volna);)))
EuroStaron ültél? Olaszoknál az a nagysebességû vonat (azért persze nem TGV szintû). Én pontos sebességadatokat nem tudok, de amikor Róma közelébe értünk vele, akkor nagyon odalépett.
Nem beszélve arról, hogy egy ilyen szerelvény jóval környezetbarátabb mint egy repülõ...
ezt a cikket magyarországon leközölni kb. olyan, mint etiópiában gasztronómiai lexikonokat osztogatnának.
Szeptemberen voltam kint olaszoknál a regionale vonat , ami a helyi közlekedésnek fele meg mint pl vác-bp között 130km/h val közlekedik , bemértem PNA val. De volt egy emeletes vonat is amiben lcd volt és ott ki is írták , az késett egy picit igy 150km/h ra gyorsult :):)