Hát az elsõ két hozzászólás (AgentKis, MuldR) nagyon igaz. Ha nincs bent az alkalmazott a munkahelyen a fõnök nem tudja ellenõrizni, nem tudja megállapítani, hogy mennyi munkát aggathat a nyakába. Még ha idõre meg is van egy kiadott feladat, nem feltétlenül derül ki a munkáltató számára, hogy mennyi idõre és erõforrásra volt szükség hozzá. Így azt sem tudja, hogy mennyire jólkihasznált az adott munkavállaló. A magyarok hülyék - tisztelet persze a kivételnek, ami nem túl sok - ebbõl a szempontból is, mint sok más szempontból. Mindig is azok voltak, így hát nem csoda, hogy minden jó dologban le vagyunk maradva az unióhoz és más országokhoz képest esetenként fényévekre. Én személy szerint szeretném és nagy hasznát látnám a távmunkának, de nem tudom, hogy ilyen hozzáállással (már a munkaadadói részrõl) mikor lesz belõle valami...
Csak az a baj, hogy a kezdõket sehol se vesznek fel ;) És ez sajnos igaz. Szerintem sehol sincs vagy legalább is kevés az olyan munkahely ahol nem kell 3-5 év a tapasztalat :). Persze, kell némi tapasztalat, de sajnos nem sok lehetõség megszerezni ezt. :)
Távmunkához szvsz. legalább 5 év tapasztalat kell egy adott IT területen. Kezdõk nem dolgozhatnak távmunkában, mert õk nem alkalmasak rá.
Gondolj bele, hova rohannál, ha megakadsz valamiben, ami kezdõknél akár 10 percenként elõfordulhatsz.
Tudsz nekem mondani magyar IT távmelót, ahol taljesíthetõek a követelmények? Úgyértem ne kelljen 80 év tapasztalat, és FreeBSD,LINUX,Solaris PROGRAMOZÓI ismeret?
Távmunkát olyan munkakörben lehet alkalmazni, ahol világosan mérhetõ a teljesítmény. Ezért alkalmaznak nagy számban pl. informatikusokat távmunkában. A szervereket én az irodában is remote érem el...
Ami viszont probléma, az a távmunkához szükséges technológia hiánya rengeteg cégnél. Lehetne távmunkában pl. Call centert üzemeltetni, sokkal olcsóbb is lenne, de kellene hozzá: - atombiztos IT architektúra - megfelelõ IT szervezés - VOIP telefonkapcsolat a munkaállomásokhoz, neten keresztül, fejhallgatóra
A mai call centerek nagyobbik része nem tudja teljesíteni ezeket a követelményeket - tehát nem lehet távmunka a cégnél.
Ahol nem mérhetõ a teljesítmény v. állandó közvetlen kapcsolatra van szükség, ott nem lehet távmunka.
Hat igen, en is bent rohadok a melohelyen, es tavolrol erem el a szervereket, meg telefonon confcallozok. Mindezt otthonrol is meg tudnam csinalni, es nem kellene napi 2 orat utaznom. Itthon sose lesz tavmunka "Me' ha melos nincs ben tuti nem do'gozik" coci mentalitas van :(
A magyarok munkaadók nagy része ehhez egyszerûen sötét, jobban érdekli az, hogy a melós benn rohadjon megadott idõt a munkahelyen, mint az, hogy a melósra kiszabott feladatok elvégzésre kerüljenek. Inkább megbízza újabb és újabb "értelmetlen" feladattal az illetõt, aki adott idõ alatt lehet hogy sokkal több és értelmesebb dologra lenne képes, de mivel a bére nem változik, plusz ideje meg úgysem lesz, szarik rá, hogy gyorsabban vagy hatékonyabban dolgozzék.