Az összes ilyen kreténnek azt kívánom, hogy csavarodjon fel egy fára az elsõ kanyarban. Hogy én hogy útálom a sppedbike-okat!
És az a legnagyobb baj, hogy ezek alapján ítéled meg az összeset. Nem mindenki ilyen gyökér ám, hogy 220-al egykerekezik át a piros lámpán városon belül. Nem szabad általánosítanod, nagy hiba lenne...
az elsõ videó nagyon kemény, mikor odamutat a zsaruknak :D
én egy másikat láttam vhol, ahol vagy 400 m-en egykeréken fogócskázott az ürge az autópályán a zsarukkal.
szerk.: most látom ez is benne van ebben a részletben, nade mind1. :)
Roger6, ne vedd magadra, de én igen is általánosítok. Aki nekem legutóbb ilyet mondott, azt nem sokkal késõbb elkapták. Gyorshajtás+pia. És õszintén: hány 90-nel közlekdõ motorost láttál? Én is sokat, de most lakott területen kívül kérdezem.
Azé a rendõrszivatós az jo volt :D
Tényleg ne tessék álltalánosítani. Arányaiban ugyan ennyi a gyökér autós is, csak autóban nehezebb meghalni. A statisztika meg azért statisztika hogy azt hozzunk ki belõle amit mi akarunk. A motoros balesetek legtöbbjét még mindig az autósok okozzák akik nemfigyelnek oda a kétkerekûekre.
Azok a buntetesek.... Rohejes... Persze hogy nem erdekli oket, engem sem allitana meg....
"A motoros balesetek legtöbbjét még mindig az autósok okozzák akik nemfigyelnek oda a kétkerekûekre. "
jaj jaj jajj... hát persze. én bírom a kettõ és négykerekûeket is, de ezt elég meredek így állítani, hogy a "legtöbbjét" persze csak magánvélemény.
szeretném megkérni azokat, akik általánosítanak, hogy azért mégse tegyék. nem minden motoros merõ gyökér. van amelyik ugyanúgy araszol az ifa mögött. és nem azért lõ ki, hirtelen mert öngyilkos akar lenni, hanem mert õ fél méterrel magasabban ül, jobban lát és ha van alatta egy 600cm3 moci, akkor megteheti hogy 5 sec alatt elõz ifát. a legtöbben nem azért vesznek motort, mert 200-al rendõrt akarnak szívatni, hanem mert szeretik, hogy addig amig nyeregben vannak nem kell a világ bajaival foglalkozni, nem károg senki bele hogyan vezetnek és úgy összességében megnyugtató. autózni is tök megnyugtató, ha nem pesten teszi az ember. mint ahogy teherautó sofõrbõl is van állat, meg emberbarát. az állat bebújik mögéd kamionnal, jó nagy rakománnyal és majd lesodor az útról amikor véletlenül rá mersz lépni a fékre. hajt 95-el és leelõz amikor teheti, aztán visszalassít 85-re mert kíméli a motort.. az emberbarát pedig tudja hogy a gép 80-at bír 5 tonna rakománnyal, szépen indexel jobbra ha elõzhetsz, vagy eléd indexel, ha nem biztonságos. és amikor felvillantod neki az elakadásjelzõt, hogy köszi akkor õ is (a nem román rendszámú távolsági kamionok nagyja ilyen:) ). motorosból is megvan ez a két fajta és sajnos csak az õrültebbekrõl szólnak a cikkek, meg a hírek, mert a normálisokkal nincs gond. a normálisok amikor elhajtanak egymás mellett az úton, még intenek is egymásnak. két tök ismeretlen találkozik, de ott van alatta a motor és az a másik is tudja milyen jó is motorozni. :) respect
Sz*rik a szabályokra, de ha baleset éri, és elveszi pl. mindkét lábát (jobb esetben), ott fog majd sipákolni, és sajnáltatja magát a TVben. Ráadásul gyáva, mivel nem képes kiállni, és megmutatni magát. Névtelenül bármi könnyû, ez szimpla gerinctelenség. Aki pedig annyira vagesz, hogy képes más életét veszélyeztetni, az megérdemli, hogy mihamarabb megdögöljön egymagában.
És te hány 90-el közlekedõ autóst? Én imádom a motorokat, de nem azért, mert 8 alatt vagyok 200-on. Szabadság, tudod? Nem lehet semmihez hasonlítani. Nem egyszer láttam olyan faszkalap autóst, aki ráhúzta a kormányt az õt elõzõ motorosra, csak mert nem tetszett neki, hogy gyorsabban haladunk nála. Pedig hidd el, ha 200-al megyek el mellette, akkor ideje sincs megmozdítani a kormányt. De nem, 110-el mentünk, eredménye egy totálkáros motor, egy deréktól lebénult ember. Köszönöm ennek az autósnak is, hogy általánosított. Úgyhogy ti ne tegyétek.
Mert olyan videókkal nincs tele a net ahol 200-al repeszt az autós mi?? Írd be a youtube-ra hogy "top speed" aztán számold meg hány autós van rajta. Egyébként az egészhez csak annyit írnék, hogy itt nálunk azért vannak felkapva a motoros balesetek mert az autósra már fel sem figyelünk. Ha frontálisan ütközik két autó és meghalnak 3-an az már nem hír!!! Legfeljebb egy napig. De ha 2 motoros ütközik na azon lehet csámcsogni. Talán tavaj volt egy eset ahol a huszonéves srác megkapta az Audi A6-ost és még aznap délután elszállt a város(falu) közepén 140-nél. Neki a házfalnak. 5-en ültek a kocsiban 4 meghalt az 5-ik "megúszta" nyaktörésel. 2 napig sem beszéltek róla. Ja de persze rendes gyerek volt, meg óvatos vezetõ. Az a véleményem, hogy az autósok sem jobbak mint motorosok, csak a motoros egy szaros koccanásos balesetben is meghalhat míg az autósnak legalább 50-el kell ehhez menni.
Elég sok 90-nel közlekedõ autóst látok. De nyilván nem eleget, de még mindíg többet, mint szabályos motorost. Arányaiban. A szándékos szivatást én is utálom, már fogalmazódik bennem egy levél a helyi busztársaságnak, mert az elmúlt idõben csak szabálytalanul elõztek a járatos buszok (én bringázom). De miért ne általánosítsak? "110-el mentünk" Ugye olyan területrõl beszélünk még mindgí, ahol 90 van? Mert azért ha megengedettel mész egy útszakaszon, nem nagyon kéne elõzésre számítanod - természetesen a szándékos balesetokozás más, remélem, meg is kapta a méltó éveit az illetõ. Motorral úton többféleképpen szoktam találkozni. Ha áll a lámpánál, akkor bõgeti. Ha megy, akkor nagyon, autóból csak egy durranás és már megy is át a narancssárgán, nekem meg csöng a fülem percekig. Bár jobban meggondolva tényleg láttam már normálisan közlekedõ motorost...azt hiszem...egyszer.
Én is motoros vagyok,és nagyon nem jó ha általánosít az ember. Vannak ezek a magukat profi motorosnak képzelõ suhancok akik felelõtlenül száguldoznak az országban,õket mélységeslítélem!!!! És igen bizony a motorosok között van egyfajta kötelék amit egy autós sosem fog megérteni. Pl ez a "szembe jövök, intek a másiknak dolog" alap! meg ha meglátok egy út szélén dekkoló motorost megkérdezem tõle segíthetek e autósból nemigazán láttam efféle dolgokat. Aútóval is szoktam közlekedni,fõleg télen, a matrica kint van az auton. Ha látom hogy jön mögöttem egy motoros és tudna menni indexelek és lehúzódom erre õ megelõz és visszavillog nekem. Szal igen ez az ami elég jó érzés!
Az tény, hogy nem szabad álltalánosítani. Viszont ennek is, mint minden elõítéletnek megvan az oka! Mivel ha a speedesek nagyrésze tényleg csak 100-110-zel közlekedne, és kivárna az ifa mögött, akkor nem ez a kép alakult volna ki róluk. Persze, az autósok se különbek, de most pont a motorosokról szól a cikk. Másrészt meg nemsok autós próbál éles kanyart 150-180-nal bevenni... Én állt.ban lehúzódok kicsit ha egy speedes elõz. Addig nem zavarnak amíg nem szembe jönnek velem. Amúgy egyik munkatársamnak is van egy 600cm3 GSXR-je. 4 sávos fõúton úgy tépett el mellettem, hogy idõm nem volt észrevenni, hogy egyálltalán közeledik :) Aztán észrevette, hogy én vagyok az, 140-nél mellém állt, köszöntünk, aztán tûz! Már a közelben se volt. Viszont durván 2 havonta hal meg egy motoros haverja. Nem vicc. Az elmúlt évben durván minden 2. hónapban temetésre járt. Rengeteg sok balesetet látott és mesélt már. Nehéz elhinni, hogy nekik mégis megéri a kockázat. Elvégre ki akar horror filmbe illõ módon megdögleni?:S Annyit nem ér a száguldás. Amúgy meg leszarom. Száguldozzanak, elõzgessenek, de addig, amíg ésszel csinálják. Amíg csak olyan elõzésbe mennek bele, amit belétnak, és tudják 100%ig, hogy van hely bõven. Csak itt szokott lenni a gond. A huszon pár éves mûmájer köcsög azt hiszi, hogy attól lesz menõ, hogy vagizik 5-600cm3-es motorjával...Persze ugyanez vonatkozik az autósokra is! Egy gond van ezzel, hogy nemcsak a saját életét, hanem másokét is veszélyezteti. Ez a lényeg. Valójában egy halálos autó balesetet okozó autsó, vagy motoros nem más mint gyilkos. Mivel tudatában kellett, hogy legyen, hogy na még bõven meg tudom elõzni az ifát, vagy na épphogy de menni fog, vagy huh vissza 3 padlógáz aztán majd megy ez mert huh 200lóerõs....És tudatában volt annak is ha kanyar elõtt / domb elõtt elõz, bármelyik pillanatban jöhetnek vele szembe, amikor aztán nincs menekvés. Teljessen logikus. Simán megérdemlik a gyilkosoknak járó büntetést! Ráadásul elmevizsgálatra is küldeném az ilyen autóst / motorost. Hogy vajon melyik agyféltekével szûrte le, hogy ha "most" kezd elõzni, 300méterrel a kanyar elõtt, akkor tuti nem fog szembe jönni senki sem? Vagy szándékossan veszélyeztetni akarta mások és saját életét? Annyi ilyet látok nap, mint nap!
Ez az a matrica amirõl beszéltem:
Igen ez tényleg jó dolog! És ez tényleg nincs meg az autósokban. (azon kívül h én is lehúzódok.) Viszont az amikor egy faszkalap motoros frontálissan nekimegy egy szabályossan szembõl jövõ Xy típusú autónak, olyan sebeséggel, hogy majdnem kettévágta az autó, amiben egy egész család halt meg... Ez itt Veszprém megyében történt jópár éve, a motoros ha jól emlékszem kanyarban elõzött, és a valamelyik fa tetjén végezte. Szal az ilyen esetek után, azt mondom, inkább tiltsák be a picsába. Hogy mért? Mert akkor legalább annak a pár embernek az élete megmenekülne, amit 1-2 ilyen õrült elvenne a májerkedésével! Amúgymeg az autósok között messze nem ekkora az arány! Én rendszeressen szoktam közlekedni, a 8-as fõúton Herend - Veszprém - Székesfehérvár - néha pest útvonalon. 160-nal mindenki ott tudok hagyni! De komolyan, sokszor olyan mercit, meg bmw-t elõztem, hogy én szégyelltem el magamat. Nagynéha elõfordult, hogy jött 1-1 tuning autó, vagy bmw-s aki nem sajnálta nyomni, és otthagyott szépen. Amúgy a 130-140-es tempót szépen lehet tartani. Namost én ezt megteszem, egy négysávos autóúton, belátható egyenes szakaszon. Ezzel szemben egy speedes ( legalábbis a többség!) ezt falukon keresztül alsóbbrendû utakon is simán megcsinálja. Autópályán meg a határ jóval 200 fölött van.
Na most tedd a szívedre a kezed. 110-el mentünk. Te még soha nem mentél ennyivel, véletetlenül sem. Ugye? Autóval is bármikor megy az ember ennyivel, észre sem veszi. " ha megengedettel mész egy útszakaszon, nem nagyon kéne elõzésre számítanod" --- Mi? 90-él letolnak a mögötted jövôk, és anyáznak, hogy miért csinálsz ekkora sort. Most az autósokról beszélek. Ez így van, te is tudod, úgyhogy a 110-en nem igazán kéne kiakadnod.
Azért az autósok közt arányaiban sokkal kevesebb a vadállat mint a motorosok közt. A legritkább esetben vesz valaki speed motort, hogy szabályosan közlekedjen vele. Még meg sem vette a gépet, már azon gondolkodik, hogy hány másodperc alatt éri el a 200-at. Egyértelmû, hogy egy ilyen motorral sokkal többször lépik át jelentõsen a sebességhatárokat, mint autóval, egyszerûen arra van. Egy ilyen motor tömeg/lóerõ aránya sokkal jobb, mint bármelyik utcai autóé, a kezelése pedig nehezebb, ergo sokkal veszélyesebb. Más lenne a helyzet, ha 1-2 milláért ferrárikat vehetne minden hülyegyerek, azok is száguldoznának, de egyenlõre a motorosok azok akik versenypályának nézik az utat.
Ezt sohasem fogom megerteni: "De komolyan, sokszor olyan mercit, meg bmw-t elõztem, hogy én szégyelltem el magamat." Ha elozni tudsz es szabad is elozd meg, ha nem nem. De mindek szegyelni magad ???? Az egyik forumozo irta, hogy rahuztak a motoros haverjara az autot. Gondolom az autos meg nem akarta szegyelni magat, vagy mi ??
Ha nekem is olyan motorom lenne, mint a videoban van, akkor én sem 50-el mennék azthiszem... Persze nem is hajtanék 200 fölött az tuti... talán egyszer kipróbálnám autópályán ha tök üres az a szakasz és végig egyenes...
Nem lehet egyoldalúan vizsgálni a dolgot... mint írtátok többen is, autósban is van bõven õrült vezetõ... távoli rokonom is van ilyen... ha dugó van, járdán megy 50-el azt szevasz... autoval... és nem ütött el még senkit... tud vezetni, de nem szívesen ülök be a kocsijába :) amúgy a kocsija is tört már össze elõzés miatt, mert a megelõzött kocsi nem figyelt és õ is elõzni akart... van ilyen... persze semmilyen személyi sérülés nem történt, csak kicsit meggyûrõdtek az autók.
A videon lathato rendorok helyeben en csak siman kilottem volna aloluk motort mint a szart. Najo szolidaritasbol a mentoknek beszoltam volna. :-)
Eddig nem szerettem a motorokat, most sem rajongok értük, de nemrég vettem egy robogót, mert már nem érte meg mással közlekedni (bringáztam, BKV buszok pécéztek ki, kocsival megyek, a sok kretén pesti köcsög autós szarakodik, robogót vettem, eddig mindenki normális volt, persze ehhez normális hozzáállás is kell:). Motorosból mostanában rengeteget látok, aki városban (Pest) 70-80-al megy. Látszólag viszonylag biztonságban. Mostanában nem emlékszem, hogy motoros miatt lett volna gondom, sokkal veszélyesebbek azok az autósok, akiknek ugyan hipp-hopp eléri az autójuk az 50-70-es sebességet, de fék az már nincs. Inkább ezektõl félek, ilyen már kétszer törte össze az autóm. Egyszerûen nem fogják fel az emberek, hogy nem csak felgyorsítani kell tudni, hanem megállni is. Egy 1 tonnás autót négy virsli nem fog megállítani, az csúszik. Motorosoknál mintha a lassítás is jobban menne. Amióta robogóval járok (azaz már nem, mert most megfagynék vagy kicsúsznék), az autósok úgy vettem észre, figyelmesek. Más tészta, hogy én is igyekszem betartani azt a nyamvadt KRESZ-t (robogón is van index, lehet vele sorolni is, nem csak bevágni és cikázni), még úgy is, hogy az autóm V6 192 LE, tehát akár állatkodni is lehetne vele, mégsem teszem. Furcsálom, hogy senki nem írt még ide azokról, akik nem a gyorshajtás miatt okoznak veszélyhezted. Ez az, ami rettenetes. Index nélkül bevág, fékezésre késztet valakit, akibe adott esetbe hátulról belerohannak. Aki bevágott, az meg csak elhúz (röhögõ harmadik esete). Persze a rendõrök az ilyeneket már nem veszik ki a sorból, egyszerûbb egy motorost vagy egy szabályosan közlekedõt. Miért nem figyelnek arra, akinek nem ég a bal elsõ lámpája? Ahogy kikukucskál elõzéshez, sötétben semmi sem látsz belõle szembõl. Kicsit kijjebb lóg, nem tudsz lehúzódni, és vége. Ezekkel nincs baj? Ezt mindenki elfogadja? Áhhh, túl sok mindenki hibás itthon (nem, nem szabálysértõ, hanem !!!hibás!!! mivel a legtöbbjük tud is róla, csak leszarja), amíg a közlekedési morálunk ki nem alakul (változni nem tud, mert nincs), addig szinte fölösleges ezeken morogni. Hiszen mint mindig, a vétlen fogja a rövidebbet húzni. Na most jót morogtam, egyébként nem tudom mit akartam írni :-)
"távoli rokonom is van ilyen... ha dugó van, járdán megy 50-el azt szevasz... autoval... és nem ütött el még senkit... tud vezetni, de nem szívesen ülök be a kocsijába" Ujjujujjj... ez még nem az, hogy tud vezetni, inkább csak qva nagy mázlija van, hogy nem ölt még meg senkit.
Ebben teljes mértékben egyet értek! Miért nem én írtam le ezt?! :P Budapesten csak annyi gond van a motorokkal, hogy baromira közkedvelt a tolvajok körében, és alig van egy két hely, ahol ott meri hagyni az ember, mégha ki is van láncolva 5 centi átmérõs acéllal... Mondjuk ha otthon garázs van az embernek és munkahelyén meg õrzött parkoló, vagy iskolában van belsõ parkoló, akkor teljesen jó, de mondjuk rokonokhoz, ismerõsökhöz járni vele hát eléggé kockázatos... Én Bp. belvárosában lakom, itt nem lehet kinthagyni a motort... aki megpróbálkozott vele, annak már nincsen motorja valamilyen oknál fogva :)
"Már vagy 20-30 éve így vezet, úgyhogy nem nevezném pusztán szerencsének egy mindennap elõforduló eseményt..." Az a baj, hogy az ilyentõl én félek :( Rendben van, hogy õ tud vezetni, de minden veszélyhelyzetre (fõleg járdán!!! jajj) nem lehet felkészülni. Ott inkább már szerencse kérdése ez.
Motort én is csak garázsban és parkolóban tartom, mert féltem (még ha egy kis 50-es robogó is). Pont munkahelyem elõl már loptak el egy agyonláncolt valamilyen speed motort, így igazad van, félteni kell szegény acélparipákat. Más kérdés, hogy itt mindent lopnak. Akár kell, akár nem, akár jó, akár nem. De ez már kissé off kezd lenni :-/ :)
A KRESZ nem fakultatív. Attól, hogy seperc alatt el tudod érni az 50-et ugyan úgy annyival kell menned. Ha nem tetszik, add vissza a jogsid. Valahogy nem szeretem, ha valaki más hibájából halnak meg. A vétkest valahogy sosem tudom sajnálni. És igen, volt már, hogy villogtak mögöttem. Öt perc után már dudált is, meg indexelt a szalagkorlát felé. Majd megunja... ...és igen, volt, hogy én is gyorsabban mentem a megengedettnél, nincs olyan, aki nem tett volna így. Nem is ezzel van a baj. Ha gyorsabban mész, tudd, hogy azzal nagyobb kockázatot vállalsz. És eközben is mindössze egy ember életét van jogod kockáztatni: a sajátodat. A súlyadó helyett lehet súly/lóerõ adót kellene bevezetni (persze összsúllyal súlyozva), lehet akkor nem tudnák fasznagyobbításra használni a motorokat az önbizalomhiányosok. Akinek meg ez a szenvedélye, az úgy is elõteremti rá a pénzt. És lássuk be, nem is velük van a baj. Õk mindíg így közlekednek, biztonságosan. Csak ez egy elenyészõ része az egésznek. Ezt kellene valahogy megváltoztatni, kezdve a KRESZ oktatással. De ez messzire vezet...
Jujjujjujjujjj... Veszélyes vizekre tévedtük aszem... Súlyadó... Jajajjj... Na ez pont az, amivel nem értek egyet. Miért szedik a súlyadót? Hogy állambácsi szépen abból toldozza-foldozza a magyar utakat. Nem hülyeség a neve. Súlyadó-nehezebb verda, jobban károsítja az utat, fizessen többet. Egy 200 Kg-os motor után miért kéne egy autó értékû súlyadót befizetnem? Ez nagyon-nagy hülyeség, mindenki tudja, ez ellen rendeztek felvonulást is, meg minden ilyen finomság.
Naa mondjuk a tipikus "lassan hajtók"-tól a falra tudok mászni. Amikor városban 40-nel döcög...Fel tudnék robbani. Sz.tem érdemes lenne egy minimális sebességhatárt is bevezetni. Elvégre ha kicsit gyorsulna a közlekedés úgy overall minden, akkor lehet h kevesebb tetvészkedõt kéne megelõzni. Amúgy okés, hogy be kell tartani a kreszt. De sz.tem inkább dinamikussan a forgalommal "együtt" kell közlekedni. Az se jó ha mindenki agyba fõbe elõz az ember, de az se ha ténylegessen visszafogja a sort, és ezzel másokat késztet elõzésre. A másik dolog a biciklisek. Na azokat tiltanám ki a közutakról. Mind egy szálig. Nem is értem, hogy engedhették, hogy az útra hajtasnak ilyen "akadályok". Sz.tem felettéb balesetveszélyes egy átlag 80-100km/h forgalomba egy max 30-40km/h biciklist beengedni. Akik legalább az út 1/3-át elfoglalják (mivel annyival kijebb kell menned, hogy biztonságossan leelõzd), nagyságrendekkel lassabban közlekednek mint az átlag forgalom, ezért ha beérek egy biciklist egybõl azt nézem, már messzirõl, hogy mikor tudnám kikerülni. Aztán ha pont akkor jön szembe valaki, nem mindig van hely, inkább nem kockáztatok, és akkor jön a satu fék. Városon kívülrõl van szó persze. 90-100 ról, 30-40re ! Aztán örülök, hogy nem csaptam el a biciklist, és belém se jött senki a (nem a hirtelen fék, mert nem kell mindig eszeveszettül fékezni) hirtelen sebesség csökkenés miatt... Amikor odaérek mögéjük, és elkezdenek tekerni(!) pont akkor amikor a közelbe érek, hát azon tudok kiakadni a legjobban. Ugyanis ilyenkor a tekeréstõl kicsit ide-oda himbálózik a biciklis, így mégnagyobb útszakaszt foglal el. Arról ne is beszéljünk, amikor egymás mellett mennek... Na ez már nagyon off volt bocsánat.
Pofon egyszerû: aki egyszer is kockára teszi más életét (bárhogy az utakon), azt élete végéig el kell tiltani bárminemû közlekedési eszköz használatától. Na jó, lábbuszt használhat, azzal csak nem fog gyorsulni. :)
"ha gyorsabban mész, tudd, hogy azzal nagyobb kockázatot vállalsz..." más kárára? hogy lehet ilyet leírni, már bocsánat.
az ember pedig abból általánosít, amit lát, hall, tapasztal. tényleg van jópár normális, akinek nemcsak tanították a kreszt, hanem valami rémlik is neki belõle, de tudni kell. ha csak kalapácsod van, mindent szögnek nézel. ilyen az ember, ha egy brutális motor van alattad, akkor nem 50-90-nel akarsz közlekedni, hanem érezni akarod a lovakat a lábaid között. és egy idõ után elszáll az agy, még ezt is lehet, még ez is belefér, eztán egy idõ után csak szép emlék marad a kreszvizsga.
mi az, hogy a motoros balesetek legtöbbjét az autósok okozzák? igen szerencsétlen autós belenéz a tükörbe, sehol senki, akkor index, elõzök, és hipp-hopp felrobban mellettem a visszapillantó tükröm. aztán úgy megijedek, hogy moccanni sem merek, na most ki veszélyeztet-kit, mert csak egy csíkot láttam mellettem elhúzni. Fostam, is, hogy ennek, most vége, de hála istennek a következõ pár kilóméteren nem találtam motorroncsot. igén, még én aggódtam, hogy kinyírtam valakit. és az nem 110-es tempó volt, inkább a két-háromszorosa. elhiszem, hogy kamionosban, autósban, motorosban, biciklistában is van köcsög, aki tojik a szabályokra és fakultatíve kezelik a kreszt. ezek taplók, akikért nem kár, de könyörgöm, abba gondoljon bele, hogy a szembe jövõ autóban talán egy család van, vagy csak egy fél-család kisgyerekkel, akik szeretnének hazaérni anyukához, meg a kistesóhoz.
én spec. nem attól tartok, hogy balesetet okozok, hanem attól, hogy egy ilyen tapír keresztülhúzhat mindent egy másodperc alatt.
és végezetül szerintem nem kell párhuzamot vonni autó és motor között, súly-lóerõ-tömeg-tapadás-kormányozhatóság-stabilitás mind köszönõviszonyban sincsenek egymással. almát az almához, körtét a körtéhez tessék hasonlítani.
a speedesek, meg menjenek körpályára, vagy a hungaroringre száguldozni, ne a szuper minõségû magyar utakra. egy, gödör, egy kõdarab és már száll a moci 250-nel, mint a viadukt.
akinek nem inge nem veszi magára...
(egy autós-robogós-biciklista-gyalogos két kisgyerekes családapa, akit majdnem sírbatett a kétéves fiával együtt egy ilyen állat.)
táblánál 30 városban 50 kint 90 autóuton 110 pályán 130 Közlekedési viszonyoknak megfelelõen. Élvezettel tartom be, mert nekem nem gond 3 sec alatt felgyorsulni bármelyikre :) Aki nem a ringen megy 200..400-al, vagy nem a 3 sávos német autópályán (ahol korlátozva ugyan, de nincs sebességhatár) az 1, árt a jármûvezetõknek 2, árt a gyalogosoknak 3, a lakóknak, akiket zavar a hang 4, árt a többi motorosnak, mert senki nem nézi a rendszámát a baromarcúnak, csak olyannokat puffog a fórumba, hogy "útálom a speedbikereket"
Verekedni ér, a boxringben. Ha az utcán csinálod, akkor börtönt kaphatsz. Nem kell szarozni, ugyanez jár a sebességtúllépésért. Mármint normális országban. Itt, ahol meg lehet úszni, hogy 300-al karambolozol a ferrariddal és felcsavarsz egy porschet a korlátra... itt csak abban bizhatunk, hogy ha elüt valakit a bunkó és túléli, akkor a rokonok verik agyon. Mert ha az én lányomat legyintette volna meg valaki az út szélén a kocsijával vagy motorjával én sem fogtam volna vissza magam, pláne, hogy már elütöttek valakit ugyanott nemrég. És hogy tiszta legyen, magam ellen beszélek, mert motoros vagyok. Csak éppen a normális fajtából. És hihetetlen módon mi vagyunk többen...
Azért ne hasonlitsunk már össze egy autót meg egy motort kedves motorosok. Lehet hogy egy autós is megy 130al 90-es táblánál meg a motoros is, csak épp azt nem veszitek figyelembe hogy mennyi idõ alatt áll meg egy autó meg egy motor ekkora sebességnél. Mert ugyan ezek a seggrakéták gyorsulásban messze lekörözik az autokat, azonban amikor meg kéne állni akkor már szarban a haza... Ráadásul az autónak ugye négy kereke van igy nehezebben csuszik meg rosszabb utviszonyok között is, mig egy motornál elég EGY keréknek megcsúszni és máris cél az árok (jobb esetben).
Egyébként én eléggé utálom a motorosokat és ehhez a tapasztalathoz senkinek nem kell más mint hogy nyáron menjen fel autóval az északi középhegység valamelyik ismertebb tája felé. ezrével lehet találkozni olyan motorosokkal akik 170el elõznek zárovonal mellet olyan hajtûkanyarokban ahol autóval is csak 40el merek menni és 3 méterre látsz elõre mert fordult az út.... Ráadásul szokszor nekem kell kapkodnom a kormányt meg lehúzni az út szélére mert a szembejövõ száguldó motoros az ÚT KÖZEPÉN haladva kanyaradik 130al aminek meg a bedölés miatt az a következménye hogy a motoros felsõ teste pont az én sávomban halad... Azt meg egy motorosnak sem kivánom hogy 130al belefejeljen egy szembe jövõ autó szélvédéjõbe...
szóval összegezve magyarországon az autos kultura sem egy túlfejlett képzõdmény, de a motoros kúltúra még ehhez képes is nagyon le van maradva.
36: a biciklinek ugyan úgy helye van az úton, ahogy a motornak természetesen. Amit leírtál az elõzéssel kapcsolatban, azt én veszélyeztetésnek hívom. Egy méter oldaltávolságot kell tartanod a KRESZ szerint minimum. Ha nagyobb a sebességkülönbség, akkor nyilván többet. Így a sávon belüli elõzés szinte kivitelezhetetlen. De azért sokan próbálják, azért nem tartanak a kerékpárosok jobbra teljesen (végre ez talán a KRESZbõl is kikerül). Elõzni is tudni kell (de ezt már tényleg nem tanítják). 39: szerintem félreértettél, nem más kárára vállalod, hanem a saját szakálladra. Persze a normálisabbak iléyenkor is ésszerû határokon belül maradnak, nem okoznak balesetveszélyt sem. Egyébként egyetértek.
Gondot okoz az is, hogy a videomegosztó oldalakra jelenleg bárki feltehet ilyen felvételeket, azt nem távolítják el. Szomorú, hogy sokaknak imponálnak a produkciók, sõt vannak, akik többet, például még nagyobb sebességet várnának a vezetõktõl.
Mért ne tehetnék fel. Kb ugyanennyi accident videó van fenn ahol szarrátörik magukat, és sok videó amikben szétszakadt motorok, autók vannak. Aztán lehet gondolkodni hogy melyik sokkol le igazán. az ha gyorsan mész vagy mások és saját életed veszélyezteted. Engem az utóbbiak sokkolnak jobban.
de ha szétnéztek accident szó alatt elég durva videókat láthattok. Ezeket is kell nézni ha ilyen gyorsulási videókat néz az ember.
40: "én sem fogtam volna vissza magam, pláne, hogy már elütöttek valakit ugyanott nemrég" Ezzel remélem nem arra gondolsz, amire én (Olaszliszka). A sebességhatárokkal kapcsolatban mindenki így gondolkodna, nem lennének elõ/utóítéletek a speedbikerekkel kapcsolatban (sem).
Lehet, hogy a kresz szerint van helye az úton, sõt biztos :) De én próbáltam a józanész oldaláról közelíteni a dolgot. Mivel két nagyobb méretû tárgy abszolút eltérõ sebeséggel nagyjából egy "pályán" mozog. Naná hogy elõbb utóbb a lassú tárgyból akadály lesz úgymond. Egyszer már majdnem ütköztem frontálissan biciklis elõzés közben. Pontossan azért mert nagyon átmentem a másik sávba, nehogy véletlenül is hozzáérjek a cangáshoz. Persze, ez messze nem csak a biciklis hibája volt, akkor még én is nagyon kezdõ soffõr voltam :) De egyszerûen az tény, hogy a bicikli a maga 30-40km/h átlagsebességével nem illik bele a városon kívüli forgalom dinamikájába.
Szerintem egy jó vezetõnek nem okoz problémát városon kívül sem a biciklis. Idõben kell lassítani, akkor nincs meglepetés. De ha ne az úton menjenek, akkor hol?
Szvsz. az, aki 50km/h-val túllépi a sebességhatárt, kapjon letöltendõ 1 havi börtönt. Ezzel lehet kordában tartani a baromarcúakat. Az USA-ban jól bevált módszer, sok mindent bevállal az ember, a börtönt viszont nem...
persze, nincs más megoldás. A bicikliúthálózat nagyon gyatra itthon, de még nyugatabbra sem lehet vele helyettesíteni az autóutakat. Sajnos ez van.
Ez kb egyenértékû a következõ benyögéssel: "Prostitúció nyomaira bukkantak Budapesten"
Könyörgöm, ebben mi az újdonság?!? A neten már baromi régóta gigahalomban állnak az ilyen videók. Ennyire nincs aktuálisabb téma, amivel foglalkozhatna az sg?!?
a motorosok monnyanak le!!!
annyira szeretem, amikor azért vagyok paraszt mert élítélem a motorosokat... igen elítélem õket. annyira szeretitek mondani hogy nem mind ilyen pedig de, ismerek motorosokat itt a környéken meg máshol is 1-2 õt, ebbõl 2 az amelyik nem lépi át csak "picit" a sebességkoráltozást, egynek chopperja van a másiknak meg simsonja... a többi a kis aranyos gyorsaságival, arra nagy az arcuk hogy mennyivel mentek, 6 már megdöglött, 2 ugyanabba a kersztezõdésbe, amelyiknek meg még nincs motorja, az meg azt hangoztatja hogy õ milyen állat lesz. 3 an haltak meg ártatlanul ezek miatt... és ezek után még én legyek aki vigyáz rá, adjak neki helyet hogy meg tudjon elõzni 260 al 1 keréken...
Jah igen, tûzoltó haver üzeni az összes motorosnak hogy "ba***átok meg magatokat, rohadt undorító a cafatjaitokat takarítani!"
A fenti videó meg szabályosan már szakállas. Évekkel ezelõtt láttam már. Az alatta lévõ videót meg mindannyian ismerjük, kb 1000x bemutatta a tévé. Azért az autóstársadalom simaagyú része 1001-edszerre is buzgón csámcsog rajta, és fröcsögve mutogat.
Valószínûleg a cikkírót a városi forgalomban szabálytalanul megelõzte egy robogós, ezért hirtelen felindulásból bosszúcikket írt. Das war schön...
Ember, ritka hosszú csõ biztosítja a csõlátásodat...
Kb 20 motorosból 1-2 tud egykerekezni, és kb 5-7-nek van sportmotorja. A többi túrázós, csopperes, endúrós... A többség csak motorozni akar szabályosan, de a fröcsögõ bányaló autósok még a jobbkezet sem ismerik, és évente elcsapnak közülük 2-3-at.
juhújj :D Na ja...Végülis igaz. Én annyira nem utálom õket. Fõleg ha belegondolok milyen végük lesz. Az, hogy mások halálát okozzák, az elfogadhatatlan! Mért nem a Hungaroringen küdik? Az én munkatársam is fel szokott járni oda néha. Igaz valami 50ropi. De ugyanmár...Ha telik 1,5-3 millás GSXR-re akkor nehogymár az az 50ropi legyen gond...Ha meg mégis akkor szánalom rájuk...
Súlyos vétség esetén a motort nem foglalhatják le?
Magyarországon nagyon menõ ez az elõítéletesség. Ilyen alapon mindenki utálhat mindenkit, mert valahova tartozik, és azok között biztos vannak baromállatok. Úgyhogy akkor én is utállak téged. És így rendben is vagyunk, mert ez így is lesz az idõk végezetéig. Ha a tetõn dolgoznak, akkor miért te vigyázzál lent az utcán, nem? De tényleg! Miért van ez benne az összes emberben? Engedni valamit is? Áhh! Még a végén csorbul az a kibaszott nagy büszkéségünk, ami aztán minden emberben benne van, de ez aztán rohadtul. Más nincs, jószándéknak még csak a jelét sem látni. De ha már itt tartunk, ki mondta, hogy paraszt vagy? Nem emlékszem rá.
Látom egyetértesz az új szabálysértési díjakkal. Legalább van 1 ember ebben az országban, aki támogatja a kormány "reformjait". Gyorshajtásnál 30e-tõl kezdõdik, és 100%-os túllépésnél 300e Ft. Azt hiszem ez az autósokat fenyegeti jobban, mert sokkal többen vannak, mint a motorosok. Dániában vannak az átlagjövedelemhez képest ilyen fasiszta díjtételek.
Engem nem érint, mert se autóm, se motorom, de meg ne halljak egy autóst sem rinyálni, hogy 40-es táblánál lelõtték 75-el, és ugrott a havi jövedelme...
12000ft 4X20 perc. Csak tudod ez ugyan úgy mûködik mint minden más az országban. Szarul!! Van lassú meg gyors csoport de azt hiszed szelektálnak?? A gyors csoportban ott nyomul a BMW-s túramotoros túradobozokkal felszerelkezve!! Ez teljesen normális mindennapos eset. A Mansell kanyart be akarod venni 140-el erre beleszállsz hátulról egy 70-el tötymögõ faszba aki kijött a pályanapra és már nem volt hely a lassú csoportba.
Az új törvény elég nevetséges. Ezek szerint ha elég pénzem van akkor akármennyit szabálytalankodhatok?? Lefotóznak 260-nal az autópályán én meg röhögve kifizetem a 300 000ft.
"ismerek motorosokat itt a környéken" "ebbõl 2 az amelyik"
ezeket a srácokat mind ismerem(ismertem), és hidd el kicseszett szar érzés, hogy folyamatosan halnak meg, a mehetnékjük miatt, és most gondolj bele abba hogy egyik haverod meghal, mert bemegy 200 al egy keresztezõdésbe, és magával visz egy fél családnyi autót na ezt nagyon nem kívánom neked és senki másnak se...
Légy szíves ne használt a megdöglött szót emberre mert majd ha a Te gyereked hal meg autó vagy motorbalesetben akkor neked is rosszul fog esni a dolog. A haverodnak meg üzenem, hogy mondjon fel. Vagy talán az ágybandohányzó szénné égett embereket összelapátolni jobb? Vagy az autóban benszorult holttesteket, sérülteket órákig tartó munkával kivágni?? Gondolom nem véletlenül ment tûzoltónak.
na ezt nehezen akartam elhinni :) De megkérdeztem kollegámat, aszondja minden pont úgy van ahogy leírtad, még a 140-es kanyarbevétel is:) Szal ez így tényleg nemsemmi, eddig ezt nem tudtam. De tõle is megkérdeztem, mi a fenét keres egy túramotoros, felpakolva a Hungaroringen ? :D Ez kész... Erre munkatársam se tudott válaszolni. De ez így nem veszélyes? Összeengedni a speedeseket az ilyen túrásokkal? Mit akarnak azok 70-nel egy forma 1-es pályán... Na mind1. Akkor ez esetben kicsit más a helyzet... Bár azért õ még vissza vissza jár, annyira nem lehet vészes a dolog.
Pedig de. Idézem: "...annyira szeretitek mondani hogy nem mind ilyen pedig de...".
A tûzoltós haverjának biztos gusztusosabb a dagadt autósokról levágni a rájukgyógyult karosszériát, és látni ahogy megfulladnak a saját vérükben, mert nem tudják idõben kioperálni a roncsok közül a szerencsétlent.
Komolyan mondom, eddig azt hittem, hogy a motoros társadalom egy ritka primitív réteg, de azt kell mondanom, hogy az autósok még a motorosokra is rátesznek egy lapáttal... Az ékes bizonyíték ebben a topicban is tettenérhetõ.
Motorost elfogni, tankból benzint leszívni, motorost agyonverni, leönteni benzinnel, meggyújtani, feldarabolni, elföldeni, sóval behinteni. Én a rendõrök helyében annak a mutogatós egysejtûnek kicsit megkoccoltam volna a hátulját. Nem nagyon, csak egy kicsit, épp annyira, hogy megboruljon, és a feje felcsavarodjon a bal elsõ kerékre.
Ha lefotóznak és nem deríthetõ ki, hogy ki vezette az autót az üzembentartónak kell fizetnie max.300 000ft-t. Szerinted a Lamborghinis-Porsches baleset résztvevõit mennyire hatja meg ennyi pénz? Meg a hozzájuk hasonlóakat? Errõl jut eszembe. Több kollégám is rendszeresen piszkál a motorozásért mert, hogy mennek mint az állat meg hangosak stb. Erre még a nyáron jött be az egyik és azt mondja. "Vazzeg most tépett el mellettem egy Murcialago! Kurva jó hangja van meg megy mint az állat!! Kérdezem mér mennyivel ment?? Hát azt Õ nem tudja de a 2-est kihuzatta rendesen. Mondom akkor a 100 biztos meg volt nem?? ÁÁÁÁ még több is! Igen? mondom és azt a buzit nem itéled el amiért száguldozot a Körszálló elõtt? Csak nekem ugatsz folyton?? Ha egy jó autó száguldozik a városban az miért nem zavar?? Na erre már nem tudott semmit mondani.
Hja, erre gondoltam én is, hogy egy kupacs köcsög BMW-snek nem fog számítani a büntetés, de egy családapának az 40-60e Ft büntetés egy akár figyelmetlen gyorshajtásért is már érvágást is jelenthet.
Kinek mi a vészes. Én még nem voltam életveszélyben emiatt de ismerek embert akinek a 4 milliós motorja lett TK-s egy ilyen miatt (5 túramotoros konvojban haladt a 2-es kanyaban). Plussz kettõs bokatörés.
Olyan matrica miért nincs, hogy Motorosok - Vegyetek vissza? Ember nincs itt szerintem aki ne látta volna már, hogy 10-bõl 8 motoros folyamatosan életveszélyes helyzetekbe játszadozik. Hagyjuk az álszent fasssságokat, hogy a szent motorosok, meg ne általánosítsunk. Bátran ki lehet mondani, hogy 80%-uk ön és közveszélyes.
Ehhez nem kell KSH. Több, mint egy évtizede heti szinten egy 1000-et lenyomok, tudom mi megy az utakon. A videoban szereplõ taknyost úgy elverném, hogy a motorjára többet nem ülne.
Igen, ültem már motoron, igen mentem már 200 körül és annyi elég is volt. Zárt pályán amit a Talma is csinál az már mûvészet, de amit ezek a szarházik mûvelnek azt nem 2 évvel büntetném, hanem 12 évvel. A közút nem erre való! Egy 200-al száguldó motoros frontális ütközésnél jó eséllyel kivégzi az autó utasait is, akik mondjuk 90-el mentek, szabályosan. Volt már ilyen. Nem érdekel, ha egy motoros az autópályán 150-el szabályosan kielõz. De amikor jobbról/balról kamion elé kivágva, közúton egykeréken villognak, az erõsen too much.