"De azért már neharagudjon meg a világ,nem váletlenül lehet vásárolni sport motort/autót,stb."
Na ép pez a baj, hogy lehet, teljesen fölösleges... Ha meg már lehet, akkor legalább ne használhassák közúton, csak erre kijelölt pályákon. Forma1-es autó se sok járkál a közúton, pedig az a legbiztonságosabb.
Igen, abban igaza van ddt500-nak, hogy vannak olyanok, akik mindenáron elõzni akarnak (Saab-os példád)! Nah, látod! De elég csak egyszer hibázni és....de ilyen soha ne történjen vele és senkivel se! De ehhez tenni kell, figyelni és észnél lenni! Illetve másra is gondolni!
Látom néhányan valoban korlátoltak! Nem szoktam személyeskedni de néhányan kiborítanak. Akinek nem inge... Azt hiszem abban egyetértünk mindenkivel hogy a cikkben leírt agyament gyilkosokat mindenki kivonná a forgalomból. De azért már neharagudjon meg a világ,nem váletlenül lehet vásárolni sport motort/autót,stb.
Egy motoros 90%-osan figyel a forgalomra egy autós max 70% pont a nagyobb riziko miatt.
És aki avval jön hogy kocsival könnyebb megálni az látszik hogy egy mazsola!
A vészhelyzetekben a legrosszabb általában a vészfékezés!Az autópályán pláne) Amikor kezdõ sofõr voltam én is csak a féket ismertem ha valami váratlan történt. Amikor már rutinos lettem elmertem engedni a féket,akármi is történt és tudtam mérlegelni hogy hogy tudom elkerülni az ütközést. Több alkalommal jöttem ki nagyon veszélyes helyzetek -bõl azáltal hogy nem a féket meg a dudát nyomtam mint állat! Rendszerint kilehet kerülni az ütközést,mindíg van valami kis hely a kocsik mellett,és ez a mûvelet motorral sokkal könyebb.(igaz veszélyesebb is)
Annak ellenére teszem ezt hogy én vétlen vagyok, de tudom hogy mögöttem is jönnek és általában féktávon belül igy több embert mentek meg.
> Igen tudom. Csak máskor egy cikk fent van 3 napig az elsõ oldalon most meg...
... tobb cikket kuldtek be amik lenyomtak az elotte levo cikkeket is ugyebar. #ravasz1]
"Az elsõbbség meg nem adása" nem ugyanaz mint a "STOP tábla figyelmenkívül hagyása".
1. Ha egy STOP tablanal nem alitod meg a tabla vonalaban a jarmuvedet, attol meg az elsobbsegadast nem szuksegszeruen szeged meg, csupan nem teszel eleget egy plusz kovetelmenynek, hogy minden esetben meg kell allni - fuggetlenul attol, hogy egyaltalan van-e mas rajtad kivul a kornyeken. Ha ezt nem teszed meg, szabalysertest kovetsz el. Ha viszont motorral szaguldozol az M7-esen 200-zal, nem szabalysertest hanem buncselekmenyt kovetsz el. Nem tudom erzekeled-e a kulonbseget?
2. Tovabba, ha valaki nem all meg egy STOP tablanal az lehet csupan egy figyelmetlenseg, ami a szandekossagot es az elore megfontoltsagot nem feltetelezi. Viszont nem szoktak motorosok 200-zal szaguldozni es szlalomozni autok kozott pusztan pillanatnyi "figyelmetlensegbol", hanem a jarmuvuket elore megfontoltan gyorsitjak fel ilyen sebessegre. Ha megis "figyelmetlensegrol" van szo, akkor megegy ok ami azt bizonyitja, hogy mentalisan alkalmatlan a feladatra es semmi keresnivaloja egy kozuti gepjarmu volanjanal ahol embereletek kerulhetnek miatta veszelybe.
Miért? Az elsõbbség meg nem adása nem foglalja magában a STOP tábla figyelmenkívül hagyásást? Évi 4500 személyi sérüléses baleset. "alig van koztuk sulyos serult vagy halott." Ezt Te sem gondolhatod komolyan??
Ami ugye garancia arra, hogy az elkovetkezendo baleseteid is mas hibaibol lesznek. Pl. te messz 130-cal autopalyan a belso savban, majd egy szabalytalankodo olasz kamionos az orrod elott beall a savodba 70-nel. Te lefekezel mert savot nem tudsz hova valtani (tobbek kozott a hosszu szerelveny miatt). A mogotted halado szemely auto nem tart mogotted kovetesi tavolsagot, amikor beletaposol a fekbe o hatulrol beled durrant. A kamionos (aki a baleset 1. sz. gyanusitottja) elhajt, a mogotted jovo - aki uthengerkent megy at rajtad - meg ott marad veled egy kicsit, hogy kerek szemekkel nezegesse az agyvelodarabkaidat.
DE! Legalabb az emleked az "uber csavo" marad, mert nem a te hibadbol tortent!!
Nem feltetel szabalytalannak lenned, hogy megdogolj.
> Tudjátok mit?? Falhoz állítanám és agyonlövetném az összes surmót aki figyelmen kívül hagyja a stoptáblát! Jó ötlet nem??
Persze, csak az o lataluk okozott balesetek meg sem kozelitik az evi 875-t es alig van koztuk sulyos serult vagy halott. Nem ugy mint egyeseknel...
Az nem érdekes, hogy assdf-el szemben nem személyeskedem??(Csabával szemben is csak néha) Ez vajon mitõl van? Van aki kiharcolja magának a dolgot.
bazeg nem tudja valaki mi a címe annak a számnak ami a legvégén van? annyira ismerõs pedig... :(
> Dany, a pszichopata személyeskedett! Õ kurva anyázott, buzeránsozott, meg mit tudom én még mit mondott!
Vilagos, de ha Te is ugyanezt teszed, akkor semmivel sem leszel kulonb mint az az ember akirol ilyen rossz a velemenyed. Ettol meg persze nem ertek vele se egyet (lasd lentebb).
hú ez tök fasza kis vidi volt, jók voltak a zenék is. kéne egy olyan játék mint nfs csak motorokkal és autópályán kéne az autókat kerülgetni meg menekülni a rendõrök elõl. ilyet miért nem csináltak még? németeknek tetszene :D
Pedig jól tennék ha rádelõznének. Akkor nem lennének azok a kis 8-10 autóból álló jármûkonvojok a semmi közepén amik a baleseteket okozzák. 3 éve történ velem egy érdekes eset. A haverral lementünk Szombathelyrõl Keszthelyre. 600ccm-es yamahával. A 84-es fõúton haladtunk olyan 130-140-es tempóval. Megelõztünk egy saab-os ürgét. Haladtunk továb ezzel a tempóval. Beértünk valami kis községbe (talán Ukk??) ezekrõl azt kell tudni, hogy a falu egyik szélétõl átlátsz a másikba tehát kicsik. Lelassítottam 60-ra (széles utan sehol egy lélek) Áthaladunk a falun elkezedek gyorsítani erre mit látok?? Elõz ki a saabos. (Nem kell a duma, hogy miért nem néztem a tükröt) Rögtön elengedtem a gázt és intettem neki, hogy menjen. Megelõzött beállt 120-ra erre én visszaelõztem. Közbe benéztem az ablakon, hogy ugyan mit is gondolt az egészrõl. Természetesen kurva anyázott rendesen. Na most szerintetek mennyivel mehetett az az ember lakott területen ha utólért minket?? Miért volt neki muszály elõznie ha úgy sem ment olyan gyorsan mint mi?? Láthatta, hogy nem szarozunk. Vagy csak nem bírta elviselni, hogy valaki megelõzte??
Nah, nekem most mennem kell, vitatkozzatok nyugodtan, de ha a hsz-ek száam több mint 400-450 lesz, akkor nem hiszem, hogy vissza fogom õket olvasni.
Butaságokat beszélsz. 1.2. Pontosan annyi balesetet okoz a gyorshajtás mint az elsõbbség meg nem adása és majdnem ennyit a szabálytalan kanyarodás. Ezt az autó hamarabb megáll mint a motor és kevésbé veszélyes autóval gyorsan hajtani dolgot alátámasztanád valamivel??
Megmagyarázom: az elõre a magyar emberek nemtörõdömsége a válasz. Az emberek többsége felöl, ha megerõszakolnak valakit a nyílt utcán, vagy megtámadnak, le se sz*rják. A másodikra pedig az, hogy ha megtenné valaki, az igen hamar sokat fizetne. Aki folyton azt mondja, "hú de megölném ezt-azt", az hang ember. Ha pisztolyt adnék a kezébe, hogy nosza, váltsd meg a világot, nem tenné meg sosem. Nem is az erõszak a megoldás a társadalom bajaira, hanem a tényleges büntetés. Aki bajt csinál, fizessen érte (de nem szemet-szemért elven, csak a megfelelõen közelítõ súllyal). Bár, egy emberi életnek mekkora súllya van? (Szerintem végtelen, vagyis nincs olyan büntetés - még a halál sem az - ami viszonozná az õ okozta kárt, pláne nem a mostani törvények által, ahol ha valaki elég befolyásos, bármit megúszhat.)
Ha rajtad múlna se rendeznéd le õket. Érdekes módon ezeket az Igazság Ökle embereket soha nem látni a nyílt utcán. Mikor a buszon a csöves ugat a nyugdíjasnak (mert az rászolt, hogy ne dohányozzon) 50 emberbõl senki nem nyitja ki a száját csak lapít. A Nyugatinál sem látom, hogy ott állnátok nagykalapáccsal, hogy beverjétek az összes autós szélvédõjét akik bentragdtak a keresztezõdésben(Legtöbbjük már piroson ment át). Hogy is van ez??
Hát, az nem baj ha szétesik a feje egy ilyen idióta száguldó motorosnak,de ha ártatlan embereket veszélyeztet,akkor életfogytiglanra ítélném a köcsögöt. Gyorsan lerendezném ezeket ,ha rajtam múlna.
"De. A balesetek jól behatárolható része történik gyorshajtás miatt." Heh... Te nézel statisztikákat? Ninsc rendõr ismerõsõd? A balesetek legalább 60% a relativ gyorshajtás miatt következik be.
"Gyorshajtásért pénzbüntetés, pont a jogsiba ill. jogsielkobzás jár. Nem agyonlövés, börtönbüntetés. Nekem csak ez a gondom veled (veletek)."
Én meg nem igy látom. Mert gyorshajtás és gyorshajtás között is van különbség. Nagyon nem mindegy hogy 40 helyett 60al megyek vagy 130 helyett 200al. Mindkettõ gyorshajtás mégsem ugyanaz a hatás mert ugye E=1/2mvv Ugyanigy nem mindegy hogy egy autó megy 140el vagy egy motoros.
Egyrészt hiába magyarozod nekem az ellenkezõjét,egy autó hamarabb fog tudni megállni mint egy motoros (és most ne egy 20ezres ladát hasonlits egy 3 millios motorhoz). Másrészt ahhoz hogy egy autó megcsusszon legalább két keréknek kell megcsusznia egyszerre! tehát ha rászalad az egy kerék egy banánhéjra kanyarban még nem fogok az árokban kikötni. Motornál elég egy keréknek megcsuszni. Defekt stb dettó, egy defektes kereket még meg lehet fogni valamennyire autóval, de egy defektes kerék motornál=repülés az árokban.
A fentiekbõl meg az következik hogy egy adott jármüvel egy adott gyorshajtás (pl autóval 60al menni) nem szabályos de még nem is veszélyes. Azonban motorral 170el menni 40es táblánál szerpentinen zárovonalon (és ez nem ritka ha jársz a hegyekben mindennapi dolog magyarországon) gyilkossági kisérlet.
Szóval nem mindegy hogy kimegyek az utcára egy késsel a kezembe, vagy egy csõre töltött és kibiztositott pisztolyt dobálgatni az utcán a levegõbe! (mert egy ilyen motoros ezt csinálja).
Az meg hogy az autosok között is van gyorshajtó ez tény. De mégis én még sohasem láttam olyat hogyha haladtam lakott területen kivül 100al autoval akkor egy motoros is jött volna mögöttem a forgalom ritmusában. EGYETSE! mindnél csak annyit láttam hogy vhuuu de már a következõ faluban járt 170el. Érdekes modon az autok nem szoktak túl sürün megelõzni elég sok szokott menni mögöttem is és nem érez kényszert hogy 160al rámelõzzõn.
Nem vezetek, eddig csak a gyalogos KRESZt tartottam be. És a mondatodat rosszul mondtad, helyesen: "Bizony a KRESZ nem véletlenül van kitalálva csak sajnos az emberek 99% nem ismeri."
Egyébként a cikk legfõképpen nem arról szól, hogy a szabályszegõ elmenekülhessen, hanem az, hogy az új szabályozás semmivel nem ösztönzi az embert a normális közlekedésre. Csak pénzbehajtásra jó. Ha elkapnának minden szabálytalankodót és fél év alatt összeszedne annyi pontot amitõl ugrana a jogsija akkor lenne értelme. De itt meg sem próbálják. Megy a fotó az üzembentartónak az meg vagy röhögve vagy sírva fizet és csinálja tovább amit eddig.
A legfõbb gondom az, hogy Te folyamatosan a gyorshajtókról beszélsz. Jó tudom a cikk a gyorshajtó motorosokról szól. De. A balesetek jól behatárolható része történik gyorshajtás miatt. Mint azt már leírtam 5X voltam baleste részese (villamos vezetés közben 3X, motorral 2X) mindben vétlen voltam és mindben az elsõbbség meg nem adása játszotta a fõszerepet. Bizony a KRESZ nem véletlenül van kitalálva csak sajnos az emberek 99% nem tartja be. Nem kötözködésbõl kérdem de Te vezetsz autót vagy bármilyen jármûvet??
Nem jó cikk, nagyon elfogult ez az ember. De ha egyszer is megölne valakit az utakon, másként látná az egészet. Az lenne az igazán szomorú, ha nem. Aki szabályt szeg, az fizessen meg érte. A szabályokat nem egy sakkmeccs alatt találják ki, nem azért állítják fel õket, mert valakinek ilyen kedve van. Aki képtelen együttélni velük, alapítsanak önálló országot egy szigeten, és ott üljék meg egymást, az élni akaró embereket pedig hagyják élni.
Miért, te nem akarod megvédeni az utakon ártatlanul meghaló embereket? Ez a te véleményed??? Mert akkor védd csak a szemét, bárki életébe véglegesen belegázoló gyorshajtókat.
Pedig börtön kéne a gyorshajtóknak is, hogy legyen hol gondolkozniuk tetteik veszélyével, nem csak akkor kéne okosnak lenni, ha a baj már megtörtént, és egy, avyg több ember meghalt. Ha így folytatjuk, lassan a hülyék miatt elfogynak a normális emberek.
És pont ez az, amirõl beszélek! A száguldozó motorosok elõszeretettel használják a kötelezõ bukósisakot, hogy ezáltal eltakarják az arcukat. Bár nem tudom, milyen módszerekkel lehet egy motorost még azonosítani (ugye, a rendzsámtáblát cserélheti is, mivel a száguldozás miatt amúgy is megbüntetnék, akkor a rendszámtábla miatt már ohne mindegy), mindenesetre ez olyna, mintha egy lepedõt tennék a fejemre, és úgy zaklatnám kint az embereket, majd futás. A hülye kis suttyók, akik vagiznak meg hizdáznak a moccijukkal, bizony nem vállalnák a felelõsséget, ha baj történik.
Vegyük ketté a dolgot. Az, hogy a városban 40-nél elbambulok és erõs fékezésre kényszerülök csak akkor okoz halált ha motorost verek telibe hátulról (esetleg de ez sem valószínû). 200-nál nem igen szoktam bambulni.
Nem akarlak megbántani, de az ilyen felfogás, és vezetési stílus (én vagyok a jani mert nagy motorom van) vezet halálos balesetekhez. (elbambultam vezetés közben) Csak nem Te halsz meg, hanem egy ártatlan. Na ez a gond! Aki másokat veszélyeztet az dögöljön meg ott ahol van, de másokba ne tegyen kárt, mert az normálisan közlekedik, és szeretne este a családjához hazatérni.
Teljes mértékben igazad van. Nem is ezt vitattam. Erre én azt mondom, hogy nem véletlenül vanak a törvények. Gyorshajtásért pénzbüntetés, pont a jogsiba ill. jogsielkobzás jár. Nem agyonlövés, börtönbüntetés. Nekem csak ez a gondom veled (veletek). Még annyi idekívánkozik, hogy mindíg megálltam eddig a rendõröknek. Büntettek már meg gyorshajtásért is.(Nem 200-as volt) Szóval vállalom a felelõsséget a tetteimért a törvényben elõírt mértékben.
Én Németországban élek, de itt annak ellenére, hogy az utak minõsége és a kresz lehetõvé tenné, nem mennek ilyen õrült módon a motorosok. Annak idején még odahaza én is motoroztam, és bevallom nem igen tartottam be a kreszt, talán mert azt láttam más sem teszi ezt. Itt szinte mindenhol autópálya van. Elõfordul, hogy autóval 160km sebességnél úgy mennek el mellettem autók mint ha én állnék, de motoros soha. Beállnak olyan 140-re és ezen a sebességen mennek. Itt nincs vagizás, nincs verseny egy gyors autóval, pedig nem Babettákkal közlekednek. Hiába na, nincs normális közlekedés kultúra Magyarországon. Dugónál igaz itt is a sorok között cikáznak, de ez meg kit érdekel.
Inkább tonnás atomokat a népnek, és akkor tuti nem lesz több gyorshajtó! :)
Igen?? Egyszer gyere ki a Hungaroringre és akkor megnézheted, hogy 250-rõl mennnyi idõ alatt áll meg a motor. A MERSZ estéken szokott lenni utasmotoroztatás is. Szívesen viszlek egy kört. Így nem csak elméleti fogalmaid lesznek egy motor fékezési tulajdonságairól. Akkor szerinted minden motoros aki vészfékezésre kényszerül azonnal elesik?? Ez elég abszur kijelentés. Ha oda-vissza megjárom a sulit általában 4-5 alkalomal kényszerülök hírtelen fékezésre.(Néha az én hibámból mert elbambulok)De azért nem szoktam minden alkalommal eldobni a vasat.
Ja, és minden vitának egy a vége: valaki írta, hogy nem véletlenül vannak a sebességkorlátozást elõíró táblák.
Látom hasonló nézeteket vallunk. Eddig az összes balesetem más hibájából volt. 0% felelõsségem volt(nem volt sunyi gyorshajtás a részemrõl mindnél 50km/ó alatt mentem).Mind az 5 esetben(nem csak motorral) nem adták meg nekem az elsõbbséget. Tudjátok mit?? Falhoz állítanám és agyonlövetném az összes surmót aki figyelmen kívül hagyja a stoptáblát! Jó ötlet nem??
Ha elütsz valakit 60/50 mellett, akkor bizony meghágnak a rendõrök a gyorshajtás miatt. Ha 40-nel mennél, akkor már nem. Szerintem meg te élsz álomvilágban. Mint mondták, egy autó sokkal jobban fékez, könnyebben megáll, min egy motoros. Persze ez nem ok a gyorshajtásra, de ha gáz van, akkor jobb esetben könnyebb elkerülni a bajt (bár 200 felett nem hiszem). A motoros max. taknyol egyet, ha megpróbál azonnal megállni (dinamika).
Az egésszel csak az a probléma, hogy Te egy álomvilágban élsz.(Tomcsa, Csaba detto) Álljál ki szépen az M7-re egy radarral és kezd el mérni az autósok átlagsebességét. Amikor fél éve kirakták a kamerákat hány autóst is fogtak meg naponta?? 2000-et?? Nem az zavar, hogy elítéltek a gyorshajtásért, hanem az, hogy úgy tesztek mint ha 1000 autósból-motorosból csak 1 hajtana gyorsan. Nem pedig az 50%-ék. Remélem Tomcsa ha beülsz a Faterod mellé (mert nem feltételezem, hogy van autód) mindíg rászólsz ha gyorsan hajt. Én vállalom, hogy a autópályán gyorsan hajtok. Azt is, hogy lakott területen uszkve betartom a sebességhatárokat.(Az 50 helyett a 60 talán ne halálos bûn) Kövezzetek meg.
Amúgy az elején az álltalánosítás volt a gond, mostmeg már a személyeskedés. Egyik se jó. Nekem is bajom van a motorosokkal. De csak azzal a réteggel, akik elmebeteg módon közlekednek. Ezek persze a speedesek közül kerülnek ki, de persze onnan se mindegyik ilyen. Amíg valaki képes felismerni és betartani a saját és a gépe korlátait, addig nincsen gond. Persze, hogy nem kezdek el 2 falu között 200-zal repeszteni. De mondjuk egy autópálya egyenes szakaszán ha jók a közuti körülmények, meg a forgalom is megengedi, akkor küdje csak 200-zal neki. Többel persze ne, mert ahogy lejebb is írták a magyar utak / kanyarok messze nem erre lettek tervezve. Sokmindent lehet csinálni, csak ésszel! A legtöbb baleset szabálytalan elõzés ill. az elsõbbség adás elmúlasztása miatt van, és NEM a gyorshajtásból! Sz.tem az elõbb felsorolt kettõ, sokkal súlyosabb bûn mint maga a gyorshajtás. "mindent" lehet, csak ésszel kell csinálni, ésszerû határokon belül. Az tény, hogy azok a speedesek akiket én is utálok, azok már messze túllépték ezeket a határokat! Az összeset. Én olyankor, amikor látom hogy egy köcsög autós, vagy abba a kat.ba tartozó motoros, beláthatatlan kanyarban elõz, azt kívánom jöjjön szembe egy batár kamion! Hogy mért? Mert v.színû a kamionos túléli, de a motoros nem. És mivel az ilyen esetbõl a hülyének is lejön, hogy az adott motoros / autó nagyívben szarik rá, hogy egy családdal teli autó is jöhet szembe, akiket ugyan úgy elcsapna, ezért inkább kamion jöjjön, és így megmenekül legalább egy ember. Mert lehet, hogy nem jön a kamion, a srác megússza mert mázlija van, aztán a következõ kanyarnál eljátsza ugyanezt, de ott már egy család épp hazafelé tart, egyszercsak szembecsapja õket egy motoros 150-nel és ott hal meg mindenki! Akkor már inkább egy kamion gyûrje maga alá a motorost, mintsem hogy a következõ alkalomnál a motoros elmebetegsége miatt egy egész családot öljön meg!
Na ma korábban hazaengedtek az oviból! Látom hiányoztam!Tomcsa a te hozzátartozódat szívesen megölném. Miért vagyok anonim?? Enyenlõre még én fedtem itt fel magam a legjobban. Nem sok vitapartnerem elérhetõségét látom az adatlapján.
Hmm okés nem szóltam semmit. Ezek szerint sokmindenrõl lemaradtam. :S
Most mindjárt hazajön az oviból Mr. ddt500 és megmondja a frnakót!
Képzeljétek el, ha egy hozzátartozótokat ölne me egy ilyen nagyképû száguldozó primitív! Rossz érzés! Az életet becsülni kell! Perzse, ddt500 néven futó pszichopata ezt honnét tudja? Õ nem normális! Ugye ma már mindenki tanulhat felsõoktatásban, de õ még csak itt tart, hogy ha õ odajár, akkor õ a valaki! Téved! Attól még ugyanolyan hülye marad, mint volt! Sajnos így született, a környezete meg ront a helyzetén!
Csak tudod az a gond, hogy annyi gerinc már nincs benne, hogy felfedje a valódi kilétét. Az anonimitás mögé bújva próbál menõzni (és most a bukósisakot is ide értem, mert hiába véd, nagyon jól elrejti a gerinctelen mocsok száguldozók arcát, aki így büntetlenül hághatja át a szabályokat, legalábbis ezt gondolják), pedig egy normális ember pont lenézni az ilyen suttyókat. Remélem, a fenti vidiben a rendõr megállította végül a seggfejet, vagy feljelentést intézett ellene.
Dany, a pszichopata személyeskedett! Õ kurva anyázott, buzeránsozott, meg mit tudom én még mit mondott! Egyáltalán nem gondolkodik logikusan, egyszerû a felfogása és a világnézete! Az emberekhez való hozzáállása meg arra utal, hogy primitív! Ennyi!
Aki 200al tépet (és mindegy hoyg motorral vagy autóval) a magyar utakon az hülye és közveszélyes örült is egyben. FAlhoz állítani és meg van oldva a probléma. És senkise merjen azzal védekezni hogy még nem okozott balesetet meg hogy ha másnak szabad stb stb. Robbanóanyagot is tilos otthon tartani. Nem véletlenül. Pedig az sem mindig robban be, de ha egyszer igen akkor kinyirod vele a fél lakótelepet. Én is tarthatnék otthon 3 köteg dinamitot mondván hogy én tudok vele bánni nálam biztos nem fog felrobbani. Pont annyira mint a 200al menõ motoros nem fog soha elesni...
Egyébként a fennti videók készitõit is falhoz állítanám. Mert az egyik fõ probléma pont az hogy ezek a hülyék felteszik a videóikat a netre hogy mások is lássák menynire menõk, a fiatalok meg ezután õket tekintik példaképüknek és õk is repesztenek 200al mert az milyen menõ látta a neten... (amúgy nekem senkise fogja tudni megmagyarázni hogy egy magyar uton 90es vagy 130as korlátozásnál 200 vagy az feletti sebesség normális. Vagy hogy a vezetõik normálisak)
uhf na azért ne essünk ekkora túlzásokba. Amíg én olvastam a commentjeit a 100 valahányadikig, addig teljessen logikussan gondolkodott nem volt vele gond. Amúgymeg kurvanagy baromság elvinni a témát személyeskedésbe! Semmi értelme ezzel offolni a topicot, hogy kit tartasz butának és kit nem. Fõleg ha ennyire indokolatlanul teszed.
Ez a 300 fölötti hsz. meg igen ritka erre felé. Ez is azt mutatja hogy elég nehezen egyezik ki a két oldal. Vagypedig hogy elég nyomós érvek szólnak mintkét oldal mellett. Lehet, hogy egy 3. v. 4. nézõpontból kéne megközelíteni...Nemtom, én már a 150 tájékán elvesztettem a fonalat... :) Én is hót buta vagyok :)
ddt500: szerintem géprajz helyett nyelvtanból kellene vizsgáznod. Nekem elgépelési hibáim vannak, könnyen megesik, pláne notebook billentyûzeten! De neked helyesírási hibáid vannak, mégpedig nem kevés! Alapában véve te egy primitív ember vagy és ezt most bizonyítottad is! Ott a géped elõtt biztonságban érzed magad, fel se veszel semmit, mert te buta vagy! Hibáidból sem tanulsz, fel se veszed õket, csak játszod itt az eszedet! Nyilvánvalóan ez a természetes magatartásod, mert olyan körülmények között nõttél fel! Igen, ma egyre több a buta fiatal, mert a környezetük olyan! De hiába mondom el, mert öt generációdnak együttvéve nincs annyi esze, mint egy átlagos embernek! Kár, hogy a mai világban olyan bután nõnek fel az emberek, mint Te! Nagy kár! Szüleid hibája. Mert ha T kevés ésszel születsz is, akkor is nekik kellett volna megtanítaniuk néhány dologra! Ebbõl azt a következtetést vonom le, ohgy nekik sincs több eszük! Kár!
Ma mar en is igy vagyok vele, tanultam az esetbol. A maximum amit kaphtnak tolem segitseget, hogy ovatosan lassitok. Ennyi. A tobbit oldja meg, ha tudja, en nyugodtan akarok aludni.
Te is ugy jartal volna a legjobban ha nem varialsz. Az hogy o megdoglik egy dolog. Egy idiotaval kevesebb. Es akkor a no sem serul meg. Ha valasztani kell hogy o (a szaguldo) vagy ti, szerintem inkabb ti.
Akinek ennyi esze van az szerintem is inkabb dogoljon meg. Ennek az allatfajtanak en jogszabalyba is iktatnam, hogy ez legyen a termeszetes kivalasztodasa. Ezzel is megovva mas epelmeju kozlekedok eletet, testi epseget. Meg azt is teljesen korrektnek tartanam, ha az egeszsegugy ellatasat a TB nem fizetne ilyen esetekben ha netan megmarad. Mert korhazban van, helyet foglal, villanyt, gyogyszereket, korhazi kellekanyagokat fogyaszt, az orvosoktol es igy mas betegektol eroforrast vesz el, tappenzt kap, stb. Ha 100 evig dolgozna se fizetne be annyi TB-t mint amibe 1-2 ev rehabilitacioja kerul.
Dögöljön meg az összes tetû, ha már õk is szarnak a mi életünkre. Ha kihívás kell nekik, ne a mi testi épségünk árán próbálkozzanak. Van még egy pár mód arra, hogy kinyírják magukat, és ezeket egyedül is meg lehet oldani szépen, csöndben. És még tiszta lelkiismeretet is ad :]
Amugy mi segitettuk a biztonsagos kozlekedest. Tartottuk a sebesseget es az iranyt mindketten. Nem valtoztattunk semmin. A motorosnak igy nem a megvaltozott helyzetbe kellett belecsoppenie. Ja hogy ot nem erdekelte? Hat minket sem. :)
Legszivesebben leloknem a tetut az utrol, nemhogy segitsek vedeni a szaros eletet!
Tudom hogy benne van a kreszben. Kesz rohely hogy o tudatosan megszegi a kresz, en meg meg segitsek is neki. Kinyilik a bicska az ember zsebeben ilyenkor.
> Szerintem a motoros arra szamitott hogy en lehuzodok a jobb oldalra
Az igazsag az, hogy ebben az esetben a KRESZ es a BTK szerint is koteles vagy a motorosnak segiteni Te is es a tobbi kozlekedesben resztvevo is - fuggetlenul attol, hogy o az aki szabalytalankodik. O nem csupan szabalytalankodik, zavar, akadalyoz, hanem veszelyeztet*. Ilyen esetekben MINDENKINEK a lehetosegeihez merten a maximalis segitseget kell nyujtania neki, akar meno ez igy akar nem. Ezt csak azert mondom mert sokan nem tudjak. A fenti peldaban, ha a motoros nem ussza meg, hanem valami baja esik, netan meghal es meg tanuk is vannak, akkor bortonbutetes a minimum amit kaphatsz.
Persze mas teszta ha a segitsegnyujtassal ujabb veszelyhelyzetet teremtenel, mert ez esetben pedig TILOS segiteni.
En szemely szerint anno 2 ev felfuggesztettet kaptam mert egy elmebeteg eletet megmentettem meg. Ejszaka volt, kapaszkodosav megszunese. En idejeben meg az elojelzo tablak elott behuzodtam a belso savba. Savvaltas utan belenezek a tukorbe (akkor mar a kulso sav vegenel voltam) es latom az allat fenyszoroit, piszok gyorsan kozeledik. Latom, hogy a barom csak a gazt tapossa - tablak garmadajat mar minek figyelje? Elfogy a savja, az enyemben meg nincsen hely. a A szembejovo sav szabad, en beleallok a fekbe es felrerantom a kormanyt**, hogy beferjen az en savomba. Igen am, legalabbis csak szabad volt, ugyanis eppen akkor fordult ki egy keresztezodesbol egy auto abba savba. O ugye elotte korulnezett abba a savba, oke volt minden aztan rafordult. En meg jottem szembol...
Eredmeny: a tetulada meglepett en pedig beledurrantottam a szembejovobe. A no ove nem volt bekotve, legzsak nem volt. A kormanykerek eltorte a mellcsontjat, ket hetig volt komaban, eletveszelyes allapotban. Orulhetek, hogy annyival megusztam amennyivel. Az oriasi szerencsem az volt, hogy voltunk a kocsiban paran es voltak tanuim, hogy a savvaltasom nem volt indokolatlan. Szerencsere a no is felepult.
Es itt jon a szemetseg, mert ha a baromnak nem segitek, akkor belehajt a kb. 80-100m-es szakadekba vedokorlat hijan es ott hal meg. A jogszabaly szerint pedig hagynom kellett volna. Csak, hat masodpercek alatt nincs ido jogszabalyok esszeru merlegelesere, csupan improvizalasra...
* Kihuztam vastagon ezt a harom szot, mert a KRESZ ezeket a fogalmakat szigoruan kezeli.
** Ez az amit nem szabadott volna csinalnom. Beleallni a fekbe az oke, mert ha hatulrol belemdurrant a mogottemjovo az az o sara mivel nem tartott biztonsagos kovetesi tavolsagot. Savot valtani a szembejovok koze viszont mar veszelyeztetes es ebben az esetben gondatlansagbol elkovetett eletveszelyt okozo testi sertes.
Miért szerinted a frontális ütközések, hogy szoktak történni? Pl. így. Csak ezt sokan megpróbálják autóval aztán már nem férnek el. Aztán jön a félnapos teljes útzár a 6-on.
En mint autovezeto hogy oszinte legyek nem igen kultivalom sem a motort, sem a motorosokat. Eleg sokkal talalkozok sajnos akik szarnak a kreszre es nyomjak a motornak mint a hulye. Neha ugy huznak el mellettem 160-180al hogy szinte csak akkor veszem eszre ha mar elottem van. De arra mar nem gondol a barom motoros hogyha en megyek 90-el mert annyi a maximum az adott utszakaszon (mert barmennyire hihetettlen VAN aki igyekszik betartani a szabalyokat, koztuk en is) es o meg elszaguld mellettem es en mondjuk valami oknal fogva hirtelen elrantom a kormanyt (akar defekt, atszalado allat keresztben az uttesten, futomuhiba neadjisten azert mert elhuz mellettem 250-el) es pont akkor mikor mellettem van es en kilokom az utrol az idiotat, aztan rosszabb esetben megdoglik, jobb esetben meg toloszekben "szaguld" majd elete vegeig, haaaaat, tuti nem fogom nagyon sajnalni. Ahogy az egyik videon is volt: megerdemli a sorsat! Ezek az "emberek" akik a motoron szaguldoznak a sebesseget, a veszelyt es gondolom az izgalmakat szeretik. En ezt megertem, ugyhogy en segiteni is szoktam hogy MEG IZGALMASABB legyen a motorosnak a helyzet. Nemreg Godollorol mentem a harmincason Gyongyosre es Aszod utan ahogy belepillantottam a tukorbe latom hogy jon utanam egy motoros, de mint az orult. Megjegyzem, 90 tempo alatt voltam valamivel, nem sokkal. Szembe folyamatosan jottek a masik savban. Mire elert a motoros idiota, a szembejovo savban pont egy nagy teherauto huzott el mellettem. Szerintem a motoros arra szamitott hogy en lehuzodok a jobb oldalra az ut szelere es ugyanezt teszi a teherauto soforje is, hogy legyen neki eleg helye a fektelen szaguldasra. Csak ott baszott ra hogy sem en sem a teherautos nem igy gondolta. Persze elfert a motoros, de azt az ingast amit elottem lerendezett a motorram mikor megelozott azt latni kellett volna. Szerintem a babszem nem fert a seggebe.
Lehet szaguldozni kedves motorosok, csak azt nem kene elfelejteni hogy az autost a kasztni es a legzsak is vedi. Titeket meg par milimeter textil.