Azért az milyen vicces, hogy ez a tökföldön-kertekalján vonuló rally mehet, a dakarosokat meg kilövik...lol :D:D
Ugye elsõ nap velencébe mennek :) BÁr ilyenkor nem a legszebb a város deugye nem azt mentek megnézni :D A velorex nagyon ütõs :D kicsit emlékeztet a versen y gumball 3000 re csak csori magyar modi :) Olvastam valahol hogy tavaly volt stoppos verseny is vagy mi, a lényege hogy stoppal kellet oda eljutni. Azt is kiprobálnám. De hogy ha összejön a pénzem és elindulok az is tuti :)
A hivatalos versenyútvonal 8760 kilométer a 2008-as futamon
Útvonal:
A Budapest-Bamako 2008-as útvonala nyolc országot érint: Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia és Mali. Autópálya, hegyi szerpentin, sivatagi betonút, homokos, tevefüves, tengerparti hullámos, kavicsos, salakos, havas, esõs, nedves és száraz utak szerepelnek a palettán. A hivatalos verseny útvonal motorral vagy terepjáróval ajánlott csak. A túrakategóriában indulók egy egyszerûbb alternatív útvonalon juthatnak el a célig Bamakoig.
Verseny és túra útvonal:
A hivatalos versenyútvonal 8760 kilométer lesz a 2008-as futamon. A távot direkt úgy állítottuk össze, hogy a túra kategóriában indulók, ha egy picit le akarnak maradni, pihenni, lazítani, várost nézni, akkor is utol tudják érni a mezõnyt. Például, ha valaki Marrakechbe és Cassablancaba akar menni az, kihagyhatja a január 16, 17, 18 etapot és január19-én találkozhat a mezõnnyel. Vagy ha valakinek Mauritániában technikai gondjai adódnak az Noukchottban szerelhet 3 napig, kihagyja a január 21. és 23. etapot és január 24-én Kiffában találkozhat a mezõnnyel.
Magyarországon a következõ városokban láthatják a futamot: Budapest Lánchíd, Bach-csomópont, M1-M7 közös szakasz, 8-as út Székesfehérvár, Veszprém, Körmend.
Európai szakasz:
Az európai szakasz változatlan marad az elõzõ évekhez képest. Budapestrõl rajtolunk. Velencében töltjük az elsõ éjszakát majd a francia Riviérát támadjuk be, és döngölünk le Dél Spanyolországig. Aki Európát ki akarja hagyni, az komppal átmehet Genovából Nadorba.
Marokkó és Nyugat-Szahara:
A kelet marokkói Nadorban hagyjuk el a kompot. Marokkóban az izgalmas Atlasz-hegység és a kõsivatagos szaharai részek után az oázisok világán haladunk át Zagora, Foum Zgid és Tata érintésével. A 2008-as futamon újdonság lesz Smara városa, ahol eddig még nem járt a Bamako mezõnye.
Mauritánia:
Mauritániában megkezdõdik az igazi homoksivatag. Az elsõ éjszakát a tengerparton töltjük a sivatagban Bou Lanoar városa közelében. Majd átkelünk a Banc Darguin National Parkon, ahol idén is megrendezzük a Bamako Beach Party-t. Nouakchott után Afrika szíve fele vesszük az irányt, de elõtte még egy kemény sivatagi napot kell telesítenünk Tidjikja és Kiffa között.
Mali:
Az elsõ mali nap elsõ felében véget ér a betonút és offroad szakaszokon kell megküzdeni a szavannával. Nara városa mellett ér véget az elsõ etap. Másnap vályogkunyhók, bozótos szavannák, fekete nõk, oh, oh, oh Afrika. Segouban ér véget a második mali etap, ahonnan már vagy betonút viszi a kisfiúkat, vagy pedig egy látványos, de kemény szakasz a férfiakat Bamakoba.
Napi etapok:
1. Nap. Január 12. 7.30 - Budapest, Kossuth tér, Parlament elõtti parkoló. Cél: Velence Napi autózás: kb. 705 km 2. Nap. Január 13. Cél: Meyreuil Napi autózás: 776km 3. Nap. Január 14. Cél: Sangonera La Seca (Spanyolország) Murcia közelében. Napi táv: kb. 1121km 4. Nap. Január 15 Cél: Nador (Marokkó) Napi autózás: kb. 220 km 5. Nap. Január 16. Cél: Tinerhir (Tinghir) Napi autózás: kb. 852 km 6. Nap. Január 17. Cél: Tata. Napi autózás: kb. 580 km 7. Nap. Január 18. Cél: Tatuin bolygó Smara és Tan Tan között. Napi autózás: kb. 480 km 8. Nap. Január 19. Cél: Dakhla Napi autózás: kb. 650 km 9. Nap. Január 20. Cél: Nouadhibou Napi autózás: 425 km 1O. Nap. Január 21. Cél: Nouamghar (Mamgar) B2 Beach Party Napi autózás: 491 km 11. Nap. Január 22. Cél: Nouakchott Napi autózás: 153 km 12. Nap. Január 23. Cél: Tidjikja Napi autózás: 750 km 13. Nap. Január 24. Cél: Kiffa Napi autózás: 400 km 14. Nap. Január 25. Cél: Nara, Mali Napi autózás: 551 km 15. Nap. Január 26. Cél: Segou Napi autózás: 346 km 16. Nap. Január 27. Cél: Bamako Napi autózás: 235 km
Bátor ez a kis polszkis :) Mondjuk szerelnikönnyeb mint egy nagy autot
Navigátorom, Chewbacca kicsempészte a cuccait otthonról. A felesége azt hiszi, hogy ma délután Stockholmba utazik továbbképzésre. Lövése sincs, hogy Bamakoba jön. Két probléma van csak. 1) Vuki kesztyûben nem tudja a GPS-t kezelni. 2) Nem lát ki a maszk szûk szem résén. Remélem a Chewbacca jelmez miatt nem fog nagyon nyafizni.
* Autópálya baleset Európában * Bebörtönzés Afrikában * Megverés és kínzás gyalogos vagy élô állat elütése esetén * Kiszáradás a sivatagban * Kijavíthatatlan technikai problémák távol a lakott területektol * Autóbaleset és sérülés a sivatagban távol a lakott területektol * Útonállók vagy tolvajok a sivatagban * Ételmérgezés * Napszúrás * Korrupt határorök, akik csak pénz ellenében akarnak átengedni a határon * Lusta határorök, akik csak több órányi vagy napnyi várakozás után engednek át a határon * Korrupt rendorök, akik csak pénzért akarnak tovább engedni az úton * Veszélyesen vezeto afrikaiak * Homokviharok * Földcsuszamlások * Pattanásig feszülo és elpattanó vontatókötelek * Pattanásig feszülo és elpattanó idegek
Hogy mennyibe kerül:
Verseny kategória
* 1200 Euro/jármû (kb. 300,000 Ft) 2008 Március 1-ig * 1600 Euro/jármû (kb. 400,000 Ft) 2008 Június 1-ig * 2000 Euro/jármû (kb. 500,000 Ft) 2008 Szept 1-ig * 2400 Euro/jármû (kb. 600,000 Ft) 2008 Szept 1 után
Túra kategória
* 300 Euro/fõ (kb. 80,000 Ft/fõ) 2008 Március 1-ig * 400 Euro/fõ (kb. 100,000 Ft/fõ) 2008 Június 1-ig * 500 Euro/fõ (kb. 125,000 Ft/fõ) 2008 Szept 1-ig * 600 Euro/fõ (kb. 150,000 Ft/fõ) 2008 Szept 1 után
Ez 2 darab költségvetés. Egy alacsonyabb és magasabb büdzsével számoltunk.
Alacsony (Euró) Magas (Euró) Üzemanyag 850 1500 Szállás 800 2000 Kaja 500 2000 Kenopénz 300 1000 Váratlan 1000 5000 TOTAL 3450 11,500
izgalmas 1 túra lehet de mennék 1x jó lehet
Az ismerõsöm a fiával indul ezen, kíváncsi vagyok, hogy meddig fognak eljutni :)
majd szerezz fotokat és oszd meg velünk :) Meg friss infokat várjuk :P
Már Velencében a Budapest-Bamako mezõnye Ausztriàban vesztegel a Velorex
2008-01-12 Velence - Hagyó Miklós fõpolgármester-helyettes köszöntõje után eldördült a 3. Budapest-Bamako, a Nagy Afrikai futam startpisztolya. 150 csapat, 400 versenyzõje a rokonok és érdeklõdök ezrei körében nekivágott a több mint 8000 km-es távnak.
Az indulók nagy örömére a futam teljes Magyarországi szakaszán buzdító szurkolók fogadták a mezõnyt. Vidám hangulatban haladtak a versenyzõk egészen Veszprémig, ahol viszont sûrû köd fogadta õket, és többeknek csak a szerencséjén múlott, hogy nem lettek részesei egy hatalmas tömegkarambolnak.
A ködöt Ausztriában már az esõ váltotta, amely egészen Velencéig kísérõje volt a mai napnak.
Persze az elsõ nap sem múlhatott el technikai problémák nélkül. Az 53-as rajtszámú Hírös Bamako nevû csapat Szlovénia felé csapágyas lett, így vissza kellett fordulniuk Budapestre. Igéretük szerint szerelés után holnap ismét a mezõny után erednek. A 75-ös rajtszámú Jeep Cherokee pedig Ausztriában az A2-es autópályán adta meg magát. Információink szerint a váltójuk ment tönkre. Õket visszavontatták Körmendig, ahová Budapestrõl már elindult az új váltójuk. Õk is folytatják a versenyt holnap, bár erõs a hátrányuk.
A közönség nagy favoritjának számító Velorex csapat Klagenfurt elõtt 2O kilométerre lerobbant. Novák Krisztián és Pulay Sándor késõ este a zuhogó esõben próbálta újraéleszteni az 1961-es cseh bõregeret.
A verseny kategória indulóinak 4 geochallenge feladatot Veszprém megyei offroad szakaszokon kellett teljesíteni. A következõ elásott ládát a gyulafirátóti középkori kolostor romjainál kellett kiásniuk. A BKV busz annak ellenére, hogy elsõként rajtolt nagy hátránnyal indult a versenyben, ugyanis a feladatlapjukat elfelejtették átvenni a rajtnál.
Este 7-ig, a befutóig a versenyben indulók közül csak négy csapat érkezett be. Az elsõk között ott volt a tavalyi címvédõ Ulrich házaspár. A Travel Channel csapata a 31-es angol K Team kis Polskija este 11 után gördült be a célba. Életünkben nem használtunk még GPS-t. Valami program hiba miatt Horvátországba kötöttünk ki. mondta Kevin Smith. Sajnos néhány pontot elvesztettünk emiatt- tette hozzá navigátora. Jelenleg a csapatok még mindig folyamatosan érkeznek be a ma esti célpontra Velencébe.
A holnapi cél Meyreuil Dél-Franciaországban. A 776 kilométeres távon komoly feladatok várják versenyzõket a Francia Riviérán.
Ez a verseny nem semmi! Kis polski, Vwelorex, IFA, VW Bogár...
Nem mindenkinek volt sikeres a mai nap. Több csapat is kiszállt a versenybõl. A 20-as rajtszámú Sivatagi Medvék csapatkapitányát december 27-én mûtötték, és bár orvosai nem javasolták neki az utat, õ mégis nekivágott. A fájdalom végül legyûrte és sajnos feladni kényszerült a versenyt.
halihó sziasztok!
Lehet,hogy még nem hallottatok róluk.Bár versenyen kívül,de ugyanazon az útvonalon elindult két stopos emberke is Afrikába,Ádám és Kecsó.Defekt, benzinszûrõ, parkolóhely problémáik ugyan nincsenek,de van jó pár más szituáció amivel meg kell küzdeniük.Például: már az elsõ nap feljelentették õket a szervek, hogy miért az kiderül a www.adab.hu oldalon!
video: http://www.indavideo.hu/video/wwwadabhu
Minden autósnak SOK szerncsét!
Pár kommentel lejebb megtalálod :) Sok siekrt nekik, drukkolo.ók.
Mi a véleményetek arról hogy most a cél nem Bamakóban lesz a terrorfenyegetettség miatt? Bevállalós aki mégis oda megy? Szavazni kéne róla hogy ki az aki végigcsinálná!
Én is hallottam, hogy sokan még így is nekivágnak. Találtam egy érdekes cikket ezzel kapcsolatban:
Húsz-harminc gépjármû vezetõje készül a veszélyzónába, el akarják kísérni azt a kamiont, amely az összegyûjtött segélyszállítmányt viszi. A hatóságok egy kijelölt útvonalon biztosítják az áthaladást, de a vállalkozás így is játék az élettel.
Nemes cél.. bár tényleg az életükkel játszanak.
Korábban is volt terror veszély fõleg amikor dakart lefujták õk meg mentek. Szvsz most sincs nagyobb veszély.
Teljesen egyetértek! A szervezõnek pedig kötelessége megtenni minden biztonsági óvintézkedést, ezért törölték az utolsó szakaszt!
Nehéz dolog az biztos. A segélyszállítmány meg tényleg egy jó dolog de nem tudom mennyire örülne a családja az embernek ha közben elrabolnák...
Én a Dakaron sem mentem volna... mondjuk nem is vagyok túl elszánt vezetés terén. Az eseményeket viszont követem, de most sem tudom, hogy kik vezetnek. Tudtok errõl valamit?!
Én biztos hogy elindulnék ha lenne rá anyagi keretem meg egy olyan kocsim amit esetleg tropára vághatok. Mondjuk hallottam róla hogy van aki azt csinálta hogy elvezetett a célhoz és aztán ott hagyta a kocsit "ajándékba". Nem olcsó dolog az biztos de egy örök élmény. Arról szerintem még senki nem tud hogy ki vezet. Ma még sehol nem találtam friss cikket.
Elég nagy poén lehet valami õsrégi autóval lemenni bamakóba. Egyszer én is kipróbálnám, csak az anyagiak... Igaz annyira nem mondható vészesnek mint amire számítottam.
Sok keresgélés után találtam friss információt arról hogy ki vezet: Green Network többet sajnos nem de gondolom folyamatosan jönnek már a délelõtt folyamán.
Érdekes módon a facebook-on találtam egy klubbot és ott egész sok hírt osztanak meg. Itt eléritek Képek is vannak fent.
Köszönet! Sehol semmi még mindig csak "rizsa" megy mindenhol! Egyébként õk lennének a Green Network?! (a facebook-os site-on volt a Green Network post mellett)
Elég jó ez a csapat, mivel már 30 ponttal vezetnek! Valamit lehet tudni milyen feladatokat kell megoldaniuk mostanában?
na és mik azok? komoly feladatok vagy valami vicces,mókás,útmutatós ide-menj, oda-menj feladatok?
A verseny kategóriásoknak is vannak feladataik, nem csak a kaland kategóriásoknak. Amúgy eddig amik voltak feladatok azok olyanok voltak hogy hány oszlopa van a rózsaszín háznak meg hasonlók. A lényeg az hogy nem csak vezetni kell hanem figyelni is.
áh, sejtem akkor. Ilyenekre is gondoltam mondjuk. Csak azt hittem,hogy kicsit "meggájveresebbek" a feladatok :)
mire gondolsz? Hogy homokból kell autót csinálniuk vagy mi?
nem:P hanem egy olyan természeti akadályon keresztül megy az útvonal ahol használni kéne az eszüket. Vagy valami hasonló.
Homokembert cisnálni a suvatagban :DDD
Reggeli metropolban olvasható egy cikk, hogy kizártak egy csapatot, nem megfelelõ viselkedésük miatt. Sajna nem olvastam végig, mert a metrón a mellettem álló újságjából csíptem el a részletet...:) Nem találtam neten errõl semmit. Tudtok róla valamit?