egy harmadik ember nem árt ha bezsál a költségekbe szerintem :) én legalábbis igy mennék :D Szponzorokat meg érdemes a lakókörnyezeetedben felkeresni. legtöbb nem fog pénzel támogatni, csak portékáikkal.
Én jövõre elindulnék, de nincsen egy-két millió forintom erre, csak max egy fél. Nem tudjátok hol tudnék sponsorokat találni? Úgy gondoltam, hogy egy Nivaval vagnek neki, az egy fél millából kijön, de kéne még kb. 1 kajára, piára, szállásra, felszerelésre, hazaútra.
A patrol-osakat én is ismerem az Autómodellek fórumból :D
Ezt egyébként nem teljesen értem miért szükséges. Hát tartsák a kezükben a moderátorok az irányítást. És akkor nem jelennek meg olyan információk a fórumon amik felhasználhatóak/veszélyesek. Mellesleg van másik 100 oldal, ahol meg foglalkoznak velük. Nem beszélve a saját blogokról. Gondolom minden a terrorfenyegetések miatt van, nagyon szomorú.
Fórum szüneteltetése Utolsó frissítés: Attila Fülöp @ 2009.05.20. 15:52:52
A magyar biztonsági szervek kérésére, a Bamako felé saját felelõsségre elindult, a futamtól távozó csapatok védelmének érdekében a Fórum elérhetõségét szüneteltetjük.
Én láttam benne saját szememmel, hogy valakiket italozás, és versenyzõhöz nem méltó viselkedés miatt kizártak. De csak ennyi volt. A részletek érdekeltek volna.
Van benne hír ma is a dakarról, de nem sok aktualitással szolgált. Annyi van benne hogy a versenykamionnak milyen szerepei vannak és mennyiféle mûszaki probléma léphet fel az út során.
Ma nem találtam metropolt szoval semmi hírem errõl, de engem is érdekelne.
Reggeli metropolban olvasható egy cikk, hogy kizártak egy csapatot, nem megfelelõ viselkedésük miatt. Sajna nem olvastam végig, mert a metrón a mellettem álló újságjából csíptem el a részletet...:) Nem találtam neten errõl semmit. Tudtok róla valamit?
Homokembert cisnálni a suvatagban :DDD
nem:P hanem egy olyan természeti akadályon keresztül megy az útvonal ahol használni kéne az eszüket. Vagy valami hasonló.
mire gondolsz? Hogy homokból kell autót csinálniuk vagy mi?
áh, sejtem akkor. Ilyenekre is gondoltam mondjuk. Csak azt hittem,hogy kicsit "meggájveresebbek" a feladatok :)
A verseny kategóriásoknak is vannak feladataik, nem csak a kaland kategóriásoknak. Amúgy eddig amik voltak feladatok azok olyanok voltak hogy hány oszlopa van a rózsaszín háznak meg hasonlók. A lényeg az hogy nem csak vezetni kell hanem figyelni is.
Köszönet! Sehol semmi még mindig csak "rizsa" megy mindenhol! Egyébként õk lennének a Green Network?! (a facebook-os site-on volt a Green Network post mellett)
Érdekes módon a facebook-on találtam egy klubbot és ott egész sok hírt osztanak meg. Itt eléritek Képek is vannak fent.
Hol találsz ilyeneket? Én fél délelõtt azt kerestem hogy ki vezet. Beleuntam! Semmit nem találtam!
Sok keresgélés után találtam friss információt arról hogy ki vezet: Green Network többet sajnos nem de gondolom folyamatosan jönnek már a délelõtt folyamán.
Elég nagy poén lehet valami õsrégi autóval lemenni bamakóba. Egyszer én is kipróbálnám, csak az anyagiak... Igaz annyira nem mondható vészesnek mint amire számítottam.
Én biztos hogy elindulnék ha lenne rá anyagi keretem meg egy olyan kocsim amit esetleg tropára vághatok. Mondjuk hallottam róla hogy van aki azt csinálta hogy elvezetett a célhoz és aztán ott hagyta a kocsit "ajándékba". Nem olcsó dolog az biztos de egy örök élmény. Arról szerintem még senki nem tud hogy ki vezet. Ma még sehol nem találtam friss cikket.
Én a Dakaron sem mentem volna... mondjuk nem is vagyok túl elszánt vezetés terén. Az eseményeket viszont követem, de most sem tudom, hogy kik vezetnek. Tudtok errõl valamit?!
Nehéz dolog az biztos. A segélyszállítmány meg tényleg egy jó dolog de nem tudom mennyire örülne a családja az embernek ha közben elrabolnák...
Teljesen egyetértek! A szervezõnek pedig kötelessége megtenni minden biztonsági óvintézkedést, ezért törölték az utolsó szakaszt!
Korábban is volt terror veszély fõleg amikor dakart lefujták õk meg mentek. Szvsz most sincs nagyobb veszély.
Én is hallottam, hogy sokan még így is nekivágnak. Találtam egy érdekes cikket ezzel kapcsolatban:
Húsz-harminc gépjármû vezetõje készül a veszélyzónába, el akarják kísérni azt a kamiont, amely az összegyûjtött segélyszállítmányt viszi. A hatóságok egy kijelölt útvonalon biztosítják az áthaladást, de a vállalkozás így is játék az élettel.
Nemes cél.. bár tényleg az életükkel játszanak.
Sziasztok.
Mi a véleményetek arról hogy most a cél nem Bamakóban lesz a terrorfenyegetettség miatt? Bevállalós aki mégis oda megy? Szavazni kéne róla hogy ki az aki végigcsinálná!
Lehet,hogy még nem hallottatok róluk.Bár versenyen kívül,de ugyanazon az útvonalon elindult két stopos emberke is Afrikába,Ádám és Kecsó.Defekt, benzinszûrõ, parkolóhely problémáik ugyan nincsenek,de van jó pár más szituáció amivel meg kell küzdeniük.Például: már az elsõ nap feljelentették õket a szervek, hogy miért az kiderül a www.adab.hu oldalon!
video: http://www.indavideo.hu/video/wwwadabhu
Minden autósnak SOK szerncsét!
Nem mindenkinek volt sikeres a mai nap. Több csapat is kiszállt a versenybõl. A 20-as rajtszámú Sivatagi Medvék csapatkapitányát december 27-én mûtötték, és bár orvosai nem javasolták neki az utat, õ mégis nekivágott. A fájdalom végül legyûrte és sajnos feladni kényszerült a versenyt.
Ez a verseny nem semmi! Kis polski, Vwelorex, IFA, VW Bogár...
Már Velencében a Budapest-Bamako mezõnye Ausztriàban vesztegel a Velorex
2008-01-12 Velence - Hagyó Miklós fõpolgármester-helyettes köszöntõje után eldördült a 3. Budapest-Bamako, a Nagy Afrikai futam startpisztolya. 150 csapat, 400 versenyzõje a rokonok és érdeklõdök ezrei körében nekivágott a több mint 8000 km-es távnak.
Az indulók nagy örömére a futam teljes Magyarországi szakaszán buzdító szurkolók fogadták a mezõnyt. Vidám hangulatban haladtak a versenyzõk egészen Veszprémig, ahol viszont sûrû köd fogadta õket, és többeknek csak a szerencséjén múlott, hogy nem lettek részesei egy hatalmas tömegkarambolnak.
A ködöt Ausztriában már az esõ váltotta, amely egészen Velencéig kísérõje volt a mai napnak.
Persze az elsõ nap sem múlhatott el technikai problémák nélkül. Az 53-as rajtszámú Hírös Bamako nevû csapat Szlovénia felé csapágyas lett, így vissza kellett fordulniuk Budapestre. Igéretük szerint szerelés után holnap ismét a mezõny után erednek. A 75-ös rajtszámú Jeep Cherokee pedig Ausztriában az A2-es autópályán adta meg magát. Információink szerint a váltójuk ment tönkre. Õket visszavontatták Körmendig, ahová Budapestrõl már elindult az új váltójuk. Õk is folytatják a versenyt holnap, bár erõs a hátrányuk.
A közönség nagy favoritjának számító Velorex csapat Klagenfurt elõtt 2O kilométerre lerobbant. Novák Krisztián és Pulay Sándor késõ este a zuhogó esõben próbálta újraéleszteni az 1961-es cseh bõregeret.
A verseny kategória indulóinak 4 geochallenge feladatot Veszprém megyei offroad szakaszokon kellett teljesíteni. A következõ elásott ládát a gyulafirátóti középkori kolostor romjainál kellett kiásniuk. A BKV busz annak ellenére, hogy elsõként rajtolt nagy hátránnyal indult a versenyben, ugyanis a feladatlapjukat elfelejtették átvenni a rajtnál.
Este 7-ig, a befutóig a versenyben indulók közül csak négy csapat érkezett be. Az elsõk között ott volt a tavalyi címvédõ Ulrich házaspár. A Travel Channel csapata a 31-es angol K Team kis Polskija este 11 után gördült be a célba. Életünkben nem használtunk még GPS-t. Valami program hiba miatt Horvátországba kötöttünk ki. mondta Kevin Smith. Sajnos néhány pontot elvesztettünk emiatt- tette hozzá navigátora. Jelenleg a csapatok még mindig folyamatosan érkeznek be a ma esti célpontra Velencébe.
A holnapi cél Meyreuil Dél-Franciaországban. A 776 kilométeres távon komoly feladatok várják versenyzõket a Francia Riviérán.
Az ismerõsöm a fiával indul ezen, kíváncsi vagyok, hogy meddig fognak eljutni :)
izgalmas 1 túra lehet de mennék 1x jó lehet
Hogy mennyibe kerül:
Verseny kategória
* 1200 Euro/jármû (kb. 300,000 Ft) 2008 Március 1-ig * 1600 Euro/jármû (kb. 400,000 Ft) 2008 Június 1-ig * 2000 Euro/jármû (kb. 500,000 Ft) 2008 Szept 1-ig * 2400 Euro/jármû (kb. 600,000 Ft) 2008 Szept 1 után
Túra kategória
* 300 Euro/fõ (kb. 80,000 Ft/fõ) 2008 Március 1-ig * 400 Euro/fõ (kb. 100,000 Ft/fõ) 2008 Június 1-ig * 500 Euro/fõ (kb. 125,000 Ft/fõ) 2008 Szept 1-ig * 600 Euro/fõ (kb. 150,000 Ft/fõ) 2008 Szept 1 után
Ez 2 darab költségvetés. Egy alacsonyabb és magasabb büdzsével számoltunk.
Alacsony (Euró) Magas (Euró) Üzemanyag 850 1500 Szállás 800 2000 Kaja 500 2000 Kenopénz 300 1000 Váratlan 1000 5000 TOTAL 3450 11,500
Milyen veszélyekkel jár a Budapest-Bamako?
* Autópálya baleset Európában * Bebörtönzés Afrikában * Megverés és kínzás gyalogos vagy élô állat elütése esetén * Kiszáradás a sivatagban * Kijavíthatatlan technikai problémák távol a lakott területektol * Autóbaleset és sérülés a sivatagban távol a lakott területektol * Útonállók vagy tolvajok a sivatagban * Ételmérgezés * Napszúrás * Korrupt határorök, akik csak pénz ellenében akarnak átengedni a határon * Lusta határorök, akik csak több órányi vagy napnyi várakozás után engednek át a határon * Korrupt rendorök, akik csak pénzért akarnak tovább engedni az úton * Veszélyesen vezeto afrikaiak * Homokviharok * Földcsuszamlások * Pattanásig feszülo és elpattanó vontatókötelek * Pattanásig feszülo és elpattanó idegek
Én maradok egy kisautonál :) Ifa nagyon mnélyre tudja beásni magát a homokba és neházmegemelni :P