Ezek a versenyek viszik elõbbre az emberiséget véleményem szerint
Szerintem is sokat számítanak ezek a versenyek a fejlõdésben...de sajnos az érdekek és a pénz hátráltatnak, ez a nagyobb baj...
A magyaroknak nevezniük kéne a Solo-Duo-val.
és születik egy könnyû kétüléses kicsi autó, ami az átlagembernek nem jó :)
Viszonylag egyszerû kis fogyasztású kocsikat gyártani, a súlyát kell lecsökkenteni. Ezzel viszont a szakitószilárdságon veszitünk, azaz kevésbé lesz biztonságos a jószág. Hosszabb távon egyszerûbb lenne teljesen kikapcsolni az embert a közlekedésbõl, és "majdnem hibamentes", vagy hibatûrõ közlekedési rendszert vezetni be. Így kidobható az összes gyûrõdõzóna, és passzív biztonsági eszköz - azaz negyed súllyal is megvalósítható a közlekedés. Másik módszer lenne, ha a zártpályás szállítóeszközök (vasút, villamos) megoldásait használnánk hatékonyabban - egyfajta síntaxiként. Benzin helyett atomerõmû termelte villamos árammal hajtva ezeket. Például ha felszámolnánk az összes vasúti keresztezõdést, akkor a meglévõ zártpályán, a mostani technikával könnyen tudnánk biztonságos, de sûrû közlekedésû, automata személy vagy teher forgalmat biztosítani. Képzelj el egy olyan tehervagont, amelyben adott a kerékhajtása, van áramszedõje, és a vezérlés automatikus elküldi a címzettnek - optimalizálva a közlekedés többi résztvevõivel. Nem kell vonatokat összeállítani, nem kell sok személy az üzemeltetéshez, nem kellenek állomások, azaz mellékvonalak mindegyike saját állomás lehetne.
Már jó ideje van olyan, amihez nem kell a "véres" olajból kinyert benzin. Full elektromos. Sajna a Tesla Motors még kotlik, a "tömegek" autóján, de ha lenne 20 millám, biztos venném a Roadsterüket.
Csak egyszer térgyeljen le a rendszer, válogathatják a testrészeket ki a törmelékbõl.
A Solo-Duo tényleg jó lenne,bár ha jól tudom nem használnak cask növény olajat,illetve alkoholt + elektromotor. Másik hátrány, hogy Mo.-on van,és nem kapnak elég pénzt,mint az lenni szokott..
Volt az a Lupo 3L régebben, ami ugyan csak laborban tudott ennyit 100km-re de már nincs annyira messze ettõl.
Üdv! Nekem a motoromban 250cm3 25 LE az "erõforrás", az önsúly 150 kg, fogyasztás 2.5-3 L/100 km. Ja és már több mint 10 éves. Arra lennék kiváncsi hogy ha beépítenék egy könnyû karosszériájú autóba(500 kg környéke) milyen teljesítményt nyújtana, és mennyivel növekedne a fogyasztás.
Vannak ezek a vicc súlyú "autók" 4-500k körül, 50-él gyorsabban nem mennek, rendszámtábla nem kell rájuk... szvsz 4-5 literrel azok is elcsettegnek 150km-t.
2.375 liter 100 km-re az meg mindig nagyon sok.De ketsegtelen kezdo lepesnek elmegy.Az hogy egyaltalan mar mozdul a vilag az a szep ebbol.A solo duo tenyleg megerdemelne,hogy irjanak rola,mert fantasztikus auto lesz ha elkeszul.Azt mar tenyleg lehet majd AUTONAK nevezni.
Gondolom ilyenre gondoltál. Mopedcar Én elfogadnék egy ilyen, helyben rohangáláshoz tökéletes lenne, még kisebb bevásárláshoz is használható. De ahogy a cikkben írják a magyar bürokrácia útját állja a terjedését. Egy másik hátránya a karosszéria, ütközni nem nagyon kell vele. Ha minden igaz a hétvégén megyek megnézek egyet, csak kiváncsiságból.
Én olyan verdát csinálnék, ami egy liter benzint se eszik meg
Egyszerûen csak indítómotor lenne a benzinmotor és villanymotor pedig a fõ hajtó motor... illetve nagy teljesítményû li-ion aksikkal lenne tele a csomagtartó meg a váz szerkezet... külsejét pedig napelem borítaná további energiahatékonyság céljára...
Na hol a jutalom?
ezt most találtam. A 3. percnél szakadtam a röhögéstõl :D Microcar
"melyek 100 mérföldön (160 kilométer) beérik egyetlen gallon (3,8 liter) üzemanyaggal" Az nem is olyan nagy ugrás, hiszen ma is van jó pár autó 4liter / 100km fogyasztással. Csak az önsúly csökkentésével is sokat lehetne nyerni. Kevlárt, szénnanocsöves és könnyû kompozit anyagokat mindenhova ... aztán hajrá.
Duke, szép ez a kép a koncept renderrel, de egy AA-t tehetett volna rá aki összeollózta a háttérrel. :) Jelenleg még a karosszéria prototípús van kész fából ha jól tudom ...
A Volkswagen Lupo is 4,5 liter dízelolajat fogyasztott 100 km-en, és az már rendes kupé volt (beszüntették a gyártását) kb. 100 lóerõvel.
Azért azok a snittek megvoltak rendezve, de jópofa volt. Ezt az ürgét a BBC prime-on rendszeresen lehet amúgy látni, õ és egy kollégája ennek a Tv-csatinak a totalcar-os fiúja. :-)
Ja, a 100k USD elég húzós. A Wikis szócikk ezt írja, többek közt: "Tesla is planing to offer a modestly sized and priced solar panel from SolarCity. It can be installed on the roof of a home, or set up as a carport, and used to recharge the roadster. The system would Produce enough power to drive about 50 miles per day without using the grid."
Szóval, veszel egy napelemet, és napi 50 km "ingyért" van.
Az elektromos autók és motorok legnagyobb baja a drága akkumulátor... még mindig a költségek miatt a régebbi Ólom zselés vagy savas akkumulátorokat használják... a li-ionos akkumulátor drága... nagyon drága.. a Tesla Roadsternek Li-ion alapú akkumulátora van, ezért drága, de ezért bírja olyan sokáig az erõs motor ellenére is... De az elektromos motorok hangja tényleg lenyûgözz :) nekem jobban tettszik mit a belsõégésû motoroké... :)
"olyan "futurisztikus" :D vagy "sci-fi"-be illõ :D :) :"
Ez a hang tenyleg nagyon jo,nekem is nagyon tetszene. :)
De az meg jobban tetszene,ha ez nem igy lenne. http://index.hu/politika/belfold/budapest/levego0119/
:(((((((((((((
Nem tudom minek kell ezért kifejleszteni még egy ilyen tragacsot, mert már van. Nem is egyféle.
A képen egy Ligier tipusú mopedautó van, használtan kb. félmilliótól indul felfele. Van benne egy 505 köbcentis dízel, és úgy 2,5 litert eszik százra. Igaz, nem lehet vele száguldozni, és nem mehettsz vele sem az autópályára, de autóútra sem, de nem kell hozzá B kategóriás jogsi sem. Elég a kismotoros.
Használtasn 500k-ért rendes kocsit lehet venni, amivel autópályára is felmehetsz. Persze többet fogyaszt.
Amúgy meg: a kurva életbe!
Mindig elmeséljük egymásnak az alternatÍV AUTÓK ÉS ENERGIAforrások csodálatos világot, álmodozunk szépeket, és aztán, amikor meghalljuk, hogy a Tesla Roadster 20 milka forintba kerül, akkor hirtelen rádöbbenünk a meztelen valóságra. Beleér a kezünk a bilibe!
Igazából nem 20 millió, hanem csak 17, és ha belegondolsz az nem is olyan sok, ha azt vesszük, hogy egy középkategóriás autó is lehet 5-7 millió, és még nagyon új a technológia. Szerintem a Roadster a maga kategóriájában olcsónak nevezhetõ. De a következõ verzió a WhiteStar lesz, ami már sokkal barátibb áron lesz elvileg, utána pedig a BlueStar, ami ha jól emlékszem már csak 5 millió körül lesz.
Azért talán nem. A BlueStar-t ha jól emlékszem 2012-re ígérik.
Én is tudom, hogy drága. Nem is tudom, hogy mi kerül ebben a tragacsban újonnan kb. 2.5 gurigába. Azért már normális autót adnak. Amúgy ennek nem kell regisztrációs adó, sem forgalmi. Az éves adó 2-3000 forint.
Amelyik villanymotor nem tud elindulni magától, az vagy rossz, vagy valami megakasztja. Különben meg miért építenek be elektromos indítómotort a robbanómotorokba, ha nem indul be magától?
Ott írja a honlapon, hogy az ár regadó nélkül értendõ. Persze, lehet, hogy a regadó erre 0.
A haszna egy ilyennek esetleg az, hogy a hasonló áru limuzinnal szemben kevesebb a fenntartási költsége. Mindenesetre, ha már az ember moped kategóriában gondolkodik (v=40-60 km/h), akkor inkább vegyen villanykocsit, ne ilyen Ligiert, amely robbanómotoros és olajat eszik.
Az biztos. A villanymotor elindulásakor már adottak a feltételek a folyamatos mûködéshez. Ez mondom, nem robbanómotor. Ami csak szûk fordulatszám-tartománybam képes mûködni.
Fogalmam nincs, hogy mopedre kell-e regadó. Én még csak az intézet takarítónõjének a tragacsát láttam élõbe, az egy Aixan JDM típusú mopedautó. 380 ezerért vette használtan. Ami pedig a dízelmotorját illeti, egy marmonkanna olaj elég neki 2 hónapra.
A szinkronmotorokat elõször szinkronfordulatszámra kell hozni, de ilyet ma már szinte senki nem használ. Egyetlen elõnye, hogy állandó fordulaton meg, a meghajtás frekvenciájával forog. Viszont ennek semmi értelme egy jármûben, ott épp a változtatható fordulatszám a lényeg. Ha meg elektronikusan vezérelt a meghajtás frekvenciája, akkor ezt sem kell felpörgetni, elég 0 frekvenciáról indítani, és onnan emelni.
Ezt szépen megcsinálja saját maga. Ventilátorokat szoktak meghajtani leginkább szinkronmotorokkal. Még sohasem láttam indítómotort egyetlen villanymotoron sem. Még mozdonyon sem.
Lehet, hogy itt már alternatív jármûveket is fognak árulni.
A megoldást erre itt találod: http://en.wikipedia.org/wiki/AC_motor#Three-phase_AC_synchronous_motors Azt írja, hogy általában változtatható frekvenciájú áramra kapcsolják, mert így nem fell felhozni a szinkronfordulatszámra, vagy pedig indukciós tekerccsel kombinálják. Így ha alacsony fordulatszámra kerül, akkor indukciós motorként mûködik, és nem veszti el a nyomatékát, vagy indításkor fel tud pörögni a szinkronfordulatszámra.
Nem szokták tekergetni. az egyfázisú villanymotoroknál tényleg nem indul be a motor, ha csak egy tekerccsel mûködik. ezért szoktak egy segédtekercset mellészerelni, amit egy kondival kötnek sorba, hogy a fázisát kissé eltolják. Ez a segédfázis-tekercskör. Ez általában fix bekötésû, de van olyan is, ami csak indításkor kapcsolnak rá. Na!
Gyerekkoromból emlékszem, nekünk otthon volt, - sõt még ma is megvan - egy villanymotoral meghajtott kis malmunk. Én is beindítrottam párszor. A beindítása úgy történt, hogy a motor meghajtó kereket tartalmazó végére rátekertük a bõrszíjjt, és "behúztuk" a motort a tengelyénél fogva. Utána kapcsoltuk rá az áramot. Egyébként nem indult volna el! Az áramellátás normál 220 V. Emlékeim szerint apám szeretett volna 3-fázisú ipari áramot behúzatni, de nagyon sokba került volna. Lehet, hogy emiatt kellett kézileg elõször felpörgetni a villanymotort. Az persze lehet, hogy azóta (mert ez a 70-es években volt) már korszerûbb villanymotorok vannak.
Ja, és miután már forgott amotor kézileg kellett ráügyeskedni a tengelyvégre a meghajtó szíjjt. Elég balesetveszélyes mûvelet volt, de hálistennek soha senkinek nem esett baja.
"Ligier tipusú mopedautó van, használtan kb. félmilliótól indul felfele. Van benne egy 505 köbcentis dízel, és úgy 2,5 litert eszik százra. Igaz, nem lehet vele száguldozni, és nem mehettsz vele sem az autópályára, de autóútra sem, de nem kell hozzá B kategóriás jogsi sem. Elég a kismotoros" Sajna Magyarországon nem így van, nem lehet 505 köbcentis-et kismotoros vezetõi engedélyjel vezetni, ja és csak egyszemélyest lehet...
Esetleg nem 50,5 köbcenti? Mert akkor más a helyzet, bár az egy személy az ugyanúgy igaz...
Ez EU-szabály. A Közlekedésfelügyelet egyik hivatalnoka szerint a négykerekû jármûveknek kötelezõ a forgalmi, de egy íróasztal-vitéz nem hozhat a törvénnyel ellentétes rendelkezést. A rendõri igazoltatásnál, meg ha a rendõr hülye, akkor kéri a forgalmit, jogsit, ha nem akkor csak a kismotorost. Az elsõ esetben sem ér el vele mást, mint hogy be kell menni az adott kapitányságra, és kukázzák az egész papirost. Szóval csak idõveszteség, ezért a dörzsöltebb mopedautósok a kesztyûtartóban hordanak pár másolatot az EU-elõírásból, meg a '92 közlekedési törvénybõl, és igazoltatásnál elõveszik, ha szükséges.
Nos az EU tagországokban némileg eltérõ lehet a KRESZ, ezért a magyar a mérvadó. Itt pedig a segédmotoros kerékpár egy személyt szállíthat a KRESZ szerint.
A segédmotoros kerékpárral egy kategória a három illetve négy kerekû jármû is ha egyébbként megfelel a rávonatkozó elõírásoknak.
Majdnem azt írtam ami a linkelt cikkben van... Akkor 45 KM/h 50 köbcenti egy személy...(a kerekek száma mindegy) A puding próbája ha megeszik... vegyél használd... megtudod...