Szeretnék egy kis segítséget kérni. Egy Canon EOS 1100d-t szeretnék megvenni. Természetesen elsõsorban azért, hogy fényképezzek vele, de fontos lenne, hogy jó minõségû, rövidebb családi videókat csináljak vele. (Nem professzionális felhasználásra szeretném mert arra tuti nem jó, de szeretném ha nem bosszankodnék a videók minõsége miatt)
Szeretném megkérdezni, hogy - tényleg alkalmas-e olyan 720p-s videók elkészítésére, amelyek nem szaggatnak (pana bridge géppel készített videót láttam ami elég darabos volt), és tényleg tud-e ez nekem normális minõséget produkálni? - milyen memóriakártyával használjam, hogy annak az írási sebessége ne korlátozza a videó minõségét (számít?)
Elõre is köszönöm ha válaszoltok
BG
Ha lehetõséged van elõtte mindenképp próbáld ki, mert valaki 32GB-ossal használja, másnak meg nem eszi meg. Elméletben tudja csak.
Köszi a választ! A márkaszervíz szerint csak 2 gigásat, de egy ismerõsöm 8-ast használ.
Elméletben 32GB-ot, annál nagyobb SDHC ugyanis nincs.
Ki tudja megmondani, max mekkora sdhc kártyát tud kezelni a 450D?
Sziasztok!
Nekem egy 450D-m van és az a bajom vele, hogy manuális módban alulexponál minden képet, fényes témákat meg túlexponál. Már kipróbáltam minden beállítást de nem javult a helyzet. Mit nem csináltam jól?
A mai napon vettem egy Canon EOS 450D-t és az lenne vele a problémám, hogy már az elsõ pillanattól a felugró vaku nem "ugrik" fel, azaz egyáltalán nem nyílik ki. A fényképezõ menüjében beállításoknál a beépített vaku menüje sem nyílik meg, ugyanis kiírja, hogy külsõ vaku van csatlakoztatva (ami egyébként nincs, mert egyelõre nem is rendelkezem ilyennel). Külsõ vaku beállítási menüjében, pedig arra hivatkozik, hogy vagy nincs olyan, vagy hibásan van csatlakoztatva. Lehetséges, hogy beállítási gond van, amit elnéztem vagy esetleg szoftverhiba, illetve szerkezeti? Kérem segítségeteket, mert igencsak bosszantó ez a probléma egy új gépnél. Elõre is köszi! -ZsanCyCca-
Sziasztok!
Vettem egy használt Cannon Eos 450D-t és 100 kép készítése után a vadi zsír új SDHC kártyámat nem ismeri fel. Sem másikat. Gyári hibára gyanakszom de lehet más baja?
Szeretnek majd venni objektivet a gepemhez es nem tudom, h milyet kell.
Tajkepet szeretnek kesziteni (vagy egy dolgot szeretnek kiemelni a tavolban).
Ha lehet ne csillagaszati aron ajanljatok obit :)
Nem akarlak elkeseríteni, de sok fotós oldalon már most ez megy. Sokszor a kritika azzal indít, hogy "Miért zajos a kép?", "Miért van kromatikus aberráció?", stb. Aztán bölcsen megállapítják, hogy "Ja, hogy ez kompakttal készült. Akkor az a baj..." vagy "Ja, hogy ez olcsó obival lett lõve...". Pedig elsõdlegesnek a kép mondanivalójának kellene lennie.
Persze egy kép technikai minõségét könnyebb értékelni, míg az esztétikai milyenségét már sokkal nehezebb. Baj csak ott van, hogy néhány megfeledkeznek arról, hogy a fényképezõgép csak egy eszköz és az, hogy milyen képek kerülnek ki belõle az a fotóson múlik nagyobbrészt. Részben a cégek marketingjének is köszönhetõ az, hogy sokan beleesnek abba a hibába, hogy a technikai háttértõl várják a jó fotókat. Veszik az újabbnál-újabb fejlesztéseket, mert az elõzõvel készült képeik nem lettek elég jók és ez "biztosan" a technika számlájára írható. Közben nem veszik észre, hogy a képeikbõl a mondani való, a hangsúlyos kompozíció, a jól megválasztott fények hiányoznak.
Amúgy szerintem nem az az igazi baj, hogy valaki emlékfotók gyártására használja a DSLR gépét. Sokkal inkább azzal van gond, hogy ezek a képek válogatás nélkül felkerülnek a netre, ezzel is szaporítva az elektronikus szemetet. Ha ezek után még szembe is dicsérik az illetõt, anélkül, hogy valódi véleményt és építõ jellegû kritikát adnának neki, akkor meg lesz róla gyõzõdve, hogy õ egy jó fotós... S ezek után persze ennek megfelelõen fog õ maga is véleményt mondani mások fotóiról... De végül is min csodálkozunk? A mai világban már nem divat az igényesség! :o/ Ritka kivételnek számít az, ha akad olyan "amatõr", aki egy valódi kritika után a besértõdés helyett inkább megpróbálja magát képezni.
szerintem elég elkeserítõ, hogy ez a fényképezõgép téma kezd nagyon hasonlatossá válni az autó témához: ahol is a többség már elfelejtette, hogy az, amirõl beszélünk, alapvetõen arra való, hogy eljuttasson A-ból B-be. Ott sincs olyan, hogy egy furgon jobb, vagy rosszabb-e mint egy IFA, egész egyszerûen, más a célközönség, és a feladat, amire szánták.
Maradék hajam is kihullik, mikor okos emberek odabüfizik egy-egy topicba, hogy "és akkor ez most jobb, mint ez meg az?" Mégis, mire?
Itt is, mindenki megvesz mindenfélét, tekintet nélkül arra, hogy mire is akarja használni, és kattintgatják a családot, meg pudli kutyát egymilliós DSLR felszereléssel, aztán meg a képek felérõl kilóg anyuka, meg életlen, és ejnye... és nem látják be, hogy jobban járnának egy erre kitalált kompakt géppel.
Ahogy én látom, a fényképezõgép tulajok 90%-ának vagy eleve fogalma sincs róla, hogy mire képes a gépe, és hogyan kell pontosan kezelni, vagy ha igen, akkor is a valós igényei fölé van kalibrálva.
Nem volna jó ha a hazai fénykép-kultúra is oda jutna, mint az autós, hogy az az érdekes, hogy milyen gép van a nyakadban, nem pedig az, hogy milyen képeket csinálsz. Mert, azt hiszem, a gép egy célszerszám, nem pedig a végcél, aholis a kép meg csak egy melléktermék.
Irakban elég sok fotós dolgozik, több magyar ismerõsöm dolgozik/dolgozott konfliktusövezetben: a legelterjedtebb gép a külföldi fotóriporterek között az 1Ds mark II, nagytelét is használnak... Ésszel, ráhúzva a természetfotósok által is kedvelt álcázóhúzatot, a sötét polárszûrõkön pedig nem csillog a bevonat miatt a napfény...
Sõt, azt is elárulom, hogy bár romantikusan hangzik, de tûzharcban nem szoktak fotózni, vagy csak saját egységeiket. Nem sok képet láttam, amin pl. egy Getty-s fotós a felé lövöldözõ tálibot vagy kurdot, szomáliait fotózná. Egyszerûen nem hülyék. Van egy könyv a hadifotósokról (magyarul is megvásárolható), a legtöbben két vázzal dolgoznak, egyiken nagylátóval, másikon telével - Ez a Canon esetében min. 6kg-ot jelent kiegészítõk nélkül. Majoli is használ DSLR-t, ha végiglvasod a cikket, akkor megtalálod.
Az SLR/DSLR csattogás túlvan misztifikálva, mert oké, hogy a szarvas meghallja az erdõben, vagy egy akusztikailag nitroglicerinnek számító színházteremben nem illik sorozatokat elereszteni vele, de egy városban 20m-re tõled senki nem fogja hallani. Ráadásul az elõbbi két helyzet kivédésére az új 1D/1Ds gépekben más van Silent Mode, amikor lassú, halk sorozatokkal exponálhat a kedves fotós.
A szociófotónál igazad van, de ott sem a hang miatt részesítik elõnyben a távmérõs gépeket, hanem mert kicsik és felépítésüknél/designuknál fogva nem számítanak feltûnõnek. Márpedig ha szociózni akar valaki, akkor együtt kell élnie azzal a csoporttal, akirõl a téma szól. Ez egy markolatos vagy pro váz esetében, nagy frontlencsés objektívvel kicsit nehéz, mert megijeszti a célszemélyt, eltakarja a fotós arcát, ezáltal megszakít minden kontaktust.
A 450D méreténél fogva nem lenne rossz választás, mivel a keresõjét is megnövelték (állítólag 30D-hez közelálló méret), de ilyen helyzetekben nem illik vakuzni és egy alkonyatkor az ISO 1600 igencsak kevés lehet szoció/riport/streetfotózni, még nagyfényerejû objektívekkel is.
ISO3200 D80/D200on de még 400Dn is durván zajos volt, nemhinném bárki hiányolná.
D60 + VR18-55 Nikor Kit kezdõára 149.000ft: A legalsobb szegmens gépe, nem lepõdnék meg ha összel egy rebate akcióval 100K alá menne az ára.
450D árban nem ez a kategória, ha ittlesz árban kb a D80al lesz egyszinten ami ugye most 179K. A jó 1éves D80elõnyeit/hátrányait viszont nem akarom felsorolni 450D ellenében: szvsz Nem egy kategória.
Egybként az úr egy speciális területen fotóz: "Extremebb" riportfotós. Ez az egyik terület ahol a kiskompaktok jellemzõen egyértelmû elõnyben voltak/vannak. Biza Iraqban a 40Cben.... nehéz cipelni a sok kilós obikat, ha hirtelen vmit le akarsz fotózni nem kell csodálkozni ha reflexböl fegyvernek nézika teléd és kilõnek, vmint mordály felkelti az emberek figyelmét és ha nem veszik elsõre észre akkor meg a tükörcsattogás. uigy pl szocifotonál is átok a DSLR.
Az én gépem nem csinál ilyet én magam fújatom le az érzékelõt ha éppen valami rákerült. Amikor vettem a gépet már volt a pucolós verzió én mégse adtam 40 ezerFt-al többet érte. Nem is bántam meg.
az összep* a te dolgod, bár helyette utána is nézhetsz a dolognak kommentelés elõtt; a dolog meg úgy mûködik hogy csinálsz egy referenciaképet egy fehér felületrõl, a gép meg hozzácsapja a rawokhoz, amit (ha akarod) a konvertálás során kivon a képbõl. nem fáj, kikapcsolható, de nem akkora hülyeség mint gondolod.
keress rá, szerintem youtube-on lesz videó, hogy mûködik, homogén felületeknél nem rossz megoldás...
annyi az egész, hogy a szoftverben bejelelölöd egy tesztképen, hogy hol van a kosz, majd egy algoritkust lefuttat az összes képen és ami hasonlít a megadott foltra, ugyanazon a helyen, azt kezeli - saját felelõsségre persze:)
(én max égbolton használnám, de inkább azon sem - ez becsületesebb vidékeken jó megoldás, nem mindenki él az "ingyenes" PS adta lehetõségekkel, hanem csak eredeti programokat használ, így kitudja szedni az érzékelõre ragadt kosz miatt kialakult foltokat a képrõl és nem kell negyedmillióért megvennie az Adobe képszerkesztõjét)
Egyetértek G_ArchAngel hozzászólásával, holott nekem is egy DSLR-em van.
A legtöbb fórumon ugyanazt tapasztalhatjuk, mint amit a "fotósboltokban". Akinek van annyi pénze, az DSLR-t vesz, mert mások is azt vesznek és különben is, az a legjobb, mert drága, akinek meg nincsen rá, az meg azt szeretne. Mintha törpeharcsára akarnának vadászni de cápára kalibrált botot vesznek, mert azzal tuti, hogy menni fog, még ha nem is tudnak horgászni.
a Canon egy hármas rendszert használ... - egy low-pass filter rezegtetés bekapcsolánál, ami megszakítható (tehát nem kell megvárni, ha nem akarja a tisztelt user) - egy antisztatikus bevonat az érzékelõn - szoftveres javítás, ami szintén elhagyható/kiiktatható...
egyébként ez a live view tényleg nagy elõrelépés lenne ha nem egy 400Dfelbontásu ámde 3"os LCDn kéne nézegetni.
De ez úgy minden Canonra érvényes tessék egy 1.6misis Mark3 mellé odarakni egy 400Ks D300at. Hihetetlen, hogy még a "csúcs" Canon LCDje is egy életlen használhatatlan "szar" a 4* olcsobb D300 al éval összevetve. Na ott tényleg k* jó dolog egy "tárgyfotós, stúdiós vagy makrósnak" a LiveView.
Látom megint beindult a magyaros "fikázzunk mindent, amit nem ismerünk" stílus...
Nem érdemes összehasonlítani a 30D-vel, mert van amiben kevesebbet tud (ergonómia, ISO), van amiben többet (Liveview, DigicIII) és vannak dolgok, amirõl nincs értelmes teszt még, így felesleges az AF-rõl vagy keresõrõl gondolkodni.
Ha valaki tárgyfotózik, stúdiózik vagy makrózik, akkor nagyobb hasznát veszi az élõképnek, mint a méretnek, és akinek inkább egy olcsó riportergép kell, de nincs pénze 40D-re, az úgyis 30D-t fog venni a sebessége, magassabb érzékenysége, erõsebb felépítése miatt. Kicsit olyan az egész, mint egy kifutó dízel Skoda Octavia-t egy benzínes sport Clio-hoz hasonlítani - éretlmetlen szvsz...
A szemzortisztításról meg annyit, hogy benne van, nem lehet enélkül kérni, a képek nem lesznek tõle se jobbak, se rosszabbak, de a szenzorra kerülõ átlagos szennyezõdés mennyiségét csak 5%-kal csökkenti, akkor már megérte... Enni nem kér, simogatni és sétáltatni sem kell, de hasznosabb, mintha nem lenne.
Integrált tisztítási rendszer= Nagy parasztvakító hadova.
nem a 30D-vel lesz egy áron, hanem a 400D-vel az pedig 165 volt eddig és most 140
lehet lesz egy premier ár, de utána nem hiszem, hogy több lenne, mint 150
220eHUF egy 30D váz, így ha ugyan annyi lesz a 450D akkor nem lenne igazán kelendõ :) Szerintem 190eHUF körül indul, de remélem gyorsan csökken majd ez az ár, ahogy a 350D eltûnik, s a 400D lemegy arra az árszintre...
200-220e ?
"A 450D ára egyelõre még nem ismert, de a Canon Hungária munkatársainak közlése szerint a korábbi változat árával azonos összeg szerepel majd a címkéken" azaz kb mennyi??