És akkor én miért tanultam irodalmat és nyelvtant majdnem (és olaszt 3 órában) teljesen feleslegesen heti 5 órában 4 évig. Ennyi plusz órával rég angol nyelvvizsgám lehetett volna és nagyon durva matek és fizika tudásom. Ergo az óráim 1/3-a fele az egyetem szempontjából kész pazarlás volt..
Miért matekot minek tanultál?? Azért, hogy ne csesszenek át. Irodalmat meg azért, hogy ne a tahóparaszt mélymagyarok közé tartozz akik egy értelmes mondatot nem képesek mondani, nyelvtant meg azért, hogy ne olyan leveleket írj mint amilyeneket néha én olvasok egy-egy adósságátvállalási vagy kedvezmény kérelemnél. Néhány ember már ott elbukik, hogy "Tiztelt x,y".
Fizikát vagy Kémiát vagy bioszt komolyabban mikor fogok használni az életben??? soha..
Ezen kár vitázni, beállítottság kérdése, kinek mi tetszik, vannak tény adatok, amikre lehet hivatkozni hasznosság szempontjából és munkalehetõség szempontjából, miszerint a mûszaki pályán kicsivel könnyebb elhelyezkedés, mint más humánusabb szakot végzettek számára. No meg amit én helyesírásból anno tanultam, ahhoz a középsulinak sajnos semmi köze, mert ott már semmi olyat nem tanultunk, ami a helyesírásra kényszerített volna, vagy gyakoroltuk volna, ott már csak elvárás volt, néha kaptál rá jegyet fogalmazás mellett.. Ott már csak a nyelvtan számunkra teljesen felesleges részét tolták, ilyen olyan, kitalált szabályokat, definíciókat. Irodalom meg számomra hülyeségnek tört, verstanulás meg társai, de aztán rá kell jönnöm, hogy inkább két vers, mint pár analízis és diszk matek definíció :)
most már nincs központi, érettségi van, és annak az eredménye számít...mikor én írtam akkor a közép matek tényleg elég gyógy volt, de az emelt az kellõen nehéz...annyi a csavar, hogy a közép matek 100%ával kb annyi pontot értél el, mint az emelt 75%ával
Én 2 éve szerintem jól döntöttem, mikor emelt érettségire való felkészülés után mégis a középszintre mentem, mert így sikerült a maxos matek érettségi, mindenféle megerõltetés nélkül, nálam picivel jobb matekosok meg az emelten annyit buktak, hogy némelyeknél több pontot szereztem abban a bizonyos százalékos rendszerben. Mellé még választottam az infót, mely szintén könnyû volt, így ezeket megduplázva max ponttal (lehetõséghez képest max. ponttal) felvételiztem... Mondjuk ha jól tudom, idéntõl ez már nincsen..
annyit megemlítenék hogy van pár ismerõsom aki tanul még analízist és hát nem tanulják a szögfüggvényekkel a deriválást és integrálást... mi bmf-nik -en mindent mindennel :D
én se voltam oda se az irodalomért, nyelvtanért (egyedül az a mondatelemzõs fasság az tetszett, mer volt benne némi logika :)), se a kémiáért, biológiáért (fizika az tetszett, meg jó is voltam belõle, de most abszolút nem használom sehol), de így visszagondolva azért nem mondanám azt, hogy mind kidobott idõ volt, azért megérte végigszenvedni õket... a tudás, meg a személyiség kurva összetett dolog, amit ezek közül minden befolyásolt, és nem hinném, hogy negatív irányba
Tõlünk anno megkérdezte Szabó SZTE-n, hogy Mit keresünk bent? Tök szép idõ van miért nem megyünk haza?? És nem tartott elõadást hanem hazazavart mindenkit.
Ez igaz, hogy csak ennyi matek tárgy van, de nem mind olyan egyszerû! Az anal 1-2, linalg, diszkrét 1-2 nem gáz, de a szigorlat az eléggé odabasz! Tavaly voltam elõször szigón, és azt hittem hogy mennyire vágom a témát (hozzáteszem 5 voltam analízisbõl, 4 diszkrétbõl!), úgy is éreztem hogy jól megcsináltam a feladatokat, erre kiderült hogy 80 emberbõl 6 ment át!!! És ez az arány az összes alkalommal megvolt! Igaz az idei januári szigók nem voltak nehezek, de most is sokan buktak! De most nekem sikerült :D [dagad a máj] Aztán ha ez megvan, ott van a valszám és stat, na azért az se kutya! Dehát még változhatnak a dolgok, hiszen tavaly óta nagyon sok minden változott és sztem még fog is! Van ami az újak elõnyére válik, de van amivel még plusszba megszopatnak! :D
Én is így tervezem...csakhát, ha megírod mind2-õt közepen 100%-ra és duplázol, akkor is csak 400 pontod van a 480-ból (ha nincs nyelvvizsgád, vagy fogyatékosságod, sport v. tanulmányi verseny eredményed, ha nem vagy cigány...stb...stb) Ez azért szemétség
Hát.. ránk lustákra nézve szemétség, de ha azt vesszük, hogy valaki végigmagolt 2 évet + érettségije mind nagyon jó lett, és akkor ért el annyit, mint mi két választott érettségi duplázással :) Igaz nekünk ott volt a rizikó, hogy dupla vagy semmi..
Ahhoz is, hogy rálátásod legyen a kultúrára? Mert tapló paraszt nem attól leszel, hogy milyen példát mutatnak a szüleid hanem attól, hogy semmihez nem tudsz rendesen hozzászólni mert alulolvasottság miatt nem lesz szókincsed, nem tudsz témákról nyilatkozni, meg úgy alapból önállóan gondolkodni sem. (nem tudom innen ki volt az aki csak lemásolta a másik olvasónaplóját irodalomból, vagy önálló gondolatokat is megfogalmazott a mûvel kapcsolatban.)
dettó, én a duplázás okosságnak köszönhetem, hogy összehazudtam egy maxos (legalábbis ami 1 közép nyelvvizsgával elérhetõ) érettségit :) de szükség is volt rá, mert ugye átlagba jó lett mindenkinek, és sok jó közül csak a legjobbak kerülhettek be finomabb helyekre...
Félreértés ne essék használt az irodalom okatatás is és helyenként még élveztem is. Voltak jó kötelezõ olvasmányok is, de a nagy részük az én szememben a hulladék kategóra volt.
A bátyus egyébként pont olyan, mint amit írtál. Nem fogott rajta az ezirányú oktatás. Nem olvas újságot, sõt már könyvet sem nagyon mióta autóval jár. (Galaktikát és scf-fi könyveket olvasott régen.)
Rám minden vizsgaidõszak után van elején jön rám az olvashatnék, nagyon felfrissíti az agyat. Tavaly bõ 3 hét alatt végigmentem az Alapítvány sorozaton.
És ezt hogy hasonlítod össze? Mert ha azt akarod mondani egy egyetemre, hogy legjobb, akkor kellene definiálni valami "jobb" relációt, ami számszerûen, objektíven mérhetõ.
De ha végigjártad az ország összes egyetemét, és mindegyik közül a BME-n volt a legalacsonyabb a pocsék tanárok aránya, akkor aláírom, hogy ebben a BME a legjobb.
Szerencsés vagy. Én pont a fordítottját tapasztaltam.
Nálunk is vannak visszáságok programozás oktatásban. Átalakításoknak köszönhetõen, eltörölték az elsõ féléves pascal-t, persze nem ez a gond, hanem a pascalos fickó kiszórta azokat, akiknek nincs keresnivalójuk ezen a területen. Amióta egy szerencsétlen manus tart helyette C-t, minden szemét átpereg. De tényleg. Alattam lévõknek tartottam Java-t, és az egyiküknek gondja volt már a for ciklussal is.. Ha az ilyeneknek elmagyarázod, akkor a többiekkel cseszel ki, hogy nincs elõrelépés, ha nem mondod el neki, akkor itt sem érti meg. Na melyik a jobb? Vissza nem küldheted, hogy vedd fel mégegyszer a prog 1. et. lol
A CEU az a Central European University. Bokros is itt tant asszem Soros is benne volt az alapításban. Master és MBA diplomákat lehet szerezni és benne van asszem a top 100 egyetemben a világon.
Tesóm járt oda 1.5 évig kb (angol nyelvûre). Aztán kiment az Ann Arbori egyetemre tanulni inkább. Elején jó volt, aztán egyre jobban esett a színvonala. Amúgy nem 500k, hanem 2200 ojró. Egy haverom most is odajár, õ szereti, bár nincs túl nagy rálátása szerintem ezekre a dolgokra.
Világ legjobb 500 egyetemében 2 magyar intézmény van. Egyik az ELTE másik az SZTE, de ezek ketten is kb a 300. hely környékén vannak. Más magyar intézmény nincs benne.
Mégis, milyen érdekes, hogy a BME-re, meg miskolcra járnak az arab országok diákjai tanulni az olajos szakmát!
Érdekes, h nem nagyon reagált senki azokhoz a hozzászólásaimra, amik az egyetem utáni dolgokra vonatkoznak!? :) Ez azért meglepõ, mert míg középsuliBÓL szinte bármilyen felsõoktatási intézménybe kerülhetsz, az egyetem és a fõsuli után viszont a SZAKMÁDBAN fogsz ténykedni (nagy valószínûséggel).
Ezért is próbáltam amellett kardoskodni, hogy programozónak az menjen, aki tényleg tehetséges ezen a területen! Ugyanis világszerte annyit okád ki magából a sok egyetem, hogy nehéz az igazán jó helyeket megcsípni! A legjobb saját vállalkozásban ûzni az ipart!
Ez egy infósnak könnyû, egy vegyészmérnöknek, vagy gépészmérnöknek jelentõsen nehezebb!
Magyar ember nem elõre gondol, hanem most legyen jó, a többi majd ahogy esik, úgy huppan.. Ez magyarázza néhány divatszakma telítettség mindazok ellenére is, hogy nem keresnek olyan munkaerõt. 3 ismerõsöm ment el Nemzeti Tanulmányok szakra, és 3adévesen megkérdeztem õket, hogy úgy mégis már mit fogtok ti igy dolgozni? Hát megmondani nem tudták..
Na szóval, öcsém a nyomdokaimba lépett, és kibukott a veszprémi egyetemrõl. Hülye volt, nagyon tiltottam a helytõl, föleg a földmérnõk szakról, de nem hallgatott rám.
Igazán fogalma sincs a gyereknek, hogy mivel akar foglalkozni, de láttam dolgozni õt a powray nevezetü programmal. Nem tudom ki ismeri. Ez egy 3D modellezõ progi, de ne egy 3D Studio Maxra gondoljatok, ez nem huzigálos, ez szintiszta programozás. Leprogramozni az alap alakzatokat, azokból felépíteni a legbonyulultabb dolgokat is. Koordináták és vektorok segitségével. A tárgyakat, fényeket, tükrözödést, mindent. És a gyerek félprofi benne. Szórakozás képpen pár nap alatt összedobott egy hajómodellt a babylon 5-bõl. A gép egy napig renderelte le, és én mondom, szuper lett.
Aztán probálkozott komolyabb dolgokkal is. Tervrajzokkal. Hidak, parkok, épületek. Nem értek hozzá, de ránézésre szinte tökéletesen, már amennyire tervek hiányában tökéletesen meg lehet csinálni, lemodellezte a házunkat. Vállasztó falakkal, szemetes és légaknákkal, alapozással együtt.
Gondolom valami építészeti szakon hasznát vehetné ennek a tehetségének. Ezért kérdezösködök ez irányában. Akinek van ötlete, van ismeretsége a témában, ne tartsa magában!
Szerintem a látvány részével jobban elboldogul mint a mérnõki részével, mert fizikából pl sosem volt túl jó. De hát nem elsõ éve járok felsõoktatásba, tudom hogy a leglehetetlenebb dolgokat is meg tudja tanulni az ember, ha nagyon akarja.
"Ez egy 3D modellezõ progi, de ne egy 3D Studio Maxra gondoljatok, ez nem huzigálos, ez szintiszta programozás. Leprogramozni az alap alakzatokat, azokból felépíteni a legbonyulultabb dolgokat is. Koordináták és vektorok segitségével. A tárgyakat, fényeket, tükrözödést, mindent."
Ezt hívják úgy, hogy számítógépes grafika. Mint az OpenGL vagy a DirectX, csak õ gondolom írt saját megvilágítási modelleket és shadereket.
Ha TÉNYLEG ennyire profi akkor nem suliba kéne járnia, hanem inkább dolgoznia kéne szerintem. Azzal még jobban fejlõdne ez a tudása. Ilyet úgy sem nagyon oktatnak sehol. Csináljon egy weboldalt a munkáiból, pályázzon meg állásokat és legyen egy nyelvvizsgája azért.
igen, jó lenne, csak belé van rögzülve hogy diploma-diploma-diploma. Rendes munkára lusta a gyerek, de most egyelõre ugysem tud mást csinálni, megprobálja. Ha talál, beváll, akkor majd eldönti akar e tovább tanulni valaminek.
Mit értünk rendes munka alatt? Mit ne mondjak én is elég lusta vagyok, de az egyetem alatt azért volt két olyan félévem amikor NAGYON meg kellett rándtanom magam. Addig a pontig fel sem tételeztem, hogy tudok olyan elszántan dolgozni valamin...
Hát lényegében mindenféle munkára lusta, soha életében nem volt még rászorulva. De hát ki tudja mibõl lesz a cserebogár :)
Lustaságban top listás vagyok én is. Sokszor inkább megszorítom a nadrágszíjjat, és várok egy sült galambra, mint hogy újra elmenjek akármilyen szalag mellé, Mekkibe vagy Tecsóba. Néhanapján flashelgetek, vagy videókat vágok, ezekkel elvagyok. No, hát öcsémet ismerve, egy ilyen munka egyszerûbb változatával sem lenne hajlandó foglalkozni. De mivel most kirúgtám egyetemrõl, rá lesz szorulva.
Ja bocsi, úgy értettem ,hogy az építészek veszik sértésnek :D
Amúgy utálom ezt az egyik kar lenézi a másikat kórt. Teljesen más. Valószínû, hogy egy építõ soha nem fog tudni olyan esztétikai csodákat építeni, mint egy építész, viszont az építész se valószínû, hogy tudna olyat építeni, ami ne dõlne össze. Teljesen más a kettõ.
BME - Építész vagy MOME (volt MIE) - Építész. Utóbbinál szinte CSAK mûvszeti/látvány. Elég jó neve is van. Talán az egyetlen olyan egyetem magyarországon, ahova jönnek nyugatról is tanulni. Egyik ismerõs ott végzett formatervezõn, és most a Mercedes Busz részlegén az egyik fõ formatervezõ. Iszonyat módon Merci buzi. Neki van a Merci Buszokról a világ legnagyobb írásos gyûjteménye, és ezt a Mercedes is elismeri.
intézményi kommunikátorról valaki tudna most egy gyors véleményt mondani? mennyire nehéz, mit kell tanulni inkább, melyik van többségben?(humán, reál)
na én most adtam fel a jelentkezési lapot programtervezõ informatikust jelöltem, anyagmérnökit meg gépészmérnökit mind miskolcon...
Én is leadtam papírt. nezetközi kapcs ibs-en aztan majd meglatjuk mennyire szar vagy jo...
Melyik az az egyetem vagy fõsuli ahol a késõbbiekben lehet multimédiával foglalkozni (szakosodni). Ezalatt értem pl a Photoshopot, webet, videóvágást stb. ?
Hát fõsulin vagy egyetemen ilyet nem nagyon fogsz sztem találni,itt inkább nagyobb volumenû komolyabb dolgokat (cisco pl., vagy mobil informatika. esetleg intelligens rendszerek tervezése)
leülsz és otthon megtanulod! ha már ahhoz, h azt megtanuld, ami érdekel, egyetem kelljen, kész idõpocséklás! majd rájössz az egyetem után, h ha egyetemi éveid alatt elkezdtél volna azzal komolyan foglalkozni, amiért egyetemre akartál menni igazából, akkor már jól keresõ vállalkozóként fejezed be az egyetemet és utána már csak élvezned kell a sokkal több idõt amit az addigra felfuttatott vállalkozásodra fordíthatsz!
mikor akarsz jól élni kezdeni? negyven évesen, vagy addig, amíg fiatal vagy?
Ha tényleg jól akarsz élni,akkor itthon nem fogsz bele egy vállalkozásba, hanem elmész külföldre, megpróbálsz találni valami jó melót (fõleg ha olyan képesitéseket szerzel, amiket mondjuk kinnt is elismernek), pár évig gyüjtögetsz, és abból tudsz venni mondjuk egy valamekkora lakást + el tudod itthon kezdeni az életet. Persze ha itthon az öledbe esik egybõl vmi zsiros állás, akkor persze maradj, de nem hiszem, hogy újoncként ilyen szerencse a nyakadba esne.
nekem volt szerencsém végigjárni tisztességesen a gépészkart és a mindennapi munkám során amit használok az ott megszerzett tudásból, az az alapképzés alatt összejött! Ha nagyon lebutítom a dolgot, a második félév végi tudásommal belevághatnék abbe a munkába, amit ma napi szinten végzek. A többi ismeret persze hatalmas elõnyt jelent, de mint tervezõmérnök a rengeteg gyakorlatban bevált konstrukció mellett nem feltétlenül kell, h az egyetemi tudásanyaghoz nyúljak.
Az öt év ahhoz mindenképpen kell, hogy ne hozzon zavarba egy-egy új probléma, de ha a MINDENNAPOKAT nézzük, nem kell túl sok!
Egy informatikai jellegû pályára készülõ fiatal MA hatalmas elõnyben van! Az ismeretei java részét otthon meg tudja szerezni. Az egyetemen összeszedhetõ tudás hatalmas elõnye a rendszerezettség és a szakterület részletes ismertetése, de ezt sok elõtanulmánnyal meg lehet szerezni az egyetem elõtt vagy mellett is!
Az egyén rátermettségén áll vagy bukik, hogy ezt a saját javára fordítja-e, vagy csak "elraktározza", megtanulja, mint egy diák.
A jobb életre való hajlam ott indul, hogy elõtérbe kerül a "hogyan tudnék ebbõl pénzt csinálni magamnak" gondolkodás. A Google-fiúknak szerintetek mije volt, amikor az egyetemi éveiket taposták? A Mosaic böngészõ, a Napster és más, ma is mûködõ fájlmegosztó rendszerek mind-mind az egyén szintjérõl indultak és általában egy-egy egyetemi éveiben járó fiataltól (akiknek nem feltétlenül kellett egyetemet végezniük - pl.: Bill Gates: õ csak értett a programozáshoz és mert ebbõl megélni próbálni)