nekem volt szerencsém végigjárni tisztességesen a gépészkart és a mindennapi munkám során amit használok az ott megszerzett tudásból, az az alapképzés alatt összejött! Ha nagyon lebutítom a dolgot, a második félév végi tudásommal belevághatnék abbe a munkába, amit ma napi szinten végzek. A többi ismeret persze hatalmas elõnyt jelent, de mint tervezõmérnök a rengeteg gyakorlatban bevált konstrukció mellett nem feltétlenül kell, h az egyetemi tudásanyaghoz nyúljak.
Az öt év ahhoz mindenképpen kell, hogy ne hozzon zavarba egy-egy új probléma, de ha a MINDENNAPOKAT nézzük, nem kell túl sok!
Egy informatikai jellegû pályára készülõ fiatal MA hatalmas elõnyben van! Az ismeretei java részét otthon meg tudja szerezni. Az egyetemen összeszedhetõ tudás hatalmas elõnye a rendszerezettség és a szakterület részletes ismertetése, de ezt sok elõtanulmánnyal meg lehet szerezni az egyetem elõtt vagy mellett is!
Az egyén rátermettségén áll vagy bukik, hogy ezt a saját javára fordítja-e, vagy csak "elraktározza", megtanulja, mint egy diák.
A jobb életre való hajlam ott indul, hogy elõtérbe kerül a "hogyan tudnék ebbõl pénzt csinálni magamnak" gondolkodás. A Google-fiúknak szerintetek mije volt, amikor az egyetemi éveiket taposták? A Mosaic böngészõ, a Napster és más, ma is mûködõ fájlmegosztó rendszerek mind-mind az egyén szintjérõl indultak és általában egy-egy egyetemi éveiben járó fiataltól (akiknek nem feltétlenül kellett egyetemet végezniük - pl.: Bill Gates: õ csak értett a programozáshoz és mert ebbõl megélni próbálni)