Üzenem mindenkinek akinek nem tetszik az, hogy cewa azt, hogy miért ítéltek meg elsõre? Már JAG1 - VIP -nek kifejtettem, hogy nem vagyok se trendi se édibédi és nem is érdekel a divat. Ezt a köszönést saját magam találtam ki és minden nap szinte mindenütt ezt használom.
ON
Egyébként meg most szeretnék megkérni mindenkit, hogy maradjon a témánál!
Akik "rendes" hozzászólásokat írtak azoknak köszönöm.
Egyébként szerintem a Pascal jó tanuló nyelnek is és igenis lehet vele sokat kezdeni. Nem mondom, hogy a C nem jobb mert az de a Pascal is van olyan jó.
Annak ellenére, hogy csak egy csavarhúzót ismer valaki miért ne javíthatná meg az atomtengeralattjárót? Csak idõ kérdése. Meg egy kis utána olvasásé. :D ;)
Na ennyit akartam mondani!
Megj: Ne kezeljetek teljesen kezdõként azért én is tudok egy két dolgot. Oh and I can Speak English too by the way! So hello everybody!
Bye!
Szerintem Delphi-t érdemes megnézned, ha otthonvagy Pascalban. Egy Delphi 6 vagy 7 alapján jobban megérted az eseménykezelés mibenlétét, ha a pascal ismereted jó hozzá, könnyen átlátod. Ezután jöhet a Csharp, vagy amit akartok.
"Én már akkor majdnem kiugrottam a börömbõl mikor beírtam 1 számot és a gép is generált 1 randomot és ha egyenlõ volt akkor kiírta h gyõztél :D" Igen, a mastermind "prototipusa" a "gondoltam egy számot"-játék. Ennek az algoritmusa: 1. A gép ad egy véletlenszámot (adott intervallumban), és belerakja egy a változóba. 2. A felhasználótól bekérünk egy számot, és eltároljuk a b változóba. A c változóba eltároljuk, hogy ez az elsõ próbálkozás. 3. Amíg a nem egyenlõ b-vel, kiírjuk, hogy nem jó a tipp, és felajánlunk két lehetõséget (mert felhasználóbarátok vagyunk de nagyon): * Vagy kilép a játékból a delikvens - ekkor kiléptetjük a ciklusból, kiírjuk a próbálkozások számát, és hogy mi a szám. * Vagy új tippet ad meg: ekkor bekérünk újból egy számot, és növeljük a c változó értékét. 4. Ha a játékos kitalálta, akkor kiírjuk (amellett hogy gratulálunk neki) a próbálkozások számát, és a gondolt számot.
"Tán nem egyetemi infó tanár vagy? :) Nálunk is hasonló játékot kellett írni.." 1. Láttam már tanárképzõt (ha nem is egyetemit) - bár magam nem vagyok tanár. 2. Sok tanár ismerõsöm van. 3. A programozás oktatásnak ez a szamárlétrája. A fokozatosság biztos alapokat ad.
Tán nem egyetemi infó tanár vagy? :) Nálunk is hasonló játékot kellett írni.. C-t, de fõleg C++ -t nem túl egyszerû megérteni sajnos. A programnyelv maga könnyebb, mint mondjuk a matlab nyelvezete, logikus is, de ahhoz, hogy rendes, jól optimalizált programot rakjunk össze belõle, ahhoz nagyon sok mindent kell megtanulni, de fõképp megérteni, a megfelelõ memória foglalástól kezdve a címzés és mutatók megértéséig, vermek kialakításáig. Számomra ezek jelentik inkább a problémát a nyelv elsajátításánál, a többi rész jó ötletekkel megoldható.. Órán mi torpedót fejlesztettünk, Faustus elmondásához hasonlóan, elõször csak tábla rajzolás, majd bekérések, végül ezek tárolása, összehasonlítása, pontozó rendszer, mentés, mígnem végül a teljes játék összeállt. Idén pedig hasonló módszerrel sakkprogramot írtunk, de ezt temészetesen AI nélkül, csakis human vs human rendszerként üzemelt.
másrészrõl, kereshetsz magadnak csapatot, így hasonló érdeklõdésû emberek körébe kerülhetsz, akik talán már tapasztaltabbak, így könnyebben elõrébb juthatsz
Én már akkor majdnem kiugrottam a börömbõl mikor beírtam 1 számot és a gép is generált 1 randomot és ha egyenlõ volt akkor kiírta h gyõztél :D
"A Pascalt nagyon gyorsan verd ki a fejedbõl. Szvsz még tanulónyelvnek is szörnyû." Pediglen annak találták ki a Logoval és a Basic-kel egyetemben. C#, C++, Java - ezek megfelelõ alapozás nélkül eléggé rémisztõek egy kezdõ számára (bár alkalmazást fejleszteni ezeken a nyelveken érdemes).
"Elsõ lépés, hogy jó programozó legyél, hogy ne akarj trendi édibédi lenni ezzel a "Cewa"-val..." [Egyetért, komolyodjunk]
"A MYSQL, HTML, CSS, JAVASCRIPT, PHP meg az ilyenek viszonylag jól mennek" Akkor javaslok egy projekttervet: készíts egyszerû játékot, és fejlesztd tovább.
Például vegyük a mastermind-dot: az 1. játékos kitalál egy 4 (6,8,...) színbõl álló kombinációt - ezt kell a 2 játékosnak kitalálnia (kiraknia). Értékeléskor ha a 2. játékos eltalált egy színt és az jó helyen is van, akkor az értékelõmezõn fekete jellel jelölik. Ha eltalálta a színt, de az rossz helyen van, fehéret. Ha a kiválasztott szín nem szerepel, üres marad az értékelõmezõ. Példa számokkal Példa színekkel
Elõször ezt csináld meg egy ember (õ legyen a találgató) az egy gépi játékos ellen. Utána tegyél bele játékmentési funkciót, majd beléptetõfelületet (hogy az öcsike ne rontsa el az éppen vívott játékodat), majd kialakítható a többfelhasználós változat (több emberi játékos a gépi játékosok ellen; majd ember ember ellen, végül gép az ember ellen). Így lépésrõl-lépésre haladva tudsz eljutni a lélekvesztõtõl a motoros csónakig. ;)
"szerintem érdemes lenne ezek forrását tanulmányoznod, és közben a nyelvet tanulnod, belepiszkálni a kódba, megnézni mi változik, stb." A csavarhúzó ismeretével neki az atomtengeralattjárónak? Az szép kihívás!
vannak nyílt forráskódú stratégiai játékok, ezeket általában hobbiból fejlesztik ilyen például a Warzone 2100 szerintem érdemes lenne ezek forrását tanulmányoznod, és közben a nyelvet tanulnod, belepiszkálni a kódba, megnézni mi változik, stb.
c# xna val probálgatok programozni és példák alapján már elég jól de még igysem tudok egy egyszerübb játékot összehozni :I
Cewa mindenki!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Hát próbálkoztam én már C tanulással de addíg jutottam kb., hogy kiírtam, hogy hello meg beolvastam egy számot.
:D
Sajnos nem nagyon megy. Nem tudom valahogy nem tûnik túl könnyûnek. Még a Delphi lenne az amit szerintem érdemes megnézni habár nem tudom, hogy az mennyire tér el a Pascaltól (Egy kicsit maradi vagyok.:D).
A Java-t el se merem kezdeni. :D
De akkor ezekbõl a hozzászólásokból ítélve mégis meg kéne tanulnom a C-t. :D
Lejebb viszont olvastam (#4), hogy valahogyan lehetne weboldalba is. Na igen. Már ilyennel próbálkoztam de nem jött össze. A MYSQL, HTML, CSS, JAVASCRIPT, PHP meg az ilyenek viszonylag jól mennek de mindenképpen arra jutottam, hogy kell valami szerver progi a háttérbe ami az egészet viszi. Habár én inkább olyan travian féle játéra gondoltam. De így végülis lehet, hogy lesz belõle valami. :D Most, hogy így gondolkozok ez nagyon jó ötlet. :D
A játékról:
Igazából egy olyan játékra gondoltam amibe nincs AI csak max egymás ellen lehetne menni hálózaton. Vagy csak eleinte egy ilyen teszt lenne egy szabad építgetõs játék. Utána esetleg hálózat. :D
Bye!
hát igen pascal az gimiben még menö, utána gyorsan el kell felejteni :DDD
Nem, a Hello world! csak egy csavar. Egy mastermind, életjáték (jó az nem kifejezett játék, inkább szimuláció, de játékká is alakítható), amõba, torpedó, akasztófa, lottó/totó, társasjáték (Gazdálkodj okosan/Ki nevet a végén?) már a kettõ között van, de az atomtengeralattjárók világában egy ilyen kis "ladik" elkészítése nem jelent akkora kihívást (tisztelet a kivételnek) - pedig az is alakítható (és közben gyakorol az ember).
Tényleg az. ;) De ennek meg is van az oka: ugyanis a középiskolai programozás-oktatásban csak a "csavarhúzóig" jutnak el (arra van idõ, pénz, paripa, fegyver) - a játékpiac meg tele "atomtengeralattjárókkal". A kettõ közötti átmenet meg nem annyira izgi (no meg kisebb is rá a kereslet).
Ez nekem nagyon úgy tûnik, hogy egy tipikus "Láttam én már csavarhúzót is, úgyhogy most akkor hogyan kezdjek hozzá egy kisebb atomtengeralattjáró építéséhez a sufnimban?" téma.
"Pascal-hoz értek valamennyire úgy, hogy inkább abba akarom megcsinálni csak nem tudom, hogy hogyan kéne" A Pascal önmagában tanulónyelvnek remek, de alkalmazásfejlesztõ nyelvnek már kevésbé - nem igazán követte az operációs rendszerek/az audio/grafikus eszközök fejlõdését. Ámbátor ha megvan a rációd, akkor megoldható Pascalban is, csak kicsit érdekes lesz a játék futtatása (Dos alatt fut; a kép-, hálózat-, hangkezelés nagyon érdekes módon oldható meg - ha megoldható egyáltalán).
Ott van még a Delphi - aminek a nyelve hasonlít a Pascalhoz, a Windowsra épül így könnyebb megoldani a kép-, hang-, és hálózatkezelést.
"Max még a PHP-hez értek. Ha jól tudom az is fordítható futtatható állományba." Fordítható (lásd Bamcompile), de a PHP-t nem erre találták ki. Ez egy szerveroldali szkriptnyelv, ami a szerveren levõ erõforrásokat (adatbázisokat, állományokat, eszközöket), alakít át a webszerver számára megfelelõnek. Másrészt önmagában a PHP nem elég.
Ha többfelhasználós/hálózaton játszható játékról van szó, kénytelen leszel adatbázist használni, ahhoz meg ismerned kell egy adatbáziskezelõ nyelvet/rendszert. A MySQL van eléggé elterjedve.
Illetve a felhasználói felületet - mivel RTS-rõl van szó - valamivel kezelni kell - és az nem szimpla HTML lesz. Vagy Flasht használsz (ha nagyon multimédiásra akarod csinálni), vagy Javascriptet.
Na akkor. Szóval arról lenne szó, hogy szeretnék csinálni egy kis RTS játékot amivel lehetne szórakozni. Pascal-hoz értek valamennyire úgy, hogy inkább abba akarom megcsinálni csak nem tudom, hogy hogyan kéne.
Egy alapszíntû játékra gondoltam ami Isometric-us vagy olyasmi mint az Age of Empires. Nagyon alapszíntû kell elég ha csak képek jelennek meg az épületek helyén vagyis nem kellenek 3D-s modellek sem.
Max még a PHP-hez értek. Ha jól tudom az is fordítható futtatható állományba.
Nem tudom, hogy lehet e így kezdeni valamit ezzel. :D Éppen ezért kérem a ti segítségeteket!