de itt a repülõben lévõ szabadesésrõl volt szó, ami pedig a centrifugális erõ miatt van. kinti légkörben való esésnél nem mondta senki, hogy ne lenne függõ a légellenállástól, a felülettõl, stb...
ja az meg itt van:
http://science.howstuffworks.com/zero-g1.htm
Magnificat #52
ja és az ember szabadesési sebessége beáll olyan 200kmh-ra...
willcox #53
Az csak a légellenállás miatt van... (Válasz 'Magnificat' üzenetére (#52))
Magnificat #57
szabadesésben zuhanó nullgravitációt elõidézõ 747-esen légellenállás benn? gratulálok... inkább menj, egyél csokit... (Válasz 'willcox' üzenetére (#53))
−1 g + 1 g = 0 g"
Ezért van "sújtalanság" a Földkörül keringõ ûrhajókban...
Persze egyszerûbb lelépni mint elfogadni az igazságot ugye? Megkérdezem bár biztos nem fogsz rá válaszolni. Az meg sem fordult a fejedben, hogy esetleg Te vagy az aki téved? Mindenki hülye csak te vagy az ész igaz? Így kellemes lehet leélni egy életet.
ezt sem állítottam, hogy nem... ki mondta, hogy az ember valóban lebeg?
a testre ható g-erõ 0, persze ettõl gyorsulása ugyanúgy van a föld felé vezetõ irányban...
de amúgy akkor tudátok mit? okés, én vagyok a hülye, meg a wikipedia is az, arról beszéltem végig, ami ott is áll...
"saját szememmel láttam a Gagarin ûrhajó pontos mását, és abban semmilyen katapult nem volt"
Lehetett az is, meg nem is...
Az oroszok még a térképet is meghamisították (még magyart is!)
"És a sebesség "beállása" valóban a légellenállás miatt van, ha hiszed, ha nem. " ezt hol állítottam, hogy nem?
Amit írtam: "mivel ez a sebesség (200km/h) függ a légellenállástól,"
Ja, és a súlytalanság _érzése_ azért van, mert a környezet (a 747-es) a megfigyelõvel együtt szabadon esik, tehát nem ad alátámasztást, nem "nyom" az ülés, úgy érezni, hogy súlytalan az ember teste. Illetve valójában súlytalan is, definícióból következõen. De a súlyerõ hat rá, gyorsítja lefelé.
* An object at rest with respect to the Earth experiences a g-force of 0 g + 1 g, or just 1 g ("normal weight").
* An object in free fall (accelerating downwards at 1 g relative to the Earth) experiences a g-force of −1 g + 1 g = 0 g ("weightless")
* An object accelerating upwards at 1 g relative to the Earth experiences a g-force of 1 g + 1 g = 2 g ("twice normal weight")
* An object accelerating downwards at 2 g relative to the Earth experiences a g-force of −2 g + 1 g = −1 g ("negative g").
Magnificat: Ezt a fizika dolgot szerintem még gyakorold, mielõtt kioktatni kezdesz embereket...
"ekkor a testre 1g hat a gyorsulás miatt az egyik, 1g a tömegvonzás miatt a másik irányban. ergo 1-1=0 g hat az emberre szabadeséskor..."
Rég hallottam ekkora faszságot. A gyorsulás történik az erõ hatására, nem fordítva, barátom! Ez azért eléggé általános iskola 5. osztály... Ha nem hatna erõ szabad_esés_kor az emberre, akkor mégis, mi a fasztól esne lefelé?
És a sebesség "beállása" valóban a légellenállás miatt van, ha hiszed, ha nem. Egy bizonyos sebességig a közegellenállás a sebességgel egyenesen arányos, egy határt túllépva négyzetesen, és ez a négyzetesen arányos erõ, ami fölfelé (a gravitációval ellentétesen) hat, elõbb utóbb eléri a gravitációs erõ nagyságát, kiegyenlíti azt, így az erõk eredõje nulla,tehát nem gyorsul tovább a zuhanó test.
Csak hogy a késõbbiekben ne beszélj hülyeségeket.
Ebben a témában ez volt az utolsó hozzászólásom, mert alapvetõ fogalmakkal nem vagytok tisztában. A másik lehülyézése persze nagyon megy nektek, de ehhez aztán semmi ész nem kell.
A sok kamuhír meg azért van, mert egyik veszi át a másiktól. De ugye tudjuk azt is, hogy sok milliárd légy nem tévedhet...
De egy vadászrepülõ g terhelését nem a szabadesés szokta elõidézni hanem a szöggyorsulás.
"Én végig fizikai értelemben beszéltem a dologról. Az emberre gyakorolt hatásának elnevezése lehet ettõl eltérõ" Miért beszéltél fizikai értelemben? Gagarin nem ember volt? Gagarin 4000m-n rájött, hogy nem zár hermetikusan a kabintetõ. Megfosott elõrenyomta a botkormányt, kapott -3-4 g-t. Elájult pár másodpercre vagy csak beszûkült a tudata és mire észbe kapott már lent is volt.
tudod mit? nézz szét ezeken, és tanuld meg az anyagod: wiki: g-force
különösképpen javaslom a Calculating g-forces rovatot. és ha ezt elolvastad, és még mindig nem érted, mirõl beszélek, akkor már nem tudok mit tenni veled...
na lépte, üdv...
és amúgy a centrifugális erõ miatt van... hallottál róla?
Mondjuk, nem értem, hogy mit számít az, hogy Gagarin katapultált-e, vagy végig a Vosztokban kuksolt. Õ volt az elsõ, aki végigrepült egy kört a Föld körül.
Hogy az amerikaiaknak piszkálja a csõrét a dolog, az persze érthetõ, nekik akkor már volt pár "ûrhajósuk", de azok csak szökdécseltek Gagarinhoz képest.
Ami pedig az utólag okosokat illeti, több lesz attól,hogy mindenfélét kitalál?
Fizikai szempontból a negatív G lassulást jelent, a pozitív G gyorsulás. Tehát a lassulás negatív gyorsulás. Én végig fizikai értelemben beszéltem a dologról. Az emberre gyakorolt hatásának elnevezése lehet ettõl eltérõ. Az álló/ülõ emberre ha nyugalomban van a Földön, akkor hat 1G-s erõhatás. Illetve akkor is, ha a földfelszínnel párhuzamosan, állandó sebességgel repül.
Ha valaki kiesik egy magas házból, az 1G-vel gyorsul, de csak minimális erõhatás éri (a légellenállás miatt nem tud 1G-vel gyorsulni). Ha nem lenne légkör, akkor súlytalanságot érezne.
Ha valaki fejre áll, akkor a vér beletódul az agyába, hiszen nem erre a testhelyzetre van az ember testének szabályozó rendszere felkészítve. Ebbõl is látható, hogy az ember testhelyzete a meghatározó az erõhatáshoz képest.
A hirtelen irány- és sebességváltoztatások szintén erõhatásokkal járnak, és ezek természetesen valamilyen G értékkel jellemezhetõk is.
Ha egy repülõ szabadon esik, akkor 1G-vel tud úgy esni, hogy nem használja a hajtómûvet (ekkor a pilóta súlytalanságot érez). Ennél gyorsabban akkor tud esni, ha használja a hajtómûvet is, de ekkor ugye a G ruha hatékony, mert ismét gyorsulást érzékel a pilóta, vagyis olyat, mintha nõne a súlya. A hajtómû meg ugye hátul van...
Mit nem lehet ezen megérteni?
bár aki nem hisz nekem: Terminal Velocity
a lényeg amit mondani akartam az, hogy nem gyorsul végtelen ideig, mégha sosem érne le a földre, akkor sem, beáll egy sebességre
mivel ez a sebesség (200km/h) függ a légellenállástól, a test méretétõl, tömegétõl (igen a tömegétõl is), stb.... amúgy ismerem az Excelsior 1-3 küldetést.
Te szánalmas vagy. Biztos majd neked hiszek az egész tudományos társadalom ellenében. A pontos mása mi?? Az az igazság, hogy Te nem érsz szart se meg a hülye magyarázataid.
Nem zavar, hogy az összes elérhetõ oldal ezt írja?? Nesze: 1. 2.3.4.5.6.7.
Ha még ezek után is állítod, hogy nem volt katapultülés a Vosztok ûrhajóban akkor Te egy szemellenzõs hülye vagy.
még mielõtt belekötnél, arra gondolok, amit te magad is felhoztál példának, 747-es repülõ, ami egy pályagörbét követve zuhanás során a fedélzeten tartózkodóak 0 g erõhatás állapotába kerülnek.
Kihagytatok meg egy verziot!
Bizonyos nezopont szerint azert halt meg, mert latta a "Mennyorszagot".
Most mar teljes a paletta!:)
az anyagi lehetõségek problémájával egyetértek, és véleményem szerint mivel akkor az volt a cél, hogy ki jut hamarabb a holdra, horribilis összegekért meg tudták oldani... ma is meg tudnák oldani, csak ahhoz ki kellene fejleszteni megint mindent (komplett új ûrhajót csak arra, hogy felmenjen hordozórakétával, ott leváljon egy leszállómodul, vagy az egész hajó szálljon le, majd induljon el megint, mindezt soksoksok tíz-százmilliárdból, mindezt miért? hogy elmondhassuk megint? mert anyagi haszna nem lenne... szóval nem a technika nincs meg, nem nehéz lenne a mai tudásunkkal felmenni, hanem amennyibe mindez kerülne, mindent kifejleszteni, stb, nincs értelme...
Ne haragudj, de te tényleg iszonyú sötét vagy, az a tipus aki amellett, hogy tudatlan, még csak meg sem gyõzhetõ, hogy téved, de legalább határozott :)
http://www.kansastravel.org/03cosmosphere5.jpg
Mellesleg nekem anno gyerekként megvolt modellben az ûrhajó, és bezony a legnagyobb részét az a kicseszett katapultülés foglalta el.
Nem azért írom, hogy meggyõzzelek, mert a te fajtádat azzal sem lehet, ha az ember az odda alá dugja a bizonyítékot, csak gondoltam nehogy valaki nexus6-ot nézze hülyének. Mert nem Õ az :)
Mellesleg azt én sem tudtam, hogy katapultált.
Iljusin ügyben meg volt egy, aki ûrhajós volt és szépen kiírták a könyvbõl. Hogy aztán Õ volt-e az elsõ, arról mi itt csak elméleteket gyárthatunk, a valóságot ki tudja mikor tudjuk meg. Lehet soha, de azért történt már ennél nagyobb kamuzás a világtörténelemben, szóval nekem simán belefér az is, hogy fent volt, és meghalt vagy durván sérült, ezért lett gagarin a hõs.
Xerintem 1 szinten tök mindegy ki volt fenn az ûrben, mert soha nem fogjuk megtudni a teljes igazságot. A lényeg, hogy ma is nap, mint nap felmennek az ûrbe, tehát biztos, hogy volt fenn valaki elõször!!!
Ami ugye a holdutazásról már nem mondható el (hogy borzoljam a kedélyeket), mert oda nem járunk naponta és valahogy feltûnõen nagy erõfeszítésbe kerül újra oda jutnunk!;)))
uram atyám... még jó, hogy utánadgondoltam... Az emberre, mint minden másra, konstans 1g hat a gravitáció miatt.. A g erõ is vektor. Ha az ember kiugrik, és szabadesésbe megy át, ekkor a testre 1g hat a gyorsulás miatt az egyik, 1g a tömegvonzás miatt a másik irányban. ergo 1-1=0 g hat az emberre szabadeséskor...
ha két g-vel közeledik, akkor -1 g hat rá. ha 1g gyorsulással távolodik a földtõl, akkor ezek összeadódnak, ergo 2g gyorsulás hat az emberre...
érted már? attól, hogy valszeg idõsebb vagy mindannyiunknál, ne hidd, hogy mindent jobban tudsz...
Amúgy valszeg annyi volt szegény Gagarin halálának az oka, hogy alacsony volt a felhõalap és a vészsüllyedés után már nem tudták felvenni a gépet, amikor kijöttek a felhõbõl. Nem elõször fordult volna elõ.
Mesélj még, miket lehet hallani? Tudod, minél régebbi dologról van szó, annál több mese születik, a végén meg már köze sincs a valósághoz.
Hát olyat is hallani, hogy valójában nem gyógykezelésen volt Kínában, hanem fogolyként. Ugyan is lehet, hogy ott ért földet, aztán nem igazán akarták visszaadni.
Szal ha így nézzük hihetõ is a sztori. Tényleg elég gáz lett volna a Világ elé állni azzal, hogy: sikeresen fellõtünk egy embert, csak a kínai testvérek nem akarják visszadni, meg amúgy sincs valami jól.
és hogy a g-erõk (pozitív) milyen hatással van: g videó
már csak azért is kiemelendõ, mert ezek okés tréningen vannak, de nem teljesen kezdõk, 6,5 g körül már hullanak mint a legyek...
Igen, valszeg nem ugyan arról az iljusinról beszélünk.
Én arról, aki híres berepülõpilóta és repülõgép mérnök volt. Te meg a klónozott ikertestvérérõl, akit valójában az UFÓk küldtek a Földre, hogy elveszejtsenek/megmentsenek bennünket.
;)
Valószínûleg hihetsz nekem, mert én (is) pl. a saját szememmel láttam a Gagarin ûrhajó pontos mását, és abban semmilyen katapult nem volt. És akár te is láthattad volna (ha már éltél volna akkor), amikor Budapesten meg lehetett nézni. Szóval a korábbi linkjeid szart se érnek.
Indy Car driver, Kenny Bräck crashed on lap 188 of the 2003 race at Texas Motor Speedway. Bräck and Tomas Scheckter touched wheels, sending Bräck into the air at 200+ mph, hitting a steel support beam for the catch fencing. According to Bräcks' site his car recorded 214 g.
racing car driver David Purley survived an estimated 179.8 g in 1977 when he decelerated from 173 km/h (108 mph) to 0 in a distance of 66 cm (26 inches) after his throttle got stuck wide open and he hit a wall.
(Wikipedia)
A 179g egy baleset volt Indy carban jól emlékszem? A szerencsétlen 200-al ment neki frontálisan a betonfalnak és 50cm alatt állt meg. 6-szor élesztették újra.De túlélte.
Valószínûleg hiszek neked miután közölted, hogy a Vosztokban nem volt katapult. Te biztos tisztában vagy vele miután közölted, hogy nincs negatív meg pozitív g.
ddt500-nak kétségkívül igaza van abban, hogy:
Az átlag ember kb 5g-t bír ki eszméletvesztés nélkül, függõleges, pozitív irányban. G ruhákkal és kiképzéssel ez feltornászható 9-10-ig kitarthatóan, vagy 11-12g-ig nagyon rövid ideig. Negatív g-t az ember kb 2-3g-ig bír... Minnél jobban csökkentjük az idõt, annál tovább bírja, értsd 20-35g-t bír az ember egy pillanatig, a 100g már általában halálos, a rekord pedig 179g (persze ez csak egy apró pillanatig tartott)... Vízszintes, elõre-hátra mozgásnál egy átlagos, tréning nélküli ember 12 g-ig bírja elõre (tehát a test megy elõre, és hirtelen megáll), és 17g-ig hátra (a test megy hátra, majd hirtelen megáll)
Ha kiugrasz, akkor súlytalan leszel. Nem -1G-vel gyorsulsz, hanem pontosan 1G-vel, (itt most ne számoljunk a légellenállással). Mellesleg a rövid ideig tartó súlytalanságot is úgy gyakoroltatják, hogy egy repülõt ~szabadesésbe engednek egy ideig...
Te nem vagy tisztában a sebesség és a gyorsulás közötti különbséggel.
Lehet de te semmivel nem vagy tisztában.Ezt már többször is bebizonyítottad. De ismételten megkérdezem ha ennyire járatlan vagy a témában akkor miért szólsz hozzá? Nyilván nem érdekel annyira az ûrhajózás ha még ezeket az alap dolgokat sem tudod. Akkor mit erõlködsz itt?
Sajnos az a baj, hogy teljesen fölöslegesen vitázunk veled.
Tessék. Alapvetõ dolgokkal nem vagy tisztában így sajnos harcképtelen vagy.
http://www.urvilag.hu/article.php?id=1673
Nehéz lenne beírnod a google-ba azt, hogy negatív g??? Akkor nem csinálná hülyét magadból. Milyen farával elõre zuhan? Mirõl beszélsz? A negatív pozitív nem elõre hátra, hanem föl le.Annyit felfogtál, hogy a pilóta testhelyzete a lényeg. Süllyedés érted?? Ha kiugrasz a huszadikról akkor folyamatos -1G-vel gyorsulsz. Ha Gagarin 800km/h-nál elõretolta a botkormányt és kapott -4g akkor elájulhatott mert nem 10m/s2-el gyorsul hanem 40-el.
Iljusinról azt pletykálták, hogy olyan állapotban ért földet, amelyben nem lehetett bemutatni a nagyközönségnek. Esetleg a földetérés sikerült keményebbre és sérüléseket szenvedett, a szovjet vezetés számára pedig nyilvánvalóan elfogadhatatlan volt egy törött karú/lábú/stb. elsõ úrhajós. Ezt látszik alátámasztani Gagarin leszállása is. Õ ugyanis néhány kilométer magasságban katapultált a kabinból és külön, ejtõernyõvel ért földet. Emiatt meg is kérdõjelezték a rekordját, mert az csak úgy lett volna szabályos, hogy azzal a jármûvel ér földet, amivel indult és ebben ez esetben ez nem teljesült.
Ez az egész G irány csak azon múlik, hogy a pilótának milyen a testhelyzete az erõhatáshoz képest. Gondolom, hogy ha egy gép gyorsulva zuhan, akkor nem a farával néz elõre. Akkor meg mirõl beszélsz?
Mellesleg 12 G-nél már a belsõ szervek szétrepednek...
Hol tudott a Mustang 10 G gyorsulást produkálni?
Olyat is hallottam!
Gagarin túl sokat tudót az ûrkutatásról és balesetet szimuláltak a szovjetek, járt már külföldön is ne hogy Amerikába disszidáljon,Információkat átadjon Amcsiknak,
Nem ártana ha csak akkor szólnál hozzá a témához ha van róla valami fogalmad is. NEXUS6 mondja jól. +10-12G is el lehet viselni(a II Vh. Mustang vadászgépnek ennyi volt a max. terhelhetõsége.)Ez van amikor az ember a hasára húzza a botkormányt.A vér a lábak felé áramlik de hasizomból-lábizomból vissza lehet tolni A negatív G-nél amikor elõre tolja a vér a fejbe áramlik a nyakizmaid nem elég erõsek ahhoz, hogy ellen tudjanak neki állni ezért jön a vörös köd, tudat beszûkülés, orrvérzés, szemvérzés, agyvérzés ájulás. Egyébként pedig a vadászgépek is úgy voltak-vannak tervezve, hogy a +G bírják jobban. Általában +9 és -3 G az engedélyezett túlterhelés.
"Mert Iljusin meghalt. Pontosabban nem élte túl."
Lol
Iljusin a Szuhoj tervezõiroda berepülõpilótája, még ma is él.
Most néztem meg az esetrõl készült T-aktákat, nemrégen meg az Igazak címû filmet az amcsi ûrhajós programról. Szal sok a legenda és sok a propaganda az biztos, az igazság viszont odát van!;)))
Az a baromság, amit te írsz, negatív g-bõl tényleg talán ha 3-4-et elvisel az ember!!! Ha lemegy a vér a fejedbõl akkor fel lehet pumpálni, megfelelõ öltözettel, légzéssel, izommunkával. De ha az agyad szétdurran a vértõl ott nincs izom, amivel onnan ki tudod préselni!!!
A "negatív G" csak az irányra utal, egyébként ugyanolyan G, mint a a "pozitív". Szóval ez baromság. Az ûrhajósokat egyébként fokozatosan a tartós (legalább 2 perces) 6-8 G elviseléséhez szoktatják.
3-4 negatív G már elég lehet az ájuláshoz.Bár szerintem egy ûrhajós jobban bírja a túlterhelést mint egy sima pilóta. Amúgy pont nálunk zuhant le egy MIG-29-es a negatív G miatt. A pilóta nem is próbált katapultálni.Szegény.
Ezt nem értem. A hermetikus lezárást pl. Oké hogy le kell szállni és kivizsgálni, de azé nem nagy katasztrófa ha enged a túlnyomás. 4000-rõl 2000-re, ez a másik. 4000 felett kötelezõ az oxigén maszk viselete, alatta meg lélegezhetõ. Tehát alatta voltak túlnyomás nélkül, ebbõl nem lehetett gond. Ez a hirtelen süllyedés meg vicc. Nincs olyan hogy hirtelen süllyedés miatt eszméletét veszti. Akkor az vagy nagy G terhelés, vagy a gép számára végzetes belehúzás, vagy a kontroll elvesztése a gép felett. De hogy a pilcsik elájukjanak?! Vicces lenne ha Kecskeméten is földbe állnának a vadászgépek a hirtelen süllyedés miatt, pedig ott párszor megesik :P Kiváncsi vok hogy ti mit szóltok hozzá.
igen, én is ezt az elméletet ismerem, és valóban logikus (ahogy a Holdraszállásban is lehet egy olyan verzió, hogy jártak ott, de nem golfoztak, hülyéskedtek...azt tényleg utólag vették fel studióban)
viszont olyanról is tudok, hogy a míren 3 fényképe volt kirakva: Szûz Mária, Lenin és Gagarin képei
szal ha maguk a kozmonauták igy bánnak Gagarin emlékével abban lehet valami
"Mikor járták a Holdon? Ha még nem, akkor ne beszélj többesszám elsõ személyben.
Az meg egyébként eléggé furcsa, hogy manapság nehézséget jelent azoknak odamenni megint, aki már állítólag jártak ott.
Persze most lehet jönni azzal, hogy az usákok rakták le azt a tükröt, amivel lehet lézeres távolságmérést végezni. De ilyet raktak le az oroszok is, csak holdjáró robottal (az akkori hírek szerint)."
simán beszélhetek többes szám elsõ személyben ha olyanról beszélek amint az emberiség egy jó része közös erõvel ért el.
az meg hogy nehézséget jelent jó vicc. persze hogy nehézséget jelent, 1/20ad akkor költségvetéssel (és akkor még lehet hogy keveset mondok, amennyire megnyirbálták a nasa költségvetését). gondolj bele, az ürsiklókat 30 éve épitették, azóta nincs pénz új épitésére. És akkor most fogjál egy 30 éves bmw-t, aztán gondolkodj el rajta hogy vajon miért nem indul el, vagy ha elindul miért rohadt szét az alja, és filozofálj rajta hogy akkor ez biztos 30 évvel ezelõtt sem indult el, sõt nem is lehetett vele közlekedni.
Mert Iljusin meghalt. Pontosabban nem élte túl. Gagarin meg nem biztos, hogy repült, csak az ûrrepülésrõl kiadott hírt már nem tudták eltusolni, így (adminisztratív tévedésre való hivatkozással) Gagarin vállalta fel az Iljusin-féle repülést. Ez egyébként hihetõ és logikus is, mert az oroszoknak nem állt rendelkezésre azonnal másik ûrhajó, amivel Gagarin repülhetett volna, de mindenképpen õk akartak elsõk lenni.
Mikor járták a Holdon? Ha még nem, akkor ne beszélj többesszám elsõ személyben.
Az meg egyébként eléggé furcsa, hogy manapság nehézséget jelent azoknak odamenni megint, aki már állítólag jártak ott.
Persze most lehet jönni azzal, hogy az usákok rakták le azt a tükröt, amivel lehet lézeres távolságmérést végezni. De ilyet raktak le az oroszok is, csak holdjáró robottal (az akkori hírek szerint).
Annak idején még a magyarországi pártszervezetekhez is kikerült, hogy Iljusin, a világ elsõ ûrhajósa sikeres ûrutazást tett. Villámgyorsan visszavonták, majd jött a Gagarin-féle változat...
sõt van egy olyan változat is miszerint gagi nem is volt az ûrben , kamu volt az egész, nem vicc
JL666 csak azért kötekszik, mert õ fejbõl tudta az egész sztorit. Én konkrétan azt se tudtam, hogy repülõgép balesetben halt meg:P (de igen, biztos én vagyok a hülye:D)