Nem szavaztam, mert a szállodák annyira nem érdekelnek, de a lakásárak és a bérlet piac igen.
Szerintem nagyon nem jó irány, hogy komplett emeleteket, házakat, lakásokat vásárolnak fel gazdag befektetők a városban, hogy szállodai szolgáltatást nyújtsanak bújtatva, megkerülve az összes szabályozást, adócsalással kombinálva.
Az a probléma minden ilyen közösségi dologgal, hogy néhányan üzletszerűen kezdik el használni az adott dolgot, nem erre lett kitalálva (persze az airbnbnek, ubernek ez jó).
Na igen pont ilyesmit akartam írni én is.
Mint a legtöbb dolognak van egy "nemes célja", csak aztán rátelepszik az üzlet és kiforgatja azt.
Gondolom az alap felállás az amikor az ember egyéb okokból egyedül marad a szülői házban vagy kirepülnek a gyerekek és ott állnak az üres szobák és szívesen fogadnának vendéget, aki egy jelképes összegért cserébe ott alhatnak, lakhatnak és így segítenek a rezsiben.
Azt kifelejtettem, hogy nem is feltétlen a adócsalás meg az üzletszerűség a fő probléma (az is persze), hanem az hogy ezáltal nem nagyon lehet lakáshoz jutni (sem bérelni értelmes áron), mert felnyomja az árakat (nem feltétlen a belvárosról beszélek, hanem kihatással van a külvárosra és az agglomerációra is), illetve csökken a kínálat is, mert a fél város ki van adva airbnbre.
Alapfelállás lehet még, hogy csere másik európai városban lakóval mondjuk 1-2 hétre. Persze ekkora az ember a saját lakását adja ki, nem biztos hogy szívesen, de ha jól tudom ilyesmi is volt korábban. Bár nem airbnbztem soha.
Persze a szállodának azért vannak előnyei is, én pl. szivesebben megyek oda, akkor is ha drágább. Ha elmegyek nyaralni valahova, akkor nem mosni, főzni, meg belvárosi parkolódíjat fizetni, hanem pihenni szeretnék és megnézni a környéket.
nem is az a probléma, hogy "üzletszerűvé" vált, hanem az, hogy jelen jogszabályi keretek között (vagy azokon kívül) túlzottan megéri csinálni. Ez pedig akkor fordulhat elő, ha vagy szabályozási hézagot használnak ki, vagy az alternatíva (jelen esetben a szállódák) van túlszabályozva, és ilyenkor nem tud érvényesülni a piaci verseny. Ilyenkor jön az, hogy tiltani egyszerűbb, mint dolgozni és gondolkodni. Az uberrel is ez volt a helyzet - ha az emberek tömegesen választják inkább az ubert és ez a taxisok üzletét fenyegeti, akkor ott vagy a szabályozás hiánya van az egyik oldalon, vagy túlszabályozás a másikon, vagy szimplán egy olyan környezet, ami eddig egy elavult szolgáltatás monopóliumát eredményezte (taxi) és ez hirtelen felborul. Az uber is egy olyan szolgáltatás volt, amire láthatóan lett volna igény, ki kellett volna dolgozni jobban a jogi kereteit nem pedig tiltani, azért pedig ha ez taxisokat üt ki az üzletből mert nem kompetitív a szolgáltatásuk, azért mi nem vállalhatunk kollektív felelősséget, fejleszteni ugyanis a szolgáltató felelőssége, nem a júzereké.
3. Egy Pesten, minden nap használom, munkába járok vele, hétvégén tekerés. Ill. szüleimnél van 2, abból egyiken tekerek, ha náluk vagyok hétvégére, vagy el kell ugrani valahova + a 3. az ilyen pót, ha jönne a barátnőm, vagy unokahúgom kölcsönözheti ki.
Sajnos nincs, nem tudom tárolni. Pedig szeretnék, mert fogyni kéne :D Egyszer megoldom.
Van egy lent vidéken.Ritkán használom :(
Az elmúlt 9 évben minden nap télen-nyáron azzal jártam munkába. Egy évben nagyjából 1 hónap az, amikor nagyon szívás, de ezt leszámítva jobb, olcsóbb, egészségesebb, mintha kocsival jártam volna.
Melyik egy hónap? Tavaly összesen kettő nap volt talán, amikor nem tekertem melóba és egy, amikor nem kellett volna, amikor 4,5 km volt 28 perc és keréknél magasabb volt a hó. Befelé. Hazafelé meg semmi dráma. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.07.27. 22:18:44
A héten nem lesz új szavazás. Ötleteket várok továbbra is. :)
Két szabadon változtatható ötlet:
1. Milyen alkoholos italt iszol egy kerti sütögetés vagy haveri összejövetel alatt?
1. Sör 2. Bor 3. Pálinka 4. Antialkoholista vagyok 5. Alkoholmentes sör 6. Egyéb rövid ital (Jager, vodka...stb.)
2.Volt-e hatással a sörfogyasztási szokásaidra a kézműves sörök elterjedése?
1. Igen, jobban odafigyelek, hogy minőségi sört igyak 2. Nem volt, csak a nagyüzemi továbbra is, mert az jobban csúszik 3. Részben volt, de főleg nagyüzemit iszok továbbra is, mert árérzékeny vagyok 4. Nem volt, mert eddig se ittam, ezután se fogok 5. Igen, mert a kézműves sörök meghozták a kedvem a söriváshoz Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2020.08.03. 10:45:33
Új szavazás.
Nem, sokallom az árukat, és nem igazán vagyok gurmé, beérem a soproni ipával vagy egy igazi cseh sörrel.
A következő kérdés asszem a tartalom nélküli tartalomgyártásról fog szólni...
a nem iszom alkoholt-ra nyomtam, mert kb 2 havonta iszom 1-2 sört. Kézművest kb. félévente, de amúgy azt preferálom, mert van sok extrém cucc amit feldobnak különféle dudvákkal meg bogyókkal, és ettől érdekesebb lesz az íze.
Nem iszom alkoholt-ra nyomtam, mert kb 3 évente iszom valamit, de az akkor sem sör.
Új szavazás, bocs, elfelejtettem.
Régebben igen, de azóta egy szar alak lettem, úgyhogy nem.
Soha. Én nem gondolom, hogy egy alkoholista életét úgy lehetne megoldani, hogy pénzt kap italra.
nem, szerintem évente egyszer. Ha egy hosszabb sétára indulsz a belvárosban akkor 5-10 interakciód is lesz csövessel, elég szomorú a helyzet. Jellemzően nem nagyon hordok magamnál készpénzt egyébként sem. De amikor hordok is konkrétan nyomasztó a gondolat hogy aprópénzt adogassak nekik, egyszerűen nem visz rá már a lélek.
Változó,max 200Ft.
Új szavazás. Nem tudtam jobban kidolgozni.
rendkívül káros, ez gyakorlatilag a celebjelenség internetre való terjeszkedése. Azok, akik semmiféle különösebb szellemi vagy kézzel fogható teljesítményt nem tudnak felmutatni, régen maximum a falu figyelemkurvái lehettek, most pedig olyan eszköz van a kezük alatt, amivel a tömeg ösztöneire és indulataira hatnak, és ezzel a világot befolyásolják. Csak ezeket a celebeket nem a kereskedelmi média dizájnerei gyártják, hanem az algoritmusok és a véletlen. Egyre inkább nem a szaktekintélyek azok, akik meghatározzák a diskurzust, hanem azok a minecraft streamerek és sminktippesek, akik lehet, hogy egy könyvet sem fogtak még a kezükben. A tudományos tevékenységet is kezdi befolyásolni az influenszerek által a tömegben gerjesztett ideologikus gondolkodás, főleg a társadalomtudományokat egyelőre. Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2020.08.25. 02:02:06
Új szavazás.
Mindent is, kb. 30% arányban. Takarítanék gyakrabban is, de a barátnőm megelőz, neki alacsonyabb a tűréshatára
50%-ot kb, de gyűlölök takarítani, szóval még szerencse, hogy ő is
Mivel jelenleg egyedül élek, mindent, 100% :)
Új szavazás.
Nem, moziban most voltam, mert a Tenet érdekelt, más az idén már nincs moziban, máshova meg amúgy sem járok.
Kérdésjavaslatok jöhetnek, jövő hétre perpill nincs tervem.
Nem.
De egyébként sem terveztem.
Nem különösen tervezem, mert nem tudom hogy egyáltalán lesz-e valami amire érdemes, a covidtól függetlenül. Szabadtéri dolog ha esetleg nagyon érdekelne az játszhatna Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2020.09.08. 03:17:34
Új szavazás. Jövő héten jön a lenti gameres, hacsak a COVID helyzet nem ad új muníciót... :(
wow, ennyien vezetnek itt rendszeresen? 10 éve szereztem jogsit, utána kb 2 hónapig vezettem, azóta már szerintem lejárt és meg sem hosszabbítottam. Nekem inkább stresszes és feladatjellegű volt, sosem vonzott a dolog
Nekem 4 éve van, kétszer vezettem összesen utána, az utolsónak is két éve. És azóta kőként zuhan a közlekedési morál. 2011-13 tájához képest kb. balkáni mélységekben vagyunk.
Amikor az oktató kérdezte, hogy amikor már belejöttem élvezem-e, azt mondtam csak annyira, amikor valaki örül, hogy egy feladatra képes. Nem tudom mi lehet abban az élmény, hogy lassan mindenhol a barombalfaszokra kell figyelni akik művelik azt az utakon, amit.
Vagy, ha én tolok el valamit, akkor meg engem rúgnak seggbe és tehetem más életét tönkre vele.
Számomra a vezetés feladat volt. Soha nem élmény. Az élmény az, amikor akkor is csinálod, ha nem kényszerít rá semmi. Eszembe se jutna soha az, hogy "na, menjünk vezetni csak úgy".
Nekem is kb. ugyanez, csak közben eljutottam arra a szintre, hogy már a kreszt is újra át kellene néznem, meg arra sem emlékszem, hogy hogyan kell tolatva parkolni. Szóval nem igyekszem kormány elé ülni. Igazából nem is nagyon van rá szükségem, mert a legnagyobb táv amit időnként megteszek, max félóra tömegközlekedéssel. Ja meg kb kéthavonta lejárok vidékre, olyankor kibírok két óra vonatozást. Szerintem sok embernek van autója úgy, hogy nem feltétlenül kellene, hogy legyen. Bicajjal, bkv-val majdnem minden megoldható. Eközben meg olyan brutális autós forgalom van, hogy a város háromnegyede már parkolóhelyként funkcionál.
Az hagyján. Reggel pont arra megyek és akkor, amikor kukásautó meg az Üllői melletti szűk utcákban. Én bringával lekerülöm, de még a 9 órai sávban is azonnal beáll minden utca.
Vagy csak egy lassú sofőr parkol és Üllőin már torlódik a forgalom, mert nem tudnak lekanyarodni. BP. régen túl van azon a szinten, ahol gépjárműves közlekedés "öröm" lenne. Gondolkoztam rajta, hogy veszek kamerát, hogy minden nap mutassam a vicces helyezeteket és a morált, amit látni, ahogy még egymás farkasai is a közlekedők...
Most épp 4, kevesebb pontszámot adok, napi szinten (50-60km).
2 év alatt 2 koccanás (egyik sem saját hibás) + kolléga parkolóban lezúzta a kocsim. Egyre rosszabb a közlekedési morál sajnos. De egyébként szeretek vezetni, amikor nem a dugóban kell rohadni.
100%-ban feladat, nem szeretek vezetni, nem vagyok jó benne + sok az agresszív ember az utakon. Sosem szerettem. Évente néhányszor vezetek, ha nem lehet máshogy megoldani, vagy autóval kényelmesebb.
Több, mint 32 éve van jogsim, eleinte imádtam vezetni. Ahogy telik az idő és egyre nagyobb a forgalom, a zsúfoltság, annál inkább megy el a kedvem tőle. Meg egyre több az egoista barom, agresszív sofőr, akik a verdát a farkuk meghosszabbításaként élik meg. A nagy és erős kocsikat kompenzációként használják. Attól érzik magukat valakinek talán.
Napi szinten 8-10 órát vezetek. Inkább feladat, mint élmény. De azért hozzátenném villamosvezető vagyok...