Nem feltétlenül, van olyan hajtómû ahol az égõtér belsõ felén egy örvényt alakítanak ki. Ami egyrészt javítja az égés hatékonyságát, másrészt nem engedi, hogy a nagy hõmérsékletû gáz közvetlenül érintkezzen a fallal.
Az 5000 fordulat/s-et hogy kell érteni? Mi forog egy rakétában? Egy sugárhajtómûben még érthetõ lenne...
A jet propulsion laboratory 1997-es anyaga is errol szolt, csak ok jobb felveteleket keszitettek. Nem igazan ertem miert kellett megismetelni a teszteket, hiszen az eredmenyeik publikusak. A lenyeg, hogy olyanra kell tervezni az egeskamrat, hogy az adott sebesseggel bearamlo uzemanyag es az adott sebesseggel kiaramlo egestermek eredo erejei ne okozzanak rezonanciat se a hossztengely iranyaban se arra merolegesen, se az egesterben ne jojjon letre orvenyles. (a belinkelt felvetelen ez utobbi latszik)
Az "mûködõ" ûrtechnológia egyszerûbb, mint amilyennek gondoljuk, a "biztonságos" és "megbízható" meg jóval problémásabb, mint amire bárki is számított.
Hisz' fellõni egy embert 1961-ben már sikerült, azóta millió egy újítás/fejlesztés látott napvilágot és még mindig hatalmas a kockázata az ûrrepülésnek.
pff ezzel még nem számoltak?! csoda, hogy sikerült egyáltalán mûködõ ûrhajót csinálni :/