Igazad van, tényleg nem sokat lehet spórolni a gyorshajtással. Akkor van értelme, ha egy távoli országba mész, és az múlik a sebességeden, hogy odaérsz-e aznap, vagy meg kell aludni. Mert ugye utóbbi idõ- és pénzveszteség.
Mondjuk egy Budapest-Róma távolságon már azért nyomni kell nagyon, ha az ember oda akar érni aznap, de nekem úgyis minden bajom lenne. (Hátfájás, unalom stb.)
Azt viszont alapvetõen megértem, hogy a fasza kocsijának nyomja a faszi a gázt, mert tényleg élvezetesebb az utazás, ha nem unalmas, de emellett függetlenül drágább és veszélyesebb is, ez tény.
Mondok jobbat: 4-es fõút 50 km-en keresztül 40-es tábla 4 éven át, merthogy építkezés van mellette ... igaz, hogy az az úttesttõl 5-10 méterre volt (kb mint amikor az autópálya egyik oldalát lezárják, és átzavarják a forgalmat a szembejövõ egyik sávba, semmivel sem volt veszélyesebb) ... és büntettek is. Ki bírja 40-el 50kmen keresztül egy hibátlan egyszámú fõfõúton ???
Hát persze, fõleg úgy, hogy végig pálya van. Na most ettõl függetlenül nem túl kifizetõdõ, ha már Magyarországon is 2-3-szor lekattint a traffipax, és akkor még nem mentél végig Ausztrián és Olaszországon.
Viszont az osztrákoknál pl. mûszerek és traffipax sem kell a büntihez, mindenfajta bemérés nélkül a rendõr csak becslésre, vagy pusztán a szemére hagyatkozva ha megállapítja a gyorshajtást, akkor az szentírás. Nem vita téma. Mert mindenhol megállja a helyét, és nincs apelláta...
Ez baromság. Náluk ugyanúgy megfellebezhetõ, ha alaptalanul fogják rád a dolgot. Soha nem hallottam még ilyet, hogy minden mûszer nélkül kifejezetten gyorshajtásért kapcsoltak volna le valakit.
Pedig de. Nézz utána. Igaz más a morál a hozzáállás és mentalitás mind két(!) oldalról. Ott például, eszükbe sem jutna olyan OMH-s baromságra hivatkozni ami egy ideig amolyan magyaros városi legendaként terjedt itthon, meg aki hitt is benne, az meg nagyon naiv és szánalmas volt.
Valóban van erre lehetõsége a rendõrnek, de én ettõl függetlenül még nem hallottam ilyen esetrõl.
Gondolom nem büntetnek éjjel nappal ezzel a módszerrel.. Valszeg arra van, hogy ha valami állat elmegy 110el a rendõr mellett városban, akkor ne kelljen szenvedni a szonda-izzókészlet-eücsomag-"ez a gyári kipufogó?" kombóval :DDDD
Ha mindenhol lendületesebben mész akkor igen. Órákat nyersz rajta. Egyszerüen bele lehet örülni, ha betartod a korlátozást, föleg ha éppen nincsen forgalom. Szerintem ezzel a trafizással max azt érik el, hogy mindenki ideges lesz, rosszabb közhangulat-->több baleset. Pl vidéki utakon sok helyen 60as tábla ahol rosszabb az út. Ez is pl kocsi függö. Nem mindegy, hogy egy Golffal mész, egy A6tal vagy egy LandRoverral. Tegyenek ki egy uthibák táblát aztán kész. Budekszin a szar út miatt végig 40es tábla van. Nyil egyenesen lehet menni, de 40... no comment. Aztán alsó rakpart este, forgalommentes idöben. Ne mondják már nekem, hogy az veszélyes, meg hogy száguldozó õrült vagyok ha 70helyett 90nel megyek. Én egyébként úgy vettem észre, hogy ált ha a sebességkorlátozást beszorzod 1.5tel akkor azzal még biztonságosan lehetne haladni forgalomtól függõen.
"Én egyébként úgy vettem észre, hogy ált ha a sebességkorlátozást beszorzod 1.5tel akkor azzal még biztonságosan lehetne haladni forgalomtól függõen."
Nálunk igen, de pl Horvátországban, ha 40-es tábla van, az azt jelenti, hogy 40-nel lehet bevenni a kanyart. Nálunk egy 40-es kanyart 60-nal röhögve beveszel. Van is ebbõl baj nyaraláskor, aztán meg csak néznek a magyarok elnyúlt arccal.
Az sok. 90 helyett 140 bõven sok a legtöbb (nem alsórendû) úton. 50nél max 70, országút kb 110, pályán 150 halál nyugis még egy 10 éves középkategóriással is -.-
Egyet értek! Nagyából ezek szerint vezetek én is! Igaz ez csak fél éves és céges tragacs de már ennyi idõ alatt benne van az 50000km! 6km-el kaptam meg:D Szóval tolom rendesen a kilométereket!
amúgy én sem szeretem a sebesség korlátozásokat én sem tartom be sohasem sõt... ha rendõrt látok 90el elhúzni melletem megkülönböztetõ jelzés nélkül akkor megyek utána... meg azt nem értem hogy olyan kanyar van itt hogy 60al simán beveszem és kivan rakva a 30as tábla... (kamionok bazzeg van amikor 80al bele esnek a kanyarba)
sztem teljesen hülyeség mennyen mindenki annyival amennyivel akar de ha balesetet okoz és nem reális sebességel megy (városba 300al mondjuk) akkor vállalja a következményeit...
Autópályán én ált. 160-180al szoktam menni és eddig még 1x sem kaptam csekket...
Tudod mi lenne itt ha mindenki annyival menne amennyivel akar. Mindenki össze-vissza mint a birkák, vezetni persze nem tudnak a faszlámák de megy 190el bent pesten...
Nem, de nálunk pl az elkerülõ úton (ami mellett nincs járda, csak hangszigetelõ fal, a túloldalon meg erdõ) végig 50el kell menni.. simán ki lehetne pakolni a 70es táblát (Ahogy pesten rengeteg helyen ki is rakják).
Meg a városból kivezetõ 4 sávoson is kintvan 3 hónapja egy 30as tábla, mer építenek valamit (nyilván nyoma sincs ilyennek)..
Nyiláván a város közepén, ahol mindenhol gyalogosok bóklásznak én sem akarok 70el közlekedni.. De ahol lehet, ott mér kell szopatni a népet???
És az emberek meg nem képesek kiállni e mellett, mer elhitetik velük, hogy minden baleset és rossz forrása, ha az ember 50 helyett 65el megy.. Hallott már valaki olyat, hogy egy baleset okaként a "balfaszságot" nevezték meg?? Nem. Azér volt, mer gyorsan ment, pont. Le van tudva..
Jaja, Horvátországban nagyon sok helyen reális a korlátozás. Mondjuk ott is van azért ahol elég nonsense. Például autópályán csomó helyen ki van rakva a százas tábla ahol szerintem semmi nem indokolná. Egyébként még Horvátországhoz tartozik, hogy a rendörök civilben mérnek. Megyünk pályán 150nel, elhuz mellettünk egy német S4 kombi. Tiz perc mulva látjuk a leállosávban, egy fekete bördzsekis arc igazoltatta. Ahogy odértünk láttam hogy egy zsir uj fekete 3as BMWvolt hátsó szélvédö alatt villogo kék-piros ledes fényhiddal :D Tiszta night rider feeling.