KIvéve, ha Axe csapatában van Pugna :-) Akkor nagyon tud fájni rasztának a dupla hex :-)
rasta dupla hexe nagyon paraszt tud lenni, a végjátékban, mikor a sok noob azt hiszi, hogy axel elég set attack targettel a padlóra nyomni, vagy akár aki tud vele játszani és elkezdene megfingatni, akkor nagyon nagy veszteség az a majdnem 10 mp.
Elméletben valóban nagyon jó. De ember legyen a talpán, aki a teamfight hevében képes betargetelni egy lehexelt herot :-) Persze, menekülõ hero ellen jó, ha épp úgy adódik.
A hex jó. Régen amíg az elfogyott eult lehetett továbbfejleszteni jobb volt az tény, de így is nagyon hasznos. Megszakítja a channelinget, a permabashos herok ellenszere, menekülõ célpontot elkapsz vele. Sokoldalú, csak most szerintem nem éri meg arra gyûjteni az elején eul helyett.
Az endgame-es csapat-harcokban van egy gyengébb, meg egy erõsebb csapat, meg persze egy átláthatatlan kavalkád. Menekülni nem nagyon szoktak onnan, mert kb 5-6 mp alatt lehetne kimászni a tömegbõl, azalatt meg meghal, akinek meg kell. Persze nem azt mondom, hogy Barathrum abszolut tehetségtelen, de mivel õ vadász, ezért csak early végén/midben van beleszólása az eseményekbe, ákárcsak pl. Bloodseekernek. Talán akkor van nagy szerepe, ha a csapat-összecsapás betolódik az erdõbe, és a herok eltávolodnak egymástól. Viszont earlyben nem tud szóhozjutni, mert ha az ellenség nem noob, akkor odaküld egy ranged stunnert/manaszívót, stb., így nem nagyon tud fejlõdni, tárgyakat venni. Mire a SnY összejön, ami nála szerintem a kötelezõ build második lépése (1.: csuka), addigra az ellenfél õsszefarmol egy burizát és egy hypert, vagy guinso-t, vagy szinte bármit. Ez még nem is lenne baj, mert spiritbreaker legyõz bárkit face to face, de mivel az ellenfél kötelezõ buildje már majdnem teljes, õk már csapatban járják az erdõt, ami Barathrumnak nem szerencsés. 5v5-ben csapat-összecsapásoknál szinte csak a mass stunnerek maradnak talpon, plusz akik illúziókat varázsolnak. Meg errõl nem szól semmilyen portál, de a gyõzelemhez kell egy hero, aki tudja az ellenségét szeparálni, pl. Pudge vagy Earthshaker. Sokkal hatásosabb, mint pl. a hex.
Apropó: hex. Szerintem az egyik leghaszontalanabb dolog a dotaban. 5v5-ben lehexelt ellenfelet még sosem kaptam szét, és engem lehexelve még sosem kaptak szét :-) A hexelõ hero azonnal eldobja a targetet, és egy bolhafingot kell attackmove-olnod egy pillanat alatt, hogy legyen értelme a hexnek, a többiek pedig ha nem õt támadták eleve, akkor mire targetelnek, letelt a hex. Egyetlen elõnye van talán, bepánikoltatja a célpontot, és van esély rá, hogy hülyeséget csinál. 1v1-ben ellenben nagyon hasznos, de ki játszik 1v1-et... A cyclone szerintem sokkal jobb disable.
annyira nem rossz a vége fele is, egyrészt nincs olyan kevés élete a vége felé, másrészt akit üt, az gyakorlatilag nem tud mozdulni. és ha valaki menekülõre fogná, simán elkapja. csak nem az elsõ sorba kell rakni
Nem. 5v5-ben szinte semmit nem ér... nincs olyan képessége, ami több herot érint. Nem is nagyon látom bneten. A nagyon common herok (és nem véletlen): Pudge, Yurnero, Techies, Lion, Tormented soul, Earthshaker, Sand King, Jah'rakal, Axe, Tiny, Mirana, Abaddon, Luna, Queen of pain, Venomancer, Rikimaru, így nagyvonalakban. Ezek szinte minden játékban vannak. A noobok pedig ált Drow rangerrel, Sniperrel, Medúzával, Voiddal szoktak lenni. (Void az egyik kedvenc herom, de 5v5-ben nincs esélye összefarmolni pl. egy lepkét, a chrono pedig arról szól, hogy szerencsétlen void örül, ha 2-t bele tud csapni az egyik heroba, miután odamászott kb 3 centit - és mielõtt õt pwnolják.)
Barátrum csak néha van. A végén a pusholásnál tipikus kép, Barátrum odamegy a 3-4 ellenséges hõshöz (10 cm-re tõle ott a csapata) ulti, egy hõs pirosba megy 2 mp alatt, Barátrum meghal, egy nuker kinyírja a pirosban levõ hõst, areastunner beimpalál a banda közé, maradék herok eltûnnek, majd fél perc és mindenki ugyanott van kipihenten. Barátrum is, csak õ nem lépett szintet, meg kevesebb pénze van kb 900-zal (igen, 20. szint környékén kõkemény 800-900 pénz bünti egy pwn, ami szerintem a legnagyobb bunkóság. Ált. el is dönti a gyõzelmet/vereséget csapat-szinten)
"Amúgy nincs olyan hero a dota-ban, aki legyözhetetlen/hibátlan/nincs gyenge pontja"
azert a "bara'tszoba" eleg erosen kozelit fele! :CCCccc
Terrorblade nem tud disable-t, de nem is kell neki. A legjobb pusher, és ráadásul endgame-ben a farmolás a legveszélyesebb mûfaj. Ha valaki egyedül farmol, tuti, hogy levadásszák. Hacsak nem lancer/terrorblade/naga siren az illetõ. Jah, meg hogy yurnero hozzá sem tud szólni? Amúgy nincs olyan hero a dota-ban, aki legyözhetetlen/hibátlan/nincs gyenge pontja. Viszont ilyen csapat (+ stratégia) akár létezhet is.
viszont furion pl nagy szemet. barhova tud teleportalni, es le tud fogni. stygwinnel es hyperstoneal meg szetszed azalatt. az ultija ugyan lofasz.
én nem tudom kezelni
jo az ultija tud szemet lenni, de annyira nincs gusztustalan skillje. a vegere az illuziok mantaval megtevesztoek tudnak lenni, meg az, hogy folyamatosan max hpje van, de nem tud lassitani, stunolni, nem tud nukolni, nem tud elblinkelni, nagyon szemet nem tud lenni
Jugger nem mindenkinél gyorsabb, nemrég kapott egy kis extrát az mséhez de elõtte meg 290 volt, azaz tetû.. Egyébként nem teljesen immunis, pl. purget lehet rá adni, meg hasonló debuffokat, a sebzést tényleg kivédi viszont. Jugger low hp hõs, pár stunner vagy nuker könnyedén megöli csapatban, dehát nyilván nem kell vele se 1v1-ezni.
amikor lunával voltam, soha nem tudott megölni yurnero. alapból nem megyek ellene creepek nélklül. a nuke-okkal gyengítem, és mivel harcos luna build, sima ütéssel is lehet. ha esetleg ultizna, elnyomom a ww-t, aztán ulti. persze ez nem mindig jöhet be, de eddig soha nem tudott megölni yurnero.
yurnero és luna fut egymással szemben. mindkettõ benyomja az ultiját, yurnero megöli lunát, mire kijön az ultiból luna ultija lepergett, de ha mégsem, benyomja a pörgést és elmegy
bár amúgy nekem sikerült szopnom vele, iszonyat kevés a manája. leszivod és halott kb.
jugger gusztustalan, ha sikerül is lestunolnod, akkor sem kapod szét annyi idõ alatt. egyetlen egy esélyed van ellene, hogy csapatban mozogsz és eloszlik az ultija. bár vesz egy battlefuryt és vége a játéknak
Új szokás a bneten: startnál juggernautra ráhasal valaki. Õ egyedül farmol, ha egy csapattársa ugyanoda menne, elzavarják. Így mire az átlag hero 6.szintû, õ kb. 10-11. utána a többiek a yurnero csapatából középen pusholnak, yugger meg vadássza a herokat, akik nincsenek csapatban. Így középre a nem halott herok közül jut kb. 2, akit a maradék 4(!) hero simán leöl. Ezt a játékstílust kb 6 meccsen keresztül sikerült megtapasztalnom. Juggernaut egyébként a halhatatlant közelíti, nem teljesen értem, hogy ennyi verzión keresztül hogy nem sikerült gyengíteni rajta. Õ az egyetlen a játékban, aki 36% eséllyel képes critelni. A forgószeles támadása során immunis a varázslatra és gyorsabb bárkinél, az ultija pedig midgame-ben egy instant deathnek felel meg. Szóval kicsit úgy érzem, eltûnk a szép játék, amiben pedig egy-két héttel ezelõttig volt részem bõven. A helyét a "Gyõzni bármi áron. Mondom: bármi..." vette át.
Mindegy, letettem róla, hogy noob meccsen tanuljak meg rendesen dotázni. És nem feltétlen van könnyebb dolgod, mint pro játékban, mert noobok nem mennek oda, ha épp téged készülnek gankelni az erdõben. Max külön le lehet vadászni a hõsöket, de abban mi élvezet van? Így marad a pro játék, max sokszor kikapok. ... Pvpgn server-kérdést még elõ-elõszedem néha. Valaki, aki szeret config file-okat hákolni meg sokat utánajárni, nem akarja a saját gépére összehozni próbából? (vindóz alá is jó, mert a config file-ok megegyeznek a linuxosokkal) Pl. Lammer? Nekem egy nap alatt nem jött össze, tehát valamit elszúrtam, több idõt viszont nem tudok rááldozni a közeljövõben. Tehát pvpgn server kell (http://pvpgn.berlios.de/index.php?page=files), plusz a frózentrón exe-jével kell valamit alakítani. A kulcs valsz. a "pvpgn loader" lesz (kliens), a gatewayt a kliensen pedig a "BNGatewayEditor.exe"-vel lehet áthegeszteni (ez a neten pillanatok alatt megvan).
Tegnap játszottam "DotA -ap NOOBS ONLY!!4" meccset bneten. Annyira noobok voltak a játékosok, hogy mindenki 1000-rel lasthitre ment, meg deny-olta a creepjeit, persze tuti buildorderrel, meg apm rulz, meg persze varázslás a megfelelõ pillanatban :-) Nagyjából mindenki beírta a gg-t (mindkét oldalon), kezdve a 20. perctõl, egészen a meccs végéig, és amíg nem látszott eldöntöttnek a kimenetel, nem volt leave. Ennyire még egy pro-meccs sem izzasztott meg, mint ez a noob, de azért meglett az eredménye. Kikaptunk. (Ja, 2-en, azonos oldalról még az elején jeleztük, hogy fél-noobok vagyunk. A válasz "itt a helyetek" volt :-D )
másik megoldás, hogy balanart kikapom aztán szórakozom mint most. a végén persze vesztünk, de legalább fun
Igazad van, ezért kéne a pvpgn szerver. A regisztráció ellenõrzött lesz, a sávszéllel szerintem nem lesz gond (majd, ha lesz szerverünk), a tagok meg ugye állandóak lesznek, leave nem lesz, viszont össze fogunk szokni, meg lehetne support-herozni. Csak némi pvpgn szerver-tapasztalat kéne hozzá. Valaki esetleg? Lammer? Pvpgn szervert nem akarod otthon kikísérletezni? Én meg kreálok hozzá felületet.
Ha ez a bajod, akkor ne hagyd abba. Õket szét lehet szívatni. Volt ma egy olyan bnet meccsem, h. ellenfél egybõl kikapta Slayert meg Lion-t. Én meg Pugnát. Midig együtt volt a csapatunk, meg mindig volt ward is , jól eldugva :-) Núkolni akarták a partimat 2 oldalról (plusz a tankok meg védeni próbálták õket) de szegények mindig megölték magukat a wardom segítségével :-)
A másik nagy support heroval: Omival rosszak viszont a tapasztalataim csapat szintjén, pedig maga a hõs nem lenne rossz. Állandóan azt játszotta a csapatom (2 meccsen, tök másokkal is), hogy összejött mondjk 6 hero (3-3) középre, gyorsan nyomtam egy guardiant (ugye mindenkinek 1000 armor), meg a tankunkra egy varázs-immunitást. Erre mind a 2 (szinte sebezhetetlen) barom elhúzott neutrálozni, engem meg szétkapott a 3 ellenséges hero. Omni tényleg csak olyan csapatba való, akik tudnak élni a supportjával. Jah, mellesleg azt játszotta az összes csapattag-hero az én lane-emen, hogy lesebzõdött fél HP-ra, majd látom, indul haza a kúthoz. Gyorsan rágyógyítok (felmegy majdnem maxra a HP-ja), majd beírja "thx" és megy tovább haza. (ellenfél meg ottmarad narancssárga HP-csíkkal, akit simán le is ölhetne) Szóval DotA tök jó lenne, mondjuk összeszokott csapatokkal, és mondjuk nem bneten, hanem pl. hamacsival.
Amúgy valaki csinált már valaki pvpgn szervert? Maga a szerver elindul (az mondjuk alap, hogy pl. a netes regisztrációt meg tudom csinálni, szóval rendesen létrejön felhasználónév/jelszó) de akár a frózentrón.exe-vel, akár a w3l.exe (w3 loader) indítva sehogy sem tudok rácsatlakozni. Persze bnet server címnek loálhosztot állítok be BNGatewayEditor-ral. Ha valaki vágja, pls írjon!!4 Htx.
az egész pub arról szól, hogy kinél vannak ott azok a hõsök aminél ha megnyomod a gombot 2 percenként akkor nyersz (kibaszott no skill luna, slayer, sniper, broodmother, stb). Csapatban lelehetne nyomni, de képtelenség itt úgy játszani. Látom, hogy fut felé Yurnero, odafutok mellé, hogy eloszoljon yurnero ultija, erre elfut és meghalok. sok retardált képtelen gondolkodni.
höhö, spectre treads, diffusial blade (majd manta, de akkor szopó h nem tudod lassítani), cryst (majd buriza), butter, hot
21-2 (kicsit szúrtam a szemüket a végén azzal a sok gusztustalan mákkal)
annyira énse, de amikor az ellenfélben csak retard herok vannak, akik különösen veszélyesek, rohadtul oda kéne figyelni rájuk, az hogy mondja vki h miss az nem egy extra, az egy alap ami nélkül játszani sem lehet. nemhogy 5.jére mikor mondtam az elsõnél h talán szóljanak, mert kurvára nem tudok mit kezdeni egy axe + ursa + sand king ellen
A legnagyobb probléma szerintem az, hogy aki kreál, nem írja oda nagyon sokszor, hogy pro, advanced vagy noob. És sokszor az az érzésem, hogy 2-en klántagok, és apró jelekbõl tudják, hogy a másik mire készül. Még az is látszik, hogy a többi nincs képben.
Volt olyan is, hogy belépett >Klannev/user1, majd kb 5 mp múlva >Klannev/user2 is megérkezett. Elzavarták mindkettõt, de gondolom, visszamentek a bnetre klánnév nélkül pár p múlva...
ez alap. sajnos.
mondjuk ma én is kiléptem, mikor az ellenfél tele van olyan hõsökkel, hogy kurvára mondani kéne hogy miss, mert esélyem nincs ellenük, és kibaszottul 5.jére ront rám 4, akkor mondtam h bb. ha totál segg a csapatom énis kilépek, megspórolok 30 percnyi szenvedést.