Nincs mit és ha bármilyen kérdés adódik tegyétek fel nyugodtan és továbbítóm, a srác ugyanis egy véglegeshez közeli verzióval játszik és napi szinten válaszol minden kérdésre igen kimerítõen.
Tegnap már gyanítottam, hogy miért nem épít több tornyot, de biztos ami biztos rákérdeztem. Az elsõ részben mindig ha leépítettél egy épületet akkor a következõ ugyan olyan épület építése drágább lett. Erre azért volt mindenképp szükség az "egységgyártó" épületeknél ebben a játékban, mert itt nem úgy van, mint a többi RTSben, hogy ha több mondjuk tankgyárad van akkor ha sok a pénzed gyorsabban gyárthatsz de nem gyárthatsz többet, mint az, akinek csak egy tankgyára van és ennyi, hanem itt minden egyes guildben legfeljebb 4 hõs lakhat, tehát ha nem korlátoznák az építkezést, akkor nagyon sok hõsöd lehetne ha sok a pénzed. Ezért kitalálták, hogy minden egyes guild megépítésével nagyjából duplázódik az adott guild ára. Ez egyrészt jó megoldás a fenti dologra másrészt ennek hála nincs agyatlan massolás a játékban, hanem változatos hõsöket érdemes toborozni (ennek a party rendszer bevezetésével szerintem még nagyobb szerepe lesz). Aztán ezt a rendszert általánosították, hogy ne lehessen semmibõl nagyon sokat építeni (például azért, hogy ne lehessen betornyozni :) ) és az összes többi épület is drágul, de azok sokkal kisebb mértékben. Ez a rendszer marad a második részben is. Hogy milyen mértékben és hogy mennyit variáltak rajta azt nem tudni, az egyetlen infó annyi, hogy az elsõ õrtorony 170 gold a második pedig 230.
"Amúgy nekem is ismerõs volt a nicked de szerintem a Rise of the Argonauts topikból... lehetséges? :)"
Igen. :) De sajnos avval a játékkal keveset tudtam játszani (1 óra), mert túl véres. Nem kinevetni, nekem sajnos sok. És nem találtam, hogy hol lehetett volna kikapcsolni, ezért letöröltem.
Köszönöm a pirospontot, beírtam a pontozófüzetembe :D Amúgy tényleg kössz a dicséretet, nem sok játékra jut sajnos idõm, de arra az 1-2-re ami tetszik odafigyelek a Majesty 2 esetében pedig eltökélt célom volt, hogy informáljam a magyar közösséget legalább itt (és még a hwsw fórumra szoktam irkálni), hisz az elsõ rész számomra A Játék amit tényleg soha nem fogok elfelejteni, és mert tudtam jól, hogy a nagyobb magyar játékportáloknak nem lesz elég "mainstream" a játék ahhoz, hogy foglalkozzanak vele. Szerencsére a PC Gurunál van egy hozzám hasonló fanatikusa az elsõ résznek, aki szokott néha cikkezni, de a Gamestar oldalán egy cikket láttam eddig a játékról ott is a Cyberlore volt megadva fejlesztõnek és a Majesty Legendsbõl voltak screenshotok...
Amúgy nekem is ismerõs volt a nicked de szerintem a Rise of the Argonauts topikból... lehetséges? :)
Köszönöm az infókat. Hallod, Te aztán nagyon ráfeküdtél a témára. :) (De teljesen maximalista vagy, jók az írásaid, szeretem olvasni, pl PoP 2008 is). Majd aug vége felé még egyszer elolvasom az egész Majesty 2 topicot, hogy frissüljön a sok infó.
A videók megnézését minden érdeklõdõnek ajánlom én is, elég jó betekintést nyújt a játékba.
Bár nem játszottam az elsõ résszel, de a videókból jól látszik, hogy egész jól tartja magát a város a folyamatos ostrom ellenére is. - én mondjuk még 1-2 helyre letettem volna 1-2 õrtornyot, de ugye mindenki más stílusban játszik :)
Meg is jött a válasz, tömören összefoglalva nagyon hasonló a nehézség az elsõ részhez. Ugyan úgy nem lehet elõre nehézséget választani hanem maguk a pályák vannak besorolva "beginner" "advanced" és "expert" szintre, mint az elsõ részben voltak. Annyival könnyebb dolga van az embernek, mint az elsõ részben, hogy most akár le is pauzálhatod a játékot (space gomb) és így is pakolhatsz zászlókat, illetve most nem kell menübe mászkálni a játék sebességének állítgatásához, mert az UI-n felül közvetlenül állítható a sebesség, szóval ha sokat kell mondjuk varázsolgatni vagy építkezni minél gyorsabban akkor le lehet venni a játéksebességet nagyon lassúra egy pillanat alatt. Illetve azt írja még, hogy úgy érzi, hogy az õrtornyok és a város õrei sokat erõsödtek, szóval stabilabb védelmet lehet biztosítani, mint az elsõben, ahol ugye úgy volt, hogy ha egyszer bejött 1-2 erõsebb monszta akkor buktad az egészet, mert mindent szétszedtek. Azt írja, hogy a beginner pályákat általában elsõre megcsinálja, az advancedekre már jól rá kell készülni, mert nehezek, ott már van olyan, aminek többször neki kellett futnia és az expert pályák már igen komoly kihívást jelentenek. A videóban látható Mind Game nevû pálya pedig nem része a hadjáratnak, hanem jár a játékhoz néhány custom pálya is a kampány mellé, azok közül való.
En nagyon merem remelni, hogy nem olyan lesz, mint a Fantasy Wars mert az egy nagy rakas f*s volt.
Ha hozza az elod mertekehez merten a megfelelo szintet akkor viszont nem lehet baj. Mondjuk az 1C azert nem szokott rossz dolgokat csinalni ezert remenykedem benne, hogy nem szurjak el.
Szerintem abban ne reménykedj, a ruszkik sose aprózzák el ráadásul a Majesty 1 legendásan nehéz játék volt, szóval... :) De rákérdezek a bétateszternél, hogy mennyire nehéz a játék. Illetve már 7/10nél tart a jutúbos feltöltése a kampány egyik pályájának végigjátszásáról, ha gondolod nézz bele. Az 5. videótól javul a videók minõsége. Mind Game végigjátszás 7/10 playlist
Ott van bannerban, a fejlesztõ az 1C, annak is az Ino-Co nevû néhány éve alapított leányvállalata. Azt érdemes tudni, hogy az orosz fejlesztõknél sokkal nagyobb összedolgozás van, mint nyugaton. A Majesty 2 interfészét például a Katauri Interactive csinálta.
Játékuk: Fantasy Wars - körökre osztott taktikai stratégia, ez az Ino-Co eddigi egyetlen önálló projektje, ehhez is szokták a preview-ok hasonlítgatni a Majesty 2-t és kivétel nélkül azt írják, hogy nagyon nagy elõrelépés figyelhetõ meg. Maga az anyacég is bevallotta, hogy a Fantasy Wars amolyan "próbaprojekt" volt kevés pénzbõl, a Majesty 2 jóval nagyobb kaliberû cuccnak számít. A Fantasy Wars egy rétegjáték volt de a rétegnek, amelyiknek szólt eléggé bejött, hisz kiegészítõt is kapott (Elven Legacy, ezt már az anyacég, az 1C fejlesztette, hogy az Ino-Co teljes erõvel a Majesty 2re koncentrálhasson). De ahogy írtam a fejlesztésbe részt vett a Katauri Interactive (King's Bounty) és az 1C is (játéklista a lentebbi linkrõl elérhetõ, fõleg kiadócég), sõt, az elsõ rész készítõi (Cyberlore Studios, béke poraikra) is átadtak minden anyagot (hangok, grafika, koncepciós tervek, vázlatok, kód, satöbbi) a Majestyrõl (az elsõ részrõl és a be nem fejezett Majesty Legendsrõl egyaránt).
További infóért az 1C-rõl KLIKK IDE, az Ino-Co-ról pedig IDE
orosz fejlesztõk ? Kik õk? Valami eddigi munka? Fogták a told-fold soldiers enginet és alátolták a majesty2-nek? Úgy ahogy "csupi -nak alászartak a fehér rekamén? " (bocs ) Kedves lelkes fórumtársak , szerintem ezt a BEST WAY nevü ukrán csapat csinálja, deúgy teljes egészében, a micro payment pont rájuk vallana...
Jó hír, megerõsítette egy Paradox vezérigazgató, hogy a micropayment rendszer segítségével egészen biztos, hogy nem lehet majd multiplayer elõnyt szerezni (na jó, a burzsujoknak ez rossz hír :) ). Annyit írt még, hogy új nekik is, hogy az orosz fejlesztõk ezt beépítették a játékba és még gondolkodnak azon, hogy hogyan lehetne jól felhasználni, de biztos nem lehet majd belõle közvetlen MP elõnyt szerezni. Annyit mondott még, hogy részükrõl egyértelmûen az a nyerõ rendszer, hogy ha sikeres a játék akkor kiegészítõt lemezt adnak ki hozzá, szóval inkább erre lehet számítani micropayment és egy rakás DLC helyett. Persze ennek elõfeltétele, hogy legyen kinek tartalmat gyártani, szóval egyelõre az alapjáték kiadása a biztos és minden jövõbeni esemény a játék sikerességének függvénye, egyelõre legfeljebb koncepció szintjén találják ki, hogy milyen irányba lehetne bõvíteni a játékot, ahogy ezt sejteni lehetett. Én azért remélem, hogy nem végzi megint süllyesztõben a mûfaj, de sajnos az, hogy mennyire népszerûtlenek manapság az RTSek és mennyire kevesen emlékeznek már az elsõ részre (mert manapság RTSt szinte csak úgy lehet eladni, ha volt valami nagy múltú elõd) mindenképp aggodalomra ad okot.
hát ha ebben nem kõbunkó ai lesz akkor én is megnézem magamnak. Márpedig akik eddig ezzel az eningel dolgoztak még a kõbunkó szintet sem tudták kihozni belõle khm khm.
- megvárom a demót és ha nem okoz csalódást, akkor biztos vásárló leszek
És ezt lehet meg kell szorozni kettõvel, öcsém miatt. Én (és õ is) alig játszunk már (évi nagyon max 10-12 játék, az havi 1). Õ imádja a Majesty elsõ részét. Én látásból ismerem és olvastam is róla sokat. Ezért várom a szerény gépemre (Athlon64 4000+ picit meghúzva, 1 GB Ram és 256 MB-os Radeon 1950GT).
Most idén a Mirror's Edge-t és a CoH: Tales of Valort toltam végig, meg kipróbáltam kb 2-3 játékot, de fél óra múlva mentek is le. Engem még 1-2 játék érdekel, de most CoH elsõ kiegét tolom (sajnos ez is warez), utána majd az alapjátékot szeretném (ez már origi).
Én is kérdeznék egyet ha már a szokásos napi nulla kommentrõl felpörögtünk napi 2re :D Kinek mik a tervei, ha a játék megjelenik? Feltételezve, hogy az ár 8000 HUF környékén lesz, de ez még egyáltalán nem 100%. Elsõsorban a potenciális vásárlók álláspontjára vagyok kíváncsi csak hogy lássuk, "mibõl élünk", lenne-e értelme magyar közösségszervezésnek vagy senkinek se lesz eredeti játéka... :) Ilyesmikre gondolok, hogy:
- biztos, hogy megveszem megjelenéskor, az elsõ nagyon nagy kedvenc volt és nagyon jók az eddigi visszajelzések ez a mûfaj pedig megérdemli a támogatást - megvárom a demót és ha nem okoz csalódást, akkor biztos vásárló leszek - ha nagyon meggyõzõ a demó, akkor talán megveszem - megjelenés után kivárok egy kicsit, hogy mit mondanak a többiek, aztán ha jók a visszajelzések megveszem - kivárom, hogy lemenjen az ára és megveszem - max warez, tuti nem veszem meg - azt se tudom mirõl van szó, csak ez a topik volt felül a listán én meg unatkoztam és benéztem
- satöbbi, satöbbi, ezek most véletlenül sem egy szavazás pontjai voltak, csak néhány példa arra nézve, hogy mire lennék kíváncsi.
Részemrõl szinte biztos vásárló vagyok (bizonyos okokból kifolyólag évi 1-2 játékhoz ingyen juthatok hozzá és idén nem igazán érdekel semmi más, de ez nyilván a kutyát se érdekli :) ), annak idején amikor az elsõ résszel játszottam én azt hittem, hogy mûfajteremtõ lesz és ha nem is havi, de éves szinten kapunk 1-1 hasonló játékot, de nem így lett. Aztán jöttek a Majesty Legendses infók, de újra csalódni kellett, a projektbõl nem lett semmi. Szóval szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy ez most megváltozhasson. Viszont a döntésem mindenféleképp függ még a demótól, ha az nagy csalódást fog okozni hangulat/játékmenet tekintetében, akkor nem veszem meg a játékot.
Én meg még az elsõ résszel sem játszottam, de ezt már nagyon-nagyon várom :D Remélem idõben kiadják a demót, és nem csak a megjelenéskor...
Én is csak az alapjátékot tudtam végigjátszani. Jópofa volt a kieg, törpék, satöbbi, nem tudom hol, de abban elakadtam... de még van egy hónapom :)
Az alapjátékot üzembiztosan végig tudom vinni cheat nélkül, a kieget viszont egyszer sikerült (amikor másodszor futottam neki) de azóta kétszer nekifutottam és nem jött össze. Elfelejtettem a taktikát, mert a sikeres után vagy 3 évig elõ se vettem a játékot. Igaz nem is volt annyi türelmem, 2-3 próba után feladtam. Amúgy én is pont most tettem fel újra, végre megy win7-en is. Cél: végigvinni csalás nélkül a 2 megjelenéséig legalább az alapjátékot. Remélem lesz idõm foglalkozni vele.
Közben a srác, aki szivárogtatja az infókat írta, hogy sikerült multit játszania is (egy 1v1et és egy 1v1v1et) és nagyon imádta azt is, alig várja a megjelenést ;-)
Úristen! Már csak 1 hónap és végre megjelenik a világ leghangulatosabb játékának folytatása!!! Azt hiszem, az elkövetkezõ 4 hét lassan fog telni, mert már most is nehezen bírom ki, hogy még nem játszhatok eme gyönyörûséggel! A kínjaim enyhítésére felnyomattam az elsõ részt. :) Egyébként csak úgy kérdezem, hogy ti az alap+kieg kampányt végig tudtátok csít nélkül tolni(nekem sajnos van 1 ami egyszerûen lehetetlenség)?
WOW!!!! beta es kapott 95%ot!!!! TOBB MINT IGERETES!!!4
Megszületett az elsõ százalékos értékelés a játékról. Az értékelés a béta verzió alapján készült, ami elvileg többé-kevésbé a játék teljes tartalmát magában foglalja, ehhez képest már csak hibajavítások várhatóak a végleges megjelenésig, illetve a bétában a hangok még orosz nyelven futnak. 95%ot kapott a játék. A teszt ITT OLVASHATÓ.
Valószínûvé vált, hogy a mesélõ mellett az egységhangok is (már ahol ez lehetséges) maradni fognak az elsõ részbõl. Persze ezt a belsõsök már biztosan tudhatják, de nem árulnak el semmit :(
Minket nem nagyon érint, de a Majesty 2 kampányolásának egy lépéseként kiadják az elsõ részt oroszul, már elkészült a demó, INNEN letölthetõ.
Kevésbé jó (illetve inkább úgy mondom, hogy rosszul is elsülhet de jól is, a Paradoxon múlik...) hír, hogy bele lesz építve a játékba egy ingame shop. Ennek a mûködési elvérõl (és arról, hogy egyáltalán aktív lesz-e) még semmit nem tudni, ahogy azt se, hogy mit lehet majd venni benne. A legjobb eshetõség az, hogy sok játékkal, multizással pontokat gyûjtesz amivel majd unlockolhatsz új skineket, mapokat, egyebeket, ez nagyon jót tenne az újrajátszhatóságnak. A legrosszabb az, hogy új, erõsebb egységeket lehet benne pénzért venni. De az is lehe,t hogy nem lesz semmi az egészbõl. Az amúgy nem túl pörgõs hivatalos fórumon elég sokan kapták fel a fejüket erre, szóval szerintem hamarosan kapunk valami érdemi infót a rendszerrõl.
Öröm az ürömben, hogy elég sokan írtuk a hivatalos fórumra, hogy a pályaszerkesztõt fizetõs DLCként kiadni elég nagy hülyeség lenne, mert a pályaszerkesztõ a kulcsa annak, hogy életben legyen tartva a játék és ennek hatására írta egy Paradox vezérigazgató, hogy ezt mindenképp átgondolják, mert van ráció abban, amit írunk. Rengeteg moddert foglalkoztat a játék és elég szép koncepciókat, fantáziakampányokat készítettek már, szinte biztos, hogy ha ingyenes lesz az editor és tényleg annyira moddolható lesz a játék amennyire ígérték, akkor nagyon sok plusztartalom fog elkészülni hozzá.
A Majesty2Heavenes srác, aki eddig is leakelte folyamatosan a béta infókat (nem fordítom le mindet, nem pakolom be az összes képet, rengeteg infót köszönhetünk neki és mind megtalálható ITT) létrehozott egy youtube channelt is. Az elsõ feltöltése elég rossz minõségû, sajnos nem nagyon ért ezekhez a dolgokhoz a srác, de nagyon lelkesen szállítja az infót, reméljük belejön és kapunk 1-2 makulátlan HD videót :) ITT ÉRHETÕ EL a channel.
A játék Steamen 40 dollárba fog kerülni (jelen árfolyamon kb 7500 HUF, csak sajnos a steamet ismerve ez 40 eurót is fog jelenteni ami annyira nem jó, de biztos, hogy közvetett úton lehet majd 40 dollárért vagy kevesebbért steames kulcsot szerezni) és biztosan lesz valami elõvásárlási akció (HOI3 esetében például aki elõrendel az megkapja ajándékba az amúgy 25 eurós HOI2-t, szóval valami hasonló kaliberû akcióra lehet számítani).
Még néhány kép, sajnos a nagyja le van kicsinyítve:
Majesty 2 heaven twitterére feljött két nagyméretû (1680×1050) kép két templomról:
Temple of Krolm:
Egy kis kikotyogott infó a hivatalos fórumról:
40 dollár lesz steamen a játék.
Csak néhány napot váratott magára az elsõ betaleaker, aki szívesen várja bármilyen játékkal kapcsolatos kérdésünket. Lehet játéktechnikai kérdést feltenni, screenshotot kérni valamirõl, ami érdekel, satöbbi. ITT LEHET feltenni a kérdéseket, vagy ha valaki nem tud angolul az írja be ide és igyekszem ott feltenni a kérdését.
No, úgy néz ki van megjelenési dátumunk, mégpedig szeptember 11. A Paradox ezt a dátumon "In stores date"-nek nevezi és azt írja, hogy ezen a napon lesz elérhetõ a legtöbb online és "offline" boltban is a játék USben és EUban egyaránt, de azért egyes helyeken elképzelhetõek eltérések.
Itt van maga a hír is angolul tudóknak: " Moving forward, in an attempt to avoid the regular confusion around release dates and to ensure most retail and digital channels want to carry our games, we will communicate the "In stores" date only. (previously the US has had an earlier "Shipping to stores" date) The "In stores" date will reflect when most of you will be able to get a hold of the game across all channels (retail in US/Europe and digitally). Pls keep in mind that local differences can occur, we do not have our own army of staff placing products on shelf. The "In stores" date for Hearts of Iron 3 is August 7 and for Majesty 2 September 11. " (forrás)
A mázlista oroszoknak zárt bétatesztjük lesz július 9tõl :( Reméljük lehet majd közzétenni anyagokat róla :)
En is hasonloan erzek, ahogy te is :) Ugyhogy nem marad mas hatra, mint varni --- varni --- varni :D
Ennek a játéknak az elsõ része számomra az egyik legmaradandóbb emlékû játékot jelenti, szóval nekem is nagyon nagyok az elvárásaim és õszintén szólva a legelsõ videók/képek nagyon kívül estek az elvárásaimon, de ahogy telt az idõ úgy lett egyre pofásabb az egész és most már szerintem olyan állapotban van, hogy rá merem mondani, hogy még ha az eredeti rész hatását nem is fogja nálam elérni (azt szerintem semmi nem tudná :) ), egyre inkább bízom abban, hogy méltó utódja lesz az annak... Remélem nem hiábavaló a bizalom részemrõl. Külön tetszett nekem, aki minden kis hírmorzsát elolvastam a játékkal kapcsolatban, hogy a készítõk végig hatalmas alázattal nyilatkoztak az elõdrõl, érezni lehetett, hogy köztük is rengeteg a fan és kellõ tisztelettel állnak a feladathoz, ezért kapnak is egy pirospontot... :) És még egy dolgot kiemelnék sokadszor is: fognak adni demót 2 héttel a megjelenés elõtt. Ez mostanában elég ritka dolog. Szóval aki úgy tervezi, hogy támogatná a mûfaj (én továbbra is úgy gondolom, hogy a Majesty egy külön mûfajt teremtett és sajnálom, hogy eddig nem követték utódok) újjáélesztését és megvenné eredetiben annak se kell potyára költeni a pénzét.
Hoppá, megint befutott két gyöngyszem. A Gametrailersre felkerült 2 HD videó angol kommentárral, ráadásul elég hosszúak, informatívak. Kamerával felvett cucc, de ettõl függetlenül kifogástalan a minõsége, a kezdetektõl mutat be egy pályát. A játékot váróknak kötelezõ darab... :)
Megnéztem az imént linkelt 8perces videót és elég kellemes gameplay, minden van benne, karakterlap, menü, küldetésválasztó térkép, satöbbi, tényleg bemutatja az egész játékot, úgyhogy annak ellenére, hogy a narrálás orosz szerintem mindenképp érdemes rászánni a 8 percet.
Ami miatt pedig írok az az, hogy ha valaki jobb minõségben szeretné megnézni, az INNEN szedheti is, 150 mega lesz.
Máris kiegészíteném, mert megtaláltam az angol feliratos verziót a videóból:
Illetve találtam egy igencsak hosszú ingame valamit. Nem tudom, hogy érdemes-e megnézni mert csak most találtam. Az tuti, hogy oroszul beszélnek közben :)
Kaptunk egy raklap új képet a szokásos helyre, vagyis IDE. Megcsodálható rajtuk az új UI valószínûleg immár teljes pompájában. 1600×1200as felbontású képek, szóval végre valami nagyobb felbontásban is megcsodálhatjuk a játékot (na jó, eddig is voltak elvétve nagyfelbontású képek de nem vitték túlzásba a dolgot).
Ezen kívül felkerült egy videó is, fõleg régebbi videókból tartalmaz jeleneteket és a feliratozás ruszki, viszont szerintem nagyon hangulatos és szuper jó a zene alatta. Javaslom mindenkinek a HD LETÖLTÉST, kicsit lassú de lehet több szálon is tölteni. Aki nem akar rá 44 megányi sávszélt pazarolni, annak itt a youtube verzió is:
Visszaírt a Seven M, egyelõre nem kaptak megkeresést az 1C-tõl a játékkal kapcsolatban, szóval valószínûleg nem õk fogják teríteni idehaza a cuccot.
Én már nagyon várom ezt a játékot :) A hozzáállásuk a másolásvédelemhez (akármennyi gépre) nagyon korrekt, a budget árkategória is megfelelõ. Ha jó a játék, tuti vétel.
A kiadó oldala, Seven M néven fut. Oldalt meg tudod nézni, hogy milyen cégekkel vannak szerzõdésben.
A honosításaik közepesek, de ez elsõsorban a fordítóktól függ, a remény mindig él :)
Nos, jó rég óta nem volt hírünk, de most azért mégis van egy kis újdonság. Illetve 4 napja szólt róla a Shacknews, csak elfelejtettem kihírezni, de ma a Gamestar eszembe juttatta :)
Szóval a lényeg, hogy úgy néz ki, hogy a Paradox, akik eddig idegenkedtek a különbözõ másolásvédelmi eljárásoktól, mert nem tartották azokat eléggé felhasználóbarátnak most mégis megtalálta az ideális jelöltet a Stardock GOO (Game Object Obfuscation) rendszerében, amit így a világon elsõként a Majesty 2nél fognak alkalmazni.
Technikai leírást a GOOról ITT kaphatunk, én csak a lényeget foglalnám össze, magyarul azt, hogy felhasználói szempontból mit jelent a GOO.
Azt jelenti, hogy a játék elsõ installálásakor szükségünk lesz internetre és meg kell adnunk egy valós mailcímet és a CDkulcsot. Nem kell regisztrálni, csak ezt a két adatot meg kell adni. Innentõl kezdve pedig semmi nem történik, a játékot mindenféle korlátozás nélkül lehet telepíteni akárhány számítógépre akárhányszor. Az egyetlen lehetséges megkötés, ami a kiadón (Paradoxon) múlik az az, hogy ha rövid idõn belül a világ két távol esõ pontján installálják a játékot ugyan azzal a kulccsal (magyarul szinte biztos, hogy ellopták a kódot), annak lehetnek következményei. Igyekszem utánakérdezni a hivatalos fórumon, hogy a Paradoxnak mi az álláspontja ezzel kapcsolatosan. Még annyit érdemes tudni, hogy bármilyen GOO-val védett játékunkat legálisan eladhatjuk az Impulse aukciós házában.
Személy szerint vegyes, de talán egyelõre inkább pozitív érzelmeim vannak ezzel kapcsolatban. Egyrészt mindenki ismeri a rémtörténetek tucatjait, hogy ki mennyit szívott már különféle DRM-ekkel. Bár a pletykák szerint ezek nagy része teljesen kamu és warezosok találják ki, hogy megnyugtassák a saját lelkiismeretüket... :) Másrészt viszont van egy történet, amit már sokfelé hallottam (a Gamestar cikk alatt is írta valaki), de ettõl függetlenül lehet, hogy csak egy legenda... :) A történet arról szól, hogy volt egy elég kellemes, hangulatos, ötletes fps, név szerint a Bioshock. Jó játék volt tényleg, de nem egy bejáratott franchise része és azért annyira nem volt világrengetõ, mégis valamilyen újfajta, online regisztrálásos DRM került rá és ezzel nem bírtak el néhány héten át a crackerek és ez a néhány hét és a mellé kapott hype elég volt arra, hogy óriási kasszasiker legyen a játékból. Reménykedjünk valami hasonlóban a Majesty 2 esetében is. Elvileg budget áras lesz a játék, ez, és a nehézkesen feltörhetõ DRM együtt szerintem simán hozhat néhány plusz vásárlót kedvencünknek... :)
Amúgy azt is olvastam valahol, hogy a játék magyar kiadója a Cenega lesz. Róluk õszintén szólva nem tudok semmit, sõt, a wikipédia se szolgál semmiféle infóval róluk. Szeretném megkérdezni, hogy van-e itt bárki, aki hallott már felõlük? Milyen játékokat hoztak már be Magyarországra? Milyen honosítást szoktak csinálni? Találtam egy mailcímfélét is a honlapjukon ( [email protected] ), írtam nekik és rákérdeztem a honosításra meg arra, hogy mennyivel a hivatalos megjelenés után lesz itt kiadva a játék, de ez 1 hónapja volt és azóta nem kaptam választ.. :( Ha másnak is van hozzá türelme írjon nekik levelet, hátha egy kis spammelés meghatja õket és csepegtetnek némi infót valakinek.
Üdv mindenkinek! Nagyon szerettem a Majesty elsõ részét, a zenét, a grafikát, a játékmenetet, a hangulatot... szóval mindent. Várom nagyon a második részt is, bár néhány dolog azért furcsa, illetve nem olyan egészen mint a dicsõ elõdben. Nekem is a képek alapján nagyon a Settlersre hasonlít, fõleg a fûtextúrán (fûszálhasogatás következik) látszik ez. A régi Majesty darkosabb hangulatú volt, mégis meseszerû a jópofa zenével, stb. Persze más így a készülõ képeket/videókat nézegetni, meg megint más lesz ha kezem alatt mozog a cucc... majd meglátjuk. Igazából annak is örülnék ha egy az egyben megkapnám a régi játékot mai grafikával. Persze ha az újdonságok beválnak, az mindíg nagy öröm.
Kösz Pio a sok hírt, aki nem szereti az angolt annak ez nagy öröm.
Jó lenne tudni hányat kell még aludni hogy jácchassunk :P
szerk.: na, kaptam is az ívet a hivatalos fórumon, hogy ez ezer éves videó. Pedig nem volt ismerõs. Év eleji buildbõl vannak a jelenetek. Csak hol vannak már a múlt hétre ígért újbuildes mozgóképek...?
Annyiban hasonlít a settlershez, hogy RTS játékmenete van, tehát "stratégiai" nézetbõl irányítod és valós idõben zajlanak az események.
Ha tudsz angolul érdemes megnézni a kicsit lentebbi 2 videót, mert abban elmondják, vagy a játék honlapján elolvasni a bevezetõt.
Megpróbálom én is pár mondatban leírni, hogy hogyan mûködik a dolog. Ugyan úgy kezdesz általában, mint egy RTSben. Van egy bázisod és elkezdesz építkezni, elõször az alapvetõ épületeket majd idõvel tudsz egyre erõsebbeket, illetve fejlesztheted is a meglévõket. Az építkezés a settlershez hasonlóan zajlik, kijelölöd, hogy hová akarsz építkezni és a munkások maguktól teszik a dolgukat. Viszont amint elkezdesz harcos egységeket gyártani szembesülsz a játék lényegével, az "indirekt irányítással". Ebben a játékban ugyanis egyetlen egységet se irányíthatsz közvetlenül. Ez mondjuk a régebbi settlersekben is így volt, de ott a támadási parancs kiadásakor pontosan meghatározhattad, hogy hány egységed támadjon és hová. Ezzel szemben itt fantasy környezetben játszol és az egységeidnek - akik fantasys hõsök - küldetéseket adhatsz különféle zászlók elhelyezésével. A küldetésért pénzjutalmat ajánlhatsz és a hõsök maguk döntik el, hogy megpróbálkoznak-e a küldetés teljesítésével. Te annyit csinálsz, hogy lakhelyet építesz a hõseidnek és pénzt áldozol arra, hogy odaköltözzenek, õk pedig innentõl teljesen önálló életet élnek egy fantasy szerepjáték hõseinek megfelelõen. Tehát adottak a hõsök, akiknek pénzért felhúztad a lakhelyüket, pénzért odarendelted õket és pénzért küldetéseket adhatsz nekik. Ez eddig szép és jó, de honnan lesz erre pénzed? Elsõsorban maguktól a hõsöktõl, mert õk a szörnyektõl és a küldetéseken szerzett javakat el is költik általad épített kocsmákban, piacon, arénákban, kovácsnál, stb... A Te adószedõid pedig rendületlenül hajtják be az adót a szolgáltatóidtól... :) A hõseid pedig közben egyre erõsebbek lesznek, egyre jobb felszerelésre tesznek szert és így komolyabb küldetéseket bízhatsz rájuk. Nagyjából ennyi. Ha megtetszett a koncepció és nem riadsz el a régies grafikától, akkor mindenképp szerezd be az elsõ rész gold editionjét.
Nemrég felkerült a jutúbra némi HD gameplay. Szerintem szuperül néz ki, remélem más is így látja és nem csak az elfogultság beszél belõlem :)
Aminek külön örülök, hogy a royal advisor hangja után úgy néz ki a "környezeti hangok" is maradnak az egybõl. Remélem az egységhangokkal se lesz másképp.
A videó amúgy ITT érhetõ el. Nem linkelem be külön, akit érdekel az nézze meg "HD"ben :)
Emellett jött egy rakás beszámoló is az E3as verzióról és alapvetõen továbbra is pozitívak, szóval örömbódottá'. Nem linkelgetem be õket, a legtöbb nagyobb gamersite említést tett a játékról. Magyar oldalak közül a PC Guru Online-on láttam beszámolót.
Továbbá készült egy interjú is, ami ITT TALÁLHATÓ. Ha jól emlékszem a fontosabb dolgok azok voltak benne, hogy egyrészt sokat tesztelgetik a játékot, szóval várhatóan lesz benne némi kiegyensúlyozottság, illetve hogy ha menõ lesz a cucc, akkor fognak jönni hozzá bónusztartalmak, DLCk új kampányokkal, egységekkel, egyebekkel. Illetve most már egy Paradoxos CEO (~vezérigazgató) nyilatkozta, hogy szeptember elején tervezik kiadni a játékot, ez szerintem közel végleges infónak tekinthetõ.
A Paradox feltette youtube-ra a videót, szóval belinkelem, illetve adtak még egy videót, így már 16 percnyi infót kaptunk a játékról :)
Illetve tettek a videó mellé némi leírást, amibõl számunkra új infó: - a mágikus épületeket nem parasztok fogják építeni, hanem mágikus úton jönnek létre. - szabályozható lesz az adó mértéke.
Persze egy csomó mindenrõl van még szó, de azokról már írtam itt korábban. Illetve hosszan fejtegetik a zászlók mûködését, az egységirányítást, de aki ismeri a Majesty játékmechanizmusát, annak ez sem új.
8 perces videóinterjú ingame jelenetekkel tûzdelve Tom Söderlunddal, a Paradox egyik producerével ITT TALÁLHATÓ. Jól összefoglal mindent, amit eddig tudni lehet, videón is mutogatja, szóval hasznos anyag. A játék maga tényleg érezhetõen szebb lett, szerintem teljesen jól néz ki, remélhetõleg kapunk majd jobb minõségû ingame videókat is, egy ígéret már érkezett a fórumra, hogy a hét során felkerülnek az új (gondolom E3as) anyagok.
Ami nagyon fontos új infó: érkezni fog a játékhoz egy "Adventure Maker" nevû modding kit, amiben nem csak pályákat, hanem akár egységeket és egyebeket is gyárthatunk kedvünk szerint (akár saját skint is csinálhatunk nekik ha értünk hozzá). Azt hiszem az újrajátszhatóság ezzel az egekbe szökött. Ha csak a Majesty 1-hez kitalált fantáziakampányok tizedét megvalósítják a fanok már jól jártunk... :)
Például a nyolcason, de néhány másikon is megfigyelhetõ a felújított UI. Hogy ez a végleges-e azt nem tudni, semmi infót nem kaptunk csak ezeket a képeket.
Mielõtt elfelejtem egy gyors megjegyzés az elõzõ videóhoz: a videó egy igen régi buildbõl tartalmaz a jeleneteket, a játék jelenleg ennél sokkal jobb állapotban van és ez csak még tovább fog javulni. Nekem semmi bajom nem volt a videóval leszámítva a távolról közelharcoló csontvázat, szóval ez szerintem mindenképp jó hír.
És akkor a lényeg, amiért postolok: ITT VAN egy friss QnA, mnelyben Tatyana Savchenkova, a játék egyik fejlesztõje válaszolgat a Brutal Gamer kérdéseire. Röviden, tömören az új infók:
- A legfontosabb: George Ledoux, az elsõ rész "mesélõje", tanácsadója nem csak a bevezetõ videóban, hanem az egész Majesty 2ben hallatni fogja a hangját. Szerintem kulcseleme volt az 1 hangulatának, szóval én ennek nagyon örülök.
- a készítõk megkaptak minden anyagot a Cyberloretól, tehát simán elképzelhetõ, hogy a régi egységhangok fognak visszaköszönni ránk. Ezt nem teszi egyértelmûvé a hölgy, csak utal arra, hogy az egységek fejlesztésekor is nagy hasznát vették a kapott anyagnak.
- szerephez jutnak a klasszikus számítógépes (mmo)rpg feladatkörök, a tank, a healer és a damagedealer. Ezt már körülírták az úgy party rendszer kapcsán, de itt most konkretizálva lettek a szerepkörök.
- lesznek "kõpapírolló" mechanizmusok. Egy paladin hatékonyabb lesz élõholtak ellen, míg egy vadász például vadállatok, szörnyek ellen. Jelen lesz ugyan ez pvpben is, egy rogue például kiváló castergyilkos lesz. Ezt nem úgy kell érteni, hogy nagy lesz a sebzése és kész, hanem lesznek speciális képességei, amik kifejezetten erre lesznek kihegyezve (CC-k :) ).
- két változás a multiplayer játszhatóság érdekében (nem multiztam az elsõ résszel így nem tudom, hogy ezek akkor hogy voltak): a hõseink nem reagálnak az ellenség flagjeire és a rogue-aink nem rabolják ki a szövetségeseink egységeit/épületeit.
Hoppá, a videón a kopasz csávó aki nyilatkozik pont az a srác, aki szállította nekünk az infót és a leépítések áldozata lett nemrég (róla írtam az #52-ben).
A jutúbra kikerült egy új videó a gameslife.ru jóvoltából. Orosz nyelvû riport valakivel a játékról, aki érti és felfedez benne új infót az jelezze :) A videó alatt látható néhány olyan ingame jelenet amiket eddig nem nagyon láttam másfelé, ezért is linkelem be ide a videót:
Rossz hír, sajnos az az orosz 1C alkalmazott, aki napi szinten szállította az infót és válaszolgatott a kérdésekre már nem dolgozik az 1C-nél. Reméljük lesz valaki helyette...
Na, tudtam, hogy valami kimarad a nagy kapkodásban.
Szóval lezajlott a korábban emlegetett KRI, ami az orosz játékfejlesztõk konferenciája és itt a "legjobb stratégiai játék" címet nyerte a Majesty 2, igaz csak néhány további orosz játékkal konkurált, de azért örüljünk ennek is :)
Emellett az orosz gamerszájtokon meg is jelent egy rakás beszámoló a KRI-n tapasztaltakról. A google translate minõségi fordításai alapján ezek pozitív hangvételûek, jókat írnak a játékról.
Sajna most már nem lesz túl sok új infó a játékról az E3-ig, mert oda tartogatják az infókat.
Azért kaptunk egy újabb adag screenshotot az orosz oldalon. Elérhetõek ITT, egyben letölthetõek ITT. Illetve megígérte az egyik fejlesztõ, hogy még az E3 elõtt ad nekünk képet az új UIról, bár tartok tõle, hogy ehhez a Paradoxnak is lesz 1-2 szava :(
Egyébként az E3-on elvileg a közönség is kipróbálhatja majd a cuccot, szóval nem csak újságírói reviewokat olvasgathatunk a játékról. Ez az esemény egyébként júni 2-4 között lesz esedékes.
Ezen kívül biztossá vált, hogy a játékból lesz demó verzió és 2 héttel a hivatalos megjelenés elõtt lesz elérhetõ, tehát nem kell zsákbamacskát venni (...és nem lehet kifogás a warezra az, hogy ki akartad próbálni :D ).
Minket érintõ hír pedig, hogy összeraktam egy bannert, amit valószínûleg már észrevetettetek ott felül :). Véleményeket/ötleteket/javaslatokat várok vele kapcsolatban.
ITT TALÁLHATÓ egy riport Andreas Waldetofttal, aki a HOI2 után most a Majesty 2 zenéjét is készíteni fogja.
Néhány fontosabb infó, ami kiderül a dologból:
- a zene fõleg koncepciós rajzok és ingame képek alapján inspirálódott, tehát elvileg illeszkedni fog a környezetbe. - a zene nagy része szimfonikus zene lesz, nagy hatással voltak a szerzõre például Wagner vagy John Williams. Stílust tekintve változatos lesz (vidám, szomorú, drámai, lassú, gyors, satöbbi), hogy a játék minden aspektusát lefedje. - énekes szám is lesz, egy szoprán hangú énekesnõvel dolgozott a zeneszerzõ. - eredetileg 40 percnyi önálló zeneanyagot kértek a készítõk a játékhoz, de a végeredmény ennél határozottan több lett. - már játszhatott a játékkal a mocskos mázlista! :)
- és végül de nem utolsó sorban: nem a régi zene újradolgozása lesz a cél. Felfedezhetõek lesznek a régi zenére utaló motívumok (a main theme-ben kapásból benne van a régi main theme dallam), de alapvetõen saját zenét írt a szerzõ.
Ezért most búcsúzzunk is a Majesty 1 fõtémájától azzal, hoyg meghallgatjuk, alá pedig beteszem az egyik kedvencemet a szerzõtõl:
én is hasonlóképp vagyok vele. nem csak az évrõl, de úgy általában csak a disciples 3-at meg ezt várom. (elõbbirõl nem nagyon vannak hírek, azt se tudom, fejlesztik-e még egyáltalán...)
mellesleg a majesty volt az elsõ eredeti játékom, ami demó alapján annyira megtetszett, hogy megvettem... szal sokat várok.
Bizony, elég sokat irkáltam arról a megfelelõ topikban meg egy videótesztben is pofáztam róla. :) Igyekszem errõl a játékról is informálni rendszeresen legalább itt a magyar közösséget, mert a hírportálok nem sokat cikkeznek vagy ha mégis akkor is pontatlan, hibás infókat írnak. Pedig a készítõk hozzáállására járna egy csillagos ötös, van egy srác, aki egész nap reggeltõl estig mást se csinál csak válaszolgat a rajongók hülyébbnél hülyébb kérdéseire a hivatalos fórumon. Szóval a lehetõség adott lenne a precíz, részletes infók begyûjtésére... Reméljük a megjelenés közeledtével kicsit jobban rákap a sajtó is a játékra, hisz azért az elsõ rész nem kis port kavart annak idején.
Én már betettem, könyvjelzõnek a Firefoxba, elsõ helyre. A fordításaid öcsém nevében is köszönöm! (Amúgy Te voltál az, aki egy frankó kis értekezést írt a Rise of the Argonautsról.)
Na, örülök, hogy azért van néhány ember, aki érdeklõdik, úgyhogy továbbra is fogom ide spammelni a híreket, akit érdekelnek tegye be a topikot a kedvencek közé. Ha lesz végre egy kis nyugtom, akkor nekiesek a hivatalos fórum elmúlt 2havi termésének is és összeírom a fontos infókat belõle.
Én idén 3 játékot várok ,ez az egyik. Alsó hangon is überfaszának várom, remélem nem csalatkozom majd.
nekem ezek alapján a képek alapján nem jön le akkora hangulat, mint az 1-ben volt... valahogy nem annyira "mesés"...
Hoppá, mibe botlottam...
Itt egy 1618×2256-os DVD borító, elvileg ez lesz a kész játék borítója (katt a képre a teljes méretért, ez a 25%ra kicsinyített :) ):
Egy alig 5 napja készült PREVIEW-ben megjelenési dátumot kapott a játék. Na persze ez nem a hivatalos forrás, de feltételezhetõ, hogy nem a kisujjukból szopták ki a preview készítõi. A megjelenési dátum tehát úgy tûnik, hogy augusztus negyedike.
Húúú, rég jártam erre és azóta van egy rakás új hír. Annyira azért nem világrengetõek, de érdemes tudni róluk minden fannak (annak a kettõnek, akik SG-t is olvasnak :D ), szóval essünk is neki.
Elõször is a legfontosabb hír: a megjelenést áttolták Q2bõl Q3ba. Ez mindig mindenkit elkeserít és ez érthetõ is, viszont elég jók az újságírói visszajelzések preview-ról ami arra utal, hogy a csúsztatás elsõsorban minõségjavítás miatt történt, mert a koncepció rendben van és ha már 9 éve várjuk a második részt azt a plusz 3 hónapot szerintem simán megéri ha így jobb lesz.
Ezt támasztja az is, hogy hírt adtak arról, hogy az UI átdolgozásra fog kerülni, amiben a Katauri Interactive-val fognak együttmûködni. Õk felénk a Kings Bountyról ismertek. Jó látni, hogy a ruszkiknál ilyen együttmûködés van a fejlesztõcégek között.
A következõ fontos hír, hogy Russian Game Developer's Conference-n, ami május 15-17 között lesz bemutatásra kerül a jelenlegi verzió, ami azt jelenti, hogy infódömpingre lehet számítani.
Jobb késõn, mint soha alapon szólnék arról is, hogy húsvétra kaptunk két jópofa üdvözlõlapot a készítõktõl: EGYIK MÁSIK A karácsonyi képekhez hasonlóan ezekbõl is lett háttér verzió, amik elérhetõek ITT mindenféle felbontásban.
Aztán kikerült egy új screenshot pack az orosz oldalra. Letölthetõ INNEN, online nézegethetõ ITT. Itt még nem volt linkelve az elõzõ adag se, ami letölthetõINNEN, online nézegethetõ ITT.
A fejlesztõi naplóba kaptunk egy leírást a templomokról, ami elérhetõ ITT angolul, illetve kaptunk ehhez egy kis demonstrációs videót is, ami ITT megnézhetõ a youtube-on vagy INNEN letölthetõ jobb minõségben.
És végül de nem utolsó sorban felkerült pár vázlat a változatosság kedvéért szintén az orosz oldalra a Follower of the Kryptáról IDE csajok+kaszák=pure w1n :)
Igyekszem rendszeresebben írni az új hírekrõl, remélem igény is van rá... :)
Remélem nagyon ott lesz a belbecs, mert a külcsíny elég gagyi.