Több szálon töltsed, ha meg tudod oldani, nekem 5-10 szálon jött nagyjából 100Kval. A tutorialt sikerült megcsinálni, de a másik mapot, amit kaptunk két nekifutásból nem... :( Kicsit nehéz úgy, hogy nem tudom melyik fejlesztés mire jó... meg... túl sok a troll.... :)
Szerintem csak sokan estek neki azért lassult be. Viszont szerintem ez a demó pálya egy "éld túl ameddig csak tudod" pálya lehet, a bal felét teljesen lepucoltam a mapnak de mégis ömlöttek onnan az ellenségek :) Amúgy nagyon tetszett az egész. Lehet, hogy írok is róla valamit a blogra, bár most még nem nagyon találtam ki, hogy mirõl is lehetne. Viszont tuti még egyszer nekifutok majd most, hogy már többé-kevésbé tudom, hogy mi micsoda. Balanszolni való mondjuk ránézésre akad még bõven, amelyik hõsöket nem a pálya elején hoztam ki azok képtelenek voltak felzárkózni, mindig azonnal meghaltak a feltámasztás pedig egyes kasztoknál nagyon olcsó, másoknál nagyon drága. Persze ez elõbbi lehet, hogy csak a pálya jellegébõl (folyamatosan jövõ egyre erõsebb ellenségek) adódott.
A gépigény viszont simán túlzó, nekem az ajánlott knofignál több memóriám van, de jóval gyengébb videókártyám mégis meg se röccent ötszörös gyorsításon se a játék 1680×1050-ben max grafikán. Persze nem érdemes valami látványorgiára számítani, a játék pont olyan, mint a videókon, nem csúcstechnika, de nagyon hangulatos. Legalábbis számomra.
Kiderült, mi a feladat: Túl kell élni 75 napot. Harmadik nekifutásra 73-at sikerült, de 70 körül adtam fel és gyorsítottam ötszörösre, szóval ha tudom, hogy 75ig kell kihúzni meglett volna. Na majd negyedikre ;-)
Az eredeti link nagyjából halott annyian nekiugrottak, de linkeltem 6 mirrort a blogon, lehet azokkal próbálkozni.
Az éjjel is használhatatlan volt az eredeti link, 7 szálon sikerült elérni 20-60 k-s sebességet, amikor mentem aludni, még volt vissza másfél órája, így a leállítást 2 órával késöbbre ütemeztem. Max ma este folytatom, ha az éjjel nem fejezte be :D
Pio, egy-két saját, érdekesnek mondható képet betehetsz ám :P
Blogra csináltam egy leírást az új játékelemekrõl és tettem be fotóalbumot is a végére. Néhányat beteszek akkor ide is és írok is róluk 1-2 mondatot.
Ez itt a fõmenü. A háttérben egy videó fut ami elérhetõ a játék mappájából. Sajnos nem valami tûéles nem is értem, hogy miért...
Ez egy monk (illetve nõ, úgyhogy nem tudom mi lesz a neve, a monk elég idiótán hangozna). Velük érdemes kezdeni ezen a pályán, mert elég erõs ellenségekbe lehet botlani egybõl és a monkok gyógyítják magukat. A képpel azt próbáltam szemléltetni, hogy a karakterlapja felül megfogva mozgatható, mint a windows ablakok, mert amúgy minden eddigi képen bal középen volt a karakterlap most meg áthúztam jobbra :)
Egy rogue, amint szembe száll jó pár sárkánnyal. Bár a képrõl nem derül ki, de elõtte épp menekült, rányomtam egy healt és máris visszament harcolni, szóval ez a dolog tényleg mûködik. Az elsõ részben nem mûködött, ha egy hõs menekülni kezdett a guildjébe, akkor mindenképp be is ment, nem volt képes meggondolni magát. További jóság, hogy most már nem csak a guildbe menekülnek be a hõsök, hanem bárhová, ami közel van, errõl azt hiszem írtam a blogon is.
Ogre barátunk épp elhajítja a városõrt. 0,2szeresre belassítva tiszta mátrix fíling :)
Egy összedõlõ torony. A játék grafikai részletessége (poligonszám, satöbbi) nem 2009es színvonal (az más kérdés, hogy a hangulata számomra nagyon bejön 1-2 apróságtól eltekintve), de a fizika és a varázslatok effektjei többé-kevésbé kárpótolják ezt a dolgot.
Egy medveember próbál meglógni a törp kõvetõ tornyaim között. Nem fog sikerülni neki ;-) Ezek a tornyok extrém erõsek és az alap torony is többé-kevésbé jól használható, szóval az elsõ rész "van de minek" tornyai a múlt homályába vesztek. A medveember amúgy elég durva arc, szóval jó vele vigyázni.
Random tájkép.
Random warrior tier2-es páncélzatban, jobbra kicsit letette pedig látható egy tier1-esben is. Tier3-ig nem jutottam el sajnos.
A bizonyíték, hogy megcsináltam a pályát. Legalábbis Oroszországban az lenne... :)
Kiegészítés: a HP csíkokért bocsánat, játék közben hasznos, de a képeken elég zavaró és nem akartam megint úgy járni a menüben kutakodással (hogy kikapcsoljam, mert ki lehet valahol), mint amikor menteni akartam egy viszonylag jó állást de véletlenül restartoltam a pályát... :D
Ja és a hivatalos fórumon azt írják, hogy a mininovás torrentrõl marha gyorsan jön lefelé a demó, szóval ha estére nem lesz lent és tudsz torrentezni akkor az jó megoldás lehet. A link ott van valahol a blogon a 6 mirror között.
Megint elõbb írtam ide, minthogy megnéztem volna a blogodat :D De itt úgyis jobban szem elõtt vannak a képek.
Jaja a mininovás linkrõl nekem 20 perc alatt lenn volt. Béna vagyok mert nem tudom megcsinálni a demót. valamiért befutnak a várba a hõsök és többé elõ sem jönnek az 55. nap környékén.
Az azért lehet, mert lerombolódott a lakhelyük. Minden egyes lakóhelyen 3-3 hõs lakhat, ha több hõsöd van, mint amennyi lakhelyed, akkor bemennek és ki se jönnek, amíg nem építesz nekik házat. Tehát hiába építesz meg egyszer egy harcos guildet és veszel 3 harcost, ha késõbb bármikor összedõl a házuk újat kell építened. Angol fórumra írtam már "végigjátszást" a pályához, ha lesz rá igény írok magyart is a blogra :)
Közben én is rájöttem és sikerült is végig játszani. A dwarf-ok kemények de a varázslóim mindeg meghalnak és drágák is szal nekem nem jöttek be.
Ezt írtam én is a hivatalos fórumra, de nem hisznek nekem :D Mondjuk a túlélõképességüket sokban javíthatod azzal, ha partyba pakolod õket. De ez mit sem változtat azon, hogy egy 3 varázslós guildet felhúzni 100 arannyal többe kerül, mint egy 3 tolvajosat, egy 3 íjászosat és egy 1 harcososoat egyszerre. Illetve egy 3. szintû varázsló feltámasztása ugyan annyiba kerül, mint egy 19. szintû tolvajé.
Persze, meséljetek csak, én meg irigykedem :D Pont a torrentet nem néztem meg, arra gondoltam, hogy ftp-rõl csak gyorsabban lejön... De látszik a torrenté a jövõ :P
Az éld túl pálya tényleg jó :) kár, hogy sokat nem értek belõle. Ennek ellenére egész sokáig lehet bírni az ostromot. Persze most már inkább plusz guildeke költök õrtornyok helyett, azok úgysem sokat érnek az ogrék, meg a nagy medve ellen :(
A templom építésig még nem jutottam el, sajna annyi pénzt sosem sikerült félretennem :D
Egy másik frumra írtam egy végigjátszás féleséget, beteszem ide is, csak saját felelõsségre tessék olvasni :) Tartalmazhat néhány arra a beszélgetésre vonatkozó utalást, azokért elnézést.
" Ezen a pályán valóban a semmibõl is jönnek ellenségek, mert a pálya célja 75 nap túlélése és ezt így tudják megnehezíteni. A lairek szétszedése persze mérsékli az inváziót. Szerintem ez egy rossz pályaválasztás volt a demóra, a demóban levõ pályának nyugisnak, nagynak és könnyûnek kellene lennie, hogy kényelmesen kitapasztalhassa az ember a játékot. Bár igazából ha érti az ember az orosz szövegeket valószínûleg könnyebb dolga van. Mondjuk úgy se hinném, hogy egy könnyû pálya lenne, de kapkodósnak mindenképp kapkodós. Emellett a pályában defenzíven kell játszani, tornyozni kell, ami amúgy nem jellemzõ a játékra. Ezért is fura ez a választás... Kíváncsi leszek, hogy a mi demónkba is ez a pálya fog-e bekerülni.
A pálya legelején fontos építeni egy piacot és kifejleszteni benne a healing potit. Szerintem ez minden pályán elengedhetetlen lesz. A piac a második építõ menü elsõ épülete. A kezdõ tõkébõl érdemes megépíteni a varázslón kívül az összes guildet (tolvaj, íjász, harcos, healer, az elsõ négy épület az elsõ épület listában), illetve nagyon fontos, hogy a bázis déli részére letegyünk két tornyot (harmadik építési lista elsõ épülete) és fejlesszük fel, ezek fognak segíteni az ogrék ellen. A hõsöket közben folyamatosan hozzuk ki minél elõbb, mert az invázió a kezdetektõl erõs és ha nem jönnek le idõben a hõseink akkor nem fognak tudni talpon maradni. Érdemes még felhúzni egy tornyot bal fentre a sárkányodú mellé, hogy lelõje azt, de akár attack flaggel is kiüthetjük, de amikor leverjük kiszabadul belõle vagy 4-5 sárkány, ezért jobb megoldás a torony. Miután meghalt az elsõ hõsünk és leteremtõdik a temetõnk érdemes annak a közelébe még egy tornyot építeni, de nem feltétlenül szükséges. Ha mázlink van és oda spawnol a csatorna is, akkor mindenképp tegyünk oda egy tornyot, ha nem egy helyen vannak, akkor tegyünk északra egy tornyot még és kész. Fontos még az elején kifejleszteni a templomban a healt és a legyengült, magas szintû hõseinkre (fõleg a papokra és mágusokra, mert õket drága támasztani) érdemes elnyomni 1-1 healt. Miután megvan a 4 torony és a 4 guild is többé-kevésbé megtelt hõsökkel mielõbb húzzuk fel a varázslók tornyát, mert késõbb tényleg nem fognak tudni talpon maradni. Bár igazából akkor sincs világvége, ha nem építjük fel, sajnos tényleg rossz az ár/teljesítmény mutatójuk, írtam is a hivatalos fórumra ezzel kapcsolatosan, hátha egyszer majd átgondolják a dolgot õk is... Ez után fontos, hogy a délrõl jövõ ogreinváziót mérsékeljük. Ezzel fel kell fedezni a térkép délnyugati részét és az arra található összesen négy ogrebarlangot szét kell szedni. Egyesével haladjunk, mert mindegyik összedõlése után ránk szabadulhat 1-2 ogre. Ezeket a laireket fontosnak találtam leverni, a többit nem feltétlenül szükséges, de ha épp nincs túl nagy csata a város körül akkor ki lehet tenni 1-1 attack flaget rájuk. Fontos, hogy egyszerre max 1-2re küldjük ki a hõsöket. Közben érdemes elkezdeni az erõsebb törpe tornyokra hajtani. Ehhez a kastélyt második szintre kell húzni és fel kell húzni egy második szintû kovácsot (második épület a második építési panelen) is, majd a törpék lakhelyét at elsõ építési panel utolsó helyérõl. Ez után építhetünk törp kõvetõ tornyokat (3. építési panel utolsó épülete), amit kulcsfontosságúak lesznek a powerfistes macik ellen. Közben a guildeket is fejlesztgethetjük apránként, illetve a kovácsnál is érdemes legalább az alapszintû cuccokat kihúzni, de a második szintûeket sem árt (1000 aranyasak). Ha jól haladtunk talán csak 1-2 macit kell a hõseinkkel lenyomni (mindenképp menjen rájuk az attack flag és figyeljünk a hõseink HPjára) vagy annyit se és elkezdhetjük építeni a kõvetõ tornyokat. Balról jön a legtöbb medve, oda érdemes megpróbálni két tornyot is felhúzni. Ha nem bírsz a déli ogrékkal akkor oda is érdemes egyet letenni. A negyedik már nagyon drága lesz, ha futja rá tedd le jobbra, mert onnan is jön 1-2 medve, de annyira nem sok. Minden esetre minimum 1 normál tornyot tegyél jobbra is. Ekkorra már a hõseid táposak lesznek (a törpöket is hozd ki, nagyon masszívak) és nagyon ritkán fognak meghalni (a benga mágusokkal és a vakmerõ harcosokkal azért néha elõ fog fordulni). Az utolsó dolog, amire érdemes figyelni az az, hogy jobbról néha jönnek vámpírok, azok nagyon durva arcok, pillanatok alatt szétkapják a magányos hõsöket, szóval érdemes attack flaget tenni rájuk. Templom építésére nem nagyon fogja futni sajnos, de ha szeretnél építeni, akkor a bal oldali Krypta a jobb pedig Agrela. Utóbbinál kifejleszthetõ a feltámasztás, ami utána 750 goldba kerül. A trading postok építése se könnyû móka a folyamatos invázió miatt, de megoldható. Érdemes defend flaget tartani rajta, elég jól hozza a pénzt. De egyáltalán nem szükséges velük foglalkozni. A játék elején megépítheted a délit, az elég sokáig ki fog tartani. A party rendszer azért jó, mert amúgy alapvetõen a hõsök konkurálnak egymással és nem segítik egymást. A gyakran meghaló varázslók például egy partyba téve egy healerrel nem nagyon fognak többé meghalni. A folyamatos, minden irányból jövõ invázió miatt viszont tényleg nem olyan jó a partyzás, mert eléggé egy kupacba tömörülnek miatta a hõsök. Viszont az agresszívabb játékmódot elváró pályákon mindenképp nagyon hatékony lesz szerintem. Igazából csak ismételni tudom magamat: a ruszkik rossz pályát választottak ki a demóra. mondjuk a játék digitálisan náluk 2700 forint, szóval szerintem úgyis mindenki megveszi, akit kicsit is érdekel... :) "
Nagyon jó leírás. Egy dologban nem teljesen értek egyet és az a trading post dolog. Szerintem fontos a több pénz, és több pénzhez több trading post kell. Ha az észak nyugatra lévõ tradingpost közvetlen közelébe teszel balról 1 alap tornyot és felfejleszted, (a tornyot és a postot is) akkor a játék végéig küldi a 700 aranyakat minden további odafigyelés nélkül. Így nekem már templomra is futotta...
Én igazából arra gondoltam, hogy azok nélkül is könnyen teljesíthetõ ezzel a módszerrel a pálya, de amúgy pont azon agyaltam ma, hogy meg kell próbálnom felhúzni 1-2-t, mert nagyon jól hozzák a pénzt (amúgy szerintem zseniális ez az új trading post rendszer :) ) és akkor futná mindenre, megnézhetném a papokat meg a tier3-as cuccokat is :)
A market részen (építésen belül) a szobor mire jó? Illetve jól látom, hogy a "mágus tornyok" nem támadják állandóan az ellenséget?
A szobrot nekem se sikerült kitalálni. Talán adót hozhat, de ez csak tipp.
A mágustorony nem támad alapból, az elsõ részben se támadt, hanem arra jó, hogy hatékonyabban tudsz varázsolni a terepen. Az elsõ részben minden toronynak volt egy sugara amin belül engedélyezte a varázslást. Itt ha jól értelmeztem bármire varázsolhatsz amire "rálátsz" egy toronnyal, de minél messzebb van a cél a legközelebbi toronytól annál drágább a varázslat.
De támad a mágus torony, csak nem mindig. Olyan, mintha a toronyban 200 goldért kutatható akármi csak egy ideig fejlesztené a tornyot, és csak ez az idõ alatt támadna.
A kis törpök viszont tényleg kemény legények, illetve a kõvetõ is elég jó, kár, hogy olyan marha drága.
A traiding post-okból én a bal felsõt szoktam egybõl befoglalni, majd a jobb felsõt. A vár alattival a folyamatos ogre invázió miatt nem szoktam szórakozni.
A vámpírok tényleg elég durvák 1 vs 1-ben. Még szerencse, hogy alapból nem ütnek nagyot, így csak számbeli fölénybe kell kerülni, és utána hullanak :D
Pálya kész, de azért várom az angol demót.
Pio, amúgy szerintem nem rossz pálya ez egy demóhoz. Persze furcsa választás, de szerintem pont az újrajátszhatósága, illetve a kimaxolhatatlansága miatt jó. Mivel szemmel láthatóan minden benne van, de mégsem tudod kipróbálni õket, mert nem egy nyugis pályán vagy. Gondolj bele, ha kaptunk volna egy nyugis pályát, akkor abban mindent végigpróbálhattunk volna, és a teljes játék már nem tartogatott volna már meglepetéseket.
Szóval a pályaválasztás vitathatalnul érdekes, de nekem bejön :)
Nagy dráma van kialakulóban a játék körül mégpedig azért, mert a hõsök maguktól nem szívesen harcolnak, segítenek a többi hõsnek, fedezik fel a térképet, satöbbi.
Úgy néz ki, hogy az én elképzelésem a hibás, mert ezen szinte mindenki háborog, de én továbbra is úgy gondolom, hogy jobb ez a rendszer. Az elsõ részben egy idõlimit nélküli pályát gyakorlatilag zászlók nélkül is megcsinálhattál, egy idõ után a hõsök maguktól kipucoltak mindent. Most szerintem annyiról van szó, hogy sokkal nagyobb jelentõséget akartak adni a készítõk a zászlóknak, ezért alapjáraton sokkal passzívabbá tették a hõsöket és nekünk kell küldetésekkel rávenni õket mindenre. Azért gondolom ezt, mert minden AI funkció benne van a játékban, minden panasz orvosolható flaggel, szóval ha a ksézítõk azt akarták volna, hogy a hõsök maguktól fedezzék fel a térképet, öljenek meg mindent, védjék meg a várat, akkor úgy állítgatták volna be õket.
Ilyen panaszok vannak, hogy: nem szívesen másznak el a scoutok felderíteni -> explore flag mire való? nem segít a hõs egy másik hõsnek, ha elmegy mellette a harcban -> partyrendszer, defense flag mire való? Van 1-2 meggondolatlan hõs (mágus, harcos fõleg), akik könnyen meghalnak -> fear flag mire való? (mondjuk ezt én se teszteltem) a hõsök nem mennek védeni az épületeimet -> defense flag mire való? a hõsök nem pucolják ki a bázisomról a szörnyeket -> attack flag mire való? a hõsök nem verik szét maguktól a laireket -> attack flag mire való?
Az egyetlen dolog, amivel én is egyet értek, hogy a saját guildet automatikusan védenie kéne a hõsöknek.
Én úgy kezdtem az orosz demó pályát, hogy feltettem minden flaget 100-asra (késõbb 200ra felvittem, hogy több pénze legyen a hõsnek) és ezeket a 100as flageket pakoltam mindenre és mindenkire. Ogrékra, vámpírokra, lairekre néha rányomtam még 500at, hogy sok hõs oda csõdüljön.
Az explore flagekre tényleg kevésbé szívesen mentek ki a hõsök, ezt tényleg lehetne módosítani, de a többivel semmi bajom nem volt.
Még egyszer mondom, szerintem nem valami AI bugról van szó, hanem egyszerûen így finomhangolták be a fejlesztõk, mert így érezték jónak, így érezték azt, hogy kényszerítve lesznek a játékosok a flaghasználatra ahelyett, hogy a hõsök maguktól elintézzenek mindent. Mégis ha sok lesz a sírás (márpedig az orosz fórumon már 4 oldanyit lehet errõl olvasni) akkor valószínûleg bele fognak nyúlni ebbe egy patch-csel.
Írok errõl a blogon is, de elõtte felvetem itt, hátha más is véleményezi a dolgot :)
Ez érdekes Pio, én nem játszottam az elsõ résszel, de azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem nagyon is védték a várat/guildet a hõsök.
Sokszor nem volt pénzem flag-eket pakolgatni, de így sem várták meg, hogy szétverjék az ogrék a falut, hanem fogták magukat, és nekik estek.
Ez lehet, hogy az elsõ részben sokkal aktívabb volt, de ha ezt külön nem említed, eszembe sem jutott volna e miatt panaszkodni. Szerintem teljesen normálisak a hõsök. Amikor jött egy kis pénz, volt, hogy nem azért raktam a szörnyekre flag-et, hogy még többen támadják, hanem azért, hogy legyen egy kis plusz pénze azoknak a hõsöknek, akik már eleve harcba szálltak az ellenféllel.
A felfedezés, hmmm, ez sem olyan egyértelmû. Én is raktam ki 100-as flageket, és le sem szarták, valószínüleg emelnem kellett volna a téten, de olyan is volt, hogy a hõsök maguktól mentek felfedezni, persze csak a ládák miatt, de mentek :)
Illetve azt se felejtsük el, hogy ez nem egy hétköznapi pálya, ahol a hõsöknek semmi dolga, csak arra várnak, hogy végre letegyünk egy flaget, hogy pénzt kereshessenek, itt úton, útfélen ellenfélbe botlanak :D Ezzel csak azt akarom mondani, hogy könnyen lehet, hogy egy nyugisabb pályán teljesen másként viselkednek a hõsök, és még a 100-as explore flag-re is ugranak...
miért baj az ha nekem kell játszanom a játékkal és nem pedig magától játssza magát végig, mint mostanában ez szokás? Nem értem az embereket...
Az elsõ részben a flagek elsõsorban a játék meggyorsítása miatt voltak fontosak. Elõbb-utóbb maguktól is mindent lepucoltak a hõsök a térképrõl, de ha célzott támadásra volt szükség vagy gyorsan kellett végezni, akkor szükség volt a flagekre. Nekem az elsõ részben általában több pénz ment el varázsolgatásra, mint flagelésre.
Épp azért meglepõ ez a tényleg elfajulni látszó hiszti az AI miatt, mert én se éreztem, hogy bármi gond lenne a demó pálya alatt, ahol pedig tényleg amúgy is folyamatosan volt dolga a hõsöknek, viszont az oroszok tegnap reggel óta a teljes verziót nyüstölik és az alapján panaszkodnak.
Kiszivárgott az angol demó! Infó és gyors HTTP link a blogon.
hapi, hidd el, kemény a játék, van dolga az embernek így is :) amúgy meg azért érdekes ebbõl a szemszögbõl, mert más perspektívát követel meg Õfelségétõl (azaz tõlünk), hiszen közvetve igenis hatsz az embereidre (pont mint melóhelyen) :D
jah, amúgy 3x elestem a demoval, este megpróbálom újra immár angol verzijóval :P
Pio egy Isten vagy :D
Na végre megtudhatjuk, hogy melyik épület mire jó... bár másik pálya (is) lenne benne :P
Elvileg 1-1 hõst minden pálya után vihetünk a köv. pályára ugye? Na ez, hogy fog mûködni mert nekem a legjobban a priest of Kryptia (amelyik befogja az élõholtakat) jön be és teszem azt az egyik 10 es szintüemet akarom tovább vinni akkor a köv pályán már egybõl ott lesz, vagy csak akkor ha megcsináltam a guildjét neki és lehívom az elsõ hõst onnan akkor õ jön ki belõle. ha így van akkor nem feltétlenül érdemes a legtáposabb hõsöket továbbvinni hanem magas szintü warri vagy ranger netalán healer nagy segítség lehet egyegy durva kezdésû pályán.
Írtam róla egy blogbejegyzést, mert elég sok infóm van róla és szerintem nem csak Neked homályos a Lord rendszer mûködése.
Õszintén szólva nem, de elég határozottan írta a fórumon egy bétateszter én pedig hiszek neki :) De elég gyorsan kitesztelhetõ, meg is nézem mindjárt...
Háát kipróbáltam a demot... hang, zene: Tetszett, hogy visszaköszönt jó pár hang az elsõ részbõl, ez mindenképp pozitívum, a zene pedig ha nem is múlja felül, de legalább olyan jó mint az elsõ rész fülbemászó muzsikája volt. grafika: A terep és az épületek rendben vannak, de a hõsök kinézete nekem nem igazén nyerte el tetszésemet, valahogy olyan jellegtelennek tûnnek nekem, a M.1 karakteres, egyedi, megnyerõ külsejû hõseivel szemben, különösen az általam nagyon kedvelt varázsló lett elcseszve. játékélmény: Az egész demo játszása közben úgy mosolyogtam, mint egy jóllakott kisóvodás, nagyon ott van a M.1 hangulat a második részben is, élvezet volt minden perc. Egy negatívum azért akad, elég idegesítõ, mikor össze meg vissza csépelik az adott guildomat, a lakói pedig bent pöffeszkednek. Összegezve szerintem méltó folytatást kapunk kézhez hamarosan. Ja és még kérdezném, a partizással kapcsolatban van pár dolog ami nem világos, többek között az, hogy, a csapat tagokat a bal felsõ sarokban lévõ hõsök arcképei jelentik, vagy...? És több kisebb csapatot össze lehet hozni, vagy csak egyet lehet folyamatosan bõvíteni?
Több kisebb csapat tudtommal.
(én legalábbis 2 partit hoztam össze hisz egy party a demoban max 4 fõs lehet.)
Ha megnyitod a partyalapító ablakot akkor minden hõs értesül arról, hogy partyt szeretnél csinálni. Amelyik érdeklõdik a dolog iránt az jobb oldalon a hõslistán kivilágosodik és elindul a kocsma felé. A már beérkezett hõsöket láthatod felül és jobbklikkel teheted õket alulra, ahol a végleges partyt kell kialakítanod. Ha az alul levõ emberekbõl partyt akarsz csinálni akkor kell a pipára nyomni és onnantól õk a csapat vezetõje (csillaggal van megjelölve) utasításai alapján fognak tevékenykedni és segítik egymást. Egy partyban legfeljebb 4 hõs lehet, de akár kevesebb is és akár hány partyd lehet. Valahogy fel is lehet oszlatni partyt és a vezetõt is meg lehet változtatni, de ezek egyikét se csináltam még szóval nem tudom sajnos megmondani, hogy hogyan.
hát ez a demó pálya valami eszméletlen nehéz lett, vagy csak én vagyok szar :D
Tényleg nehéz amíg ki nem talál az ember egy taktikát, amivel utána bármikor könnyedén megoldhatja a pályát. Minden taktika kulcseleme többé-kevésbé az, hogy a bal lenti négy ogrebarlangot minél elõbb ki kell szedni. Amúgy ITT VAN egy videó végigjátszás, ha gondolod nézz bele :)
Aki elõbb futna bele abba a hírbe, hogy ma kijött az igazi demó és az elõzõ nem az volt, minthogy felnézne a blogra annak jelezném itt is, hogy a hír kamu, pont ugyan azt a demót kaptuk meg most, mint néhány nappal ezelõtt.
Wizzard-ot használ valaki? Én mostmár a guildjüket sem szoktam megépíteni, túl könnyen meghalnak :D
Amúgy 2 wari, 2 healer-t szoktam mindenképpen, illetve 1-1 archer, rouge, meg törp. A végén, ha meg úgy van kedvem, akkor rámegyek a templomra, ha meg éppen nem úgy jön ki a lépés, akkor a blacksmith-nél veszem meg a fejlesztéseket.
Rouge-okat sem szoktam túleröltetni, ha az elején sikerül életbenmaradniuk, akkor megmaradnak, de ha nem, akkor késõbb már nem képesek felvenni a lépést a többiekkel, így nem foglalkozok velük. Egyedül az adóbeszedés miatt építem meg õket :D
A healerek valóban egy kicsit lustábbak a támadás szempontjából, de mindenkit healelnek maguk körül, amerre járnak, így hasznosnak tartom õket.
Elfem még sosem volt, azok miben jók?
A wizard, a rogue és az elf azért jók a késõbbiekben, mert nagyon jól stun alatt tudják tartani az ellenfeleket. Így a medvék simán kiszedhetõek tornyok nélkül, de a kampányban biztos lesznek még durvább ellenfelek ahol még hasznosabb lesz ez a lehetõség. A party rendszernek az is egy nagy elõnye, hogy rá tudod kényszeríteni a vezetõ habitusát a tagokra. A rogue péládul nagyon hamar ráugrik az attack flagekre, a ranger az exploration flagekre, a warrior pedig spontán megtámadja az ellenségeket. Ezt ki lehet használni és ha csinálsz egy partyt, amit egy rogue vezet akkor az szinte azonnal mozdulni fog az attack flagjeidre.
Szerintem a roguet nem érdemes kihagyni, mert ahogy írtam a tier3-as képességükkel nagyon jól tudnak stunolni, attack flag orientált csapatokat lehet velük létrehozni és a felélesztésük is baromi olcsó.
kösz, nem is gondoltam arra, hogy a barlangjaikat szétszedjem... hõseim már elég ütõsek lettek, mindegyik 15 fölött és nem tudtak velem mit kezdeni az ogrék sem, de aztán jöttek a bearmanek és bedaráltak csúnyán :c na nembaj, legalább kitart a demó a teljesig nálam :D
Tudna valaki segíteni? Megpróbáltam kijátszani a folytatás megjelenésig a M1+kieget, de a northern küldiknél egy átok pálya meggátol benne, mégpedig az, amelyiknél 30 napom van a barlangok elpusztításához. Próbálkoztam már vele vagy ezerszer, de ha túl hamar kezdem legyakni , úgy a kiáramló rengeteg monszta porig rombol mindent, ha fölfejlõdök, akkor meg nincs elég idõm.
Javítson ki valaki, ha tévednék, de a Majesty 1-ben nem úgy volt, hogy tovább lehetett játszani a játékot a küldetés teljesítése után? - mert nekem így dereng. Illetve az is érdekelne, hogy a játékban hol van a help, és hogy hogyan lehet party-t csinálni a hõsök körében? (Gondolom ilyen partival könnyebb lett volna végigvinni a demót, bár így is sikerült).
Lehet folytatni a pályát, miután megcsináltad, a végén a statisztikáknál alul az egyik gomb ezt szolgálja. Minden egységhez, épülethez, satöbbihez el tudsz érni helpet, ha kijelölöd és a portréja mellett jobb felül a kérdõjelre kattintasz. A játék manualját pedig letöltheted INNEN. Partyt az elsõ részben nem lehet csinálni.
Ha az utóbbi két kérdésed nem az elsõ, hanem a második részre vonatkoztak, akkor: - helpet ugyan úgy éred el, de van már gyorsbillentyû is hozzá: i - partyt úgy csinálsz, hogy felépítesz egy Inn-t, felfejleszted második szintûre (második szintû palota kell hozzá) majd kifejleszted benne a partykészítést. Mivel többen is kérdezték már szerintem ma írok a partyrendszerrõl valami részletesebbet a blogra, de csak estefelé, mert addig nem leszek otthon.
Én már nem emlékszem, mert jópár éve játszottam vele utoljára (és még több éve játszottam végig utoljára), de igazából a Northern Expansiont nem sok ember tudja cheat nélkül végigjátszani, az sajnos ilyen, kicsit elragadtatták magukat a készítõk.
Azt nem lehet valahogy kontrollálni, hogy pontosan melyik party menjen adott flagre? Pl. ha van 3 általános ogre/medve elleni party, plusz egy lair-ek elleni "bontóbrigád" (3 törp+cleric), akkor ez utóbbi menjen, ne a másik 3. De mivel ott van a rugó, persze hogy azok indulnak elõbb.
Másik kérdésem, hogy a flagekre rakott jutalmat pontosan hogyan kapom vissza? Tehát a hõsök leverik/felfedezik adott mobot/helyet, elrakják az aranyat, aztán majd mikor vásárolnak fegyvert/potit, ez visszavándorol hozzám? Most végigvittem tornyok nélkül, elég durva flageket osztogatva (ogre 600, medve 1100 stb), és valami irgalmatlan összeg volt a hõsöknél, az inventory persze tele és maxon (lvl 3/3). A defend és fear flagnél ez hogy néz ki?
A két "elit" hõs jó valamire? Mert kipróbáltam mindkettõt, gyakorlatilag semmi hasznuk nem volt.
Tornyokból csak a demoban van ennyi, vagy kapunk majd többet ill. további fejlesztéseket?
Multiplayert mennyire veszik komolyan a fejlesztõk?
Nem lehet közvetlenül kontrollálni, hogy melyik hõs milyen flagre menjen. Mindegyiknek van egy egyéni "viselkedése" és aszerint fog reagálni. A ranger azonnal rácuppan a felderítõ zászlóra a pénzéhes rogue mindegyiket megnézi, a hardos nekimegy az attack/defend flageknek, satöbbi. A party vezetõje (akit elsõnek választasz ki a party létrehozásakor) viszont befolyásolja az egész party viselkedését.
Explore/attack flageknél egyértelmû, a küldetés elvégzése után az abban résztvevõk között szétosztódik a pénz.
Protection flagnél is valami hasonló történik, de itt a protection flag idõtartama alatt bizonyos idõközönként kiosztódik a zászlóra tett pénz egy része a védelemben részt vevõ hõsöknél.
Mindhárom zászló esetén tehát a beléjük fektetett pénz a hõseidhez vándorol akik aztán jó eséllyel valamelyik épületedben fogják elkölteni és az adószedõid hazahozzák.
Van egy negyedik zászló is, a fear flag, ezzel azt érhetjük el, hogy egy bizonyos hely közelébe ne menjenek a hõseink. Az ebbe fektetett pénz sajnos végleg elveszik.
"Elit" hõs alatt gondolom a templomok lakóit érted. Õk erõsebb hõsök a többinél, illetve meglévõ hõseidet is átfejlesztheted templomlakóvá, így a szintjük megmarad. Illetve a templomokban lehet kifejleszteni néhány igazán hatásos varázslatot. A demóban elérhetõ Agrela templomban például a feltámasztást.
Tornyok: ennyi lesz a véglegesben is, nem az a "beépítkezünk védekezni" típusú játék. Templomból lesz még négy (Dauros, Krolm, Ferbus, Helia) a végleges játékban a jelenleg elérhetõ épületeken kívül.
Multiplayer: elvileg az egész fejlesztés során a multiplayerre optimalizálás kapta a hangsúlyt, szóval a fejlesztõk elsõdleges célja egy jó MP játék elkészítése. E mellett persze van singleplayer tartalom, hogy a warezosoknak is legyen mivel játszani :D Bannerban van link a magyar blogra, ott írtam "Némi tisztázni való" címen a single- és a multiplayer tartalomról is 1-1 cikket.
"Multiplayer: elvileg az egész fejlesztés során a multiplayerre optimalizálás kapta a hangsúlyt, szóval a fejlesztõk elsõdleges célja egy jó MP játék elkészítése. E mellett persze van singleplayer tartalom, hogy a warezosoknak is legyen mivel játszani :D"
te mekkora hurráoptimista vagy ha ez igy menne ahogy mondod , akkor ezek a fejlesztõk vérprofik. Ezt viszont nem hinném, érdemes megnéznem a demót a nagy elvárásaimmal?.
Én nem állítottam semmit a minõségre vonatkozóan, csak annyit írtam, hogy a készítõk célja a jó MP játékélmény, tehát arra balanszolják az egységeket, de lesz a játékban SP tartalom is (összesen 22 pályányi). Ettõl függetlenül simán lehet, hogy a multi csapnivaló lesz az SP meg két óra alatt letudható, de akkor leverem a pénzem rajtuk. :D Mondjuk a demóban egyetlen pálya volt és azt is már vagy 10-20-szor végigvittem különbözõ taktikákat tesztelgetve és különbözõ egyéni kihívásokat kitalálva (torony nélkül, halott hõs nélkül, satöbbi...), szóval én biztos el leszek vele... :)
Itt is, mint minden játéknál van egy réteg, akik szerint csapnivalóan szánalmas az egész játék, de azért úgy néz ki, hogy a többség többé-kevésbé elégedett. Persze tökéletes játék nincs, mindenki, még a legelégedettebbek is tudnak sorolni hiányosságokat, furcsaságokat, de úgy nagy általánosságban a többség szerint méltó a folytatás az elõdhöz a demó alapján.
Az oroszoknál már meg is jelent és õk alapból utálnak minden játékot, ami valami nyugati játék folytatása (az orosz sajtóban nem is nagyon láttam 65% fölötti értékelést a játékról, a nyugati sajtó rendre 80-90% közé értékeli), mégis a hivatalos fórumon (tehát nem valami fanblogon) a szavazás alapján 53,71% meg van elégedve a játékkal, 26,86% szerint elmegy, de többet várt volna, 11,43% mestermûnek tartja és csak 8% mondja azt, hogy úgy sz*r az egész, ahogy van.
Ha pedig tényleg kapunk valami editor féleséget, akkor a tartalom mennyiségével se lesz gond, mert nagyon sok fan van. Még meg se jelent a játék, de már van kék elf mod, meg vörösszoknyás krypta papnõ mod... :) De majd írok a moddolásról is egy bejegyzést valamikor, addig is akinek még fent van a demó az csináljon neki egy parancsikont, majd jobbgomb->tulajdonságok és a Cél: mezõ végére írjátok be, hogy -editor ;-)
Agamemnon: amikor a fórumon valaki Majestynek szólított, mert azt hitte, hogy az a nickem akkor úgy döntöttem, hogy inkább leszedem :) Ez van, amikor az avatar meg a név megjelenítési helye megegyezik...
Én várom már a teljes játékot, egy olyan nyugisabb pályát fõleg, mint amit a béta teszterünk mutatott be a youtube-on. Szeretnék nyugodtan építkezni, mindent kifejleszteni, minden egységet kipróbálni....
Pio, a Majesty képre tedd rá a Pio-t is :D
Nem jól írtam teljesen a gondom. Az 1-nél emlékeztem folytatásra, de én a 2 demojában szeretném folytatni a 75 napos pályát, de azt nem lehet (vagy nem tudom, hogyan) :-( Az 1-ben tudom, hogy lehet, azt ismerem, bár a Northern Exp-t nem vittem végig.
És a help-t is itt hiányolom. Azt tudom, hogy a I-vel el lehet érni némi infót, de a party készítésrõl csak itt olvastam nyomokban. A defense zászló használata meddig érvényes amúgy? Reteszem pl. egy épületre amit nagyon támadnak, akkor meddig tart rajta?
Ebben a részben sajnos nem lehet folytatni a pályákat.
A party rendszerrõl nem tudom, hogy mit ír az INN vagy a fejlesztés tooltipje vagy hogy esetleg a hadjárat során lesz-e róla valami. A manualban ír róla pár mondatot, de nem írja le a részletes menetét az egésznek, bár annyira végül is nem összetett meg így legalább kaptam is egy ötletet, hogy mirõl írjak legközelebb a blogon (bár sok újat nem fogok tudni elmondani, itt már mindent leírtam). :)
Sikerült vele megnyitni a demo pályákat..., de tök üresek (csak a terep van a növényzettel), és nem találom hol lehetne átírni a 75 napot 375 napra :-)
A teljes verzióban nem lesz encryptelve a resource.pak és ott majd gyakorlatilag bármit át lehet írni szerintem a pályákkal kapcsolatosan is. Szerintem ez amúgy csak a dizájntervezõ és a fejlesztõk a pályák egyéb paramétereit valamilyen szkriptnyelven írták meg mellé (játékvilágban ez leggyakrabban LUA nyelvet takar), szóval ez még csak fél siker a pályatervezéshez és nem is hiszem, hogy olyan dolgokat, mint nyerési feltételek át lehetne írni ebbõl az editorból.
Hát igen, ez várható volt, tekintve, hogy a Gamestop nevû üzlethálózat pofátlanul kitette a polcaira két nappal a hivatalos megjelenés elõtt némi plusszprofit reményében... :S
A warezosoknak és a Gamestopnak nem az. A készítõknek/kiadónak és azoknak, akik szeretnék, hogy legyen folytatás (amihez az kell, hogy a játékból sokat eladjanak) viszont az lehet... :)
Ja, mert a warez az egyetlen hely, ahol információt lehet szerezni a megjelenõ játékokról. :) Ráadásul ebben az esetben kaptunk egy demót is néhány napja, szóval még az se igazán állja meg a helyét, hogy a warez ahhoz kell, hogy kipróbáljam, hogy megy-e a gépemen és a hasonló ilyenkor szokásos közhelyek. De azért kívánom, hogy legyen igazad! ;-)
Félre értés ne essék, én is töltök lefelé minden szirszart, csak nem álltatom magam.
Na warez téma részemrõl off, ha a warezosoknak kérdésük van a játékmenettel kapcsolatban arra szívesen válaszolok. :)
elõbb-utóbb amúgy is feltörték volna, és ez sajnos nem az a játék hogy sorok állnának a piacra dobás napján a boltok elõtt. Itt igazából az a réteg lesz a meghatározóbb sztem, aki annak ellenére megveszi hogy letöltötte. Rajongók közül is többen letöltik sztem, ez még nem zárja ki hogy nem veszik meg késõbb. Sajnos ez van.
Ja, mehet nyugodtan a warez, azért homokba nem dugtam a fejem, attól még, mert nálam az elsõ rész iránti rajongás elég nagy volt ahhoz, hogy elõrendeljem a másodikat tisztában vagyok vele, hogy ez egy pécés játék, ahol az "eladások" 90%a torrentoldalakon, rapidshare-en és payftpken történik. :)
Én csak arra céloztam, hogy a szokásos parttalan vita arról, hogy jó/nemjó a warez ne induljon el, annak sok értelme nem lenne.
Az egyetlen dolog, amit kissé inkorrektnek szoktam érezni az az, amikor egy warezos szid egy játékot hivatalos fórumokon, a többi szerintem nem gáz.
Hint: ha holnapig elõrendelsz akkor megkapod ajándékba az elsõ részt ;-)
Nekem ráér (dolgozom egy hajón)), az elsõ rész is megvan csak a dobozó volt kezelhetetlenül nagy,..volt még pár hasonló (pl. Civ3). Én csak azért írtam, mert emlékszem amikor a Richard Burns Rally kijött wrz-ben, akkor még nem volt kapható, többen letöltöttük, és ennek ellenére a megjelenés napján megvettük 10enezerért. Sztem itt is hasonló a helyzet, aki méltányolja a játék különleges mivoltát, az megveszi mindenképpen.
természetesen ezrek fogják az országban lewarezolni, és ebbõl kábé egy tucat vásárolja majd meg a játékot. nem akarok egyébként én sem errõl vitatkozni.
ez a warezosok a közellenség eléggé ódivatú felfogás, ezer+1 felmérés bebizonyította már, hogy a warez miatt nem fogy kevesebb játék, sõt, ha jó a játék akkor inkább reklám neki, ha meg nem az akkor úgyis mindegy...
innentõl nekem is off a warez téma, de még annyit hogy ebben teljesen igazad van, kritizálni akkor lehet ha valaki fizetett érte, amíg valaki nem fizet addig egy rohadt szava se lehet hogy mi jó/nem jó, max annyi hogy nem veszi meg, ott a pont :)