Értem ezt úgy, hogy elkezdenek özönleni a városaikból a mounted warriorok (hülye európaiak adnak el nekik lovat meg puskát), és pattognak le az ágyús erõdrõl. De 20-ból egy megsebzi az ágyút, meg ráállnak a területre, és nem tudom használni. És ez elkerülhetetlen, a teljes megsemmisítés az egyetlen megoldás. Volt, hogy soha egyetlen indiánt nem támadtam meg, mindig adtam nekik mindent amiért rinyáltak, kereskedtem velük, de végül mégis népirtásba torkollott a dolog (ezért úgy is érzem, hogy a franciák rettentõ gyengék, nem is szoktam velük köszködni).
Civ4-ben specialista pakolgatás? Soha nem csinálom... Szerintem sokkalfontosabba workerrel jól felfejlesztett vidék, és annak minél hatékonyabb kihasználása. Egy beépített kockán dolgozó ember mindig többet termel, mint egy specialista. Persze filózáshoz nem árt figyelni a specialistákra is,de azt is elég a fõvárosban, meg a csodák amúgy is több great person pontot adnak, mint a specialisták...
Hihetetlen, hogy mennyire másképp gondolkodunk, játszunk ezekkel. :) Azért kurvajók ezek a játékok, mert meg lehet ezt tenni, nem sablonosak a megoldások, bárhogy hozzá lehet állni.
Bekeményítenek? Indiánok? Soha semmit nem zavartak. Érdekes. Ennyi mikorózás zavar? Ez 0 mennyiség ahhoz képest amit a CiV IV-ben kell(ene) csinálni az állandó specialsita pakolgatással. És ott nagyon hamar lesz 4-5 városod..
Az alapjáték+Beyond the sword kieg már éppen elég. De egyébként technikai akadálya nincs a moddal multizásnak, csakellenfelet nehéz találni. Mi bepróbálkoztunk pár moddal multiban, de inkább csak érdekesség képpen.
"Két bölcs államférfit kellett csak megvenni (összespórolni) és utána már elbírt sok embert egy város és ott kellett egy fõsuli, ott már lehetett tanítani mindent (kivéve államférfi, prédikátor és még valami amire nem emlékszem...)."
Hát zamek, errõl beszélek, ez már kurvasok mikrózás: szétválogatni a veteránokat, figyelni a liberty belleket,nehogy büntit kapjon a város a nagy királypártiságtól, hordani a free colonistokat a fõsulira, ha kitanulta a szakmát, elküldeni a helyére, a cukortermesztésért elmenni az indiánokhoz, sereget képezni, végigfertõzni lóval a városokat, felhúzni az épületeket, a kis városokban szarakodni a favágás-ács cserélgetéssel... Eltelik vagy 100 kör,mire elkezdhetsz igazán foglalkozni a sereggel, de addigra bekeményítenek az indiánok is, bele lehet kötni az európaiakba... Nem, nem írom alá, hogy annyi lenne a játék, hogy katonát kell gyártani orrba-szájba...
Na,most nagyon belelovalltam magam,kell az a kieg, _most_! :P Lehet, hogy leszedek addig megint egy FreeCol-t...
Azért egyszer én is kipróbálnám, de az alapjátékkal én nem vagyok hajlandó az a gond. A RoM2 mod az atomkirály MOD vagy an még egy másik (még nem próbáltam ki) ami ugynaz, csak kivették belõle a revolution részt.
Azok a MOD-ok amikez hozzáadnak azok tényleg szánalmasak, de a RoM2 az egy egészen más kategória enyhénszólva.
A Col-ban nagyon könyû volt nagyvárost is összehozni. Két bölcs államférfit kellett csak megvenni (összespórolni) és utána már elbírt sok embert egy város és ott kellett egy fõsuli, ott már lehetett tanítani mindent (kivéve államférfi, prédikátor és még valami amire nem emlékszem...).
"3-4 nagyvárrossal úgy be lehet darálni mindenkit, hogy ehaj.." Így mindjárt másképp hangzik. Én annak a 3-4 nagyvárosnak az összerakását már elég nagy melónak tekintem ahhoz, hogy az ,hogy "_csak_ katonát kell gyártani, azt szevasz" ne állja már meg a helyét.
Civben nem modolok, még a kiegekben lévõ modokat sem volt türelmem mindmegnézni, hát még zsákbamacska minõségû fanmade modokat töltögetni...
Az tény, hogy rengeteg idõt megesz, de hetente egy este azért ráérek, egy meccs két-három óra alatt lemegy, igaz, hogy quick game speed és blazing turn timer. Nekem meg a multi elégíti ki minden civezhetnékem, és sajnálom a singleplayerre az idõt.
Lehet, de minek az általam leírtak tükrében? 3 puskakováncs max. épülettel asszem körönként majdnem 100 puskát tudott összehozni... A katonák kiképzése sokkal tovább tartott, mint fegyvert gyártani. 3-4 nagyvárrossal úgy be lehet darálni mindenkit, hogy ehaj..
"Bombard a kezdetektõl volt, frankón le lehet bontani a +40 - +60% városvédelmeket, utána támadva elmenekülhet a katapult, meg több egységet sebez egy lövésbõl, stb... Vagy nem értem, mi a gond?"
Az csak a város defese bonsura igaz. A Dale's féle MOD azt csinálja, hogy HP-t (!) tudsz végre leverni az ellenrõl, úgy hogy nem lõ vissza. Ez már a Civ3-ban is volt, erre a 4-bõl kihagyták. Én a fejem verem a falba az ekkora állatságoktól. A Katapultnak meg esélye nincs még visszavonulni, mert az erõviszonyoktól is függ a dolog. Már az ókorban is lealázza bármi, középkori egységek ellen a Trecbuchet-nek is alig van esélye.. A bombard ezt faszán megváltoztatja. Próbáltad már egyáltalán?
Multiban még soha nem játszottam, mert annyi ideje max. a fiataloknak van, hogy ráérjenek. Én úgy civeztem, hogy lejátszottam 10-12 kört egy nap azt pá..
"Márpedig volt. Minden egyes embernek el volt tárolva az adata, hogy függetlenségpári -e vagy sem."
Na ez eddig tiszta.
"A függetlenségpárti katonák-bõl lett Continental Cavarly vagy Continental gyalogos. Ez nagyon fontos volt, mert még így is gyengébbek voltak a kirány embereinél, de a sima veteran egységeknek esélyük sem volt a király ellen..."
Ez viszont új. Ez az alap Colonization? Azért párszor már kikiáltottam a függetlenségem, de ilyennel nem találkoztam még. :D :P Komolyan. Még a colonizopédiában sem... Én úgy tapasztaltam, hogy elvesztik az összegyújtögetett föggetlenségüket a városból kitett emberek... Ezek szerint nem? Na meg az is erre engedett következtetni, hogy minden új ember is királypárti, hiába a gyarmatokon "született"... Na mindenesetre utánanézek, hamu fejemre, ilyesmi... :)
"De ha nincs rá szükség?" Na várjál, szerintem vagy pénz kell, vagy jó gazdaság. Katonának vagy veszel puskát, vagy legyártod magad. Én igyekeztem mindig a gazdaságra gyúrni, olyan városokat csinálni, amik jó gyorsan termelik a puskát, tehát van érclelõhely, kellnagy kovács és nagy fegyvergyár, mindegyik specialistákkal. Ezeket etetni szintén sok kaja kell, ismét a specialistákkal jár jól az ember. Emellett nem árt, ha a polgármester is veterán... De ha építkezni, hajót gyrtani kell, akkor sem árt, ha expert a favágó vagy az ács... És akkor már ott tartunk, hogy elég szépen kell az a mikrózás, hogy ezt összehozza az ember.
Nekem úgy rémlik, hogy a customs house függetlenített a királytól, de lehet, hogy ez csak annyi, hogy a függetlenedéskor is lehet kereskedni...
"Enélkül csak irreális túlerõvel lehet elfogalalni egy várost, viszont az új képességgel el lehet játszani, hogy szépen rommá lövök mindent és csak utána mennek a többiek."
Asszem nem értem? Bombard a kezdetektõl volt, frankón le lehet bontani a +40 - +60% városvédelmeket, utána támadva elmenekülhet a katapult, meg több egységet sebez egy lövésbõl, stb... Vagy nem értem, mi a gond?
"Ja hát aki könnyû szinten játszik..." Arról én nem tehetek, hogy az átlag civpléjer multiban ennyit tud magával kezdeni... :P :D
"Valamit nagyon rosszul csináltál, ha neked ennyi volt a játék... Nem beszélve arról, hogy olyan nem is volt a játékban, hogy "függetlenségi hívõ katona", a katonáknak nem volt pártállásuk."
Márpedig volt. Minden egyes embernek el volt tárolva az adata, hogy függetlenségpári -e vagy sem. A függetlenségpárti katonák-bõl lett Continental Cavarly vagy Continental gyalogos. Ez nagyon fontos volt, mert még így is gyengébbek voltak a kirány embereinél, de a sima veteran egységeknek esélyük sem volt a király ellen...
"aztán feldolgozóipart építeni a nyersanyagoknak" De ha nincs rá szükség? Mi kell a függetlenségez? KATONA? Ahhoz kell pénz? NEM! Templomokkal jöttek a kivándorlók, vagy csak egy várost kellett farmerral telenyomatni. Minden emberbõl lehetett katonát csinálni. Se pénz, se eladandó anyag sem kellett hozzá.
"Customs house-okat, aztán onnantól nem is kell foglalkozni a kereskedelemmel, csak termelõdik a pénz magától..." Aha... Nagyon rosszul emlékszel. A custom house semmi mást nem csinált, csak a beállított árut adta el asszem 100 vagy beállított mennyiségnél. Pontosan nem emlékszem, hogy mennyit, hogy az összeset vagy csak annyi, hogy 50 maradjon. Ebbõl UGYANÚGY adózátál, tehát a király ugyanúgy kapott pénzt. A hajókázás idejét spóroltad meg csak vele...
"Távolsági támadás halálfölösleges" Enélkül csak irreális túlerõvel lehet elfogalalni egy várost, viszont az új képességgel el lehet játszani, hogy szépen rommá lövök mindent és csak utána mennek a többiek. Sokkal kiegyensúlyozottabb a játék. A folyók így marha jó védhetõk, mert a túloldalra is át tudsz lövöldözni.
"bombázóknak lovagokat szokás szarrábombázniuk," Ja hát aki könnyû szinten játszik...
Valamit nagyon rosszul csináltál, ha neked ennyi volt a játék... Nem beszélve arról, hogy olyan nem is volt a játékban, hogy "függetlenségi hívõ katona", a katonáknak nem volt pártállásuk.
Szvsz az a játék inkább arról szólt, hogy a városokat minél inkábbspecialistákkal feltölteni, és a lehetõ legtöbbet kisajtolni a területbõl, aztán feldolgozóipart építeni a nyersanyagoknak.
Királlyal tényleg csak az elején kell kereskedni, késõbb felhúzni a Customs house-okat, aztán onnantól nem is kell foglalkozni a kereskedelemmel, csak termelõdik a pénz magától...
Amiket hibákat írsz Civ4-rõl, hogy a moddereknek "kell" befejezni... Hát nem tudom, én a megjelenés óta Civ4-ezek, de még egyetlen pillanatra sem hiányoztak, amiket írtál... Távolsági támadás halálfölösleges, az újkorig eleve hülyeség, utána meg lényegtelen, mert sokat lépnek az egységek. A vadászgépes téma is annyira nüansznyi... Addigra már rég illik megnyerni a játékot, a bombázóknak lovagokat szokás szarrábombázniuk, ilyennel, hogy légicsata, még talán nem is találkoztam...
Végre, én is nagyon vártam már, mikor lehet majd Colonization-özni multiban. Nagy kedvenc a mai napig, azt leszámítva, hogy igen ritkán sikerül befejeznem játékot... :) Még a kis térképek is irdatlan nagyok az eredetiben, és olyan rohadtul mikromenedzsment az egész, hogy egy hét után már esélytelen folytatni egy elkezdett játékot...
De ahogy látom szerencsére alapjaiban pontosnak tûnik a remake, pl a városok is csak 3x3-asak, nem növesztették meg õket "cives"-re... Azért egy város belsõ nézetet is villanthattak volna, abból sokkal többet lehetne kideríteni...
Abadonware a colonization bárhonnan letölthetedés kipróbálhatod, jó darab még mindig, ahogy elnézem ez a "kieg" nem lesz semmi,csak gfx tuning, meg dosbox helyett vista alatt fog menni.
Habár a régi colonizationnal nem játszottam, az ötlet nagyon tetszik. A civ4-el nagyon sokat toltam, és most felkeltette az érdekklõdésemet ez is.
Nekem azért hangulata miatt ütötte a Colonization a Civ-et...
Jó volt a Colonization, de Civ-et nem verte meg soha. Bosszantó hibák voltak benne amire, ha rájöttén onnantól fogva nem sok értelme volt a játéknak. Nem volt szabad a királlyal keresekedni csak annyi idõre amíg talpra nem álltálkét kolóniával. Utána meg csak gyártani kellett a sok függetlenségi hívõ katonát. Kb. ennyi volt az egész játék. A pénznek ezután már nem is volt szerepe... Az elején is igyekeztem csak az indiánokkal kereskedni. Az is jól fizetett, de a király nem kapott egy huncut garast sem, így nem nõtt a serege sem.
A grfika meg alapvetõen nem váltzika ahogy látom. Szebb textúrák és új óceán. A Civ-nél a graf amúgy is huszadrangú.
Azért sajnálatos szerintem, hogy még két kieg után is elég foghíjas a játék. Gyakorlatilag a modderek fejezték be a játékot. Lásd Rise of Mankind MOD + bombardment. A Civ3-ban volt távolsági támadás azt a IV-ben kivették. Hogyan lehetett ekkora ökörséget csinálni... Végre vadász is támadhat vadászt, hogy az ellen ne lövöldözhesse le állandóan a bomberjeidet. Stb. Ezeket talán alapból bele kellett volna rakni... Ettõl függetlenül sajnos nincs más hasonló kategórijú játék, minden hibája ellenére ez az ász még mindig.
Ilyen hirnek mindig orulok, de igazan annak orultem volna ha az Alpha Centaury kap egy remaket :)
Azért elég aggályosnak érzem, hogy egy sg.hu-ról mutató linken alul felül villogó pinák vannak a bannereken :)