Volt szó valami csoda akksiról ami gyorsan tölthetõ kicsi és könnyû..na azzal milett? Már árulniuk kéne!
Jelenleg az átépítéssel annyi a baj, hogy ok..megcsinálod, mûködik, és 2-3 év múlva a teljes telepet megint cserélheted. (3000 000/3)/12=83333Ft/hó költség. 10 évre számolva is 25000Ft/hó. Ez a bajság.
Igen végtelen energia...nekem 0.00000000001%-a is bõven elég. :D Nem vagyok telhetetlen. :D
Ufo Magazin kiírt 1 pályázatot. Bárki aki decemberig megépít egy készüléket amibõl mérehetõ módon kijön legalább 1W/h teljesítmény és nem napelem vagy a megszokott technikákat használja fel, az kap 3,5 000 000Ft-ot.
és amint azt valaki írta: a zöldkocsik tényleg állami megrendelésekkel lehetne elterjeszteni. Persze, drágák, és a mindenkori ellenzék sikítana, de ha a Microsoftnak közbeszerzési szerzõdést lehetett odaítélni 10 milliárd forint értékben, akkor a környetetbarát autók is emgérnek ennyit. Pláne, ha a gyártó magyar cég lenne, talán ezt kötelezõvé is lehetne tenni, mert akkor a pénz az országban maradna, munkahelyet teremtene stb.
"Elég szánalmas, hogy még mindig ezt a több mint száz éves technológiát használjuk, mikor a világegyetemben végtelen mennyiségû energia van"
Figyu! Csinálj erre egy vállalkozást, és adj nekem csak 10%-ot. (A végtelen 10%-a amúgy végtelen...pénz :-))
Amit belinkeltem, csak ugye senki sem olvassa el, ott írva vagyon:
Személyautó kis elektromos sportkocsivá alakítása: legnagyobb motor, lítium akkumulátor, 100-120 km/h végsebesség, 100 km körüli hatótáv, akkumulátorcsere 200.000 km-enként. Átépítés költsége (otthon): 3.523.680 Ft.
Ez már nem is olyan vészes. Ha ezt gyár csinálná, akkor már biztos gazdaságos lenne.
Például gondolok itt a föld belsõ hõmérsékletére ami még pár százezer évig energiát adhatna, most is használják kezdetleges szinten fûtésre és áramtermelésre. De ha nagyobb kapacitással ráálnának akkor tisztán ezzel helyettesíthetõ lenne minden erõmû, csak olyan technológia kellene, amellyel könnyebben és mélyebbre lehetne fúrni.
"Elég szánalmas, hogy még mindig ezt a több mint száz éves technológiát használjuk"
Inkább a postod az. Ez baromság. Mellesleg valaminek a kora nem számít. A váltóáramú elektromos hálózat is egyidõ kb. a belsõ égésû motorral mégsem kapálózól ellene. A klíma is ilyen régen létezik, csak fejlõdött.
"mikor a világegyetemben végtelen mennyiségû energia van" És ez engem hol izgat mikor itt vagyok a Földön?? Ja és mit sem ér, ha nem tudod kinyerni... Ha neked van kész és mûködõ terved kérlek oszd meg velünk is.
"de nem kell messzire menni még a földön is több tiszta energiát lehetne kinyerni mint amennyire valaha szükségünk lenne"
Itt mire gondolsz gondolsz konkrétan? Atom, fúzió? Az atom végre kezd felfutni az értelmesebb országokban (de ez még tenyésztõreaktorokkal is "csak" pár száz évre megoldás). A szél és egyéb többi vicckategóriást el lehet felejteni nagy tömegben. Csekkold le az atomenergia topicot és olvasd el ami ott van.
"Csak hát ezekhez komoly nemzetközi összefogás kellene" Mihez? Atomhoz? Az most is van. Fúzió. Azért van valami ott is. Ha olyan egyszerû lenne összehozni megcsinálták volna már rég...
"helyette inkább harcolnak az országok a szaros olaj miatt" Az emberiség a történelme során elég sokszor háborúzott ásványokért. Most az olaj van soron. Vannak dolgok amik nem változnak. Herótom van az utópisztikus hozzászólásoktól, álomvilágban élnek. A felvilágosodás korszaka kb. 300 éve véget ért. Gondoltam szólok. Maradjunk a realitások talaján.
Nézd, ha te most 1 milláért keresel autót, akkor neked más szempontjaid vannak, mint annak, aki 25 milláért néz, és e mellé mondjuk 2-3. autót is néz a gyereknek, asszonynak, stb. És esetleg mind e mellett nem is maga vezeti, hanem sofõrje van, akinek feladata a rendbe tartása is. Az állami megrendelés megint bejátszhat egy ilyen kocsi elterjedésébe. És ilyen helyeken nem számít pl. a 8. emeleti panel lakó szempontja, de még különösebben az olcsó fentartás se. Ilyen helyeken az számít, hogy magas fokon környezetbarát technolgia.
Az általad írt kritériumok alsó vagy alsó-középkategóriás autót jelentenének. Egy új technológia nem ott fog megjelenni. Az új techonlógia feláras. Nézd meg mondjuk a Blue-ray lejátszók árait vagy a 10 évvel ez elõtt DVD lejátszó árakat. Egy új termék elõször prémium áras, kis szériás, és csak évekkel késõbb kell a 8. emeleti panel lakó elvárásainak is megfelelnie árban, kényelemben. Akkor amikor már brutális szériában gyárjták, amikor már a benzinkutnál évek óta lehet hydrogént is tankolni. Hol látsz te ma Magyarországon hydrogén benzinkutat? Sehol. Akkor neked, az 1 millás autó helyett felesleges keresned. De az állam igen is adjon le rendeléseket és az állami vezetõk igenis használjanak ilyen kocsikat, mert akkor máris lesz igény kutakra is, szervízekre is. Azok a gazdagok, akik megtehetik, hogy prémium áron is vegyenek, azok is igenis vegyenek, mert ezzel segítik elõ, hogy majd te is vehess és, hogy ez által végsõ soron környezetbarátabb világban élhessünk majd mind.
értem én hogy fapapucs, de amig minimum azok nincsenek meg amiket irtam (mondjuk +- 10-20% eltérés lehet) addig az egész használhatatlan.
Mert gondolj bele hogy amikor az ember autot vesz akkor milyen szempontok vannak: -ár, ez nagyon fontos erre az egyik legérzékenyebb az emberek, az elektromos autoknak nincs esélyük amig lényegesen többe kerülnek mint a hasonló kategoriáju benzinesek. Esetleg a nagyon olcsó fogyasztási mutatok kiegyensulyozhatják ezt, de bizonyos vételár felett ez sem mérvadó illetve x évi kilométer alatt.
-Könnyen és/vagy olcsón lehessen szerelni. Ugyanis mint minden közlekedési eszköz ez is el fog romlani. És ha egy vagyonba kerül hozzá az alkatrész vagy egy vagyon hozzá értõ szerelõt találni akkor már ismét bukó van. És ez bizony komoly szempont.
És a többit is ugyanigy kifejthetném.
Egyébként az én mondanivalóm az volt, hogy nem hiszem hogy a 100 kilos elektromos lélekvesztõké a jövõ mint ahogy itt ehhez egyesek ragaszkodnak, hanem ha egyszer elterjednek az elektromos autok is ugyanigy nagy robosztus jármüvek lesznek mert az embereknek ilyen kell és mert ár érték arányban jobban megéri. Annyi lesz csak a különbség hogy elektromos motor hajtja.
- 5 fõvel is bírjon autópályán 130-al menni (ilyen van) - 1 feltöltéssel bírjon legalább 600-700 km-t (ilyen is, bár csak legalsó hangon, tehát max. a 600 km) - Egy feltöltés ne vegyen többet igénybe, mint fél óra (ilyen is van, csak azzal akkor nem mész 100 km-t se) - Bárhol fel lehessen tölteni (a bárhol elég tág fogalom, de van napelemes töltõ, ami persze nem fél óra alatt tölt fel 600 km-re) - Lehessen forgalomba állítani (stimt, van ilyen) - Legyen hozzá legalább nagyvárosonként egy szervíz, ahol értenek hozzá és megjavítják (Magyaroszágon? Ott még sok más kocsihoz sincs. Kaliforniában vagy Japánban viszont nem reménytelen, amit kérsz) - a fogyasztási ár aránya legyen lényegesen jobb, mint a benzinesé (stimt, ilyen van)
Szóval javaslom jövõre költözz Japánba, és ott vegyél részt a Honda Clarity licenc programban. Magyarországon meg még várj egy évtizedet, még akkor is igen menõ leszel egy hydrogénes kocsival. Ennyivel le vagyunk maradva.
haat olvasvan benneteket olyan vilag megvalto hangulat ont el. de csak rovid idore. egy pillanatra gondolkodjatok el azon amit irtatok. van-e ertelme?? tudok valamin valtoztatni? mindenki leteszi a voksat valami mellett, de ekozben semmit nem tud tenni. hiabavalosag. megvitatjatok a temat (es nem csak ezt) de tenni nem tudtok semmit. akkor meg minek. belelovaljatok magatokat, vegul talan ti is elhiszitek... hogy talan jobb lesz. de nem lesz. elnezest tudom nem szigoruan a temahoz tartozott de tagabb ertelemben veve igen.
Mellesleg ki nem szarja le, mennyi energia kell, ha van annyi hogy mindenre elég. Az lenne a lényege, hogy tiszta energiával (atom) felbontják, és tisztán is használódik el. Benzin meg ugye mérges gázok, sok finomság. De ezt egyesek nehezen értik meg.
NA szóval most tervezek autot venni. 1 misi a keret, már ki is van nézve egy használt auto. De mivel mocskos benzinnel megy, kérlek ajánlatok nekem elektromos autot ami hasonló paraméterekkel bir. Kritériumok: -5 fõvel is birjon autópályán 130-al menni -1 feltöltéssel birjon legalább 600-700 kmert. -Egy feltöltés ne vegyen többet igénybe mint fél óra -Bárhol fel lehessen tölteni (panelben lakom a franc se fog 200 méter vezetéket kihúzni a 8-ról az ablakból hogy feltölthessem a kocsit) -Ne kerüljön többe mint 3-4 millió forint (ujonnan) -Lehessen forgalomba állitani! -Legyen hozzá legalább nagyvárosonként egy szerviz ahol értenek hozzá és megjavitják -a fogyasztási ár aránya legyen lényegesen jobb mint a benzinesé (értsd km/ft költsége)
Nos mihelyst tudtok mondani ilyen paraméterü kocsit egybõl veszek egy ilyet, sõt garantálom nektek hogy az emberek tömegével fognak átállni az új technologiára. Várom az autokra tett javaslatokat
aláirás: egy átlagember aki nem az sg egyik mindig mindent jobban tudo tudosainak egyike
Elég szánalmas, hogy még mindig ezt a több mint száz éves technológiát használjuk, mikor a világegyetemben végtelen mennyiségû energia van, de nem kell messzire menni még a földön is több tiszta energiát lehetne kinyerni mint amennyire valaha szükségünk lenne. Csak hát ezekhez komoly nemzetközi összefogás kellene, helyette inkább harcolnak az országok a szaros olaj miatt. Sajnos ha ez nem változik akkor pusztulásra vagyunk itélve.
Akkor nagyon de nagyon rosszul tudod. Honnan vetted egyébként ezt az egetverõ marhaságot?
"Én nem igazán a powerért vagyok oda, hanem az érzésért." ?? Az az érzés amit leírtál a powerbõl jön...
"Szerintem álláspontom még mindíg nem érted, ezért inkább hagyjuk" Hát akkor fejts ki, hogy megértsem.
Nem vagyok rövidlátó, köszi az érdeklõdést;) Biztos van akinek tetszik egy ilyen motorhang, van akinek nem.Engem meg az zavar,hogy a szomszéd vasárnap hajnalban füvet nyír.Istenem.Nem lehet mindenkinek jó...
Szerintem álláspontom még mindíg nem érted, ezért inkább hagyjuk.
Félreértettél.Én nem igazán a powerért vagyok oda, hanem az érzésért.A "igénybevételnek tett szerkezetet" Molni hozta fel! Amúgy aláírom!Egyenáramú motorok kegyetlen dolgokra képesek
Holnap rajzolok egy kocsit is, mivel a catamaránom már egész jól halad, egy unalmas éjszakám ment csak rá :)
Én igazából leszarom a hatalmas nagy igénybevett szerkezeteket.Arra lettek tervezve (najó, most nem szuzikról beszélünk:)) Nem engem terhel egy váltás!Sõt!Nekem egyenesen örömet okoz, hogy 6000ig húzom;) Zaj?Te most poénkodsz?Nem kell ám rögtön a rallys repegetõs tescos kipuf csonkokból kiindulni!Vannak finom motorhangok is;)
Amúgy meg minek pedál?kezembe egy poti, aztán annyi:)micsoda jövõkép
valamit:jó elképzelés.Sajna az autómba nincs turbó, de már énis gondolkodtam valami olyasmin, ami imitálja a szelep hangját:)))
A hangot elég egyszerû megoldani. Gyárilag kell bele választható mp3 motorhang :) Beülsz és mondjuk egy Ferrari hangját emulálja le neked a kocsi. Elég rá egy program, ami figyeli a sebességet, a fordulatszámot és a váltót meg memóriából nyomja a megfelelõ mp3 hangot. :) Még az is megoldható, hogy választható hangok legyenek, hogy miként doromboljon a kocsid :D
"Hatalmas hátránya az elektromos autóknak,hogy nem kell váltani" ???? Magadnál vagy? Ki lehet hagyni az egyik legnagyobb igénybevételnek tett szerkezetet. A motor karakterisztikája meg nem nagyon igényli.
"incs kegyetlen jó hangjuk,csak halk kis vinnyogás, amit már a villanyvasutam is tudott 20 éve!" Mivan? Most poénkodsz? Akkora zajszennyezés van, ezen brutálisan segítene az elektromotor.
Azért az szerintem nagyon nem mindegy, hogy 12 óra alatt tölt fel 200 km menetútra vagy 3 óra alatt 500 km-re. Egyrészt utóbbi esetben ritkábban is kell tölteni, másrészt nagyobb a kocsi hatótávja (elõbb esetben 90-100 km, utóbbiban 200-250 km és ezen a távon ez lényeges különbség. nyilván 800 és 1600 km közt ez már kevésbé lenne az)
Hatalmas hátránya az elektromos autóknak,hogy nem kell váltani (max forgásirányt váltani a motoron:elõre/hátra menet) és nincs kegyetlen jó hangjuk,csak halk kis vinnyogás, amit már a villanyvasutam is tudott 20 éve! Elöbb talán ezeket kéne megoldani, mint holmi akksikkal szarakodni
A csúcs pedig az, ha napelemekkel töltöd az autót, kvázi ingyen.
Szerintem ez a feltöltési nagyságrend már túl sokat nem oszt nem szoroz. Nem szükséges úgyse teletölteni az aksikat, fél töltés is bõven elég egy napra, még sok is. Ha az ember éjfélkor ér haza és reggel 6kor megy el ismét munkába, akkor is 6 órát töltheti az aksikat, ami bõven elegendõ egy napi autózgatásra. Persze aki taxis, annál biztosan számít, hiszen õ extrémen sokat vezet. Általában. Szerintem rosszabb esetben is egy autó naponta max 100km-t megy, ha nem a vezetés a meló célja. Nemhiszem, hogy túl sok ember járna el 50km-nél messzebbre dolgozni.
Csak néhány pontosítás. 1. Ma már villanyautóval is mehetsz akár 160 km/h-val is 2. Egy felöltés nem 12-14 óra, hanem 3-4 3. Nem 100-200 km-t mehetsz egy feltöltéssel, hanem 400-600 km-t
Érdemes például megnézni a mai hírekben is szereplett aHonda FCX Clarity-je: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/ (nekem személy szerint még a formája is tetszik)
De felsorolsá szinten még néhány a teljesség igénye nélkül: BMW Hydrogen 7, Daimler AG F-Cell, Fiat Panda hydrogen, Ford Motor Company Focus FCV, General Motors — Hy-wire and the HydroGen3, Hyundai — Tucson FCEV, Mazda - RX-8, Nissan — X-TRAIL FCV, Morgan Motor Company – LIFEcar, Toyota – The Toyota Highlander FCHV and FCHV-BUS[42]
"torjetek a fejeteket hogyan tudnatok lebontani a vizet minnel gyorsabban"
Arammal. Az aramot meg legegyszerubben atomeromuben, szelturbinakkal, vizieromuvekkel, geotermikus eromuvekkel meg napelemekkel lehet megtermelni. Es ha uzemanyagot gyartunk, akkor nem igazan szamit, hogy a megujulo forrasok nem tudnak folyamatosan termelni, hiszen az uzemanyag tarolhato. Azert mindezek melett az atomeromu+hidrogencella+elektromos motor jelenleg a legjobb hatasfoku megoldas.
0-60mérföld/óra 3,9 másodperc alatt 13000-es fordulatnál a piros csík 135mpg (ez vajon mit jelent) 220 mérföldet egyetlen töltéssel, ami nagyjából 350km kevesebb mint 2 eurocent mérföldenként??? :)
gondoljatok csak a jo oreg napunra eleg regota hidrogent eget el es meg mindig sabil
szal az a lenyeg hogy...torjetek a fejeteket hogyan tudnatok lebontani a vizet minnel gyorsabban mar csak azert hogy elegendo legyen hogy meghajtsa azt a bizonyos motort...ertitek nem? h2o ami persze h2+o keverj csak ossze egy kis hidrogent oxigennel es gyujsd be....:P a benzin kutyaf..sza amekkorat robban...jo esejjel meg nemi modositassal autoban is lehetne hasznalni :d es mi lessz ha a hidrogen eleg oxigeben? viz :P egyszeru kemia es a tobbbi kezdodik elorrol.Csak hat a koolajmagnasok ezt nem nezik jo szemmel mert hat akkor nem veszel tolluk anyagot oszt nincs nyereseg (meszt tankolni 10l vizet a pekoba ezek meg csak neznek mint a moziba mert ez neked eleg 800km is)
Az lehet a gond, hogy ha lapozok lefelé nem látom sehol a francia csodamasinát, szóval szerintem valami másik cikkhez linkelted be véletlenül :)
Az elemek, akkumulátorok helyett az ultrakondenzátorokat kellene erõltetni, mert azok percek alatt feltölthetõk. Rengeteg a kutatás és fejlesztés, de a mindennapi életben még nincs forradalmi áttörés.
Ez még évek, mire itthon kapható lesz (sajnos...).
a szûk keresztmetszet ezeknél a jármûveknél ugye az energia tárolása, amit jelenleg a nehéz és relatíve alacsony élettartamû és drága akkumulátorokkal kénytelenek megoldani
erre lesz megoldás az üzemanyagcella, ami várhatóan pár éven belül eléggé kiforrott lesz és olcsó (inkább utóbbival vannak problémák :)), és akkor már csak az infrastruktúra kialakítása van hátra...
Az az igazán nagy gond, hogy már a jelenlegit is le kellett volna bontani, csak meghosszabbították már sokadjára... Amúgy tényleg kellene még 2-3 a jövõt nézve.
tudtommal a prius a gyártása során sokkal több környezetszennyezõ anyag termelõdik mint egy normál autonál és ezt még az sem ellensúlyozza hogy maga a kocsi egyébként késõbb környezetbarát. Plusz veszteséges a gyártása
minél hamarabb építeni kellene itthon 2 vadiúj szupermodern atomreaktort
"én benzines kocsimat 5 perc teletankolni és akkor mehetek ujabb 800 km-ert a te elektromos autodat meg 12 óra újra feltölteni és akkor tud menni majd 200 km-ert"
Annak idejen Edison elektromos autokat akart gyartani, ahol az aksikat lehetett volna becserelni a toltoallomasokon. Ebbol vegul azert nem lett semmi, mert a Ford fele t-modellek elmentek a lampakban hasznalt benzinnel is, ami meg a vadnyugaton is volt minden tanyan. Vegul a t-modell masodik szeriaja kapta meg az edison fele motort mind inditomotort es generatort. Ezert volt az, hogy azokkal a kocsikkal aksirol meg el lehetett menni par kilometert ha elfogyott a benzin. A prius vegul ugyanazt a bolygomuves mechanikat es valtot kapta, mint a regi t-k. Es mukodik. Arrol nem beszelve, hogy azota mennyit haladt a technika.
(egyetlen li-ion aksi ha jól rémlik, akkor valami 2-3 kg, és nem kell mindennap cserélni, úgyhogy akár a nagypapa is megteheti, márha hajlik ilyesmi felé)
Igaz, valamint ott vannak még a drága li-ion aksik, amibõl kell 2 garnitúra, hogy amíg az egyiket lemerítjük, addíg a másik otthon töltõdjön. :)
"Tudtommal már akár egész kicsi motorból is lehet gokart autó méretû járgányt összevágni, amely motor 20ezer-50ezer forint körül mozog."
Gokart meretu villanymotor pesten a lomexben 5 ezer forint. Egy emberrel kb. 60km/h-ig lehet kihajtani. Vaznak jo az aluminium cso is, igaz, hogy nem olcsobb de nem megy tonkre es konnyebb is. Ha a rally autokba jo, akkor az utcara is. Boritasnak pedig barmi, az uvegszaltol a vizhatlan vaszonig (regi repulokon is az volt). Az igazi kerdes az energia eloallitasa, amire egy kis gazturbina vagy egy stirling motor is boven eleg. Ehhez johet meg hozza egy napelem. A magyar autoban van pedal is, bar az nem er sokat. A rovidtavu energiatarolasra jok a kondenzatorok, a hosszutavu tarolasra pedig aksik vagy egy uzemanyagcella is, ami kepes oda-vissza alakitani a vizet es a hidrogen-oxigen gazt. Ezt akar hazilag is ossze lehet rakni, amire jo pelda hogy nemreg egy kis magyar cegnek sikerult is. (es ok meg karosszeriat is csinaltak, ami a csovaz+szovetboritas eseten nem is kell)
Élt meg jobb idõket az elektromos autó is, de ma egy elég furcsa ellen kampánnyal is próbálják visszaszorítani. Történetessen mindenki azzal jön, hogy kõolaj tüzelésû erõmûben állítják elõ az energia egy részét, (és ha megnövekszik a fogyasztási igény akkor azokkal kompenzálják), és akkor szerintük ugyanolyan környezet szennyezõ. Itt van a dologban a legnagyobb tévhit, ugyanis ipari körülmények közt hatékonyabban hasznosítják a kõolajban lévõ energiákat mint egy robbanó motorban, csak gondoljon bele az ember, hogy a robbanó motornál a keletkezõ hõ az egyenessen a hatékonyság rovására megy ha felgyülemlik, holott az energia nagy része ebben szabadul fel. Így pedig az a furcsa helyzet is elõáll, hogy ugyanolyan teljesítményt leadó elektromotor táplálásához harmad annyi kõolajat kell eltüzelni, mint amennyit a konkurens benzines igényel. Azzal sem értek egyet, hogy jó gyorsuláshoz egy elektromos motor esetén a hatékonyságról le kell mondani. Elsõként el lehet dobni a sok sok súrlódással az energiát lenyelõ váltószerkezetet, mivel a nyomaték elegendõ ahhoz hogy 0 frodulatszámról elinduljon nagyobb teherrel. Itt pedig egy újabb pont, mivel dugóban álláskor az elektromotor semmit nem fogyaszt. Ezen a ponton jön általánoságban a benzingõzös álom vvilágban élõ emberekbõl elõ, hogy de mi van a menet stabilitással és a gyorsulással. Mind a blokkolás, kipörgés gátlás, menetstabilizálás a motorban megvalósítható ami lényegesen lerövidíti a reakcióképességét. Nagyjából két igazság marad. Az egyik, hogy nem tudod 5 perc alatt feltölteni, a másik, hogy nem hallod a motor felhördülését ha odataposol.
Portal: "Jaj de szar ez a két kérdés.Tök midneg ymennyibe kerül az uj dolgok mindig is sokba fognak kerulni hameg nem és olcsó akkor meg nyugottan vehetsz ujjat ha elbaszodik."
Ez nem igy müködik. Az emberek akkor cserélnek ha jobbat kapnak ugyanazért a pénzért vagy ugyanolyat de olcsobbért. Megnézem én azt az embert aki ugy vesz autot hogy évente cserélni kell a motorját... Egyébként ha ez tényleg ilyen frankón müködnek (olcsó és gyorsan elromlik) akkor áruld már el hogy az autógyártók miért nem ilyen motorral szerelik az autoikat? Hisz tiszta haszon lenne, olcsóbbért adhatnák mint a konkurens és évente lehetne motort cserélni benne a szervizdijakból szarrá keresnék a fejüket nem? Ja hogy ez nem müködik a kapitalizmusban...
Egyébként meg a kérdés továbbra is adott és amire nem érkezett válasz. Mi a lófasz fogja tárolni az energiát? Mert ugyebár az én benzines kocsimat 5 perc teletankolni és akkor mehetek ujabb 800 km-ert a te elektromos autodat meg 12 óra újra feltölteni és akkor tud menni majd 200 km-ert...
"Forma 1-nél ha már szóba jött, akkor egyetlen futamra van tervezve az autó."
Hát azért ez ma már messze nem igaz. A motornak 2-õt kell bírnia, a váltónak asszem négyet és van még pár ilyen megkötés, de nem tudom õket fejbõl, mert annyira nem izgat.
"azért mert nincs megfelelõ energiatároló. Cseszheted a kocsidat ha egy feltöltéssel 2-3 órát bir menni 80 km/órás tempóval, aztán 12 órára rá kell dugni a konnektorra... Arról nem beszélve hogy ugyebár mibõl is állitod elõ ezt az óriási árammenyiséget?"
Megfelelo engergiatarolonak ott vannak a szenhidrogenek (benzin). Megfelelo mennyisegu energiaval elo lehet allitani vizbol es szendioxidbol is. Energiaforrasnak meg ott lenne az orszagban is megtalalhato uran. Egy gazmoderatoros peeble bed reaktor olcson kijon es abbol akar meg 2-3 darabot is epithetnek, ami akar az atomenergia reszesedeset akar 160%-ra is emelheti. Igy meg maradna is tobblet, amibol lehet hidrogent vagy szinhidrogeneket eloallitani, esetleg olcson aluminiumot vagy barmilyen ujrafeldolgozott anyagot. Igy gyakorlatilag szemetbol lehetne ipart epiteni, akar kulfoldi toke nelkul is es meg akar a benzines autok is maradhatnanak.
Hazilagos megoldasnak meg ott vannak a kornyezetet nem kimelo, de olcso megoldasok, mint pl. a stirling motor, ami egy generatorral kombinalva akar autokban is hasznalhato. Es minden szemettel elmegy. (szo szerint, csak egheto legyen) Akkuumlatorok helyett pedig ott vannak az uj kondenzatorok. Egy modern elko alapvetoen egy nagyon fejlett aksi.
A magyar fejlesztesnek meg drukkolunk, alapvetoen semmi ujat nem csinalnak, csak minden reszmegoldast egy autoba probalnak osszerakni, ami alapvetoen nem rossz otlet. Ha kiszednenek egy par dragabb dolgot (a fedelzeti elektronika nagy reszet), akkor gyorsabban es olcsobban lehetne belole valami.
Elõszõr is villanyautónál villanymotor kell, ami jóval kisebb méretben, így tömegben is. Akár acélból is lehet, mert olyan kicsi a legtöbb, ez is elõny a benzinessel szemben. Tudtommal már akár egész kicsi motorból is lehet gokart autó méretû járgányt összevágni, amely motor 20ezer-50ezer forint körül mozog. Határ meg valahol a Forma 1 szinten van.
A Suzuki rossz példa, mert ugyanakkora tömegû mint a többi autó, ezzel együtt rosszabb a minõsége. Tehát ugyanakkora energiafelszabadulás van, rosszabb anyagon. Ez is csak a régi Suzukiknál volt igaz. Az atuókat 40ezer km-re tervezik, szándékosan azért, hogy cserélni kelljen minden alkatrészét. Benne van a bizniszben. Forma 1-nél ha már szóba jött, akkor egyetlen futamra van tervezve az autó. Némi cserével kibírhat többet is, de rendszeres ápolásra szorul, mert nagyon ki van grammozva a kocsi. Pontos élettartamot nem lehet mondani, mert mindenki máshogy vezeti a kocsit és statisztikai adat van minden esetben.
Youtube-on láttam 2 éve olyan alumínium lökhárítót, ami nagy energiaelnyelés után visszanyerte az alakját. Az autó látszólag egy karcolás se volt.
Jaj de szar ez a két kérdés.Tök midneg ymennyibe kerül az uj dolgok mindig is sokba fognak kerulni hameg nem és olcsó akkor meg nyugottan vehetsz ujjat ha elbaszodik. A másik ilyen dolgok igenis vannak fogad el nincs igazad.
Felõlem 1000HUF is lehet egy fél lityi benzin. Leszarom. Én akkor is V6-ossal fogok járni... :D
Két kérdés: -mennyibe kerül az ilyen motor? -ha olcsó akkor mennyi az élettartama?...
egyébként meg csak szólok hogyha egy 2 tonnás kocsi 200-al beleszalad egy kutyába, akkor abból az utasok semmit sem fognak észrevenni csak egy csattanást hallani. valószinüleg cserélni kell majd az elsõ lökháritót. Egyébként nem kell 200al menni. Kérdezd meg a tüzoltokat hogyha átlagos 90-es tempóval egy autó beleszáll az árokba mi a véleményük a túlélési esélyekrõl. Garantálom neked hogy 10bõl 9 azt fogja mondani hogy ez az autó suzuki akkor már hivják is a hallotkémet és visznek mindenféle vágó eszközt meg felkészülnek a látványra mert nem lesz szép ami belül fogadja õket. Ha nem suzuki akkor van esély a túlélésre. mert nem mindegy hogy milyen vastag anyagból van és hogy mekkora a gyürödési zona és hogy mennyi benne az anyag.
Nem fogod elhinni, de komplett motorokat lehet kapni a piacon, amik ötvözött alumíniumból készültek, nem pedig fémteleprõl összehegesztett hulladékból...
Nehogy azthidd, hogy ha egy 2 tonnás autó 200-al akár egy kutyába is beleszalad, akkor túlélik az utasok... el vagy tévedve! Ilyen felfogású emberek miatt van a rengeteg baleset.
"Hogy csak a Forma 1-et említsem, már több mint 15 éve alumíniumból van a motor."
Ja és gondolom az ára is vetekszik egy utcai autóéval... Egyébként meg csak elmesélek egy saját tapasztalat: egyszer motorral (simpson) kb. 30al beleszaladtam a szemközti aluminium kapuba (kb másfél milliméteres aluminimum fémkapu volt). Hogy miért ne firtassuk. Nos azon kivül hogy belefejeltem a kapuba és ha nincs rajtam sisak tuti betörik a fejem, a simpson eleje olyan szépen belefurodott a kapuba hogy az szépen behorpadt jó alaposan és felvette valamennyire a belefurodó elsõ kerék formáját. És mindez történt 30-as tempóval.
Nos ezekután ülj be a 100 kilós papir lélekvesztõdbe, és garantálom hogy nem kell sem kamion sem betonfal, csak szimplán beleborulsz az árokba 50-el és nem szednek ki a tüzoltók egy darabban.
Szerintem erre a megoldás az lenne, hogy két autót birtokolnának az emberek, egy nagyobb családi autót, amit ritkán használ, és egy olyat, amivel mindennap munkába jár. A mindennapos munkából adódó dugók is jelentõsen redukálódnának elméletileg.
Ismét leírom, túlzott biztonságban érzik magukat az emberek... Már 20km/h-s ütközésnél is elgondolkoznak, hogy megéri e gyorsabban vezetni és mint köztudott a mozgási energia a sebesség négyzetével és a tömeggel arányos, így hajtson bárki is gyorsan!
"Na ez a másik, jobb lenne, ha mindenkiben jóval több lenne a felelõsség tudat! "
Te mond csak melyik álomvilágban élsz? Hidd el nekem egyesek majd akkor is 2-3 tonnás autokkal fognak 200al száguldani az utakon amikor te 100 kilós lélekvesztõkkel fogsz menni és örülsz ha birod fizetni az adókat. És ha egy 2 tonnás kocsi beleszalad a tiedbe akkor cseszheted a felelõségtudatodat mert nem sok marad belõled.
"Sajnos ez sem igaz. Az autóban a motor és egyes részek minig acélból lesznek. Egy 200-300 kg-os autóban nincs annyi anyag ami megfogná ezeket. Gyûrõdõ zóna sehol. No offense, de úgy tûnik nagyon nem értesz a mechanikához és törésmechanikához."
Ha már idézgecc, engedd meg, hogy én is! (A sértegetés másik része) Hát te nagyon nem vagy otthon a témában, úgyhogy nem tudom mire vagy úgy oda. Ez a hülyeség, hogy a motor csak acélból készülhet, hát nemtudom te hol élsz... Hogy csak a Forma 1-et említsem, már több mint 15 éve alumíniumból van a motor. Az új gépjármûveknél is egyre több autónak van ötvözött alumíniumból a motorja. Nem csak a dugattyúk, de a teljes motorblokk is.
"No offense, de úgy tûnik nagyon nem értesz a mechanikához és törésmechanikához."
Hát most nem tudom tényleg, hogy most csak bosszantani akarsz, vagy nevettetni.
Általában az a gond, hogy ha van feleség és kisgyerekek akkor az ember nagy kocsit vesz (ha lehet) mert biztonságosabbnak érzi a dolgot, hogy az e vagy sem az már más kérdés. Trabant esetében nem volt választás. Biztonságosabb mint a Trabant az biztos viszont ez csak akkor látszik ha szerencsétlenség történik, ha nem ütközöl akkor minden biztonságos még a kerékpár is, ha viszont igen akkor inkább egy Volvo SUV-ben ülnék mint egy Swift-ben vagy Trabantban. De nem ezért drága a benzín.
Nem a Hummert mondom, hogy kibírná e, hanem a benne ülõ személy nem bírná ki! Mellesleg egy álló fal egyáltalán meg sem közelíti egy szembe jövõ kamion energiáját. Simán eltörne a nyaka, az erei összeroppannának a nagy g erõ hatására! De mutass egy videót, ahol ezt megörökítették...