Én majd ciscot tanulok :) infos szakközépbe járok de elõtte még pascalt és delphit útána szeretnék még technikusit ebbõl abból :) mondjuk C++ ból de majd meglátjuk mi sül ki belõlem :D:D
Mondjuk nem is tisztán OO nyelv, hanem hibrid. Ha majd neked is lesz prognyelvek, akkor megtudod milyen az igazi OO, meg logikai programozás Prologban :D
csak mert azt irtad hogy a C-t szereted. A C++ pedig nagyjabol C + OO (meg egyeb is van, de elsosorban az oo amiben tobb), ebbol nem ertettem hogy jon ki az hogy nem szereted:)
Nem, ez az egyéni véleményem, mint SZTE-s Mérnök-informatikus.
Én imádom az objektum orientáltságot. C++ !=OO. Ezt nem tudom melyik mondatomból szûrted le. De tény a C++-ban ezt sztem nagyon elrontották, egyszerûen nem tudom elfogadni mint OO nyelvet, egyszerûen nekem nem esik kézre. :D
És még egyszer mondom, nekem semmi bajom az objektum orientáltsággal, nagyon szeretem, SZTE-n elsõ félév C, aztán Java (OO!) majd C++ (OO!). Szal nem, az SZTE-n szeretik az OO-t. :)
Egyrészt: Mi egyszerûbb, egy SQL-es lekérdezésnél?:) Kicsiben jól lehet szemléltetni a rendszer "gondolkodásmódját", parancsértelmezést, stb. Oké ez csak a nagyon kezdõket hatja meg. Másrészt, egyszerûbb letudni ezt elõször, és utána nem kell kanyarogni mikor bármilyen nyelven adatbázisokkal játszunk. Valamint szintén egyszerûen nagyszerû és látványos gyakorlati példa (alapmûveleteket használó függvények, objektumok, stbb létrehozása, ami csinál is valamit nem csak hello-zik. Általában lelkesití a diákot ha látja hogy több minden mozdul meg a gomb lenyomásának hatására).
C++ satan muve? Nem kotozkodesbol, de ezt SZTE-n tanitjak? Raadasul programtervezo infosoknak? Az objektumorientaltsag egy nagyon elfogadott konncepcio, es kello tapasztalattal nagyon megkonnyiti a testreszabhato, tiszta szerkezetu, modosithato, atlathato kodok irasat.
Azt szoktam tanácsolni az ifjoncoknak akik komolyan a programozásnak adják a fejüket, hogy: - középiskolai matematika kenése-vágása-álomból-felkeltõs szinten (mondjuk infos diploma megléte esetén ez nem okozhat gondot) - elméleti alapok, tervezés, folyamatábrák stb elsajátitása - SQL alapok - SQL mélyebben különbözõ platformokon (MSSQL, Oracle, PostgreSQL, MySQL) - Triggerek, Tárolt eljárások, View táblák, stb. - Pascal alapok (logika elsajátitására a legmegfelelõbb. Beszédes, átlátható - de tényleg csak az alapokat) - Delphi alapok (pascal alap, ismert környezet, GUI (Formok, stb), OOP (osztályok, örököltetések, stb) és WinAPI megismerése) - C++ alapok (szintaktika elsajátitása) - Végül mindhárom nyelvben kiadok egy-egy feladatot, hogy készítsék el. Miután megvan, elmélyülünk a memóriakezelésben, szálkezelésben (MultiThreading), kommunikációs protokolok, hardvereszközök, stb.
Miután a fentiekkel sikeresen megbirkózunk, tulajdonképpen semmilyen további technológia elsajátítása (C# .NET, VB, asp, jsp, php, stb) nem okozhat különösebb gondot (talán a multiplatform ill unix-os nyelvek Java, perl - bár ezek is C szintaktikán alapulnak, de a WinAPI hiánya miatt eléggé különböznek az interface-ek, melyekre oda kell figyelni)
A lényeg, hogy tisztességesen megtanulni kb 4-6 hónap alatt napi 6-8-10 órás foglalkozással meg lehet, viszont jó(!) programozó odaadással (valamilyen szintû kockulással) 2-5 év alatt válhat az emberbõl. Nem csak a tudás számít, hanem a tapasztalat, problémamegoldó képesség is nagyon fontos.
Azt meg el kell fogadni, hogy megtanulni valamit ebben a szakmában sosem lehet semmit. Hihetetlen iramban fejlõdik, a problémák tárháza meg végtelen. Ezt a szakmát vagy félvállról veszi valaki és gyányol (sokáig nem is marad azon a munkahelyen:)) Vagy odaadással csinálja, ami elég feszes tempót követel - határidõkre dolgozni egy olyan szakmában amiben baromi nehéz kalkulálni, hiszen mindig beeshet valami amire nem gondoltunk -
A játékfejlesztés vér profikat kíván meg alapjáraton, viszont hozzádob még egy kemény falatot, ami a precíz összehangolt csapatmunka. Aztán ez sem az emberrel született alaptulajdonság:)
Imádtam/imádom a szakmát, de így 14 év benne töltött idõ után, ha visszamehetnék nem hiszem hogy újra ezt választanám:)
Elõnyei: jó pénz, logikai érzék fejlesztése, nagybarom kollegák:) Hátrányai: nõi kollégák elenyészõ száma, egészségtelen minden szempontból, rengeteg túlóra (amit a szakmában általában természetes dolognak vesznek ezért kevés helyen fizetnek ki), sok év után logikán alapuló betompult gondolkodásmód, ami hátrány lehet a szociális életben:)
nem olyan sok, mert annyi idõ alatt szinte az egész programot tökéletesen tudod használni, de szerintem C++ra áldozz kevesebbet és rögtön a jávát ajánlom
11-12 éves fejjel egyszerûen szórakoztató volt, imádtam. Sajnos azonban haszontalan.
Amúgy C++ játékfejlesztéshez nemhogy tudni kell modellezni, rajzolni stb. is? Mondjuk a topiknyitónak van, csak ha így komolyabban belegondolok nem is olyan egyhangú dolog az (nomeg nem egyszerû..).
szerintem pascal + delphi után tökéletes a c++
// igaz nekem közben volt logo, prolog meg assembly :)
Sztem olyan nem létezik, h jó C++ szakember, olyan viszont igen, h jó szakember. :)
Hát igen, nekünk is volt anno algoritmusok és adatszerkezetek, ott úgy nézett ki a dolog, h ZH-kon, vizsgán only pszeudó kód, a kötelezõ programokat meg bármiben írhattad. :) (Na jó, Pascal, C, C++, Java.) De hogy ilyen bonyolultabb szerkezeteket (mint pl. keresõfák, gráfok stb) nem szívesen kódolnék C/C++-ban az is biztos. :) I<3 Java. :)
Szóval sztem: - C: Alapok, nagyon sok programnyelv a C szintaxisát követi, sztem nagyon jó kezdésnek. - Java: Objektum orientáltság, nagyon segítõkész, rengeteg mindent megcsinál helyetted. - C++: C kiegészítve objektum orientáltsággal, template-ekkel, csúnya dolgokkal, sosem szerettem (C-t viszont igen), sátán mûve, de jóformán elkerülhetetlen sztem.
Önmagában semmi, de ezt miund tanulnia kell, ahhoz hogy C++ szakember lehessen, és ezek azok, amik az ember kedvét az élettõl elveszik.. Jó hogy adatstruktból elõtte tanuljuk pl a keresõfát, de ettõl még leprogramozni nem a kedvelt idõtöltésem :) Másik kettõt is tudom hogy nem C++ specifikus, de itt most arról volt szó, ezért is írtam ahhoz :) De igazad van teljesen, hogy ezek más nyelvben is jelen vannak, csak személyes tragédiám, hogy én C++ -ban ismerkedtem meg velük :D
A veremnek a láncolt listának és a bináris keresõfáknak mi közük a C++-hoz? :) Öröklõdés, Konstruktor? Miért? Minden OO nyelvben van. :) Szal nem C++ specifikus. :)
"Ide kérek minden érdeklõdõ vagy szakmabeli emberkét, én jómagam már 3-4 éve foglalkozom 3D modellezéssel, és nemrég kezdtem C++-t tanulni."
Itt vagyok, mit csináljak? :CCC
Amúgy nem értem én ezt, miért az a kérdés, h miért jó a C++, ha az ember nem tud programozni? A helyes kérdés ez: Mi legyen az elsõ (második) programnyelvem? Sztem ha valaki tud programozni +1 nyelv már 1 hét alatt megvan. Amúgy elsõ, n. programnyelvnek mindenképp a C-t javaslom, ha még nem tudsz C-ben kódolni.
Késõbb, nem az lesz a gondod, h most melyik programnyelv a jó ( :D ilyen nincs), hanem, hogy az adott problémát hogyan oldanád meg, ez pedig programnyelvtõl független, megy papíron, pszeudó kóddal is. :) Persze valamit az egyik nyelven kényelmesebb, valamit a másikon, de ha tudod, hogyan csináld, jóformán mindegy. (Persze mindezt nagy-nagy általánosságban, lehet kötekedni, meg felhozni az assemly-t vagy a brainfuck-ot, de nemár! :C)
Igazából a Pascal az más mint a C++, de az alapok megegyeznek, szóval ha ott ment a programozás, értetted, akkor a C++-al sem lesz gondod a kezdetekben. Aztán majd mikor jönnek a komolyabb dolgok, vermek, láncolt listák, öröklõdések, konstruktorok, bináris keresõfa és társai, ott majd elveszik a kedvedet :P Szóval ha van hozzá logikád, megoldóképesség, és egy jó nagy segged, amin képes vagy ülni, és sokat gyakorolni, akkor neked való ez :)
(nem lebeszél róla, csak két éve tanulja, és lát ezt azt:) )
Erõsen attól függ, hogy mivel akarsz foglalkozni. A C++ egy elég alacsony szintû nyelv, amiben kb. mindent meg lehet csinálni az égvilágon, de ugyanúgy mindent el is lehet rontani benne, de nagyon. Hosszú évek tapasztalata kell ahhoz, hogy épkézláb ++ hegesztõ váljon valakibõl, és ne egy memory leakektõl hemzsegõ bughalmazt írjon.
Ha az ember játékfejlesztéssel akar foglalkozni, akkor persze marad ez a nyelv, esetleg a C#, ami már más tészta. Szvsz ha valaki programozással akar foglalkozni, és sok pénzt akar keresni minimális kockázattal, az vagy Java-t tol, vagy C#-ot, ilyen fejlesztõt manapság mindenhol keresnek elég jó pénzekért.
A Pascalról nincs sok tapasztalatom, soha nem tanultam, de nem is láttam kárát.
Én most egy közepesen láma kérdést tennék fel. Mennyire bonyolult ez a C++? Nem vagyok informatikus, meg semmi, de annak készülök. Egyenlõre a pascal-t elkezdtem tanulni (azaz iskolában kezdtünk el) és nekem személy szerint meglehetõsen tetszik ez a programozás, esetleg ebben is helyezkednék majd el. Gondoltam rá, hogy a nyáron önerõbõl nekiállok a nyelvnek, de érdekelne valami hozzáértõ véleménye is, hogy mennyire nehéz megtanulni.
helyedben keresnék egy fejlesztõ csapatot
Ide kérek minden érdeklõdõ vagy szakmabeli emberkét, én jómagam már 3-4 éve foglalkozom 3D modellezéssel, és nemrég kezdtem C++-t tanulni.