Nem régiben nézelõdtem az interneten a hasznaltauto.hu-t és ezt a kis kocsit találtam.Kutakodtam a neten és találtam egy jó szöveget ami szerintem összegezi,hogy mi is ez: MI IS A MOPEDAUTÓ TULAJDONKÉPPEN?
Egy olyan jármû, ami nem személyautó, nem robogó, se nem motor. Lehet 3 vagy 4 kerekû, 50 - 523 cm3-ig szerelt motorral. Jellemzõjük a jó öreg bevált diesel traktormotorok. Tervezési sebességük 45 km/h , mivel segédmotorkerékpár, csak 40km/h-val közlekedhetünk velük.
5 személyes autóval jársz a munkahelyedre? Minden reggel gondot okoz a parkolás? Az iskolába télen biciklivel mész vagy netalántán mindenhova tömegközlekedéssel közlekedsz? Nincs pénzed autóra, de a robogó nem Neked való? Íme a mopedautó. Kicsik, szeretnivalóak, traktorhangjuk miatt már csak brumiknak szólítjuk õket. Mindegyik egy egyéniség, kedved szerint válogathatsz a különbözõ mopedautó márkák közül!
Nem kell rájuk rendszám, teljesítményadó, regisztrációs adó, átírás, zöldkártya, mûszaki vizsga… Egyedül a kötelezõ biztosítás szükséges a kisautókra, ami 3000 – 6000 Ft . 2 személyesek, karosszériájuk ABS mûanyag vagy alumínium, vagy éppen mûgyantával erõsített, merevített akril. Motorjaik 4kW-os diesel traktormotorok (egy – két változatban – pl.: 3 kerekûekben benzin motor van). Vízhûtésesek, teljesítményük 5,4 LE. Súlyuk nem haladja meg a 350 kg-ot. A legtöbb mopedautó alváza masszív alumínium, vagy zártszelvénybõl készült vas, illetve horganyzott alváz, valamelyik csõvázas technológiával készül. Néhány mopedautó futómûve a híres Mac Pherson rendszerû. Jónéhány alkatrész a normál autókból való (nyitó – zárszerkezetek, rellék, lámpák stb), így könnyû pótolni õket. Hazánkban hivatalosan is forgalmazzák õket. Ajánlott fiataloknak és idõseknek egyaránt, segédmotoros jogosítvánnyal vezethetõk. Egy kép róla!:
Tuningolni lehet,hogy ne csak 4-et menyjen pl?Mert így még ne biztos,hogy gyorsabb tömegközlekedésnél,csak kényelmesebb,és gondolom pár százezerbe kerül egy ilyen.
számomra kegyetlen idegesítõ mikor 35-40el kavarognak elõttem városban, és az a baj van olyan aki városon kívül is használja, nah az meg már kiakasztó tud lenni :S
Rendõr leállít, kérdi milyen jármû ez? Te meg mondod mosolyogva, hogy mopedautó! Miközben elrakod a mûszaki vizsgád, kipörgõ kerékkel és v8asokat is megszégyenítõ motorhanggal lõsz ki és elcikázol a messzeségbe.....
köpjetek le, verjetek meg, DE én agyonlõném azokat akik ilyeneket vesznek, az nem kifogás h nehéz a parkolás, jobb mint a bkv, nincs pénz normális autóra, csak bevásárlásra kell, jobb mint a semmi. drága a bentin...stb.. ilyen igénytelen nem lehet egy ember.... sorry, de ez szánalmas... még ingyen se kéne, vagy ha adnának egyet, azonnal felgyújtanám... h tényleg örömömet leljem kicsit a "kocsiba"....
Hahó! Pesten inkább azt tartom szánalmasnak, amikor valaki a 4-5 méteres hajójával EGYEDÜL ülve álldogál a dugóban, 10-12 litert elfogyasztva 100 km-en. Ezek a miniautók majdnem olyanok, mint egy robogó, de legalább van teteje és nem néz ki olyan "majomaköszörûn" hülyén a vezetõ.
Én azt nem értem minek bele 400-as motor,amikor úgyse megy többet 50-nél.Amúgy meg m már a dízel nem igazán olcsóbb,ha maradnak az üzemanyag árak,akkor vagy olyan távon térül meg,amit nem lehet levezetni,vagy sehogy.
persze igazad van, az se megoldás ha valaki Hummer-el megy, de ez a Mopedautó is ugyanúgy a ló másik oldala... - valahol középen van az igazság, nem hummer, de nem is egy ilyen "izé"... még egy kerékpáros is gyorsabban megy... az indokolatlanul lassú jármûveket nem bünteti a kresz? amire egy ilyen eléri a 40et már 200 autó elmegy mellette... nem kis dugót okozva,már úgy is szánalmas kis fõvárosunk közlekedési helyzetén....
Az tényleg vicces, hogy a piciautó szélesebb egy biciklinél, elég rendesen fel tudja tartani a sort, pláne, ha a tulaj "kíméli a futómûvet", azaz kerülgeti a kátyúkat és még véletlenül sem húzódik le.
miért? kurvajó dolog pedig. van egy idõs bácsika nemrég újított be egy ilyenre. eddig horgászni/ ide-oda stb. járt a szimójával,de amikor már nemtudta felrakni magát az ülésre, vett egy robogót... most pedig vette ezt az ilyen célra tökéletes, sõt. nem mindegy hogy a dugóban egy ilyennel araszolgatsz vagy egy baszottnagy béemvével? sokkal olcsóbb fenttartani egy ilyet mint egy autót... amúgymeg kapjon el vmi cudar a jégesõ motoron és gondolkozz el azon hogy miért jó egy ilyen kis eszköz...
"tervezési sebessége 45km/h" A robogót meg ugye 40km/h-ra tervezik.Mégis mind megy 70-80-at a maiak közül. Ezek alapján a kicsikocsi is képes lehet nagyobb tempóra...
Viszont a gond ezekell a jármûvekkel, hogy a rend õrei nemigazán tudják hovatenni õket :(( Bõvebben
én sohaaaaaa :D. Csak realista vok XD. Nem szeretnék annak a helyében lenni akibe egy ilyennel belérohan mondjuk lámpánál egy bömbös, merdzsó, netalántán egy IFA (). Valószinüleg szendvicseffektus jön elõ :D
Ha a párszáz köbcentis változat,akkor azt meg lehet csinálni 30 lovasra is szerintem.Új szûrõ,kipufogó,esetleg bontóból valami nagyon olcsó,nem túl erõs turbo.
Aki meg idióta,az beletesz egy 125-ös aprilia rs motort,hozzá egy 50 literes tankot(mert az 100-on meg tud enni 10+ litert,haveromé konkrétan 18-at),és már mehet is vele ótópályára
khm ezeken vitatkoznak hogy ne számítson moped autónak a kormánymû miatt (csak a 4 kerekünél)
persze... ne nézz több Faszt és furulyát filmet...
Hogy mit? Ne mond már nekem,hogy 400ccm-bõl nem lehet kihozni 30 lovat.Amikor 125-bõl hoznak ki máshol 30 kw-ot.Vagy 20 éve 1500ccm-bõl 1500 lovat(jó,az 1 kör után elolvadt:-))
400 ccm-ben a hajtókar/ok/ a turbo puszta gondolatától kegyelemért könyörögnének... ha lenne a legkevesebb gyakorlati fogalmad a belsõ égésû motorokról akkor tudnád... amúgy ezek a kis fing motorok nem 2 taktos dízelek?
Dízelnek dízel,de nem tudom milyen fajta.Jó,a turbot nem tudtam,hogy nem lehet ilyenbe belerakni,de a sportszûrõ,meg sportdob még játszik.Bár nem tudom van-e olyan ember,aki vesz egy ilyet és elkezdi tuningolni,értelmesebb gyûjteni akkor már régi japán kocsira.
basszus egy ezres Buzukit lehet találni fele annyiért, mint amit egy ilyen szarért kérnek. tudom az sem egy Ferrari, de mégsem vitorlavászonszerû epoxitlemez/?/, meg dobókocka geometriájú futómû+kasztni...
A pozitív, hogy egyre több az alternatíva a hagyományos autók mellett. Abban látom a fõ problémát, hogy minél gazdaságosabb, kisebb helyigényû a jármû, a méretbõl adódóan annál balaesetveszélyesebb. Több helyszínelésen is részt vettem, Matiz, Twingo és hasonló kaliberû autóknál kissebb sebesség (40-50)is halálos. (fõképp a biztonsági-öv nélkül), ezek meg még annál is kisebbek.. Gondolom senki sem utazna szivesen egy ilyenbe, mikor a mellette lévõ furgon ajtajáig lát fel kb, buszokról meg kamionokról már nem is beszélve. Az utcánkban van egy arc, kettõ Hummer2-ese van. Nem mondom hogy nem jó érzés mikor hallom a hangját, de egy ilyen autó nem a városba való. Akinek kell a farokhosszabbítás hát hajrá.
Persze az állam nem támogatja, miért tenné, hisz az neki pénzkiesés. ( Ha másért nemis, ebbõl kifolyólag én ilyet vennék :-D az én vérem ne szívja a sok kitalált kamu adókkal, amibõl érdekes módon egyre több lett az évek alatt, +biztosítás + a sok sarc (önkormányzatnak, stb) ami már tényleg felháborító. Nah ennek lõttek, meg még pofátlanul kevesebbet is fogyaszt, hát ezt hogy képzeli (pláne ha elektromos)
Ezt a 14 évesen is vezethetõ dolgot átgondolnám, elég könnyû egy autóval embert ölni. (Mellesleg megjegyzem, hogy nekem egy 1000es yarisom van, és igen a fogyasztás miatt)
- szeret bíróságra járni - imádja ha kekeckednek vele a zsaruk - meg akar halni 20km/h mellett - ki akarja adni egy normális autó árát egy karosszériás mopedért - elhiszi, hogy ez biztonságosabb egy robogónál - a fogyasztás fontosabb az életénél - a családja életét sem tartja semmire - amúgy is motorozna, ergó eleve öngyilkosjelölt
Ha valaki nagyon fogyasztásmániás, akkor még egy tizensokéves dízel 1.6-1.8 escort is jobb választás, árban mindenképpen. Azok is 4.5-6 lityivel eldöcögnek, tapasztalat. DE még az én 2000-es dízel 626-osommal is elmászkáltam városban (full dugó mindig) 6 lityivel anno. ÉS az már nem kis autó egyáltalán...
Egy motoron hordhatsz sisakot, meg protektorokat és ütközésnél leesel róla, ergó valamennyi esélyed )talán) van a túlélésre. Ebben meg ülsz egyszál ruciban, a biztonságosnak vélt "autódban" és faszányosan rádgyûrik szépen a mûanyag "karosszériát" és belédtolják a kormányt (hiába bármilyen védõcucc)... Ojvé!
pont most voltam egy haveromnál, szerelt valami összetört ilyen kis fing autót anno, azt mondta kasztnival nem volt gond, mert ami kitört a mûanyag lemezbõl/!/ azt eporadpiddal minden további nélkül össze lehetett gyurmázni... amúgy meg + popszegecs és kész is...
Pesti vagyok, neha sokat dugozok... viszont 4 meternel kisebb az autom :p(3.921) soxor egyedul ulok benne es bennt varosban stabilan 10.3 a fogyasztasom... :p
inkabb utopisztikus gondolkozas, de alapvetoen igaza van... tenyleg szanalom latni amikor a 7es biimereket meg a8as audikat meg ml merciket tok egyedul zsinorban csorogni a dugoban... en is mondjuk legtobbszor egyedul megyek a varosban(de legalabb kis auto, jol tudok parkolni :D), de ha tehetem beviszek masokat segitek haveroknak stb...
nem is tudom erre mi lenne a megoldas... talan az agglomeraciobol tomegesen bearamlo autosoknak valami akciot kitalalni, tamogatni a tomegkozlekedest stb... hmmmz de szerintem meg akkoris a hajo farokhosszabito autoikkal jarnanak tomegeben a juzerek, ha nekik ingyen lenne a tomegkozlekedes pesten :\
Aprilia rs 125?Megy az annyit,nem is utcára van az a motor,fõleg,ha a 10+ literes fogyasztást nézzük.Haverom valami pályamotoros csókától vette,és ment vele már 170 vagy 180-at.30 valahány kw-os a motor,nem csoda,hogy sokat eszik.