Néztem de mindegyik veszprémi meg ajkai meg rácalmási :( az a baj hogy nekem legjobban a chatenet media tetszik csak pont annál szarták el hogy vaslemezbõl csinálták az alját és hamar szétmegy :( pedig tök jól néz ki az a kisautó :)
Sziasztok! 14 éves vagyok van segédmotoros jogsim! És akkor most vezethetek mopedautó-t? mert a mopedautó 400-500ccm Választ elõre is köszönöm
Igen én is tisztában vagyok vele, de ment már elõttem traktor is, mindenki dudált rá meg anyázott, nem csoda. Sõt a dabasi lehajtón ment ki elõttem a múltkor egy biciklis(!!) úgyhogy én már semmin sem lepõdök meg...
Aprilia SR-t írtál, nem RS-t. SR robogó, RS más tészta. És az RS sem 30Kw, hanem 30 lóerõ. Papíron 21KW egészen pontosan, az pedig 29lóerõ. És lehet akármilyen mega-gigabrutál RS125, az sem fog 180-190nél többet menni GPS szerint. óra szerint elképzelhetõ, de az álatlában csal!
Biztonság:Link. És egy másik fórumba:"Az Aixam már 20 évvel ezelõtt is megfelelt a törésteszteken, és a baleseti statisztikái is nagyon jók. A karosszéria ugyan mûanyag, de egy masszív alumínium bukócsõ van alatta. Sokkal kevesebben halnak meg mopedautókban, mint amennyi a számarányukból következne.A francia statisztikák szerint 99e közlekedési halálesetbõl 37e biciklis és motoros halt meg, de csak 165 mopedautós."
nem kell a tamado szoveg, kiscsillag ;)
nagyon remelem, hogy a jogszabalyok minnel hamarabb meg fognak valtozni, mert ez igy nonszensz a kiskapukkal -.-
Csak itt ilyenk.Máshol van szabályozva de mivel mi EU tagok vagyunk ezért nem kell követni õket.Amúgy 16-tól lehet vezetni más országokba.De itt nincs szabály rá addig akinek van segédmotoros jodija addig úgy meget ahogy egy rendes kis 2 kerekû.
Ergó segédmotornak nagy, sokat fogyaszt és BAROMIRA drága. Az már csak plusz hülyeség, hogy cserébe még nem is mozgékony és ugyanúgy rohadhatsz vele a dugóban, mint az autósok (ezt nem számítom,mert amúgy a mocisok tolakodása IS szabálytalanság!!!)
Hozzátenném, segédmotoron nem szállíthatsz még több embert, ergó ez is szabálytalan!
ÉS egy kis robival nem fogsz kinyírni egész családokat, de ezzel éppúgy ölsz meg mindenkit egy buszmegállóban, mintha autót vezettél volna, szal. nem a 14 éves hülyegyerekek kezébe való.
A autókra NAGYON komoly környezetvédelmi és biztonsági szablyozások vannak az EU-ban. Ezek betartása nélkül NEM lehet forgalmazni SEM gépjármûveket. A moped"autó" mindezek alól kibújik, egy joghézagra hivatkozva...
Ez az egész mopedautó mizéria csak a jogszabályok kijátszására épül, ezért nem csodálom, hogy ennyit kekeckednek a hatóságok (még ha nincs is ehhez joguk).
M0-ra ki sem mehetne szvsz., mert tudtommal segédmotorkerékpárral és bicajjal sem mehetsz ki egy ilyen rendû fõútra. Ergó rá kell hívni a rendõröket, de minimum melléállni és elküldeni a jó édes anyukájába! Az egy dolog, hogy öngyilkos hajlamai vannak, de másokat ne veszélyeztessen.
hat egy 14 eves ne szambazzon egy ilyennel elottem, mert komolyan megijednek :S semmi autos rutin+fiatal kor= tuti baleset style :S es hiaba nevezik mopedautonak... a neveben benne van az auto jellege-mivolta... szal ;)
Csak egy kérdés:Valaki egyátalán elolvasta azt az oldalt amit belinkeltem?Mert általában a nézeteltérések okozói,hogy valaki túl lusta,hogy tanuljon valami újat.Neeemmmm!Õ inkább fittyet hagy a dologra és el kezd értetlenkedni,hogy ez ilyen meg szar meg összetörik meg lassú.EZ EGY SEGÉDMOTOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Akkorát képesek egyesek túlozni,hogy az hihetetlen.Mert valakinek a légy már viziló.Na errõl ennyit.És akkor a kedvetekért: Mopedautó = 4 kerekû segédmotor.Nem AUTÓ!
Köszönöm.
De például valaki mondjuk 14 éves az nem vehet Suzukit.És ha nem sajnál rá pénz akkor vehet egy ilyet.
Városba való de ugyanolyan hülyeség ennyi erõvel az autók.Mi lenne ha csak ilyenek lennének a világon és az autó lenne valami teljesen új azt mondanák,hogy felesleges?
Múltkor az M0son ment elõttem egy ilyen papírjaguár, hát nem kicsit volt idegesítõ. Szerintem ezeknek a vackoknak semmi értelme. Lassú, nem biztonságos, feltartja a forgalmat, olyanok is vezethetik akik életükben nem láttak még kormányt...
már ne haragudj, de a 'már nem tud felszállni a motorra' állapot csak egy lépésre van a 'közúti forgalomban ön- és közveszélyes' állapottól. és pontosan ez az egyik legnagyobb baj ezekkel kis köszörûkkel, hogy olyanok is vezethetik, akik még életükben nem tanultak négy kerekû autót vezetni, vagy az egészségi állapotuk nem kielégítõ...
Aprilia rs 125?Megy az annyit,nem is utcára van az a motor,fõleg,ha a 10+ literes fogyasztást nézzük.Haverom valami pályamotoros csókától vette,és ment vele már 170 vagy 180-at.30 valahány kw-os a motor,nem csoda,hogy sokat eszik.
inkabb utopisztikus gondolkozas, de alapvetoen igaza van... tenyleg szanalom latni amikor a 7es biimereket meg a8as audikat meg ml merciket tok egyedul zsinorban csorogni a dugoban... en is mondjuk legtobbszor egyedul megyek a varosban(de legalabb kis auto, jol tudok parkolni :D), de ha tehetem beviszek masokat segitek haveroknak stb...
nem is tudom erre mi lenne a megoldas... talan az agglomeraciobol tomegesen bearamlo autosoknak valami akciot kitalalni, tamogatni a tomegkozlekedest stb... hmmmz de szerintem meg akkoris a hajo farokhosszabito autoikkal jarnanak tomegeben a juzerek, ha nekik ingyen lenne a tomegkozlekedes pesten :\
Pesti vagyok, neha sokat dugozok... viszont 4 meternel kisebb az autom :p(3.921) soxor egyedul ulok benne es bennt varosban stabilan 10.3 a fogyasztasom... :p
pont most voltam egy haveromnál, szerelt valami összetört ilyen kis fing autót anno, azt mondta kasztnival nem volt gond, mert ami kitört a mûanyag lemezbõl/!/ azt eporadpiddal minden további nélkül össze lehetett gyurmázni... amúgy meg + popszegecs és kész is...
- szeret bíróságra járni - imádja ha kekeckednek vele a zsaruk - meg akar halni 20km/h mellett - ki akarja adni egy normális autó árát egy karosszériás mopedért - elhiszi, hogy ez biztonságosabb egy robogónál - a fogyasztás fontosabb az életénél - a családja életét sem tartja semmire - amúgy is motorozna, ergó eleve öngyilkosjelölt
Ha valaki nagyon fogyasztásmániás, akkor még egy tizensokéves dízel 1.6-1.8 escort is jobb választás, árban mindenképpen. Azok is 4.5-6 lityivel eldöcögnek, tapasztalat. DE még az én 2000-es dízel 626-osommal is elmászkáltam városban (full dugó mindig) 6 lityivel anno. ÉS az már nem kis autó egyáltalán...
Egy motoron hordhatsz sisakot, meg protektorokat és ütközésnél leesel róla, ergó valamennyi esélyed )talán) van a túlélésre. Ebben meg ülsz egyszál ruciban, a biztonságosnak vélt "autódban" és faszányosan rádgyûrik szépen a mûanyag "karosszériát" és belédtolják a kormányt (hiába bármilyen védõcucc)... Ojvé!
A pozitív, hogy egyre több az alternatíva a hagyományos autók mellett. Abban látom a fõ problémát, hogy minél gazdaságosabb, kisebb helyigényû a jármû, a méretbõl adódóan annál balaesetveszélyesebb. Több helyszínelésen is részt vettem, Matiz, Twingo és hasonló kaliberû autóknál kissebb sebesség (40-50)is halálos. (fõképp a biztonsági-öv nélkül), ezek meg még annál is kisebbek.. Gondolom senki sem utazna szivesen egy ilyenbe, mikor a mellette lévõ furgon ajtajáig lát fel kb, buszokról meg kamionokról már nem is beszélve. Az utcánkban van egy arc, kettõ Hummer2-ese van. Nem mondom hogy nem jó érzés mikor hallom a hangját, de egy ilyen autó nem a városba való. Akinek kell a farokhosszabbítás hát hajrá.
Persze az állam nem támogatja, miért tenné, hisz az neki pénzkiesés. ( Ha másért nemis, ebbõl kifolyólag én ilyet vennék :-D az én vérem ne szívja a sok kitalált kamu adókkal, amibõl érdekes módon egyre több lett az évek alatt, +biztosítás + a sok sarc (önkormányzatnak, stb) ami már tényleg felháborító. Nah ennek lõttek, meg még pofátlanul kevesebbet is fogyaszt, hát ezt hogy képzeli (pláne ha elektromos)
Ezt a 14 évesen is vezethetõ dolgot átgondolnám, elég könnyû egy autóval embert ölni. (Mellesleg megjegyzem, hogy nekem egy 1000es yarisom van, és igen a fogyasztás miatt)