Bar a VGP2 (topic) sem orvendett nagy nepszerusegnek, talan a VGP3 (topic:P) is megerdemel egy topic-ot, meg ha csak olyan elvetemult, megszallott egyenek fizetnek ezert a jatekoert, mint en;)
A Virtula Grand Prix "sorozat" egy igazi oszver, vagy inkabb torszulott;) Ez elsosorban a multi platfor/rendszernek koszonheto (PC/Macintosh) es az emiatt hasznalt grafikus API-nak (OpenGL). Akinek a grafika az elso, aki shaderekben szeret furodni, az messzirol kerulje el;)
A nevebol kitalalhato, hogy "autos jatek", "szimulator" vagy egyszeruen "racing game":) Meghozza Formula1, mindenfele liszensz nelkul;) Ebbol adodoan nem csak grafikailag talalhatjuk "erdekesnek" az autok kidolgozasat, hanem alapvetoen is "furcsak":D Termeszetesen azert hasonlitanak az autok kivulrol, de cockpit, onboard nezetben valszeg sokan szivrohamot kapnak a latvanytol;)
Hogy az F1 hangulat meglegyen, csapatok es pilotak is kellenek. Ezek elnevezese is vicces:) Pl. nehany csapat: McCormick, Ferretti, Waking, Takoya vagy eppen Roteur;) Es persze az ezeket terelgeto pilotak: Karneenan, Kuadrica, Alejandro, Sakura, Parquet, stb. :D
Es a legfontosabbak: szimulacio, autokezeles, szolgaltatasok. Ha be kell sorolni valahova, hasonlitani kell, akkor talan az LFS, netKar az iranyvonal;) Ez is 1 emberes jatek (1 valaki kesziti), komolyabb kiado, forgalmazo nelkul. Sajnos kidolgozottsagban, szolgaltatasban (autok, palyak, stb.) messze alul marad (1 auto es 3 palya - Imola, Silverstone, Indianapolis), foleg az LFS melett;) Raadasul ez is Olasz mint a netKar;)) De szerencsere a program felulete, menurendszere, kezelese nem annyira elvetemult mint amit a netKar-nal tapasztalhatunk:D
Az auto kezelese is LFS/netKar stilusu, vagyis a felfuggesztes, a gumik es egyeb erok az FFB-n hasonloan erezhetok. Nem ISI engine fele (F1C, rF, GTR, RACE, stb.) efektezett FFB. Hogy mennyire szimulacio? Az jo kerdes es eleg relativ;D Nem lehet padlogazt nyomni, fekezni kell a kanyarban, melegednek, kopnak a gumik, viszonylag realis koridoket lehet teljesiteni, stb.:P Azonnal erezheto a kulonfele gumitipusok kozotti kulonbseg, a hideg, a meleg, a kopott vagy a defektes allapotuk. Fizikalisan lathato, es ami fontosabb, erezheto minden beallitas (camber, caster, toe, egyeb felfuggesztes, stb.). Serul, torik az auto, bar meg elegge betas;) Egy utkozes utan kilazul, fityeg, mozog, leszakad az elso- es hatso szarny, elmozdul, leszakad a felfuggesztes, kerek, stb. Ezek allapotat mindig nagyon jol erezni.
Egyebek, cimszavakban;) Van AI, eleg hasznalhato, egyedi, palya-tanulos kategoria;) Van edzes, 3 x idomero es verseny. Van PIT, de nem animalt, raadasul erdekes megoldassal;) A hangok elfogadhatoak, nem generalt LFS/netKar zummoges;) Van visszzjatszas, elore- es hatratekerheto, lassithato, gyorsithato, leptetheto, de nem elmentheto:D Kameranezetek: 2 cockpit (statikus, dinamikus), "hatulroltologatos", es TV-cam. Van online lehetoseg, keszulo dedikalt szerverrel. Mivel meg beta, felkesz (V0.65) igy folyamatosan keszul, fejlesztes alatt van, folyamatosan kerulnek bele a kiegeszitesek, pl. alllithato cockpit, FOV, telemetria, tovabbi palyak, stb. De elonye, hogy a hivatalos, privat, fejleszto forumon "bejelentett" bug-ot (pl. tegnap szoltam a setup miatt:P) 1 nap alatt, mar a mai napra javitotta;)
Valszeg sokmindent kihagytam...;)
Igazabol en nem nagyon szeretem az F1-et (jatekban, szimulatorban). Az LFS jo lenne (grafika, fizika, auto, szolgaltatasok, stb.), de nincsenek "normalis" palyak. Az rFactor ala keszult F1-ek is jok, de ott meg nem erzem normalisan az autot, a mozgast, a fizikat;( Ez az egy engine (VGP) amivel elvezem a korozgetest az F1-es autoval;) Aztan, hogy mennyi koze van egy F1-es autohoz, az mar maskerdes;)))
Sajnos barmit irok, az igazi az, ha valaki kiprobalja. Es legyen barmilyen a program (csunya, keves szolgaltatas, felkesz, stb.), ez a legnagyobb hatranya, nem lehet kiprobalni;)))) Vagyis ki lehet, csak hat penzert (15 EUR, ~3500 HUF). Raadasul, nem eleg hogy olyan amilyen, ez a befizetes csak 1 evre szol;) Osszehasonlitva az LFS/netKar/rFactor vagy barmelyik jatekkal, ha meg benne is lenne minden (palyak, autok, szolgaltatasok), es nem 1 evre szolna az osszeg, meg akkor is sok...:)
Igy nem csodalom, hogy ha a weboldal statisztikajuknak hinni lehet, hogy egyelore osszesen 57 (otvenhet! :P) ember rendelkezik ezzel a "csodaval":) Es ha a feltetelek igy maradnak, nem is lesz sokkal tobb;) Bar nem sok (relativ) az a ~3500 HUF, de ki az, aki vakon kiad ennyit egy felkesz valamiert, 1 evre?!:) Sokan meg a teljes verzioert sem adnanak ennyit:D
Ez csak egy leiras, bemutato volt, nem reklam, nepszerusites, nem buzditok senkit hogy megvegye, mert nem szeretnem hogy meglincseljenek a "kidobott" penzert! :P Igy csak az probalkozzon, akinek van felesleges penze, turelme, ideje, es elegge megszalott hogy minden ilyesmit kiprobaljon:)
Talan majd egy ev mulva, ha esetleg vegleges lesz, es lesz demo, ki lehet majd probalni ertelmes feltetelekkel is;)
Menuk: Nehany menu, funkcio meg nem mukodik. A hatter bugyborekolas a videoban az valami codec gyokerseg:) VGP3 Menuk
Garazs: Erdemes megfigyelni, a jobb- es baloldal kozotti forditott beallitasi kulonbsegeket;) Elvetemult;) VGP3 Garazs
Egy kor Silverstone-ban, visszajatszasbol, kulso belso nezetekben. VGP3 Silverstone
Egy kor Imolaban, realtime vettem fel, hogy lehessen latni az overlay cuccokat (kijelzok, eredmenyek, kozben kapcsolhato gumiinfo, stb.). Motion blur (meg) nincs a jatekban, az a kodolas miatt kerult ra, mivel 50fps-sel vettem fel, es supersampling-olt a Vegas;D VGP3 Imola
Nehany szandekos utkozes, neha latni a fityego szarnyakat es azutan a hatasukat:) VGP3 Damage
Es legyen 2 screenshot, ami inkabb elremiszto lehet egyeseknek, mint kedvcsinalo:DDDD A tobbi a weboldalon.
ezjoez?
Gondolom, egy sort sem olvastal el abbol, amit irtam?!:) De amugy sem jo neked, mert 18 a minimum eletkorhatar a jelentkezeshez:)
Ja, a videokban, a kepeken a kijelzon talalhato TC felirat, a kikapcsolt allapotot jelzi:) Nem tudom miert, ugy nez ki az Olaszoknal minden forditva van:)))
Nem tudom, de mar mashol is lattam ilyet, csak nem tudom hol (talan VGP2?!:DD) Amugy a SETUP/TYRES menu poenos, mert az a piros auto felulrol 3D-s, es latszik ha allitod a kerek dolest, osszetartast, stb;)
Ilyet is lehet, eleg kinlodos;) Silverstone, szaraz, meleg palya (egyelore nincs eso), de full eso gumikkal;)
A hideg gumikkal elindulni, es 1-2 kanyar himestojas-pedal;) Utana gyorsan kopik, es 1 koron belul elmelegszik, elkopik, es a vegen a celegyenesben mar hatso defekt;)))))))
Hát, ez teljesen jónak tûnik ! :) Kicsúszást lehet akkor is fogni ha , nem veszed el ennyire a gázt ( jó , gondolom ez most extra, mert cxsúszott nagyon ...) ?
Lehet;) Ha nagyon tolja az ember, elmelegedett, kicsit kopott gumikkal, akkor sok-sok apro ellenkormany kell folyamatosan, amit a videokban nem nagyon latni, hallani (nem eso gumikkal:P). De friss gumikkal (nem hideg) eleg jol, batran lehet tolni neki. Persze, meg csak v0.64, vagyis van/lesz meg mit rajta barkacsolni;)
Egyébként ez mitõl F1 játék? Az autók kasznia, festése, még csak nem is hasonlít az F1-es autókéra, a mostaniakra különösen nem, és a gumik is slick-ek. Egyedüli hasonlóságot egyedül a nevek terén fedezek fel :) Értem én, hogy nem liszenszelt semmi, de attól, hogy Open Wheel, még nem Forma 1, szerintem. Persze nem kötekedni akarok, csak gondoltam írok ide valamit :)
Uszkve;) Ugyanugy Imolaban, ahogy az rF-es videon volt, sajat stilusban vezetve (nem eroltetve, gyilkolva, inkabb elvezetbol, de azert megprobalva pontosan, temposan, stb:D), ±1 masodperc a kulonbseg a ket program kozott:)
A kulonbseg ott van, hogy mig az rF-ben szinte ugyanolyan koridoket mentem 3-4 korokon keresztul, addig a VGP-ben az elsoben sokkal rosszabbat, utana behoztam, es 2-3 kor utan mar sokkal jobbat (-2 masodperc);) Plusz a VGP-ben tobbet kell gepeszkedni, ketszer nem csinalom meg ugyanazt a kanyart ugyanugy (mondjuk bena is vagyok:D).:)))
- upgraded the drivers' roster to up to 20 cars/drivers - slightly better car 3d shaders for more realistic color rendering - added possibility to change brake balancing from within the car (while driving) - slightly better collision prediction in online races - enforced track checksum control in online races* - added possibility to use a non-linear force mapping to force feedback so that low forces are "boosted" to an higher level - added possibility to increase force feedback strenght over 100%, this saturates force at hi-speed but may give better feedback at low speeds
Szerintem egyedüli vagy ebben az országban, akinek megvan a játék ...:DDDDD
Kipróbáltam a demót és valahogy nem igazán fogott meg, pedig szeretem az F1-et. A kocsi kezelhetõsége valahogy nem az igazi. Ja, és mire mindent betudtam állítani a menüben....
Kicsit hasonloan elvetemult, mint a netKar, 1 emberes "probalkozas":) De ez mar a 3. verzio, vagyis nem annyira maceras mint az elozoek. Raadasul Mac+PC kombo, OpenGl-lel, vagyis az is erdekes dolgokat szul.
Fizikaban, szimulacioban (megvalositas, technika, programozas, szmitasok stb.) amugy a felso reteget kepvideli (LFS, netKar, Papy). De hasolno "massaggal" mint az elozoek kozotti kulonbseg.
Hasonlitani nehez. A grafikaval, efektekkel egyertelmuen nem erdemes foglalkozni (lasd Mac+PC OGL:) De igazabol ez nem F1 (mivel nem lehet hivatalosan), es ami a gumikon is latszik, azt is nehez osszevetni.
De meg erosen betas a cucc (0.78, a demo nem tudom melyik verzio), a keszito szerint is nagyon hianyos. De ha valaki raer egy kicsit, es ha mar van ingyen demo, akkor erdemes egy kicsit piszkalni.
A garazsban szetpiszkalni a beallitasokat (mindent latni es erezni az auton). De van 2 dolog, amire erdmes figyelni: - a kormanyom a folyamatos TC felirat, a kikapcsolt alapotot jelenti:) - a garazsban a jobb- es baloldal beallitasai forditottak. Pl. ha baloldalt -2.5 Camber van akkor az jobb oldalt +2.5, furcsa, de igy jo;)
Erre mondtam, hogy a beállítások macerásak mire belövi meg kiismeri az ember. Abban tényleg jó, hogy mindent érezni az autón ha setupol az ember, de talán épp amiatt hogy ez nem is igazán F1, kicsit olyan öszvér érzetet kelt. A grafika nem lényeg, a fizika a fontos de mivel leginkább rfactor F1 modokkal játszom, azokhoz képest nem olyan jó.
rFactor-t ne nezd, ahoz nem hasonlitsd, az eppen hogy oszver;) Eppen az rF ami szep, latvanyos, hangulatos, de fizikaban, gumiban, FFB-ben erosen hianyos*;) Az LFS/netKar/Papy(NR, iR) vonalhoz hasonlitsd.
* Pont az rF modokra mondtak, hogy "simularkad":) Nem rossz, de a modoknak csak a toredeke hasznalhato, a legnagyobb resze erosen barkacs:)
Igen ez is igaz lehet, rFactor fõleg zártkasztnis kocsikban remekel 8akkor meg már inkább valamelyik simbin játék) mintsem formula modokban. talán lehet hogy amiatt tûnik kevésbé jónak a VGP3 mert megszoktam az rfactor modokat. Viszont az is biztos, hogy a jelenlegi formájában a VGP3 is csak a vérfanatikusoknak ér meg pénzt, a demot érdemes megnézni, meg majd visszanézni rá egy év múlva, hogy hol tart a cucc.
"VGP3 is an amazing sim even in its current stage of development.
The car and especially the tyre physics are one of the best i’ve seen in an open wheel simulation. On par or little bit more advanced than NetKar Pro, much more advanced than any ISI Gmotor based sim, IMO. The FFB reminds me of NetKar Pro or LFS, but more informative. You can even feel the vibrations from flatspotted tyres! For a better FFB feeling in the low speed corners, you can reduce the FF Linearity slider, BTW.
The AI is very good and puts up a good fight. It reminds me of GP4 excellent AI, and its better than GTREvo, IMO. Graphics are good (not best, but good). If you force antialiasing and anisotropic filtering from the graphic card control panel, VGP3 looks on par with GTREvo, IMO. Currently in development are changeable weather effects and full car damage AFAIK.
The best thing its open for modding, as rFactor. They even released a track editing tool TrackDesigner3.
AutoSimSport has very good review of VGP3 in vol.4 iss.4."
Feltoltottek mashova a DEMO-t, igy most mar normalisan le lehet szedni. Aki eddig nem probaltta, szerintem nezze meg:P VGP3 DEMO v0.78
Jó a cucc, csak kicsit gyors nekem a tempo, el vagyok szokva az ilyen autóktól ! :)
Replay meg törés nincs a demoban ?
Igen, itt egy kicsit jobb a sebessegerzet;) - A kormanyt jol allitsd be, FFB plusz a garazsban a kormanmyszog, mert eleg valtozatos;) - A garazsban ki tudod kapcsolni a kiprorgesgatlot az Elektronika resznel. Ha folyamatosan vilagit a TC a kormanyon, akkor be vankapcsolva;) - Allitgatsd az autot, cserelj gumikat, teljesen jo a gumifizika! - Replay: P betu. Optionsben nezd meg a tobbit, van nehany billentyu. - Tores meg nincs hivatalosan, de be lehet kapcsolni: ..\Config\opzioni.config: SIMULATION: 1 1
igaz mar irtam, de a garazsban figyelj oda, mert jobb- es baloldal forditva van;) De erdemes tesztelni (foleg a hatareseteket:P), mert latni is a valtozast es erezni is rendesen:)
Teszteld a gumitipusokat, kozben latni a kepernyon (talan * vagy G vagy egerkattintas) kopast, melegedest, folyamatosan erezni a kulonbseget. Probald ki az eso gumit:)))
Ez most az OpenGL miatt ilyen gyors vagy csak/és nagyon jól megírt motor ? Marha gyors nálam a P4-esen is , még sok autóval is !
Ez ilyen ilyen jol megirt program! Raadasul multiplatform (PC+Mac). O meg tud programozni, nem a "programmal epitsunk programot" stilus:)
A teljes program, autok es palyak nelkul 40Mbyte;) Sot az 1 darab EXE, ami futtatja a programot (semmi kulon DLL, plugin meg csicsa) 800 kByte (kilobyte)! :)
Es tud mindent ami kell (arnyekok, tukrozodes stb.). Ja es meg a VertexBuffer nincs is engedelyezve, ami meg gyorsitana rajta egy keveset;DDD
Amugy zsir profi a fizika:) Mar evekkel ezelo hasonlo volt mint az LFS/nK/Papy. Felfuggesztesben, FFB-ben, gumiban, FlatSpots-ban stb. Raadasul uj a gumi is, teljesen flexi, dinamikus, stb. Hasonloan mint az LFS-ben, csak itt nem latszik (mert minek:P).
De a legjobb poen az AI:) Az elozoben is jo volt, de itt nagyon faszan tanul:)
Probabol mozgasd at valahova a Circuiti/"palyaneve"/config mappabol a ia_formula.config es a ia_formula_b.config (ha van) file-okat. Indits egy versenyt. Mindenki ott marad ahol van. Menj egy kort a palyan, jo lassan, idetlenul, cikazva stb. A kovetkezo korben elindulnak, es figyelembe veve a palyat, az utvonaladat stb. frankon korbe mennek. Aztan korrol-korre javulnak:D
Meg csak 0.87 Beta:) Modolhato, lesz hozza mas is. Hivatalosan is van lehetoseg barmilyen auto beepitesere (nem csak openwheel), talan/elvileg lesz is (a fomenuben van sorozat valto).
A palyaeditort mar kiadta. De sajnos, mivel multiplatfor, kicsit macerasabb mint az rF:)
Hát de ha modolható, mégha bonyolult is, akkor egy ligának akár érdemes vele kezdeni valamit. Mivel ez egy személy, akár meg is kereshetem az arcot, hogy adjon nekem mondjuk 20db licenszet olcsóért. Na jó elõbb kipróbálom :)
A palyakeszito mar megjelent hozza (hivatalosan), eleg jo, egyedi. Az autokat is lehet piszkalni (szoveges file az egesz, csak egyelore Olasz:) Modelt meg nem lehet berakni, de valszeg lesz azis.
The first beta of ObjectConverter is now available from the Download section for VGP3!
The ObjectConverter utility can be used to convert 3d objects and models from popular 3d formats (currently 3ds and lwo objects supported) to the VGP3 internal format. ObjectConverter is the natural companion of TrackDesigner3, enabling the track editor tool to import external objects allowing for rich content creation in the development of new tracks, but it can be used as a standalone application to change any existing VGP3 3d shape such as cars or helmets. Így már lehet az autómodelleket is piszkálni:)
Igazabol profi szim lehetne, nagyon jo a palyaszerkesztoje, most mar modolhato is rendesen, de hat kinek van erre is ideje?!:)
Csak lesz aki lát majd benne fantáziát. A modellezéssel minden esetre nem kell majd túl sok idõt tölteni, kiindulva abból, hogy mennyi modell létezik pl. az rFactorhoz, és, hogy ezeket lehet importálni, exportálni, stb. Igaz ehhez a részéhez a dolognak annyira nem értek, de biztos egyszerûbb, mint nulláról kezdeni.
Nos kipróbáltam én is DEMO-t, és azt kell mondanom tetszetõs. Én grafikailag kevesebbre számítottam, de szerencsére pozitívan csalódtam. Na jó a pálya, aszfaltcsík melletti dolgok, lehetnének kidolgozottabbak, szebben textúrázva, stb., de összességében nem rossz. Ami a fõ, pedig a fizika, ami szerintem nagyon élvezhetõ. Lehûlt gumikkal, TC nélkül pedig, egyenesen embert próbáló :D Ha jól tudom akkor akarnak esõt is rakni a játékba, azt hogy dinamikusan változó lesz e az idõjárás vagy sem azt nem tudom. Ha nagyobb community alakulna ki a játék körül, biztos születnének említésre méltó alkotások.
Lassan fejlesztgetik, lesz benne minden (elvileg). A "DevKit megjelent, mar csak emberek kellenenek, es lenne hozza palya is boven;) A fizika szerintem teljesen OK - nem most kezdte:) -, bar mas mint a tobbi (igazabol nincs ket egyforma:P), de nem rossz, vannak benne jo dolgok.
Igaz, hogy nem valami szep, de legalabb jo gyors (es persze multiplatform - PC/MAC). De van offline es eleg jo az AI (a palyakat valoban maguktol tanuljak:) Erdemes kiprobalni: a \Circuiti\"palya_neve"\Config konyvtarbol kitorolni az ia_*.* kezdetu cuccokat, aztan menni versenyre offline:) Persze, elotte erdemes archivalni!
Megjelent a 0.80 Alpha verzio, nehany ujdonsaggal, frissitessel: - konnyebb MOD-olhatosag - jobb shaderek - postprocess effektek - optimalizalas
Megjelent a Formula Fantasy 2009 MOD is: - F1 stilusu autok - 16 pilota, 8 csapat, 2 fele kasztni - mukodo KERS - Engine Mapping, reszletesebb beallitasok, fordulatok, osszehangolt KERS mukodessel - J-Damper (F1 Renault style:P)
De ott nem enged választani a felsõ 3 gomb közül, csak a mouse-t tudom konfigolni és ott a kanyarodást nem, csak az összes többit. Vagy nagyon béna vagyok :D
Milyen kormanyod van?! Elvileg ha ha latja, aktivnak kellene lennie a Joystick resznek.