nagy szívás most ez a máv-botrány... hál istennek nincs autóm, de ha lenne, tuti nem ilyen "nóném" cégnél biztosítottam volna, hanem valami piacvezetõ, elterjedt cégnél :P
Ez csak pénzkérdés. Én pl. úgy éreztem, hogy a különbözetet inkább elköltöm másra. És összességében így is sokkal többet nyertam a MÁV-val, mint amit vesztettem. Két másik érv is a MÁV mellett szólt: 1., egyesületi biztosító (ami azt jelenti, hogy az esetleges profitot díjcsökkentésre kell fordítani, nem viszi ki ez nyugati üzletember az országból 2., magyar tulajdonú (mivel ugye a tagok a tulajdonosok az egyesületi formából következõen).
A negyedik dolog meg az, hogy mi, tagok nem szívtunk olyan nagyot, persze buktunk kisebb-nagyobb összegeket, de az átkötés mindenféle probléma nélkül megy. Szerintem inkább az érezheti kellemetlenül magát, aki az elmúlt 5-10 évben is az egyik piacvezetõnél volt ahelyett, hogy egy olcsóbb biztosítóhoz kötött volna.
Az egyesületi biztosítókkal nincs semmi baj, ez a rendszer Nyugat-Európában kitûnõen mûködik, ahol az emberek nem szédülnek meg az Allianz vagy a Generali nevétõl. Ott van eszük, és inkább fizetnek kevesebbet ugyanazért. Az Autó2-ben azt írták, hogy Franciaországban a piac 35-45%-át birtokolják az egyesületi biztosítók. A MÁV is jól mûködött, amíg nem nyírta ki a vezetõség és a PSZÁF. A TIR és a KÖBE mellesleg még most is jól mûködik.
A magyar tulajdon pedig lehet, hogy nem kedvez a megbízhatóságnak, de én azért azt gondolom, hogyha sikeres országot akarunk, akkor bizonyos mértékben elõnyben kell részesíteni a magyar cégeket, akár termékekrõl, akár szolgáltatásokról van szó.
Na netrisk most kuldott maileket hogy megkötötték az új biztosításaim, azért nem kapkodták el, de a lényeg hogy 15-e elõtt megvan. + halasztott díjfizetés majd 1x jön a csekk. (remélem:))
Tényleg nem gyorsak, nálam a biztositas.hu-n még aznap írtak. Csekk nem jött, pedig az Allianztól már igényeltem a neten egy zöldkártyát külföldi utazáshoz. Remélem, már postára adták.
"Persze, végülis van abban ráció, hogy 10x annyit fizess ugyanazért a szolgáltatásért :)"
Közel sem 10x annyit, sõt! a legtöbb esetben alig-alig többet. Másrészt közel sem ugyanaz a szolgáltatás: Allianznál van aktív kárrendezés, évi 20eHUF assistans szolgáltatás, normális szerzõdött partnerek, gördülékeny ügyintézés (a legtöbb esetben), és értelmes ügyfélszolgálat (bár ez utóbbi nem tökéletes, de legalább van, nem úgy, mint a kicsiknél vagy éppen a Genertelnél).
Azért nagy tévhiteink ne legyenek, tuti hogy jövõre jön a következõ olcsóbiztosító a soron, akit a nagyok így vagy úgy de tönkretesznek. Nem jó nekik az olcsó konkurencia.
"A magyar tulajdon pedig lehet, hogy nem kedvez a megbízhatóságnak, de én azért azt gondolom, hogyha sikeres országot akarunk, akkor bizonyos mértékben elõnyben kell részesíteni a magyar cégeket"
Hány magyar cég volt a biztosító piacon? Hány csõdölt be? Így hogy részesítsem elõnybe? Miért van az országba korrupció, pénzmosás? Elõször nekik kéne változtatni úgy gondolom, nem Nekünk elõnybe részesíteni. Így el is hiszem, hogy Franciaországba mûködik az egyesület változat. Ott nincs mondjuk ilyen kulturális, történelmi öröklés, amitõl más az emberek mentalitása kedves országunkban.
No ez mondjuk pont nem a nagyokon múlott, a vezetõk lopták szét a pénzt. Nyilván minden cég tör a piacvezetõ pozícióra, de jó esetben ez azt jelenti, hogy minél olcsóbban minél jobb szolgáltatásokkal igyekszik megnyerni az ügyfeleket. Rossz esetben csalit dob az emberek közé, és arra használja, hogy néhányan jól járjanak.
kötöttem TIR-nél. szarok rá, ha ez is megszünik váltok megint
Hát nem tudom, elég sokba kerül így is egy autó fenntartása, a biztosítás már csak egy kicsit dob rajta. ÉS nem, biztos hogy nem nyújt azonos szolgáltatást egy piacvezetõ biztosító és egy olyan mint az egykori MÁV.
Nem biztos, de az sem biztos, hogy nem esik a fejemre egy tégla, ha kilépek az ajtón:) Én azért azt mondom, hogy a minõségért hajlandó vagyok többet fizetni. Ha másért nem, azért, mert egy nemzetközi cég nem fog csõdbe menni. Ha MÁV-os lennék, most nem tudnám, hogy mi lenne, ha valami hülyeséget csinálnék. Nem szeretem az ilyen bizonytalan helyzeteket:) Inkább a megbízhatóság!
Nincs bizonytalan helyzet. AKi nem hülye, az már múlt hét elõtti hét PÉNTEKEN megkötötte az új szerzõdéseit.
Ez az, ami valszeg a mávos vezetõkben nem tudatosult :D Biztosító, tehát felelõsséget vállal. Hát mit ne mondjak, a pénz elrakásáért fognak most felelni. :D:D
Mégis 3-4-szer annyian vannak, akik még nem kötöttek újat, mint akik már igen. Mondjuk nem értem én sem, hogy mire várnak. Nem hinném, hogy pénteken éjfélig nyitva lesznek az irodák, a feltételeken meg nem változtathat senki novemberig.
Nem vagyok benne biztos, de most nagyon nyomulnak az online szerzõdéskötéssel, lehet ez adja azt a tudatot az embereknek, hogy nyugi, a számítógép megvár.... De aztán ki tudja. :D
Hát az meg, de igazából már most sincsenek biztosítva a MÁV-osok. Uis, ha valami történik péntekig, akkor is csak a kárigénylista végére kerül a dolog, és várhatóan nem lesz mibõl kifizetni a kárt. Akkor meg ki tudja, mit tesznek a vétlen károsultak. Ezért sem biztos, hogy annyira irreleváns, h hová mész. Van olyan cég, ahol szerintem gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy ilyen helyzetbe kerülj.
Talán azért, mert sokan csak ezen a héten kapták meg a hivatalos értesítõt a MÁV-tól, hogy váltaniuk kell. Nem mindenki netezik, hogy egybõl képben legyen.
Híradót vagy rádiót mondjuk lehet nézni/hallgatni. :) Én már váltottam, hú de jó nekem! Remélem az a 150 ezer ember nem fog balesetet szenvedni, mert különben nekik kell megtéríteni a kárt, az pedig nem kis összeg.
Találtam egy szösszenetet a kialakult versenyrõl:
"A Netrisk.hu internetes alkusz portál keddi tájékoztatása szerint a cég segítségével 40 ezer ember váltott. A választható 14 biztosítótársaság között az erõsorrend érdemben nem változott: a Genertel és a K&H Biztosító részesedése egyaránt 20 százalék feletti az új kötésekbõl, de a biztosítási egyesületek is jól szerepelnek, a KÖBE változatlanul a kalkulációk több mint 10 százalékából kerül ki gyõztesen, míg a piacvezetõ Allianzot az ügyfelek hét, a Generalit négy százaléka választja."
Ez a 40 ezres adat már csak azért is sántít, mert ez aznapi adat, hogy az értesítõket megkapták az emberek. Én úgy tartom logikusnak, hogy ezután jön a roham. Majd a határidõ lejártakor lesz érdekes, hogy hányan nem váltottak...
Azért úgy látom, a többség marad az olcsóbbak mellett, ami persze nem annyira meglepõ, eddig is a legolcsóbbnál voltak. Nem tudom, engem elriasztott volna ez az eset biztos, de szerencsére én egy nagy céget választottam.
Inkább kockáztat a nép, persze már a máv is elég kockázatos választás volt, talán a mostaniak már meg se kottyannak. Sztem itt nem lehet arról szó, hogy nem telik drágábbra, mert akinek nem telik, nem jár autóval.
Ez sajnos nem igaz, az autó egy hatalmas presztízsdolog. Ha van, vagy valaki, akkor is, ha nem futná rá. De ha már van, akkor legyen egy normális biztosításra is mindannyiunk érdekében.
Szerintem itt arról van szó, hogy az emberek (ahogy pl. én is) figyelnek a pénzre, és ahogy R0zs0mák kolléga mondja, nem fizetnek olyan szolgáltatásért, amire nincs szükségük. Nekem pl. ahhoz, hogy a betétlapokat osztogassam, nem kell sem aktív kárrendezés, sem sok ügyfélszolgálati iroda.
Az apróbetûs rész csak egy dolog, de látom, hogy tényleg kevésbé érdekel, hogy mi van a vétlen károsulttal. Pedig, ha Te lennél az (ne legyél), Te is örülnél, ha a károkozónak biztos hátterû biztosítója lenne. A nem normális biztosítás az, amelyik csak nevében vállalja a felelõsséget, igazából nem tudja, mert lopják a pénzt.
Én nem oktatni akarlak, csak megírom a véleményem. Meg reklámozni se akarok, elég annyi, h nekem például a nemzetközi háttér fontos, ahogy az is, hogy igazi céggel legyen dolgom, de egyesülettel.
A nemzetközi háttérrõl annyit, hogy osztrák allianzos letolatta a lökömet pár éve, és 4 hónap telt el mire a szaros 80k-t kifizette a magyar allianz. Pedig egyértelmû volt az eset, az ipse el is ismerte, minden papir rendben volt. Csak ment a kamuzás keresztbe hosszába, hogy ezt nem kapták meg, arra várnak, ez kéne az kéne, azt amikor mindenrõl kiderült hogy rég be van adva, csak hebegett habogott az ügyintézõ. Now what.
Én meg apósom KÖBE-s kocsijával húztam le egy kocsi lökhárítójáról a festéket, törés nem volt. Gondoltam, kifizetem majd a kárt, h ne húzzák le az öreg bónuszát, erre 9 hónap alatt "szültek" egy 600.000 Ft-os kárt. Meggondoltam magam. Lehet, hogy ilyenek miatt ment csõdbe a MÁV is?
Pontosan. A sok kecsege biztosítási csaló miatt, meg a "szerzõdött" kamuszervízek miatt van ez. Náluk egy jobboldai tükör csere félmila felett mozog, amennyiért én komplett kocsit veszek. :D
Sajnos nem volt nálam semmi, amivel fotózhattam volna, és a baj, hogy inkább a saját ablaktörlõjüket törték le, hogy nagyobb kárt jelenthessenek be. De inkább a kárbecslõjükkel játszották le a dolgot, ami viszont tudtommal nem fordult elõ, amikor a saját kocsim tükrébe felejtettem el belenézni. Beszéltem a károsulttal, és azt mondta, rendben mentek a dolgok.
"Nekem pl. ahhoz, hogy a betétlapokat osztogassam, nem kell sem aktív kárrendezés"
Látszik, hogy lövésed sincs a dologról. Az aktív kárrendezés pont az olyanoktól véd meg, mint te, aki csak a betétlapokat osztogatja az olcsóbiztosítónál. Ha egy ilyen megtör egy aktív kárrendezésest, akkor a vétlen fél biztosítója fizeti a javítást, majd behajtja az olcsó biztosítódon. Tehát megvéd fél év rohangálástól. Lásd Borg példáját. Nem baj, rohangáljatok csak!
Nem tudom, honnan veszed, hogy lövésem sincs a dologról. Egyrészt nem kértem tõled oktatást, másrészt nagyon jól tudom, hogy mi az az aktív kárrendezés. És még nekem róttad fel, hogy személyeskedem. Szívbõl kívánom neked, hogy elintézzen egy MÁV-os, mert amilyen kellemetlen vitapartner vagy, szerintem megérdemelnéd.
Valszeg biztosítónál dolgozik...valami nagyobb fajtánál...
Szerintem neked kb lövésed sincs hogy megy egy kár rendezés. Engem egy komoly cég által biztosított tört össze a kárkifizetés kb 3 hónap volt úgy hogy elõre kifizettem mindent mert kellett az autó. Olyan helyre vittem ahol kapásból perelnek ha nem fizetne valamiért a vétkes biztosítója. Egyszóval profi helyre vittem ahol a szart is kiperelik ha kell a köcsög biztosítóból (akármelyikbõl).
Mert mindegyik azon van hogy a kárt elszenvedõt éppen hogy vagy kárérték alatt kifizessék és viszlát. aktív kárrendezés meg a többi hablaty persze hogyne, fõlleg ha van egy 10+ éves autód amihez egy lökös 75.000 újonnan bontva meg nagyon nincs.
"Engem egy komoly cég által biztosított tört össze" Az aktív kárrendezés nem arról szól, hogy a vétkes fél "komoly" biztosítója elõre fizet neked. Hogy akkor mirõl? De hiszen azt már leírtam...
"Nem tudom, honnan veszed, hogy lövésem sincs a dologról." Itt a fórumon ez csakis a leírt hozzászólásaidból derülhetett ki.
"Egyrészt nem kértem tõled oktatást," Hja, nem kérsz, de szívesen adsz másoknak, azt látom.
"És még nekem róttad fel, hogy személyeskedem." Nem róttam fel, csupán megjegyeztem, ráadásul akkor erõsen tagadtad, hogy ezt tetted volna.
"Szívbõl kívánom neked, hogy elintézzen egy MÁV-os," Nem vagyok babonás, nem hiszek a rontásban.
"mert amilyen kellemetlen vitapartner vagy, szerintem megérdemelnéd." Milyen egy kellemes vitapartner számodra? Ugyanazt mondja, mint te? Partnernek partner az olyan, de vitapartnernek nem nevezném.
Még én sem küldtem vissza minden papírt, el kell mennem egy anyakönyvi kivonatért...fakkom, elsõ válasz email olyan kisbetûkkel volt írva, hogy elsiklottam felette...faszom...
És amúgy ha ki is csúsznak a határidõbõl az se gáz, a B/M besorolás marad, csak nem közlekedhetnek...
Hogyhogy ilyen papírok kellenek neked? Tõlem csak egy alkuszi megbízást kérek, amit visszaküldtem. Utána pár órán belül jött egy igazolás, hogy megkötöttem a biztosítást, és 30 napig ezzel közlekedhetek. (Amíg nem jön a csekk)
Tudom, azért mondtam... :P Na de komolyan, ki kockáztatná, hogy kivonják a forgalomból a kocsiját..?
Én már megkötöttem az Allianznál, de lehet nem kellet volna :D, mert akkor káoszolhatnék az autópályán. Mikor bukok le? Mikor igazoltatnak? Szeretem a kihívásokat!
hallottam olyant, hogy most van a nyaralás szezon meg ilyenek, nem kapják meg az értesítést... nade vajon mi a telefon, az internet meg a sötöbö. de most komolyan, a mai világban már csak az nem értesül aki nem akar