"munkába menet elõveszem a metrón és játszok egy fél órát"
Ez a kulcs. Sztem erre akár a DS, PSP, PDA és Iphone alkalmas. Ami gond az nem a méret, hanem a kétkezességük. (Egyikkel sem tudsz egy kézzel kapaszkodni, a másikkal nyomkodni. Szóval ha állsz, akkor marad a mobil+java. Egyébként ülve bármelyik jó. )
A mostani korai Iphone játékok, és a DS, PSP játékok, de még a PDA-s Skyforce is pontosan a "suliba menet tolok egy pályát" feeling jegyében készültek. Egyébként meg John is egy Steve bérenc: tesz egy-két geek-lázító kijelentést, és mindenki már megint a szifon körül tobzódik.
napõ híre: A Sonyi bejelentette, hogy a következõ generációs Sony PSP már John Carmack ölõ lesz. .P
Én kicsit elfogult vagyok mert PSP felhasználó vagyok. Másodsorban telefonokat adok el úgy hogy ismerem a iphonet. Szerintem túlzó azt állítani, hogy egy multimédiára kitalált telefon készülék feltudja venni a versenyt egy olyan eszközzel ami kimondottan játékra lett kifejlesztvemint a procija mint a grafikus chip szetje(mellesleg akár telefonálni is lehet vele). nincs olyan lehetõség "szerintem" hogy gyõz egyik vagy másik hisz van a mobil és van a játékgép, nem? Talán az új generációaki most nõ fel már nem kell a mozgó alkatrészes kontroller de nekem még igen. :P
Játékra a PSP a csúcs
Csak azért, mert több "megaflopsot tud" egyértelmûen jobb?
Nekem a PSP tetszik, viszont baszott nagy. Nem a mindennapi "munkába menet elõveszem a metrón és játszok egy fél órát" felhasználásra lett kitalálva, hanem mondjuk sátorozáskor vagy horgászáshoz, amikor úgyis sok cuccot pakolsz össze, bedobod a hátizsákba mert elfér. De arra meg már inkább egy MSI Windet vagy más hasonló subnotit vennék.
Ha valaki kiadna egy PDA méretû, 3,5-ös VGA kijelzõvel szerelt jétékkonzol-telefont, arra befizetnék. Addig meg elvagyok a PDA-val, aminek az oldalsó funkciógombjai és a 4 irányú navi gomb tökéletes Nintendo-életérzést biztosítanak, a SNES játékokkal remekül el lehet lenni, és mégis csak ugyanaz a gép tömi a zsebem amin telefonálok, netezek, navigálok vagy zenét hallgatok.
Én már alig várom a hazai iPhone megjelenést megyek és tárazok egyet, és majd elválik hogy átveszie PSP helyét nálam. A PSP-met imádom annak ellenére, hogy nagyon nagyon ritkán játszom. Én zenehallgatásra, pdf olvasásra használom elsõdlegesen, arra nagyon jól bevállt.
"Amúgy örülök az iPhone 3G megjelenésének, mert a sima iPhone baromi száni volt... a 3G viszont azt kell mondjam, hogy jelenleg a világ legsokoldalúbb készüléke,"
Vicces ezt olvasni, amikor az elsõ iPhone teljesen ugyan azt tudja mint az új egy SW frissítés után, leszámítva a 3G-t és a GPS-t :)
Egyébkét meg nem dõreség összehasonlítani õket, mert van piaci átfedése a két készüléknek. A játékot és telefonálást leszámítva mindkettõ kiváló multimédia-eszköz, mindkettõn jól lehet filmet nézni, zenét hallgatni és netezni. Namost aki ezidáig ilyen készüléket keresett (és nem HC gamer) annak kézenfekvõ volt a PSP, most viszont ott van az iPhone egy elég erõs alternatívaként.
Tudod milyen cefet jó érzés, hogy egy kis készülék nálad van, ami mindenre jó! Nekem is van digi fénygépem, gps-em, mp3 lejátszóm, notim, PDA-m, de a n82 óta egyiket sem hurcolászom magammal!
Ja és WLAN is van, állandóan a neten lógok urban környezetben :-)
Hát nem tom! Kb 15-ért mérnek egy kis fényképezõt, ami már megveri a legjobb fényképezõs telót is, szal nem bizti, hogy ez annyira hiányzik az embereknek. Persze ha már benne van, nehogy kiszedjék belõle!!!;)
Lesz DS-re is, pedig a grafikus teljesítménye sehol sincs a PSP-hez vagy az iPhone-hoz képest.
Amúgy örülök az iPhone 3G megjelenésének, mert a sima iPhone baromi száni volt... a 3G viszont azt kell mondjam, hogy jelenleg a világ legsokoldalúbb készüléke, csak a szar 2 Megapixeles kamera piszkálja a csõrömet.
Így én azt mondanám, hogy az érintõképernyõ és a nagyobb CPU teljesítmény miatt az iPhone 3G áll a dobogó legfelsõ fokán, de a Nokia N82 fél lábbal ott áll közvetlenül mögötte /5 MP Carl Zeiss, Xenon vaku, 3G, GPS, TV-out, gyors CPU, jó 3D teljesítmény, etc./
Ebbõl láccik, hogy ez mind valójában nem szakmai, hanem marketing szöveg.
Pl ugye a PS3 BD meghajtójából kifolyólag szebb textúrákat tudnak a RAGE PS-es verziójába rakni. Legalább is a tudomány mai állása szerint. De miért is jön elõ ez a különbség? Mert a M$ a soklemezes játékokat próbálja elkerülni, mégpedig úgy hogy a soklemeznél növekszik a M$ részesedése a játékból, a kiadóé/fejlesztõé meg evidens módon csökken. Ezért nem csinálják az X verziót 3 lemezesre, hanem csak kettõre! Nem mintha az a 100 forint plusz a M$-nek valamit is jelentene egy DVD lemez legyártása esetén, csak utálja hogy cikizik miatta, Carmac meg utálja, hogy nem kap annyi pénzt, és nem tud még egy Ferrarit venni a gyûjteményébe, vagy még egy rakétát építeni valami olyan versenyre, aminél ha gyõz is, akkor is a költségek töredékét nyeri csak meg.
PSP CPU: 2,8 gigaflop és 38 millió poligon per sec Iphone CPU: 300 megaflop és 2 millió poligon per sec Játékra a PSP a csúcs
Egyébként elég nagy dõreség összahsonlátani egy konzolt, meg egy telefont. Ami közös, hogy van bennük akkumulátor, meg színes kijelzõ.
én igazából nemnagyon játszom lovoldozos játékokat, most tettem fel a FEAR-t kiváncsiságbol, az elején tetszett, hogy a szivbajt hozza rám, de már olyan bonyolult és annyira ellehet egyes pályákon tévedni hogy lehetetlen játszani.
a kamerával vezérelt golyó vagy a szúnyog lövészet elég régóta megvan symbianra, mondhatni nagy ötlet volt portolni :-)
Nem véletlenül fog megjelenni a Spore is iPhonera....
Érdemes egyébként elolvasni az eredeti interjút, mert sokkal több infó van benne mint a fent olvasható fordításban.
Pl Carmack azt is mondja, hogy a Doom4 multiplayer részénél a Quake Live alapkoncepcióját akarják követni. Szal meg van rá az esély hogy a D4 multija ingyenes lesz mindenkinek (cserébe a pályákon elhelyezett reklámokért)
Na igen FPS-ben elkülöníthetõ a 2 nagy áramlat, ma csak elvétve jön olyan gáme mint az UT3, ahol szintén nem a nagy taktikázás, kasztok szerint leosztott feladatok végrehajtása a lényeg, hanem a hihetetlenül felfokozott ritmusú hentelés, márpedig elég sok embernek pont ez jön be.
Pontosan, és ez volt az egyik legnagyobb elõnye a D3-nak SZVSZ. Ha valaki csak végig akarta hentelni a játékot annak nem volt kötelezõ beleolvasni a PDA-kba (max 1-2 kódért), ha valaki viszont jobban el akart rejleni a történetben annak rengeteg háttérinfó állt rendelkezésre az emailekbõl és voicelogokból.
Mellesleg nem kell azért Carmack minden szavát képszpénznek venni, sok-sok évnek kell még eltelnie, mire egy telefonnak szánt eszköz valamilyen szinten komolyabb játékokra is alkalmas lesz...
Ez, ami írtál, multira igaz. De egy single FPS ne egy százas szög bonyolultságával bírjon már! Semmi értelme nincs single-ben egy jó szori nélkül botokra lövöldözni (hacsak nem a Serious Sam-rõl van szó :)) A "divatos bújócskázás" pedig nekem jobban bejön, mert nem szeretem az agyatlan rambós játékokat.
"..., vagy egy Doom sztorinál mélyebb kidolgozottság állna az egyjátékos mód mögött."
Hát a régi DOOM-ok sztoria (ha volt-e egyáltalán olyanjuk) tényleg elég gyengék. A DOOM3-é kb. közepes, viszont a háttértörténete, a PDA-s kis részletek viszont hihetetlenül kidolgozottak, tényleg azt az érzést adják, hogy bizony volt itt élet bõven, meg azt is leírják, hogy hogyan jutottak oda szép lassan. Persze ehez el is kell olvasni az e-maileket figyelmesen, meghalgatni a hagfeljegyzéseket nem csak a szám kombinációig és megnézni néhány videót.
Nem mindenki a sztoriért játszik FPS-t. Lehet, hogy a Q4 története egyszerû volt, de szerintem pont megfelelõ. Kevés egyszerû, de jól használható fegyver és folyamatos rohanás. Nekem ez sokkal szórakoztatóbb mint a ma divatos bújkálós FPS. A quake arenát pedig a mai napig az egyik legjobb multiplayer fps-nek tartom, bár már régen játszottam vele és akkor sem számítottam egy nagy játékosnak. Ha valaki nagy sztorira vágyik, olvasson könyvet:)
ez is egy jól felfújt cikk, kicsit olyan nesze semmi a dolog... állít valamit majd aztán lehúzza, hogy mégse... ájfónra vannak értelmes játékok???
Azért a végén elmondja a frankót, az Apple vezetése nem érdeklõdik igazán a játékok iránt és ez nagyban meghatározza azt, hogy tényleg játékplatformmá válik-e az Iphone.
Másrészt a PS3-mal kapcsolatban kb ugyan azt mondja mint a Valve fõmágusa, csak sokkal kultúráltabban. Gyak a rendszer speciális architektúrája miatt, abszolút nem tekintik elsõdleges platformnak. Szerintem az a PS3 legnagyobb gondja sok fejlesztõnek, hogy Japó gyártmány, csak ezt politikailag nem korrekt kimondani.
Ráadásul szegény Id nem sok sikert tud felmutatni az utóbbi években, bár a Rage mögött álló engine elég bíztató, de soha nem csináltak még csak olyan játékot sem, ahol egy sima CFT-nél nagyobb csapatjátékra lenne szükség, vagy egy Doom sztorinál mélyebb kidolgozottság állna az egyjátékos mód mögött.
hogy az iPhone lenyomja a PSPt jó vicc, nem tom honnan szedhette ezt Carmack. Ez olyan mintha a PC veszélyes lenne a konzolbusinessre. hiába van az iPhoneba kakaó, ha egyszerûen input annyira nem kényelmes mint PSPn. Persze lehet használni a mozgásérzékelést, de ez szvsz kevés. Lehetne jó gamer mobilokat gyártani, és nem is teljesítmény kell hozzá. Java adott, és a grafika nem minden, fõleg marokkonzolnál. De ha az irányítás körülményes hazavágja a feelinges. Olyan mobil kellene, aminek csúsztatható a teteje, a tetején van Dpad, meg 2v4 gomb, egyik oldalán a 2 flippergomb. A tetején levõ gombok meg menüvezérlésre is használhatók(ergo a hagyományos beviteli billentyûkhöz csak akkor nyúlnánk ha betût vagy számot akarnánk bevinni)
kit érdekel mit mond ez a ... úgy is a szoni nagy fehér cápája marcangolja szét a májkroszoft órjásbálnáját
"Strukturális okai vannak, hogy a DS-re nem veszélyes"
Naaa... az csak egy nagyon picit csak Carmack bátyó. Valójában a DS-re iszonyat szórakoztató és tartalmas játékok jönnek. Ez a DS titka.