Egy repülõgép nem másik öt-tíz társával repül egy sávban. A figyelmet jobban eltereli ha percenként figyelmeztetik.
A baj csak annyi, hogy az autógyártók minden ilyen úgymond extráért több százezreket szeretnének kicsikarni az ügyfelektõl. Pld. egy normál esetben 30 ezer forintba kerülõ navigációért 600 ezer forintot szeretnének. De mondhatnám a pollenszûrõ példáját, amelynek gyári költsége kb. 500 Ft., de a márkaszerviz a kb. 3 perces beszereléssel együtt 5000 forintért cseréli.
Ilyen mar letezik. Felismeri a vezeto szemeinek helyet, majd ha azok tul hosszu ideig tartozkodnak lecsukodva (keszul elaludni), akkor hangjelzessel figyelmeztet. Ha ez nem valik be, akkor megallitja az autot.
A fenti technologiak tobbsegeben az a jo, hogy nem igenyelnek igazi hardveres fejlesztest, mivel a letobb csak a meglevo szoftveres vezerlorendszerek kiegeszitese. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ujonnan gyartott autok eseten a beepitesuk nem jar koltseggel, tehat elvileg az osszes elektronikaval rendelkezo uj autoba bekerulhetnek.
Elalvó autósok ellen is tehetnének be riasztót. Pl. ha nagyobb (40-50+) sebességénél gyengén vagy abszolút nem érzékelhetõen markolja a kormányt, vagy valami hasonlót. (esetleg 1 másodpercnél vagy valamilyen átmeneti intervallumnál tovább, ha ilyen van. persze minél nagyobb sebesség, annál rövidebb idõ) Talán kevesebb lenne ettõl is a baleset.