Kérlek ne keverd össze az amatõr fotóst az egyszerû emlékkép kattintgatókkal! A profi az, aki pénzért jó mesteremberként képeket gyárt. Az amatõr saját örömére fotózik. Értsd ez alatt azt, hogy megkeresi a témát, megkomponálja a képet és törekszik arra, hogy a kész fotónak mondanivalója is legyen. A harmadik kategória pedig az, aki ész és válogatás nélkül kattintgat mindenre ami mozog, vagy ami nem.
Könyörgöm! Megnéztétek, hogy milyen gépekrõl van szó? Ezeket a zsebgépeket nem fotózásra, hanem bulin készített emlékképek gyártására és kattintgatós turistáknak készítették. A gépek szolgáltatása is ehhez igazodik. Aki valóban fotózni akar, nem ilyet fog venni.
Azonban van olyan amit az amatõrnek is pontosan úgy kell csinálni mint a profinak. Vannak alapvetõ fogások amikben nem lehet különbség. A baromságokat fikázni kell az arcfelismerés meg a mosoly baromság, nagy baromság. Nem írom le miért mert ahhoz alapvetõ dolgokat még egy amatõrnek is meg kell tanulni.
Van ugye, a profi fotós, meg az amatõr. Az amatõr azt szeretné, hogy könnyen készítsen elfogadható képeket. Ne kelljen állítgatni, az legyen rajta amit szeretne látni.
És tagadhatatlan, hogy az amatõr fotós leginkább családi eseményeket, kirándulásokat fotóz. És a legtöbb családi eseményen mosolygunk. A temetéseket ritkán szoktuk fotózni.
Lehet itt fikázni, de teljesen logikusan felépített termékrõl van szó. A profi fotós meg úgyis olyat vesz, ahol õ maga tud mindent szabályozni, hogy elérje az általa kívánt mûvészi hatást.
Sztem meg a NIKON :)
Akkor is a SONY a király!!!
Ehhez a géphez fotós már nem is kell. A gép felveszi ami neki teszik és csá! Pusztuljon a férgese!
Ó, itt nem ez a lényeg, hanem hogy hatalmas hátsó érintõképernyõje van, és majd a szoftver gondoskodik, hogy kattintás után értékelhetõ kép legyen a végeredmény.
Már lassan mindent magától csinál (akar csinálni) a gép. Jövõre piacra dobják azt a gépet amire csak rá kell szólni:"Kezgyé' el fényképezni vazze!" és a többit elintézi.
"gép automatikusan exponál, ahogy mosolygó arcot lát."
Ezt hívják gyengeelméjûségnek. Valamire való fotós leginkább akkor exponál ha a téma nem mozog. miért ne tanítsuk hülyeségre a nagyközönséget?