Ajj, kár... :( Csak mert az lett volna a lényege, hogy így 1-2 en cooperative-ban, LAN-on. A doomsday, jdoom tökéletes volt erre, csak hát azt asszem már nem fejlesztik így, mint ezt
Írtam levelet a fejlesztõknek, azt válaszolták, hogy nem is lesz benne, mivel már sok port készült kifejezetten multira, ezt direkt single player módra fejlesztik. Szóval sose fognak ezzel multizni.
Na most nagyon felb*szott ez a játék. :D A történet a következõ: elkezdtem még régebben ebben a Risen-ben az Ultimate Doom-ot, meg a Plutonia-t, elég sokáig eljutottam mindkettõben. Majd egy ideig szüneteltettem, majd szedtem le netrõl plusz pályákat és azokon játszogattam. Közben tovább bõvítgettem a Risen-t szebb modellekkel, szebb textúrákkal, fegyvermodellekkel... A napokban jutott eszemben, hogy folytatni kéne a félbehagyott Ultimate-t, meg a Plutoniat. Erre nem töltõdnek be az elmentések, mert az elmentésnek azok a beállítások kellenének, amikor még nem bõvítgettem a Risen-t. Én meg honnan tudjam már, hogy mik voltak az akkori beállítások. Úgyhogy most fogtam, és letöröltem. :( Újra már biztos nem kezdem ezt a kettõ játékot, annyira fanatikus nem vagyok. Remélem a következõ verzióba (ha lesz), kijavítják ezt a hibát: arra célzok konkrétan, hogy a Risen lássa az elmentés beállításait és automatikusan(!) belõje azokat, így futtatva a játékot.
Nem tudom, nálam minden wad mûködik. Ha érdekel elküldhetem enyémet, azzal hátha mûködik nálad. A vért nem tudom, hogyan lehet meghagyhatóvá tenni, de a hullák megmaradására van egy opció: A launcherben a "Graphics" fülnél látsz egy olyat, hogy "Corpse fade". vedd 0-ára az értékét.
Hali. Nos nekemis kiírja, azt a "INTERCEPT NOT FOUND." error-t Doom 1-nél, de Doom 2 mûködik. Érdekelne, hogy nincs e vmi olyan beállítás amitõl a vér és hullák nem tûnnek el?
Igen, ezt hagytam még ki: BFG=Big fucking gun :D Akkor úgy tûnik még be lehetne szerezni néhány könyvet.
hi. nekem van 2 doom könyvem.a pokol kapui ésa tisztitótûz.ja meg van 1 amirõl írtál a Doom legendája.Ebben a kezdetektõl írja le hogy lett carmack és romero isten és hogy jött létre a doom.ebbõl tudtam meg hogy a BFG az big fucking gun:D
Hát nem tudom, esetleg írhatsz a pcguru-nak, hátha tudnak segíteni. Könyvek beszerzéséhez nem igazán értek, ez az egyetlen könyv szinte, amit szó nélkül kiolvastam. :)
Amúgy a Doom részek régebben megjelentek rendesen boltokban is, mint a mai játékok, vagy pedig úgy volt, hogy mindenki számára elérhetõek voltak a shareware verziók, és ha kellettek neki a teljes wad fájlok, bankkártyás fizetéssel letöltötte õket? A Daikatana csak azért lett bukta, mert mikorra megjelent, nagyon elavult az alatt futó (asszem) Quake 2-es motor? Vagy ott a játékmenettel is adódtak gondok? Csak mert néztem trailert,é s ott egész tûrhetõnek tûnt a játék, bár trailerbe könnyû trükközni tudom. Azért szívesen kipróbálnám, csak már nem igen tudom letölteni sehonnan se.
A Quake sorozattal meg nagy sajnálatomra, csak az Arena óta kezdtem ismerkedni, de azért késõbb belenéztem az elsõ két részbe is, de persze nem volt velük nagy élmény játszani, mert lekéstem róluk, nem fûz hozzájuk semmi gyerek kori élmény. Nembaj, az a lényeg, hogy Doom-on nõttem fel, ahhoz mindig fûzõdik valami. :)
Hú az egyik könyvet én is olvastam, a másik sajna nincs meg... Nem tudod véletlenül honnan tudnék szert tenni rá? Akár PDF-ben is jó lenne... Am, én is ilyen doom-fanatikus vok, sz'al érdekelnek ezek a dolgok
Amúgy jut eszembe, bár félig OFF, szóval: Akit érdekel, régen a PC Guru-hoz adtak kettõ könyvet "Masters of Doom" címmel. Egyik könyv a másiknak a folytatása, mindkettõ kb 120 oldalas, borítójukon egy Doom 3-as Hell Knight akarja letörni a kedves olvasó arcát, amit nem értek, mert a könyvben ha jól emlékszek szó sincs a Doom 3-ról. Az egész könyv a kezdetektõl, a csapat megalakulásától, sikereken keresztül, John Romero kiválásig részletesen végig meséli az eseményeket. Nagyon érdekes, én ajánlanám kötelezõ olvasmánynak egy Doom fanatikusnak. Olyan érdekességeket tudhatunk meg a könyvbõl, hogy pl: -John Carmack beszéd közben néha zizegõ hangot ad ki -Annyira tudott Carmack koncentrálni programozás közben, hogy állítólag a munkatársai egyszer viccbõl a háta mögött beizzítottak nagy képernyõre, nagy hangerõre egy pornófilmet, de Carmack mintha észre se vette volna, majd egyszer csak kis idõ után hátra fordult, nyomott halkan egy "hmm"-öt, majd visszafordult, és ugyanúgy dolgozott tovább, mint eddig. :) -Sikeres ember lévén hobbiként Ferrari gyûjtésbe fogott (:D), amibõl egyszer egy Doom-os LAN party alkalmával a gyõztes rajongónak adta az egyik Ferrari-ját -John Romero egy állat volt :D -Egyszer a Doom2 fejlesztése alatt az egyik munkatársnak (nem tudom már a nevét) megsebesült a lába, és végül is a játékba az egyik "véres fal" textúra, úgy készült, hogy a szórakozott id-sek beszkennelték a sebet. :D -A Doom2 utolsó pályáján egy levágott John Romero fejet kell szétlõni, de igazán, hogy mie is lövünk, csak falon átjárás kóddal nézhetjük meg
Most így gépelés közbe nem jut eszembe több minden, munka közbe persze csak cikáznak a gondolatok a fejemben, de az biztos, hogy rengeteg dolog van még, amiért érdemes elolvasni a könyvet. Nem csak Doom-ról szól, van benne Quake, visszaköszönnek benne a konkurensek is, pl az Epic a UT-el, és olvashatunk az akkor már id-bõl kivállt John Romero, és sajét csapata által készített Daikatanáról is. ON
Én még annyi mindent tudnék mesélni a Doom-ról, saját tapasztalatok, meg ilyesmi, csak nem tudom, hogy megéri-e, mert valószínûleg ezt a hsz-s se olvassák túl sokan, mégis csak régi játék már a Doom. Majd ha érdekelnek képek valakit, tölthetek majd fel párat.
Arról azért lehet vitázni, hogy a Ctacomb meg a Wolfeinstein közül melyik jelent meg elõbb 1992-ben, bár én a Wolf3D-re voksolok.
Már csak azért is, mert leszármazottja az 1984-es Castle Wolfeinstein-nek, ami már akkor DOS-ra készült. Csak azt még nem az ID csinálta, hanem a Muse Software. (sztem akkor Carmack-ék még meg se alapították az ID-t)
Nos... Multiban nem a deathmatch, stb.. egymás gyilkolászása miatt szeretem ezt a játékot, hanem cooperative-ban LAN-on igencsak vicces... A síkhülye gépi ellenfelek sztem is mókásak, el lehet ám velük lenni XD A cyberdemon sztem is ugyanolyan rakétát lõ ránk, mint a milyenk, csak ránk kicsit erõsebben hat, mint az õ fajtájukra.
A legeslegelsõ FPS a Catacombs: the descent volt. Ott csak egy kéz volt... Aztán varázsolni tudtál, meg ilyenek... Ennek jött még 3 változata, szebb grafikával. Utána jött a Wolfenstein 3D, Doom, Rise of the Triad (Duke 3D elõdje, grafikus motorban). Aztán a következõket sztem már nem kell bemutatni, Duke 3D, Quake (elsõ true-3D fps).
Tényleg ugyanaz. :O Nembaj, ha már elkezdtem ezzel foglalkozni, meg az összerakással, ismerkedéssel is elidõztem egy kicsit, marad inkább ez. Annyira elvetemült meg nem vagyok, hogy Doom-al multizzak, bár biztos vicces. :)
#20: Doom 95 az azt hiszem alap, hogy ismerje az ember, ha már több, mint 10 éve ismeri a játékot. :) CSDoom meg most így nem tudom elképzelni, hogy milyen lehet, youtube-on nem találtam róla semmit se, de szerintem az se érdekel engem nagyon. Számomra a Doom mindíg is single játék fog maradni. Nekem tetszenek a gép irányította "síkhülye" ellenfelek, akik ha meglátnak, egybõl támadnak, nem foglalkozva semmivel (de ne is várjuk azt, hogy egy Hell Knight majd fedezék mögé bújva osztja az áldást :D). Meg tetszik az is, hogy egymást is gyilkolják, ha véletlenül eltalálják egymást. Sok esetbe nem kicsit kímélve az értékes lõszerkészletünket (tényleg, a cyberdemon ugyanolyan rakétát lõ ki ránk, mint mi a rakétalövõbõl?). Amúgy érdekelne, hogy melyik volt a legelsõ fps, amiben a fegyver a képernyõ alján, középen látszódott. Van egy sejtésem mondjuk. Ja, és melyik volt az elsõ fps, amiben már a fegyver jobb alsó sarokból indul ki a képernyõ közepe felé?
Ezzel anno nagyon sokat szórakoztam (mondjuk én inkább a jDoom-al foglalkoztam) valóban nem rossz, de pl a kvék1 remake nagyobbat üt :) Az már majdnem 2008-as szint :)) (najó azért nem, de a doom3 grafikai világát 1-2 dologtól eltekintve hozza)
hehe,én minden doom fajtát ismerek :D még a shareware több tiz éves verziok is megvoltak xD kül mindent meglehet találni googlen ha keresed,doom 95-t ismered ? zdaemont szedd le,megéri kiprobálni.
Egyiket se, nemrég a GZDoom-al volt dolgom, de az semmi extra. Persze, lehet meglehet tömni cuccokkal azt is. Nem tudom, hogy azt ismered-e, az ígyû néz ki. Ezt használom, amikor ki akarok próbálni házi készítésõ wad-okat, mert ez visz mindent. Viszont a Risen3D féle Doom-ot nem nagyon bírtam még indítani ilyen wad-okkal.
és probáltad már a zdaemon -t ? azis doom,csak éppen multiplayer,de van lan mod is...ott is rengeteg verzio van,köztük a CSdooom ( counter strike doom ) ott is eszméletlen fegyverek vannak és pályák.
Ha érdekel nekem megvan minden teljesbe, privibe elintézhetjük. Amúgy nem muszáj az eredeti wad-okkal játszani, lehet letölteni ingyen olyan pályákat, amik olyan szintûen meg vannak csinálva, hogy az én kártyámhoz pl a 800*600-as felbontást ajánlják. :)
érdekes, csak a doom2-t tudom vele elinditani, se az elsõ részt, se semmi mást
2 giga? Hogy néz ki a játék? #5: a wad-okat nem kell neki betallózni, elég, ha bemásolod mindet a 'Data' mappába, és alapból látni fogja õket a Launcher.
ilyen doom remake-ekbõl már jó sok van. de ezt még nem láttam
hmhm..nekem nem akar menni betallozom wad filet el is inditja aztán visszadob valamilyen hibával
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy hátha valaki más is pont "Doom tuningolós" korszakot él, és szívesen végigtolná újra bármelyik részét a játéknak 2008-asítva (kivéve természetesen a Doom 3-at, és a kiegészítõjét, nem ezekrõl szól a topik). Az érdeklõdõknek (már ha vannak) ajánlanám ezt az oldalt. Lecserélhetjük az összes 2D-s modellt 3D-sre, adhatunk a játékhoz különféle effekteket, High Res-textúrákat, amik szinte kicserélnek mindent, a fegyvereket beleértve a HUD-ig mindent. Szedhetünk le felújított, kiváló minõségû OGG formátumú zenéket, hogy még élvezetesebb legyen a hent. Nagyon sok mindent össze lehet csemegézni az oldalról, az én Risen3D féle Doom-om most tart 650 Mb-nál, ami tartalmazza az alap játékok .wad fájlokat, ugyanis értelem szerûen azokat nem tölthetjük le a linkelt oldalról, azok még az id jogában állnak. Doom 3D modells in Risen3D
A képeken látható fegyverek, azok külön addon-ok, alapból a játékhû fegyverek felújított verziója lesz látható a játékban.