Ahogy már teddybear leírta, most nem átalakított belsõ égésû motorokra van szükség, hanem olcsó és tiszta hidrogéntermelõ módszerekre. Atomerõmûvekre pl., ahogy te írtad, vagy öko-erõmûvekre. Manapság kétszer annyiba kerül megtankolni hidrogénnel egy belsõ égésû motoros autót, mint dízellel és szennyezõbb is (a hidrogén elõállítása során keletkezõ szennyezõanyagok miatt).
Állítólag egyébként már vannak 90%-os hatásfokú elektrolízis módszerek, ha ehhez hozzávesszük az 50%-os hidrogéncella hatásfokot és a 90%-os elektromos motor hatásfokát, az nagyon is jó (jobb, mint a kémiai akkumulátoroké).
Vizet akárhányszor lebonthatod, nemkell akksikat cserélgetin többszázezerét mert tropára megy x töltés után. Ehhez se lell dollármilliárdos kutatás meg szabályzás, csak kicsit átalakított belsõ égésû motorok.
A vízbontáshoz több energia kell a veszteségek miatt, mint amit a hidrogén elégetésével nyerhetünk. Emiatt nem fog menni a dolog, legfeljebb ha folyamatosan pótoljuk a különbözetet. Ezt az egyszerû problémát akarják bagatellizálni azok, akik "vízplazma-autót" akarnak feltalálni.
Hát ami a hatásfokot illeti, a vízbontás hatásfoka kb 40% körüli, a legjobb hidrogéncelláké meg úgy 70% körül van. De ezek rosszul tûrik a rázkódást. Ami alkalmasabb az autóba, az meg csak úgy 50-60% körüli hatásfokú.
Hidrogént elõállítani kémiai úton olcsóbb, mint vízbontással.
Ami a vízbontást illeti, sokkal egyszerûbb azt az energiát betölteni egy akkuba, és felhasználni, mint megfutni vele még egy kört.
Tehát effektíve akkumulátorként használjuk a vizet? Van jobb ötletem: használjunk akkumulátort! Lásd még: Tesla Roadster. (Vagy, ha hétköznapibb példa kell, Villany Trabant :) ) Piacon van, nem kell hozzá külön szabályozás, meg dollármilliárdos kutatási projektek.
Milyen hálózat. Egy palacktöltõs vízbontó gép, és egy konnektor kell, ennyi. Meg persze néhány atomerõmû építése, ami meg amúgy is kéne.
A hidrogént jelenleg földgázból állítják elõ, amihez sok energia kell, amit persze szintén szénhidrogénbõl állítanak elõ. A jelenlegi helyzet alapján egyszerûbb lenne, és kevesebb CO2-termeléssel járna, ha ugyanazt a földgázt egyszerûen beletöltenénk az autók tankjába.
Az pedig kedélyes ötlet, hogy gyártsunk hidrogént megújuló energiával, de ez még sehol sem tart, óriási termelõ- és elosztóhálózatot kellene kiépíteni hozzá.
mostani motorok tudomasom szerint CO-t vagyis szenmonoxidot termel.
a hidrogennel mukodo motorok tudomasom szerint tiszta hidrogennel mennenek, ami oxigennel alkotna anod-katod parost, amibol lenne elektromossag, es viz. itt egy kep is rola :P
> Hátránya még, hogy a "normál" 40-50%-os hatásfok helyett csak 20% hatásfokú, tehát kifejezetten környezetszennyezõ, 2-2,5-szer több CO2 kibocsátást generál, mint a "normál" motorok.
Hátránya még, hogy a "normál" 40-50%-os hatásfok helyett csak 20% hatásfokú, tehát kifejezetten környezetszennyezõ, 2-2,5-szer több CO2 kibocsátást generál, mint a "normál" motorok.
Ez örvendetes. Az elsõ lépés. Jobb késõn, mint soha. Most már csak a hidrogén termelését és az elosztó hálózatot kellene valahogy megoldani.