Szia Irtam egy emailt a virtualisbazisnak ezt a választ kaptam:Csapatunk már csak hobby szinten foglalkozik a BlackSharkkal, fõ profilunk már csak az FC2.0, azon belül is a MIG-21 es típus.
macleody! nagyon csöndbe vagy! mit lehet írni? ha vki multiban játszana idehaza sztem skype... és összehozhatóak az emberek. további szép napot Mindenkinek!
Szia Kb 1-honapja már láttam virtualairbason de meg változtatták az oldalukat
Szisztok Két kérdésem van,hogy lehet katapultálni,és létezik e magyar vituális Black Shark bázis
Nekem csak a hosszú szövegen akad ki az x52, az ékezetekkel semmi baja, de elméletileg a hosszú szövegen sem kéne kiakadjön, azok akik hoszú szöveggel készitik a profilt és úgy teszik fel a netre azoknak gondolom megy, úgy is.
Köszönöm a segítséget, a megoldás az lett, hogy lekapcsoltam a 2 mouse button-t. Más funkciót, és nevet adtam nekik. Mivel a left mouse buttonra is kék halállal vélaszolt. Így nincs "HOTAS Click", de probléma sincs. :)
üdv Mindenkinek! szomoru tapasztalat, hogy az 52pro-val restartot csinál a gép. hogy miért, nem tom, de elég gáz...szövegek nem hosszúak, ékezet nélküliek természetesen. az ajánlott x65ös figurát lehet hogy kipróbálom - hátha
Esetleg próbáld meg a azt az SST-t ameik a saitek x65f-hez van, azt is lehet használni x52-hez és frissebb is mint ami az x52-hez van, nekem is ezt ajánlották a hosszú szöveg hibára, bár azon nem segitett de azóta is ezt használom.
Akkor nem tudom mi lehet a gond. Amúgy ha semmit nem irok nálam akkor is van mindeggyik gombnál szöveg, Fire A, Fire B, Trigger stb. és az egérnél alapból ezek vannak Right Mouse Button, Wheel Scroll Down és ezek már elég hosszúak hogy kiakadjon.
Nekem akkor fagyot ki az sst ha a profilban a gombhoz irt szöveg hosszabb volt mint 15 vagy 16 karakter, nem emlékszem pontosan, próbáld meg hogy átirod ha hosszú.
XP sp3 32 bit Q6600 GEIL 2 GB EN 8800 GTX ASUS P5 szériás alaplap
Sziasztok
Volna egy problémám az X52-vel, amit még nem láttam sehol felvetve.
A gyári driver, és sst, a mouse wheel down egyetlen érintésére (a gázkaron persze) szétakadt, és onnantól nem mûködött a profil, majd fagyás lett a vége idõvel, majd kék halál finish.
Csak bekapcsolt profillal csinálta.
Tegnap szedtem friss drivert, friss sst-t, és a wheel-gond megszünt. Most a Right Mouse Buttonra ugyanaz -.-
Találkoztatok már ilyen problémával?
Hmmm... én teszteltem, nekem ment! Még vistán is... kizárólag xp alatt kellett nekem dcs max... ;)
Köszönöm a választ, Urak! Néha igen értetlen tudok lenni.... :D
@ Solt: Az alap nem ment több magon win7 alatt sem, az tuti.
@ Papa: Feltelepíted a BS-t ( Mondjuk x:\Black Shark ) , felpeccseled 1.01-re, majd átmásolod az egészet egy másik mappába (x:\Black Shark 1.01) ...
Utána felpeccseled 1.02-re, és amikor repülni akarsz, akkor repülsz az 1.02-vel, mikor pedig traininget akarsz, akkor a átnevedezd a x:\Black Skarkot x:\Black Shark 1.02-re, majd a x:\Black Shark 1.01-et meg visszanevezed x:\Black Shark-ra és kész ...
Igaz, hogy dupla hely kell neki, de megoldódik a gond, és lehet online repkedni és training-ezni is ...
Training videók meg fentvannak Producer Note-okként a BS DVD-n is meg a neten is megtalálhatóak :)
Én egy jó darabig tesztelgettem, teljesen nem tûnt el a dolog, viszont szerintem nem olyan zavaró.
Az érzékelõt én is leragasztottam, hogy le tudjam venni róla a kezem :)
Én minden hibája mellett tökéletesen elégedett vagyok vele ... Nálam mondjuk nagyobb gond volt az, hogy kicsi a kezem, és emiatt a felsõ gombsort és a Ministicket csak úgy értem el, hogy felemelem a kezem ... Ezt egy szivacsból applikált csuklótartó tegnap meg is oldotta :)
Jelenleg a beállítgatás fázisnál tartok, próbálgatom a szimeket, különbözõ erõk mellett. A legnagyobb meglepi az IL-2 volt, ugyanis ott nincs Center Slop, szóval lehet hogy nem csak a G940 driverei hibásak, valamint hogy ott egy srác írt egy toolt, amivel többek között kiküszöbölhetõ a reversal bug is ... Remélem a követlezõ driver ezeket már tartalmazni fogja :)
Szóval ennyi.
Trim szükséges, az automatika miatt is ... Mondjuk én sokat használom a Flight Director módot, de a G940-el lényegesen kevesebbet, mint elõtte az X52-vel ... így hogy mûködik az FFB trim, lényegesen könnyebb és jobb Trimmelgetve repülni :)
Autóversenyezgetni szoktam a városban, amilyen alacsonyan és amilyen gyorsan csak tudok :)
Az kimaradt, hogy trimmelni ritkan szoktam, szeretem magam kezben tartani a dolgokat, mert igazan nem is a kuldetseket csinalom. De akkor is inkabb a hower eleg, hogy a monitoron benezzem a celokat.
repulos jateknal jo az ffb, de itt jobban jar az ember egy 3 ezer forintos joyyal, amit kozepre huz a gumi, rugo vagy barmi mas, mert el tudja engedni ugy, hogy a helyen marad nyugalmi allapotban a kar, illetve a kezet meg pihentetheti rajta, netan a billentyut nyomkodni is tudja, ha akarja. Ha vesszuk pl azt a reszt, amit buszken mutogattak, hogy trimmeli a joyt, mondjuk elore dontve, akkor ugy marad a kar. De te elveszed a kezed a joyrol a szenzor nem erzekeli a kezed, maris visszamegy kozepre. Persze le lehet ragasztani, meg egyeb trukkoket bevetni softveresen, de en meg nem fogtam jobb joyt akkor sem a logitech 3d-nel :)
A fo problema, hogy van egy kis holtjateka a joynak, ami nem is olyan kicsi, hiaba van minden full eron, akár meg a bunos autocenter is bekapcsolva. Ha elmozditom a joyt 1 millit barmelyik iranyba, amit lehtetlen nem elmozditani hiszen a csuklod tamaszkodik rajta, es semmi nam tartja kozepen, akkor maris elindul valamelyik iranyba deadzone nelkul. Folyamatosan vesziteni kell az alkarom, hogy probaljam mozdulatlanul tartani. FFB nelkul viszont sokkal jobb a helyzet, megforditva a mokat, ott kozepre huzza a joyt, es nem kell erot kifejteni ha iranyitani akarod a gepet. Olvastam mas is igy hasznalja, mert 100 x jobb. kenyelmesebb pontosabb.
Persze ird le mit, hogy csinalsz erdekel, hatha van valami trukk ami meg tud segiteni. Vagy csak nekem van hibas joyom 3/4 eve vagy mikor is vettem :) Gondoltam el is adom amugy, mert bs-re nem jo, de hat amennyit jatszottam vele, max 20 ora, mondhatni vadi uj. De igy ffb nelkul tudtam hasznalni. Hangsulyozom mas repulos jateknal tenyleg jo, hogy erzed mikor esik at a gep stb, de itt csak bosszusagot okoz.
egy-ket honapja kijott egy uj firmware a g940-hez, kicsit javit az oriasi holtjatekan. igy is 20 %-on van a deadzone, hogy hasznalni lehessen, es termszetesen FF off. Valami hihetetlen alkalmatlan erre a jatekra az a joy :) Tudom irhattam volna elobb is :)
Heló! Beraktam a NewInput.dll-t a bin/stable/ és nem mûködik a FreeTrack nem ismeri fel semmi. Nem tudom mi lehet a baj már szinte mindent megpróbáltam. PLS help!
freeview kérdés visszavonva, közben megtaláltam LALT+C
egyébként a freeview-t be lehet valahogy állítani? Vagyis, hogy egérrel tudjam irányitani a nézõpontot.
Nekem nem force-os a joyom de ha a trimet kiszedem (reset) akkor felrántja a gép orrát de annyira, hogy simán csinál egy hurkot. Remélem ez nem normális. :) Ez mitõl lehet? Félek trimmelni már mert tökre irányíthatatlan lesz a gép.
Bár többek szerint Dummy valójában egy úr az ûrbõl, neki is csak két keze és két lába van ergo nem igazán tud mit kezdeni két joyal, két gázkarral és két pedállal. ;)
Hali DCS: Ka-50 kezdõknek - az alapok címû leírás(http://www.pcpilot.hu/dcs/dcs-ka-50-kezdoknek-az-alapok.html) alján található a tutorialhoz készült pálya letöltéséhez egy link, ami nem jó. Nem tudnátok egy jó linket adni hozzá?
Elõször próbáld meg a \Ka-50\Config\ mappában található Producer.cfg fájlban a ForceFeedbackEnabled = true; -t átírni false -ra!Ez egyébként is igen hasznás mert erõforrást szabadít fel.
Igen a kormány force feedbackes. Akkor most már értem miért csinálta. Annyit megpróbálok még, hogy törlöma profilját manuálisan, csak a bill.-ét hagyom meg, hátha akkor nem fogja force-osnak érzékelni a kormányt.
akkor az volt a gond, hogy a kormányod miatt (ami feltételezem force feedbackes), a joystickolt is force feedbakcesnek kezelte, és ahogy írtam ez esetben másként kéne mûködnie... itt ha visszaugrik középre akkor ponthogy hirtelen kitérésnek veszi
Köszi. Na megjelent az ábra és kikötöttem a kormányt.... Hát persze, hogy az zavarta. Most már jó, ha elõre tolom a kart és trimmelek, akkor a szimben úgy marad. Annyi lenne a kérdésem, hogy nektek is kicsit megugrik a gép amikor visszaeresztitek a trimet?
Igen a szimben lévõ botkormány is hátrahúzódik ilyenkor....Kezdem kapiskálni mi lehet a hiba, csak a megfejtéstõl vagyok messze,hogy elhárítsam. Szóval ha jól értettem ha pl 30fokkal megdöntöm az orrát a gépnek és megnyomom a trimet, akkor a szimben lévõ botkormány beáll abba a helyzetbe egyfajt alaphelyzetnek értelmezve azt. Amikor visszaenged a joystickot a szimben nem kéne, hogy megmozduljon a botkormány, hisz a közép állás az elõzõ trim miatt olyan mintha hátra húznám a botkormányt és ezért túrja fel az orrát. Ugye? Megnéztem az optionsba mi lehet a baj, de nem nagyon találtam hibát, annyit csináltam hogy mivel egy momo kormány is be van kötve, hogy a pedáljait ruddernek használjam így a kormányhoz is kiosztott a ciklikus karra, stb értékeket. Ezeket töröltem, de míg így sem jó.
Dummyboy kösz a leirást, bár még sokminden nem világos, de lehet hogy csak fáradt vagyok azért nem értem meg, majd kipihenten ujraolvasom. A kis ábra ha az amire gondolok akkor jobb control és Enter.
Hmm ... Most vakarom a fejem ...
Nem tudom mi lehet ... Szerintem a navi nem szólhat bele ...
A kis ábrát valami bill kombinációval lehet elõhozni, de nekem még sosem sikerült, szóval ha megtalálom majd szólok ...
Mindig ugyanaz van? Felhúzza az orrát a gép? A szimben lévõ botkormány is hátrahúzódik ilyenkor? Nem tudom ... lehet meg kellene nézni a joy-t is ... az Axis Commands-nál, hátha valami miatt elállítódott ... vagy valami bekavarhat neki ...
Ez nem normális így ...
Hali Na akkor lássuk, mert végig mentem mind azon amit említettél: -Nem a Hover hanem a trim van beállítva a joystickon -A central position trimmer mode-ról beszéltél, a korábbi írásomnál még be volt kapcsolva, most megpróbáltam kikapcsolva -A Game Flight Model is be volt kapcsolva, kikapcsoltam -A kis ábrát nem találtam az optionsban, hogy lehetne bekapcsolni -Az automatikából a Bank+ Pitch+ Heading van bekapcsolva, az autopilot director és a Altitude ki van kapcsolva Szóval ezeken végig mentem és még mindig ugyanazt csinálja. Annyi ötletem van még bár lehet nagy baromságot mondok, hogy mindezt egy misszióban gyakorlom, és a navigáció már be van állítva, ez nem lehet a hiba? Mármint hogy beleszól vmit a navi?
Ez kísértetiesen emlékeztet engem arra mint amikor az Automata lebegést (Hover) akarod belõni nagy sebességnél ... Biztos hogy a Trim ("T") van belõve, nem pedig a Hover? ("Alt + T")
Melyik Trim-et használod? (Optionsban van egy olyan rész hogy Center Trim method vagy mi ... Ha az be van pipálva akkor van az új, ha nincs akkor a régi ...)
Valamint Game Flight Model be van pipálva? Ha igen akkor vedd ki a pipát :) Azt sajna nem tudom hogy ott mi mûködik és mi nem ...
Valahogy be lehet kapcsolni egy kis ábrát ami mutatja, hogy éppen melyik irány hogy áll ... Ha arra rákukkantanánk, akkor lehetne még ötletelni ...
Az automatikából legyen bekapcsolva a Bank + Pitch + Heading, míg a Flight Director és az Altitude legyen kikapcsolva ...
Próbáld ki így ...
Köszönöm a segítségeteket! Dummyboy! Úgy látszik van egy új fajta trimmelési módszer is, nevezetesen: beállítom a kívánt szöget megnyomom a trim gombot majd felengedem, majd visszaengedem a joystick karját(bármennyire óvatosan is) erre elkezdi felhúzni a gép orrát, majd fejtetõre akarja vágni magát és csak harc árán lehet összeszedni megint a gépet. Próbáltam úgyis,hogy trim gombot lenyomva tartva beállítani a gépet a nekem tetszõ szögbe és úgy felengedni, akkor is ez volt a helyzet. Kikapcsoltam az összes autopilótát, de változatlan maradt a viselkedése. Kipróbáltam a reset trim gombot is, úgy, hogy belõttem a kívánt pozíciót és ott nyomtam meg a reset trimet, erre a gép megint hátra akart esni, de beavatkozás nélkül visszatért majdnem a kívánt pozícióba, de utána elkezdett bólogatni elõre hátra..... igaz itt nem nyúltam az autopilótákhoz. Lehet hogy itt volt az a 20% amirõl beszéltél? Hogy próbálta a gép visszahozni a helyzetét? Kicsit eltanácstalanodtam, nem tudom mit csinálok rosszul. Egy speedlink rocketeer joystickom van, de a trimet csak egy gombra raktam, szóval attól hogy elég gagyi ez a joya még mehetne a trimmelés
Üdv Urak - Trimmeljünk!
Esõ körben szeretném megjegyezni, hogy jómagam is amatõr vagyok még csak, amiket leírok azok tutorialokból - fórumokról és saját tapasztalatból származik ... De mindenki hibázhat, ha valami baromságot írok akkor szóljatok! Valamint nem akarom keverni a valódi heli és a szimulátor trimmelés dolgait, ezért csak a szimrõl írok majd!
Szóval BS Trim:
A BS-ben azért van szükség a Trim-re, hogy ne kelljen a joy-t folyamatosan egy irányba tartani, ezzel is segítve a pilóta dolgát ...
Vegyünk egy egyszerû példát: Alap joy, tekerõs - "twist" rudder (oldalkormány)-el ... Támadnánk egy konvojt, éppen lassítunk, ráfordulunk a célra, egy kis rudder hogy stabilizáljunk ... úgy ki tudja tekerni az ember a csuklóját, hogy öröm nézni ... Emellett még precízen célozni az nehéz és fárasztó is.
Maga a TRIM-elés egyszerû, beállunk egy irányba, majd megnyomjuk a Trim gombot és ettõl kezdve a program a gomb FELENGEDÉSEKOR lévõ állapotot veszi új alap pozíciónak. A "FELENGEDÉS" lényeges, de errõl kicsit késõbb.
Érdemes ezt a linket megnézni, ha nem is megy az angol, a képek sokmindent elmagyaráznak: SimHQ - Black Shark Trim
Ez egy igen fontos része a BS-nek, érdemes megtanulni és sokat gyakorolni ...
Akkor egy kicsit menjünk bele a dolgokba:
A legfontosabb talán: Trimmeléskor mind a 3 irányt állítjuk, tehát Pitch + Bank + Rudder!
A BS-ben 3 féle Trim metódus van:
- FFB Trim: Ennek azok örülhetnek akiknek FFB-s joy-a van. Beállítjuk az irányt, megnyomjuk a gombot és a joy az adott pozícióban marad, beállítva az FFB-nek ezt mint új Centert.
- Régi Trim: Az alap trim a játékban, megnyomjuk a Trim gombot, majd van egy minimális idõnk visszaállítani a mindhárom irányt alaphelyzetbe, addig a szim figyelmen kívül hagyja a módosításokat.
Ennek van elõnye és hátránya is ... hátrány, hogy akármi is történik, ezalatt az idõ alatt nem érzékeli a szim az irányítást, valamint ha nem állunk vissza idõben vissza alaphelyzetbe, akkor az aktuális állapot hozzáadódik a trimmelt állapothoz és ebbõl adódhatnak kacifántos helyzetek: Tegyük fel 15°-al bedöntöttük a heli orrát, majd trimmeltünk, és úgyhagyjuk a botot, nem állítjuk vissza a középpontba ... az idõ leteltével a szim a jelenlegi 15°-os bedöntést hozzáadja a 15°-os trimmelt állapothoz és hopp ... máris beborítottuk a cápát 30°-al ...
- Új Center Trim: Az 1.01-ben egy új trim metódust is beiktattak ... ennek a lényege az, hogy a Trimmelés után addig nem veszi figyelembe a joyt amíg az alaphelyzetbe nem állt. Elvileg ez biztonságosabb mint az elõzõ, ennek csak annyi hátránya van, hogy ha valaki olyan béna mint én és elfelejti a Rudder-t pont centerbe beállítani, akkor kamillázhat, hogy trimmelés után miért nem reagál semmire sem a szim ... Itt nincs idõlimit ... (Ez az elõnye a régi trimnek, ott ha valamit elfelejtesz, akkor is csak egy minimális ideig nincs kontroll ...)
Természetesen mind a régi Trim idejét, mind pedig az új trim center zónáját (Hogy hol érzékelje azt a szim, hogy alaphelyzetben van a joy) lehet állítani, mégpedig itt: ..\Scripts\Aircrafts\_Common\fmoptions.lua
Viszont itt még nincs vége ... hiszen ez a rész csak arról slt hogy bemutassa hogyan kell trimmelni ...
Egy fontos rész még hátravan: Ugyanis a Trim nem csak arra jó hogy egy bizonyos irányba automatikusan beálljon a heli, hanem vezértlést is ad az automata pilótának. És ez egy igen fontos dolog!
Van ugye 4 Auto módunk: * Bank Hold = (cyclic bal / jobb) * Pitch Hold = (cyclic elõre / hátra) * Heading Hold = (rudder bal / jobb) * Altitude Hold = (collective fel / le)
Ezek arra valók, hogy a pilóta által adott beviteli impulzusokat "stabilizálják". Ha be vannak kapcsolva, lényegesen könnyebb magát a helit megadott irányba megadott magasságon és sebességen tartani, viszont nehezebb vele manõverezni, hiszen az automatika a neki megadott adatokat kezeli csak, nem tudja kitalálni mi mit is szeretnénk ... Ezek a módok a megadott állapothoz képes 20%-os eltérést tudnak lekezelni, többet nem ... Tehát ha 20%-nál kisebb irányváltást akarunk eszközölni, akkor az automatika visszaáll, de efelett már nem tud korrigálni.
Érdemes kipróbálni a repkedést Automódokkal és nélkülük :) Kicsit más a helyzet :) Van még a Flight Director mód is, ami azt teszi lehetõvé. hogy az automatika jóval kisebb mértékben korlátozzon bennünket. Én elõszeretettel használtam harci helyzetekben ... Ami ilyenkor meglepi lehet hogy az Auto Hover az nem mûködik tökéletesen bekapcsolt Flight Direktor mellet!
Hogy ez miért fontos? Nos azért, mert amellett, hogy a Trim segít a botkormányt adott új pozícióba állítani, emellett még az Automatikának is ez adja az adatokat.
HA nem használjuk ezt ki rendesen, akkor sokat lehet az automatikával harcolni, ami megnehezíti a repülést!
És itt válik fontossá az is hogy a Trim gomb FELENGEDÉSKOR véglegesíti a dolgokat!
Kétféleképp lehet Trim-melni a BS-ben: Az egyik, hogy beállítjuk amit szeretnénk, és megnyomjuk a Trimet majd felengedjük ...
A másik pedig hogy lenyomjuk a Trim gombot, majd lenyomott gomb mellett váltunk irányt és amikor már oké akkor felengedjük.
Ez a második nagyobb irányváltásokkor jó, ugyanis amikor lenyomjuk a Trim gombot, akkor a gép az Automatikát is lekapcsolja (Pontosabban olyan lesz mintha Flight Director mód lenne), így az irányváltáskor nem kell vele "harcolni", majd felengedéskor nem csak a bot helyzetét jegyzi meg, de az automatikának is az újonnan felvett irányt, magasságot és sebességet adja meg!
Biztos ismerõs érzés, hogy egy irányváltás után a heli vissza akar állni a régi irányba ... Ez az automatika miatt van ... Ezért fontos megtanulni, hogya Trim-eléssel nem csak a botnak adunk egy új helyzetet, de a stabilizáló automatikának is!
Ezért fontos a Trim használatát begyakorolni és kitapasztalni, nem véletlenül mondja mindenki azt, hogy Trim - trim - trim!
Remélem nem tûnik zagyvaságnak amit írtam, ha igen kérdezzetek nyugodtan!
parasztbicska! ne agodj, mondom hogy szokás kérése! én ugyanigy használom, én ezt nevezem kézifékes megállásnak (nagytemponál bevágom a trimresetet+gázt 0-ra). gondolom felszálláskor elörre kell tolnod a ciklikust hogy ne induljon hátra, ez azért van mert alapbeállításban van. lehetne ezen korrigálni ha a joy görgéjén módosítanál az optionban. sztem a trim resetet használni kell, mert bizonyos idõ után a sok trimelés összeadodik és igy tudod hogy na ujra 0 állásban vagy. persze a korábbi trimelést kiolthatod egyetlen trimmel is, de nem egyszerübb ezzel...? dummyboy új joyáról meg majd õ mesél, de az külön kategoria
miért kéne megnyomni a trim resetet? ahogy írtam akkor kell a trimet nyomogatni ha attitudot váltasz hosszabb ideig, és a botot egyfolytában valamelyik irányba kéne húzni ha bólintasz felfele, azaz húzod hátrafele a kormányt tök felesleges nyomogatni egészen addig amíg megtaláltad az újabb stabil állapotot... akkor nyomj újra trimmet, hogy ottmaradjon
Ez a trimmelés dolog nekem se megy a legjobban, a lényeget nagyjából értem csak a gyakorlatban nem megy valami jól, például kitrimmelem a gépet kb. -5 fokban hogy menjen elõre, ha le akarok lassulni megnyomom a trim resetet erre a gép orra szinte azonnal beáll az ég felé és utána büvészkedhetek hogy le se zuhanjak de a rotorlapátokat se törjem össze. Egy jó leirásnak én is örülnék mert miztos én nem csinálok valamit jól de fogalmam sincs mit.
Most telefonról pötyögök, de ha hazaértem akkor írok pár sort a trimmelésrõl és az automata pilótáról, meg kinyomozzuk miért nem megy az FFB trim a Saitek joy-al :)
hi all! klusi86! trimmelni sztem mindenki máskép trimel, ami nagyban függ a joytól is. magam részérõl: függéshez trimelek, meg az elõre haladáshoz hogy ne kelljen annyira elõrre tolni. (folyamatosan nem nyomom, mint a www.flyonline.hu-n található tutorial1-ben leírtakban) szoval sztem neked is kialakul majd egy saját szokásrendszered - HAJRÁ
A trimmelés lényege a valóságban az, hogy a pilótának ne kelljen monoton nagy erõvel tartania a kart valamelyik irányba, hanem kitrimmelve tehermentesíti és pont ott lesz a stabil helyzete (azaz akár teljesen el is engedhetné) Ebbõl következik, hogy akkor kell trimmelni, amikor valaki attitude-ot vált, és várhatóan sokáig is tartja azt. Ilyenkor megnyomja a gombot, és a kar "elpuhul", megtartja azt a helyzetet és nem tart ellen, a pilóta keze meg pihenhet. A játékban ezt 2 féle képpen tették be: Force feedbackes joystick esetén úgy kéne mûködnie, hogy megnyomja valaki a trimmet és a joystick megtartja az adott helyzetet, azaz pont a valóságot szimulálja. Sajnos nekem a saitek ff back es joystickommal bugos és nem tartja meg normálisan, ezért nem is nagyon játszok a gammel.
A nem force feedbackesnél úgy volt megoldva legutoljára amikor még néztem, hogy adott helyzetben megnyomod a trimmet, ekkor a joystick "kikapcsol" és olyan mintha nem észlelné azt hogy mozgatod. Ha elengeded és középre visszaugrik akkor visszakapcsol és folytatja ott ahol abbahagyta. Azaz kb. ugyanazt a hatást éred el, stabil helyzetbe kerül és nem kell folyamatosan erõltetni a kezed.