HURRÁ! Ezt nálunk is bevezethetnék... Meg a mobilmentes villamost és buszokat is! És a mobilmentes boltokat! Meg a mobilmentes iskolákat és orvosi rendelõket!!! A mobilmentes moziknak is nagyon örülnék! Tele van már a hócipõm a sok hülyétõl, akik folyamatosan nyomják a rizsát a mobiljukba és engem is rákényszerítenek, hogy végighallgassam a sok baromságukat a boltokban, orvosi rendelõkben, buszon, metrón, villamoson, MINDENÜTT! Égnek áll a hajam a sok kismamától, akik szünet nélkül mobiloznak az utcán, boltban, játszótéren, ahelyett, hogy legalább 1 emberi szót szólnának a gyerekeikhez!... Meg kellene már tanítani az embereket, hogy a PRIVÁT beszélgetésem csak rám tartozik : félrevonulva a többi embertõl pár perc alatt elintézhetõ. A mobiltelefon KIKAPCSOLHATÓ! Nem szükséges 24 órán át rajta lógni... Én inkább abban változtatnék, hogy a vonatszerelvényen az az 1 kijelölt vagon a mobilozóké legyen, és a többiben utazhassanak a normális emberek!
"minden egyes szerelvényen üzembe helyeznek egy mesterségesen leárnyékolt vagont"
Tehát a szerelvényben 1 vagon!
a britek mindig is hülye, régimódi népség volt, ne csodálkozz...
Engem is idegesítene egy ilyen korlátozás a 21. században... Arról nem ír a cikk, hogy ez egy lehetõség mint nem dohányzó résznél, hanem attól félek globálisan alkalmazná...
> Imádom az ilyen öntelt f@szkalapokat.
1. En is. Te lennel az elso akit feltennek egy Glasgow-London jaratra, hogy legyen fogalmad is arrol, hogy mit jelent tobb mint ~10 oran at vonaton ulni vagy csak egy orat mondjuk egy 20 oras repulout utan es az emberek semmi penzert be nem fognak a pofajukat korulotted.
2. Ha nem tetszik az arnyekolt kocsi akkor valasztassz masikat amelyik nem arnyekolt. A nem dohanyzokkal is ugyanez volt a helyzet es kb. 50 eve meg tudtak oldani, hogy kulon kocsit kaptak.
> Ha meg nem tudnak segélyhívást indítani a leszigetelt kocsikban, azért sírhat a szájuk.
Ugye nyilvan ennyire nem hulyek, hogy engedelyeznenek ilyet ha nem lennenek mas alternativ megoldasok.
a) A legtobb kocsi rendelkezik onallo segelyhivo rendszerrel, ujabban pedig emlekeim szerint mar kotelezo is.
b) A vonaton dolgozo szemelyzet is rendelkezik segelyhivoval.
c) Minden nagyobb vonat GPS-szel van felszerelve, ill. a sineken elhelyezett erzekelok segitsegevel a forgalomfigyelo szamitogepek pontosan nyomonkovetik minden megtett merfoldjet. Ha valami nincs rendben egy szerelvennyel (pl. indokolatlanul all) automatikusan ertesiti a forgalomiranyito szemelyzetet.
d) Kisiklas vagy felborulas eseten is automatikusan hazaszolnak a kocsik.
Imádom az ilyen öntelt f@szkalapokat. "Tíccsák be a mobiltelefont!" Persze. Ha meg nem tudnak segélyhívást indítani a leszigetelt kocsikban, azért sírhat a szájuk. És meg is érdemlik ez utóbbi esetben.