Na végre egy jó TES-os hír. Abban reménykedem, hogy a következõ rész visszatér a Morrowind féle arculathoz, legalábbis inkább arra hasonlítson, mint az Oblivionra. Az Oblivion számomra túl sklisés volt, és alig tartalmazta azt - új dolgok, meg nem ellensúlyozták -, ami miatt a Morrowind oly kedves volt számomra. No de mindenképpen optimistán, bizakodva várom, a következõ rpg-t, amiben fps nézet (is) van!
nos, a dwemerek eltûnt mer népcsoport (nem törpe!), de hagyományosan és helytelenül dwarfnak (törpe) is nevezik õket. elf népség, normál magasságú, bár szakállas. magyarázatként 3 verzió van: 1. #8 uesp.net-es verziója: törpének a hajnalkor óriásai nevezték õket, akikhez képest kicsik voltak. 2. félrefordítás: a dwe elõtagot helytelenül "mélyben élõ" helyett "alacsony"-nak fordították->dwarf/törpe. én ezt a variációt pártolom, mivel az elsõ írástudatlan emberek a hajnalkor végén jelentek meg tamrielben, és valószínûtlen, hogy a dwemerek jellemzését épp az eltûnõfélben levõ óriásoktól tanulták el, ahelyett, hogy a szemünek hittek volna. x. bethesdánál nem tudta a jobb kéz, mit csinál a bal, ezért az ellentmondó információk (oblivionban is volt jópár korábbi kánonnak ellentmondó dolog). vagy csak akartak a szabvány fantasyhez hasonló föld alatt élõ, technológiában otthonos, bányászathoz-fémhez értõ népet kreálni, és csöppet megkavarták a dolgokat házon belül. mondjuk a dwemerek alkímiában, mágiában is jeleskedtek, igazi reneszánsz merek, tudásszomjuknál csak az arroganciájuk nagyobb: nem mindenki gondolja úgy, hogy márpedig õ csinál sajáthasználatú istent 8). vagy ott az azura és a doboz novella...
ha már szegény dwemerek elõkerültek: én azt se bánnám, ha következõ tes játékban visszatérnének, 1részt tamriel egyik legnagyobb rejtélye, mi is történt velük, másrészt a techmániákus dwemerekkel remek kis steampunkos világot lehetne csinálni. amúgy is vége a harmadik kornak, a negyedik szólhatna a technológia elõretörésérõl 8).
The most referenced possibility is that "Dwarf" is simply mistranslation of Dwemer, and that it's proper use is in the "Deep Folk" sense, but that Dwe was mistranslated by humans into "Short". Thus "Short Folk", or Dwarves.
khmm * Aldmer (a.k.a. Elder Folk) * Altmer (a.k.a. High Elves) * Ayleid (a.k.a. Wild Elves, Heartland High Elves) * Bosmer (a.k.a. Wood Elves) * Chimer (a.k.a. Changed Folk) * Dunmer (a.k.a. Dark Elves) * Dwemer (a.k.a. Dwarves, or Deep Folk) * Falmer (a.k.a. Snow Elves) * Maormer (a.k.a. Sea Elves or Tropical Elves) * Orc (a.k.a. Orsimer, or Pariah Folk) Meric races use the term "Dwemer," which translates to "deep," "deep-counseled," or "secretive" people [2]. They are alternatively known as Dwarves, a term used by Imperials and possibly created by the giants, the Ehlnofey of the Velothi Mountains.
csak nem törpe volt, hanem dwemer. nem alacsony volt, hanem dagadt. az egész dwarven-törpe marháskodás birodalmi történészek melléfogása, sikerült a mélyben élõt alacsonynak fordítani, ha jól emlékszem...
Morrowindben lehetett találkozni az utolsó élõ törpével, Yagrum Bagarnnal.
nem emlékszem ilyesmire, de könnyen meglehet. a tribunalban is volt egy õrült ürge, aki olyanokat jósolt, hogy megnyílnak oblivion kapui és a daedra ellepi tamrielt... én a magam részérõl a nerevarine-vonalat szeretném, akavir/majomemberek/macskaemberek téma erõsen kiaknázatlan, plusz lehetne vmi morrowindhez hasonló teljesen egyedi játszóteret összeütni. cyrodiil (oblivion) nekem nagyon standard fantasynek tûnt.
Ha jól emlékszem a játék végén azt susogja nekünk az outro, hogy a következõ Elder Scrolls a mostani karinkról fog szólni. Mondjuk Oblivion 2 cím érdekes lenne, fõleg hogy örökre kitiltottuk a gonoszokat :)